Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lonkerovarkaisiin lähteneet 13-vuotiaat tytöt pahoinpitelivät Niinan, 49 "Se oli kuin suoraan kauhuelokuvasta"

Vierailija
07.03.2023 |

Lonkerovarkaissa olleet 13-vuotiaat tytöt pahoinpitelivät silmittömällä raivolla kaupan myyjiä Lappeenrannassa. Iskuja saanut Niina Putula, 49, on järkyttynyt väkivallasta, jonka uhriksi hän joutui työpaikallaan.
Myyjä Niina Putula sai kasvoihinsa monta iskua, kun kauppaan tulleet tytöt pahoinpitelivät häntä ja toista myyjää.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/289772e1-4c64-4c61-afc7-fb8afa401390

Kommentit (648)

Vierailija
301/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikseivät vetäneet nyrkillä takaisin kun kimppuun käytiin? Ihan sama minkä kokoisia tai ikäisiä.

Pahimmillaan päädyt nettiin videossa, jossa pahoinpitelet lapsia. Kannattaa.

Ei paljoa kiinnosta. Tasa-arvoisesti turpaan kaikille.

Näin on, iällä ei ole mitään väliä. Itseään saa puolustaa jos päälle tullaan, vaikka olis mikä kakara vastassa.

Vierailija
302/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanha kikka, että pussihousu-mies tai kansallispuku-nainen tulee kassalle ja pari muuta livahtaa sillä välin kaljaosastolle.

Kansallispuku eli logistiikkahame !

Voi saa-ana teitä mölliäisiä!

Kun ette edes tiedä, miksi sitä asua nimitetään (se EI ole kansallispuku!)  niin pitäkää kitanne kiinni. 

Rahtihame.

Sopii hyvin kiertolaisille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä kokoisia nykyteinit ovat, jos aikuinen nainen ottaa pataan 13 vuotiailta tytöiltä? Nephilimien geenit taitavat puskea läpi näin lopun aikoina ja jättiläiset pilaavat taas maan.

Minä olin 13-vuotiaana, vuonna 1992 170 cm ja 70 kg eli suurinpiirtein saman kokoinen kuin olen nyt 44-vuotiaana.

No sepä se, tämmöisten kanssa kun opettajana painii, niin välillä käy huonosti.

Olen saanut töissä pataan useasti oppilaalta.

-erityisope, nainen 62 kg 170 cm

Vierailija
304/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelin kun jutussa kuvattiin hyökkääjiä "mustan meikin keskeltä välkkyi valkoinen hymy kun nauroi" tai jotain sinne päin ja uhri puolustelee haluaan kertoa kokemastaan. Onko tässä tosiaan S2 lapsukaiset asialla?

Itsellänikin on huonoja kokemuksia täysin ilman syytä huonosti käyttäytyneistä s0malitytöistä. Kerran en esimerkiksi edes huomannut ketään muuta paikalla kun odottelin tyhjällä raitiovaunupysäkillä, kunnes kuulin omituisen äänen selkäni takaa. S0mali tyttö oli kumarassa kyttäämässä persettäni alle puolen metrin etäisyydeltä vain siksi, että minulla oli housut jalassa. Täysin tavalliset kankaiset kesähousut, mutta häiriintyneelle sekin oli liikaa ja se äänteli omituisesti. Se oli hiipinyt hiljaa huomaamattani taakseni että pääsi tuijottamaan läheltä. Raitiovaunussa se jäi jo seuraavalla pysäkillä pois puolen korttelin päässä. Sellainen jos vielä käyttää päihteitä niin jälki on taatusti sekavaa.

Norja palautti somalit Somaliaan.

Vierailija
305/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silläkö sitten asiaa hoidetaan, että korotetaan niitä tukia, mikä vain kannustaa näitten lasten vanhempia aina vaan enemmän elämään tukien varassa?

Opettavat siihen sitten lapsensakin, että ei töitä kannata tehdä ja olla sillä lailla yhteiskunnan jäsen ja noudattaa sen lakeja.  Kannattaa vaa hakea rahaa kelalta ja elellä mitään tekemättä.  

Ja kyllä niitä rikkaita lellipentuja oli 60-luvullakin minun lapsuudessani.  Ne kehuskelivat olemisillaan ja elämisillään meille köyhille.  Minullekin luokkakaveri lällätti, että he asuu hienossa omassa talossa ja minä tuollaisessa röttelössä vuokralla.  

Ei se minusta yhteiskuntakelvotonta ja väkivaltaista tehnyt.  Vaikka näin sitä kotonakin, isä oli aika häijy kännissä.

Kukaan lapsuuskavereistani, jotka elivät sitä samaa köyhää elämää mitä minäkin, ei ruvennut tuollaiseksi pissipääksi, mitä nämä nykynuoret väkivaltaa ihannoivat kakarat on.  Kaikista meistä on tullut kunnon kansalaisia.   

Kyllä nyt on vika siinä, että vanhempien ihmisten auktoriteetti on kadotettu.  Se on tehty ihan tarkoituksella.  Lapsia ei saa enää kasvattaa oikealla kurilla.  Vaikka sitä ne tarvitsee tullakseen ihmisiksi.  Ei, niille ei saa edes luunappia antaa.  Lässytettävä niille on.  Ja kun ne sen tietää itsekin, niin onko ihme että tällaista tapahtuu?  Koulussa ei opettajilla ole mitään valtaa.  

Minä en uskalla vieraan lapselle edes kenkää auttaa jalkaan, jos vaikka vahingossa satutan sitä jalkaa, saan syytteen.  

Onneksi omat lapset on vielä ihmisten kirjoissa ja lapsenlapset myös.  Mutta heiltäkin olen jo kuullut aika kauheita asioita nuorten maailmasta.  Tiedän todellakin nuoren, joka jo 16-vuotiaana on joutunut katkolle juomisestaan, ja jopa useita kertoja.  Lähikaupungissa käydessäni olen nähnyt ihan alaikäiseltä näyttävän pojan huumepöllyssä ja sekavana.  Yhden kauppakeskuksen nurkilla notkuu aina epämääräisen näköistä nuorisoa, hyvin nuoria, sellaisia, jotka miun nuoruudessani olivat vielä vanhempien tiukassa narussa kotonaan.  Kyllä sitä minullekin kuri pidettiin ja kova pidettiinkin, vaikka isäkin sellainen juoppolalli oli.  Se antoi minulle selkään, kun sai kuulla, että olin ollut kahdeksalta illalla läheisen tanssipaikan luona kavereitten kanssa ihan vaan uteliaisuudesta kyttäilemässä, että mitä ne isot pojat ja tytöt siellä tekee.  Olin 12-vuotias eikä minulla kuulemma sinne mitään asiaa siinä iässä ole!  Niin kuin ei ollutkaan.  Mun piti olla siihen aikaan jo nukkumassa.  Hyvin paljon siitäkin opin.  

Mikä tyhmä sä olet kun luulet että töitä on?

Oliko otsikko työvoimapula.

Senkin tyhmä, töitä ei ole.

Jos olisi, ei tarvittaisi koko työkkäriä.

Ja milloin esitellään toukokuun työvoimauudistuksen tulokset. Paljonko työttömyys väheni vai palkattiinko virkailijoita iso määrä turhaan?

No niin hallitus : tuloksia pöytään.

Sekö se ainoa syy sitten on, että ei ole töitä?  Mihin 13-vuotias sitten menisi töihin, että sais ne lonkerot ostetuksi omilla tienesteillään?

Opettaako työttömät ihmiset lapsilleen, että ryöstely on sallittua ja alaikäiset saa juoda lonkkua ja hakata kaupan myyjiä?

Vierailija
306/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanha kikka, että pussihousu-mies tai kansallispuku-nainen tulee kassalle ja pari muuta livahtaa sillä välin kaljaosastolle.

Kansallispuku eli logistiikkahame !

Voi saa-ana teitä mölliäisiä!

Kun ette edes tiedä, miksi sitä asua nimitetään (se EI ole kansallispuku!)  niin pitäkää kitanne kiinni. 

Rahtihame.

Sopii hyvin kiertolaisille.

Ihan sama.  Mieluummin sekin, kuin tämä pääväestön aina käyttämä "kansallispuku."  

Vierailija
307/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Empatia puuttuu täältä maasta.

Tervetuloa globaaliin maailmaan. Globaalissa maailmassa ihminen on ihmiselle peto, ei naapuri. Mutta ihmiset äänestivät "impivaaraa" vastaan. Yhteisöllisyys ja turvallisuus eivät paina vaakakupissa "eksoottisuutta ja jännitystä" vastaan.

"Impi" in zulujen sotaväenosasto, sellaista sietääkin kavahtaa!

"Impi-vaara":

Vierailija
308/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sekaantuisi kriminaalien aiheuttamiin välienselvittelyihin. Itse siinä vain vaikeuksiin joutuisi viranomaisten kanssa.

Vierailija
309/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi kaupassa olla jättihaavi, johon lapsonen voi rauhoittua.

Kassoilla pitäisi olla hätänappi, joka sulkee ja lukitsee tuulikaapin oven ja ulko-oven hälyttäen samalla sekä vartijat että poliisin. Kyösti ja Miranda saisivat sitten juoda olutta tuulikaapissa poliisin tuloon asti... 

Vierailija
310/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla todella huono olo noilla tytöillä, kun ovat heti alkaneet raivota noin silmittömästi. Ei mahda olla hääppöiset kotiolot :/

Ja vihaan tätä nykymeininkiä, missä lapset ja nuoret saavat tehdä mitä haluavat ja aikuiset ovat täysin voimattomia. Kaikki kuvataan nettiin, eivätkä kanssaihmiset uskalla/halua puuttua ongelmatilanteisiin tai auttaa.

Vierailija
311/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerät myyjät kun puuttuivat tilanteeseen vielä sen jälkeen, kun lapset eivät suostuneet näyttämään taskujaan. Vaikka en ole päivääkään ollut kaupassa töissä, tiedän ettei myyjien kuulu pidätellä asiakkaita. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.

312/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä kokoisia nykyteinit ovat, jos aikuinen nainen ottaa pataan 13 vuotiailta tytöiltä? Nephilimien geenit taitavat puskea läpi näin lopun aikoina ja jättiläiset pilaavat taas maan.

Pienikin ihminen saa paljon vahinkoa aikaiseksi mikäli vastapuoli rajoittaa omaa voimankäyttöänsä siinä missä riehuja ei taas rajoita omaansa lainkaan.

Aivan. Ja näin on nimenomaan siksi, että tässä maassa hätävarjelu on käytännössä kriminalisoitu, koska sillä ei ole minkäänlaista lain suojaa. On teoreettinen oikeus puolustaa itseään, mutta siihen liittyy suoraan ehto, että vasta tuomarit raastuvassa evaluoivat, teitkö oikein vai väärin. Siis ne samat tuomarit, joiden mielestä seksi 8 vuotiaan kanssa ei ole raiskaus, jos se lapsi ei hakkaa puolustautuessaan sitä aikuista mustaa miestä sinisenkirjavaksi.. Ts. uhkailu, anna seksiä tai tapan äitisi on ihan ok, ei voida syyttää raiskauksesta, koska homma sujui yhteisymmärryksessä.

