Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Is: vanhemmat parkuvat lehdessä asti kun eivät saaneet nimetä lastaan nimellä suudelmitar.

Vierailija
06.03.2023 |

Mitä mieltä tekeekö nimilautakunta vain kiusaa vanhemille?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pill... Pilli

Vit... Vattu

Tiss... Hissi

Orkk.. siis torkku.

Vanhemmat oli oikeassa, ei yhden kirjaimen muutoksella ole mitään merkitystä.

Vierailija
42/49 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli nimenneet saman tien Peter Panin mukaan, Panomitar.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisen nimen antaminen olisi todella ajattelematonta ja lapsen altistamista kiusaamiselle. Jotkut vanhemmat ovat muka niin vitsikkäitä tai erikoisuuden tavoittelijoita, että eivät näe omaa intoaan ja lapsen parasta.

Nimien valinnassa näkee usein muitakin hölmöyksiä, Liisa Niina Anniina Riipinen, onko järkeä? Tai nimiä, minkä ääntämis-tai kirjoitusasua pitää joka ikinen kerta selittää.

Moona Lisa Auroora, onko siinä nyt yksi vai kaksi oota ja montako iitä. Ei, ei.

Vierailija
44/49 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua jaksaa aina hämmästyttää:

Miksi nämä vanhemmat eivät vaihda omaa nimeään, jos kerta tuo nimi olisi niin merkityksellinen heille? Miksi nimi pitää antaa lapselle?

Onneksi vanhempani eivät antaneet minulle nimeä mielenkiinnonkohteidensa mukaan. Olisipa kiva olla joku Avanto-Metsänsiimes Anneli Virtanen.

Vierailija
45/49 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastasyntyneiden vanhemmat on vaan vähän sekaisin.

Mistä sinä tuon vähän siihen sait?

Luultavasti kaksi kaikkivoipaa maailmannapaa on löytäneet toisensa,  lisääntyneet ja uskovat, että heille mikä vaan on mahdollista.

Vierailija
46/49 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiselle ymmärtäisin tuon nimen, jos hän olisi sen itse valinnut. Lapsen kohdalla tuo nimi on mielestäni mauton: suuteleminen on minusta selvästi aikuisuuteen viittaava sana. Minusta tuo Suudelmitar menee samaan kategoriaan, kuin lapsen nimi viittaisi alkoholin juomiseen. Ei ole lasten juttu, niin ei tarvitse tuon nimenkään olla.

Vierailija
47/49 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsi pitää nimetä omien kiinnostusten kohteiden mukaan? Joo, minäkin olen aina rakastanut Muumeja, mutta ei silti käynyt mielessäkään nimetä lasta Hemuliksi tai Tuutikiksi.

Vierailija
48/49 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilemättä nämä vanhemmat ovat vihervasemmistolaisia

Vierailija
49/49 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku nimi on kerta itsestä kiva ja ei kelpaa viralliseksi nimeksi, niin miksi eivät vain käytä kotona tuota lempinimeä? Voihan sitä lasta kutsua kotioloissa miten vain. Oma kummisetäni puhutteli minua lempinimiyhdistelmällä, tyyliä Emilia-Amalia, vaikka Amalia ei ollut toinen nimeni. Ja on me kotona käytetty omasta lapsesta lempinimeä, joka ei millään lailla liity hänen nimeensä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi