Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kellään kokemusta yksityisetsivän tarkkailun kohteena olemisesta?

Vierailija
06.03.2023 |

Olen eronnut sairaalloisen mustasukkaisesta miehestä. Mies on laittanut perääni yksityisetsivän ainakin pari kertaa, kertoi siitä itse ja näytti videot, niissä ei näy mitään pettämistä, mutta mies kuvittelee silti niin (seurueessa mukana mies).
Lisäksi mies laittoi käsilaukkuuni gps-paikantimen. Tein siitä rikosilmoituksen. Mies ei myönnä asiaa, vaan väittää että olen sen itse laittanut lavastaakseni hänet syylliseksi.
Nyt eron jälkeenkin mies tietää missä liikun. Olen pyytänyt poliisia tutkimaan autoni. Poliisin vastaus oli: ei tarvetta.
Mitä voin tehdä? Lähestymiskielto ei auta, koska hän voi edelleen palkata kenet vaan stalkkaamaan minua, ei auta vaikka laittais salaiset osoitetiedot, mitkään. Mies on varakas ja pystyy niin tekemään.

Kommentit (91)

Vierailija
41/91 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko mahdollista, että muuttaisit jonnekin kauemmaksi ja vaihtaisit nimesi? Sen jälkeen kaikki tiedot salaisiksi. 

Vierailija
42/91 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota yhteyttä kaikkiin löytämiisi yksityisetsiviin ja pyydä heiltä kieltäytymistä sinua koskevista töistä.

Kysy heiltä miten voit toimia tilanteessasi. Kysy onko heillä mitään ohjeistusta vastaavaan tilanteeseen.

Olet eronnut, joten asiasi ei enää kuulu aiekaisemmalle kumppanillesi.

Miten voi kieltää heitä ottamasta töitä vastaan. Pitäisi kai maksaa jotain, että ovat ap:n ns. palkkalistoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/91 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko mahdollista, että muuttaisit jonnekin kauemmaksi ja vaihtaisit nimesi? Sen jälkeen kaikki tiedot salaisiksi. 

Äkkiäkös yksityisetsivä selvittää ja ukko palkkaa uuden yksityisetsivän siltä paikkakunnalta.

Vierailija
44/91 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa, miehellähän ei pitäisi eron jälkeen olla mitään motiivia seuratuttaa sinua. Jos hän kuitenkin niin edelleen tekee niin itseäänhän siinä kiusaa. Eihän sinun tekemiset ja menemiset hänelle enää kuulu.

Valitettavasti tällaisessa tapauksessa keinot on vähäiset kun mitään rikosta ei ole tapahtunut. Sitten vasta poliisia kiinnostaa jos saat uhkaavia viestejä tms. 

Kontrollinhaluinen ihminen keksii aina motiivin. Etenkin kun on tullut hylätyksi. Monelle naiselle juuri tämä tilanne on jopa hengenvaarallinen.

Mutta on toinen kysymys että onko oikeutta?

Vierailija
45/91 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eron jälkeenkin mies tietää, missä liikun" - miten se sen tuo ilmi? Eihän haittaa tuo se, että se sen tietää, vaan se mitä se sillä tiedolla tekee. 

Vierailija
46/91 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vainoaminen on rikos.

Lue tästä alkuun ohjeita poliisilta:

https://poliisi.fi/vainoaminen

Kyllä minä tämän tiedän, olenhan tehnyt rikosilmoituksen. Mutta kun hän ei stalkkaa itse vaan joku yksityisetsivä ja se ei kait ole rikos. Tai poliisi ei ainakaan puutu mitenkään. Eikä rikosilmoituksesta huolimatta tutki autoa. Itse olen jo kontannut sen läpi monta kertaa.

Ap

Vie jollekin näppärälle rasvanäpille huoltoon ja pyydä häntä katsomaan. Autonasentaja tuntee autot ja tietää missä voisi olla sopiva kolo seurantalaitteelle. Saat siitä sitten todistajankin.