Minä henk. koht. en antaisi tällaisten tuomarien päättää edes omista nukkumaanmenoajoistaan, mutta kun on poliittisin perustein virkansa ansainnut, niin mitäpä kansalainen sille mahtaa. Miten hyvä ajatus on antaa heidän päättää siitä, toimitko paniikkitilanteessa oikein vai väärin, kun he elävät em. esimerkin mukaan jossain pseudotodellisuudessa, jolla ei ole mitään tekemistä arkitodellisuuden kanssa. Ts. jos nämä kaupan tädit olisivat ns. lyöneet näitä tyttöjä turpaan, se olisi ollut rikos ja he olisivat joutuneet siitä vastuuseen. Se, että nämä tytöt pahoinpitelivät näitä myyjiä, se on myös rikos, mutta kun on niitä rikoksia jo ennestään ja asiaan liittyy alkoholilakiakin rikkova varkaus, niin eiköhän anneta armon käydä oikeudesta ja unohdetaan koko ikävä asia, koska eihän tästä saa edes ehdollista, koska alaikäiset vastaajat..? Näin se logiikka menee niillä henkilöillä joita olette varta vasten äänestäneet sinne eduskuntaan,.

Vierailija
313/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy olla todella huono olo noilla tytöillä, kun ovat heti alkaneet raivota noin silmittömästi. Ei mahda olla hääppöiset kotiolot :/

Ja vihaan tätä nykymeininkiä, missä lapset ja nuoret saavat tehdä mitä haluavat ja aikuiset ovat täysin voimattomia. Kaikki kuvataan nettiin, eivätkä kanssaihmiset uskalla/halua puuttua ongelmatilanteisiin tai auttaa.

V*tuttaa käydä paikallisessa kauppakeskuksessakin, kun nuo teinit notkuvat siellä käytäväpaikoilla ohikulkijoille naureskellen ja niitä osoitellen.

Vierailija
314/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää ostaa joku sumutepullo laukkuun. Ei kai tässä muutakaan voi.

Kaikki tehokkaat ovat Suomessa laittomia, pitäisi hakea Saksasta tai Virosta. Mutta jos poliisi löytää sellaisen laukustasi tai taskustasi, joudut käräjille. Suomessa puolustautuminen on kiellettyä ja rikollisia suojellaan.

Hiuslakka saa kuljettaa. Ja käyttää.

Tosiaan, hiuslakka ja tupakansytytin! Täytyypä kokeilla pihalla tuota...

Tåttå tåsiaan!

Vierailija
315/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tyttöjen nimet ja naamat jo yliksellä? Kukaan tsekannut?

Jaa, sehän on rikollista julkistaa lasten nimiä ja naamoja. 

Että sellaista. Rikolliset pyrkivät hyötymään tuollakin tavalla keskenkasvuisista.

Nimet ja kuvat kehiin! Syyllistyt itse siinä rikokseen kun latailet kuvia ja nimiä.

Vttu mä vihaan tuota.

Rikollinen ansaitsee maineensa, sanoo laki mitä sanoo. Liian kauan on näitä vihervasemmisto suojellut. 

Ennen nämä olisi pantu sunnuntaiksi seisomaan torille kaularaudassa tai jalkapuuhun.

Vihervasemmisto suojellut? Lakihan heitä suojelee kuten itsekin tavallaan totesit, eikä noita lakeja vihervasemmisto ole yksin säätänyt.

Ja milloin ennen? 1600-luvulla?

Vaikkapa 1800-luvun lopulla. Lisäksi olisivat saaneet raipparangaistuksen. Raipparangaistus toimeenpannaan torilla markkinapäivänä.

Raipat annetaan ääneen laskien pareittain kaksimetrisillä koivuraipoilla, jotka on liotettu vahvassa suolavedessä niiden notkistamiseksi ja tulehdusvaaran vähentämiseksi  paljaaseen selkään. Iskujen välillä odotetaan minuutti jottei kipuun turru, vaan se tuntuu täytenä. Lääkäri seuraa toimitusta ja jos rangaistava menettää tajuntansa hänet virvoitetaan ja rangaistusta jatketaan puolen tunnin tauon jälkeen. Lääkäri voi keskeyttää rangaistuksen, jolloin sen loppuosa suoritetaan nimismiehen määräämänä ajankohtana tuonnenpana.

