Onko kellään kokemusta yksityisetsivän tarkkailun kohteena olemisesta?
Olen eronnut sairaalloisen mustasukkaisesta miehestä. Mies on laittanut perääni yksityisetsivän ainakin pari kertaa, kertoi siitä itse ja näytti videot, niissä ei näy mitään pettämistä, mutta mies kuvittelee silti niin (seurueessa mukana mies).
Lisäksi mies laittoi käsilaukkuuni gps-paikantimen. Tein siitä rikosilmoituksen. Mies ei myönnä asiaa, vaan väittää että olen sen itse laittanut lavastaakseni hänet syylliseksi.
Nyt eron jälkeenkin mies tietää missä liikun. Olen pyytänyt poliisia tutkimaan autoni. Poliisin vastaus oli: ei tarvetta.
Mitä voin tehdä? Lähestymiskielto ei auta, koska hän voi edelleen palkata kenet vaan stalkkaamaan minua, ei auta vaikka laittais salaiset osoitetiedot, mitkään. Mies on varakas ja pystyy niin tekemään.
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Luulis, että niillä etsivilläkin olis joku moraali.
Etsivä voi myös todistaa että kohde ei ole petturi.
Yksityisetsivälle voi esittää tietoja exän väkivaltaisuudesta (varsinkin jos olisi todisteita), jos laittaa toisen etsivän vakoilemaan mistä firmasta se vakooja on tai etsimään todisteita exästä, jos ei ole. Ja sopia miten toimitaan. Mutta harva kai saa sen selville ja olisi rahaa? Ellei poliisi ota yhteyttä etsivään että mikä tilanne tai joku muu.
Ja siis toi pomo juttu tuossa.. Niin tosiaan kyllä kävi mielessä jossain vaiheessa, et onko hän itse laittanut mun perään jotkut 😄Eli sen aistii, kun joku vinossa ja aivot alkaa pyörittämään sitä informaatiota ja keksimään eri spekulaatioita. Ja se tuntuu loukkaavalta ja pahalta, kun tietää ettei oo mikään rikollinen vaan on enemmänki nurkkaan ajettu huono-onninen. Ja sitten alkaa miettimään, et mistä ne reaktiot ja törkeät tapahtumat ja kohtelu oikeasti johtui siellä työelämässä. Mulla on edelleen niin paha olo, että itken. Mun kesästä piti tulla hieno ja työläs. Piti pitää kiva loma vaan sekin tuhottiin. Vietiin tulot.
Kaiken takana on nainen?
Vierailija kirjoitti:
Ja siis toi pomo juttu tuossa.. Niin tosiaan kyllä kävi mielessä jossain vaiheessa, et onko hän itse laittanut mun perään jotkut 😄Eli sen aistii, kun joku vinossa ja aivot alkaa pyörittämään sitä informaatiota ja keksimään eri spekulaatioita. Ja se tuntuu loukkaavalta ja pahalta, kun tietää ettei oo mikään rikollinen vaan on enemmänki nurkkaan ajettu huono-onninen. Ja sitten alkaa miettimään, et mistä ne reaktiot ja törkeät tapahtumat ja kohtelu oikeasti johtui siellä työelämässä. Mulla on edelleen niin paha olo, että itken. Mun kesästä piti tulla hieno ja työläs. Piti pitää kiva loma vaan sekin tuhottiin. Vietiin tulot.
Kaiken takana on nainen?
En ole ollut järin uskovainen, mut lapsenusko se aina nostaa päätään. Jumala antaa kaikkein suurimmat taistelut kaikkein vahvimmille. Siltä se on tuntunut, koska ei tämä ole ainoa julmuus mitä mulle on tehty.
Jos ihmisen perään on laitettu ilman syytä etsivä, ihminen huomaa sen itse ja kärsii siitä vahvasti eri tavoin niin, että elämä kärsii tappioita, se voi täyttää rikoksen tunnusmerkistön ja silloin sen tutkintapyynnön voi laittaa sekä sitä vastaan joka palvelun osti, että etsivää vastaan. Sitä vaan en tiedä kuinka vaikea oikeutta on saada.
Ei nykyään tarvita mitään etsiviä. Väitän, että sipuliverkossa on mahdollista ostaa pieniä toimeksiantoja anonyymisti. "Seuraa tätä ja tätä, siellä ja siellä, videoi, maksan 300€". Itselläni kokemusta vastaavasta kuin Ap:n tilanteesta, ettei olisi sama mies.
Vierailija kirjoitti:
Voiko puhelimessasi olla joku asetus, familylink tms mistä mies tietää missä olet?
Onpas kyllä karmivaa.
Tsekkauttaisin auton jossain huollossa, samoin puhelimen.
Tsemppiä.
Gmail.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihtaisin puhelinta. Samoin läppäri, tabletti ym vaihtoon.
Kuinka monta kertaa itse vaihtaisit kaikki laitteet ja auton? Sitkeä, älykäs ja häiriintynyt ihminen etsii uudestaan ja uudestaan keinon selvittää osoitteen, puhelinnumeron, uudet laitteet.
Vierailija kirjoitti:
Luulis, että niillä etsivilläkin olis joku moraali.
Ainakin ennen oli, olen tehnyt kyseistä työtä aikoinaan. Pääsääntöisesti miehiltä ei otettu näitä keikkoja juuri väkivallan uhan takia. Eli seurattavat olivat miehiä ja hekin yleensä muiden sotkujen takia, eli omaisuuden piilottelu ennen eroa, yhteisen tilin tyhjentäminen ym.
Vierailija kirjoitti:
Esim joku Applen Air tag on todella pieni, ja se lähettää seurannan GSM signaalia patterinsa voimalla yli vuoden.
Googlatkaa. Ärsyttää kun teknologian mahdollisuuksiin ei perehdytä ja stalkkauksen uhrit syyllistetään vainoharhaisiksi.
Uhri yleensä nainen, stalkkaaja mies.
Näistäkään ei ihan kaikille voi puhua... Se solmu voi näyttää ensin ihan kaikelta muulta. Kyllä oma psyyke kärsi tuosta. Tuli vainoharhaisuutta, häpeää ja pelkoa vaikka tiesi ettei ole tehny väärää. Ihmistä joka on elämässä esim ahdingossa pelottaa herkästi koska ei ole mitään millä itseä puolustaa ja se on tässä monopolissa yleensä raha.