Vierailija
47/91 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas kimurantti tilanne.

Uskon, että ärsyttää joku exän palkkastalkkaaja perässä, mutta mitä jos vain antaisit miehen kuluttaa siihen rahojaan, tekisit omia normaaleja juttujasi (ja paljon, että etsivä saa oikein juosta perässäsi) ja mies lopulta kyllästyisi kun ei mitään (häntä kiinnostavaa) tapahtuisi.

Samalla voisit näyttää exälle, että sulla menee hyvin, käyt kavereiden kanssa teatterissa, syömässä, jumpassa, elämä hymyilee.

Mistä tiedät, että hän tai joku seuraa sinua? Tuntuuko exäsi aina tietävän missä liikut ja tekstailee/soittelee/ilmestyy sinne minne sinäkin? Onko hän vaarallinen ja pelkäätkö häntä?

Vierailija
48/91 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaa joku katupoika tuikkaamaan sitä puukolla.  Maksa luonnossa, ei kulu edes rahaa.  Niin minä tein, ja heti loppui häirintä.

Vierailija
49/91 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät, että hän tietää? Lievää vainoharhaisuutta aistittavissa.

Vierailija
50/91 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas kimurantti tilanne.

Uskon, että ärsyttää joku exän palkkastalkkaaja perässä, mutta mitä jos vain antaisit miehen kuluttaa siihen rahojaan, tekisit omia normaaleja juttujasi (ja paljon, että etsivä saa oikein juosta perässäsi) ja mies lopulta kyllästyisi kun ei mitään (häntä kiinnostavaa) tapahtuisi.

Samalla voisit näyttää exälle, että sulla menee hyvin, käyt kavereiden kanssa teatterissa, syömässä, jumpassa, elämä hymyilee.

Mistä tiedät, että hän tai joku seuraa sinua? Tuntuuko exäsi aina tietävän missä liikut ja tekstailee/soittelee/ilmestyy sinne minne sinäkin? Onko hän vaarallinen ja pelkäätkö häntä?

Haloo, tottakai sellainen exä on vaarallinen, joka vainoaa ja palkkaa yksityisetsiviä. Tyyppi kokee omistdvansa ap:n ja ei ole hyväksynyt eroa ja kokee oikeudekseen ylittää ap:n henkilökohtaiset rajat ja haluaa, että ap kokee olonsa turvattomaksi. Kyseessä on kaikkein vaarallisin ihmistyyppi ja tilanne naisille Suomessa.

Vierailija
51/91 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, valitettavasti. Oma isäni laittoi etsivän perääni, kuvitteli jotenkin omistavansa minut ja oli aivan vilpittömästi sitä mieltä, että hänellä on tällaiseen oikeus. Hän on huomattavan varakas, joten homma jatkui pitkään, vuosia. Tämä etsivä myös soitteli ystävilleni, kaiveli menneisyyttäni jne. Välillä isäni sitten soitteli miehelleni ja halusi kertoa jotain, mitä oli muka "selvittänyt".

Karmivaa aikaa ja välillä ihan aidosti pelkäsin olla kotona, niin sekavia tarinoita isäni selitti milloin siitä, että pimeillä kaduilla voi tapahtua ihan mitä vaan tai että muuttaa naapuriini ja ottaa lapset aina sinne, kun en ole kotona ja milloin mitäkin. Etsivä seurasi myös siis lapsia koulumatkoilla ja saattoi välillä pysäyttääkin ja kysyä jotain.

Monta vuotta meni näin ja sitten se vain jossain vaiheessa loppui. En silti vieläkään pysty vastaamaan tuntemattomiin puheluihin esimerkiksi. Ja lapsille, jotka nyt ovat jo teinejä, on jäänyt kammo seuraavista autoista. Samoin itse skannaan kaikki vieraat ohiajavat autot hyvin tarkasti (okt-alue, alue missä ei ole läpiajoliikennettä).

Vierailija
52/91 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika surkee etsivä, jos kohde huomaa seuraamisen.

Vierailija
53/91 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännästi ap lopetti vastailun, kun näitä asioita kyseltiin.

Vierailija
54/91 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan maksaa tuhansia euroja. Kerro kaikille naapurustossasi niin osaavat olla valppaana.

Vierailija
55/91 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännästi ap lopetti vastailun, kun näitä asioita kyseltiin.

Laittaa joskus harmittoman viestin, mistä kuitenkin selviää että tietää missä olen ollut ja kenen kanssa. Tai kun vaihdan kauppaa missä käyn, exä yllättäen tulee siellä vastaan. Tai kuulen joltain tutulta, esim hänen siskoltaan.

Ap

Vierailija
56/91 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan maksaa tuhansia euroja. Kerro kaikille naapurustossasi niin osaavat olla valppaana.

Asun keskustassa kerrostalossa.

Ap

Vierailija
57/91 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi asunto tai ainakin uudet lukot. Jos hän on piilottanut asuntoosi kameroita tai mikrofoneja, ne ovat varmaan paikoissa, joissa ne tallentavat privaattitouhut. Siis jossain makkarin kattolampussa, olohuoneen sohvan lähellä tmv. Myös puhelimen voit vaihtaa tai käyttää jossain huollossa, jossa se tsekataan vakoiluohjelmien varalta. Ehkä voisi olla hyvä vaihtaa liittymä ja asentaa pikaviestiohjelmat uudelleen. Samoin Facebookiin kaikki privaatiksi. Miehen kaverit voit ryhmitellä omaksi ryhmäkseen, ja sitten asetukset niin, etteivät he näe postauksiasi. Jos tunnet jonkun tyypin vain miehesi kautta, laita hänelle viestiä ja sano, että koska olette eronneet, niin et koe enää tarpeelliseksi pitää häntä listalla, koska aiot muutenkin muuttaa somekäyttäytymistäsi yksityisempään suuntaan jne. Jos asut ok-talossa, pihalle voi tosiaan laittaa tallentavan turvakameran. Ei taida olla mitään keinoa estää etsivää seuraamasta sinua julkisilla paikoilla.

Vierailija
58/91 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkkaa joku katupoika tuikkaamaan sitä puukolla.  Maksa luonnossa, ei kulu edes rahaa.  Niin minä tein, ja heti loppui häirintä.

Pidin tätä aikoinaan vitsinä, mutta tämä tosiaan toimii. Etenkin narkomaani voi tehdä edullisesti palveluksen.

Vierailija
59/91 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusi asunto tai ainakin uudet lukot. Jos hän on piilottanut asuntoosi kameroita tai mikrofoneja, ne ovat varmaan paikoissa, joissa ne tallentavat privaattitouhut. Siis jossain makkarin kattolampussa, olohuoneen sohvan lähellä tmv. Myös puhelimen voit vaihtaa tai käyttää jossain huollossa, jossa se tsekataan vakoiluohjelmien varalta. Ehkä voisi olla hyvä vaihtaa liittymä ja asentaa pikaviestiohjelmat uudelleen. Samoin Facebookiin kaikki privaatiksi. Miehen kaverit voit ryhmitellä omaksi ryhmäkseen, ja sitten asetukset niin, etteivät he näe postauksiasi. Jos tunnet jonkun tyypin vain miehesi kautta, laita hänelle viestiä ja sano, että koska olette eronneet, niin et koe enää tarpeelliseksi pitää häntä listalla, koska aiot muutenkin muuttaa somekäyttäytymistäsi yksityisempään suuntaan jne. Jos asut ok-talossa, pihalle voi tosiaan laittaa tallentavan turvakameran. Ei taida olla mitään keinoa estää etsivää seuraamasta sinua julkisilla paikoilla.

Muutin yhteisestä kodista pois ja muutin vuokralle kerrostaloon, joten kotona ei minua stalkkaa. Someen en laita mitään. Ongelma on tuo julkisilla paikoilla seuraaminen jonkun muun toimesta.

Vierailija
60/91 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cool story mutten usko sanaakaan.