Tätä tarvittaisiin nykyään taas! Ei noihin muu auta.

Juuri näin!

Vierailija
316/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä sattuma, että tämmöinen juttu tuli tällä viikolla, kun ihan vastikään olin tilanteessa tämmöisen tyttöjoukon kanssa ja siinä tuli mietittyä, että entä jos käyvät päälle.

Täytyy kyllä todeta, että itse kyllä sitten en siinä mitään säästelisi, koska minusta väkivaltatilanteessa uhrilla ei ole varaa huomioida tekijää oman hengen ja terveyden kustannuksella. Sitä paitsi näillä on usein veitset.

Joten ihan täysillä vaan pitää nopeasti saada taltutettua, maahan tai taju veke, jos siinä pikkupimatsun henki lähtee, niin vanhemmat voi sitten miettiä, mikä meni vikaan, kun oma lapsi jengiytyi ja siitä tuli väkivaltainen muiden ihmisten kimppuun käyvä hörhö.

Vierailija
317/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten moni muukin on todennut, teinit tietävät voivansa tehdä mitä huvittaa ilman mitään seurauksia. Kaiken lisäksi saavat vielä "paljousalennusta" jos rötöksiä on tilillä enemmän silloin harvoin kun joku nimellinen tuomio langetetaan.

Ja niille jotka ihmettelevät miksei kukaan ohikulkija tee mitään, todettakoon, että naisen- ja erityisesti lapsenhakkaajan mainetta ei ihan mielellään nykyisenä someaikana ota kukaan kontolleen.

Lisäksi, se p*skamäärä minkä valkoisena heteromiehenä joutuu nielemään päivittäin, on ainakin omalla kohdallani saanut aikaan täydellisen haluttomuuden auttaa ketään naispuolista missään tilanteessa. Mitään muuta ei saa kuin haukut palkakseen (todennäköisesti vielä syytteen kaupanpäälle) teki valkoinen mies länsimaissa mitä tahansa. Auttaisitko itse ihmistä joka solvaa sinua jatkuvasti tai ainakin passiivisesti hyväksyy moisen touhun?

Vierailija
318/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Teinit tietävät voivansa tehdä mitä huvittaa ilman mitään seurauksia."

TÄMÄ!

Vierailija
319/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten moni muukin on todennut, teinit tietävät voivansa tehdä mitä huvittaa ilman mitään seurauksia. Kaiken lisäksi saavat vielä "paljousalennusta" jos rötöksiä on tilillä enemmän silloin harvoin kun joku nimellinen tuomio langetetaan.

Ja niille jotka ihmettelevät miksei kukaan ohikulkija tee mitään, todettakoon, että naisen- ja erityisesti lapsenhakkaajan mainetta ei ihan mielellään nykyisenä someaikana ota kukaan kontolleen.

Lisäksi, se p*skamäärä minkä valkoisena heteromiehenä joutuu nielemään päivittäin, on ainakin omalla kohdallani saanut aikaan täydellisen haluttomuuden auttaa ketään naispuolista missään tilanteessa. Mitään muuta ei saa kuin haukut palkakseen (todennäköisesti vielä syytteen kaupanpäälle) teki valkoinen mies länsimaissa mitä tahansa. Auttaisitko itse ihmistä joka solvaa sinua jatkuvasti tai ainakin passiivisesti hyväksyy moisen touhun?

Minä voin auttaa vanhempia naisia (> 40-vuotiaita). Ovat useimmiten paljon järkevämpiä kuin nuoremmat eivätkä täysin femahtaneita. 

Vierailija
320/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typerät myyjät kun puuttuivat tilanteeseen vielä sen jälkeen, kun lapset eivät suostuneet näyttämään taskujaan. Vaikka en ole päivääkään ollut kaupassa töissä, tiedän ettei myyjien kuulu pidätellä asiakkaita. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.

Olisivat haastaneet tytöt juomakisaan: "Ette takuulla uskalla juoda tuota lasolpurkkia mun nähteni!"