Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko masennuksesta parantua

Vierailija
27.02.2024 |

Kuulin väitteen jos on kerran ollut masentunut niin se sairaus kantaa läpi elämän ja saattaa aktivoitua vuosien jälkeenkin kun on ollut piilevänä ja oireettomana välillä.

Miten on, oletko sinä parantunut masennuksesta?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen parantunut. Voi parantua

Vierailija
2/13 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan siitä parantua, mutta masennus on kuin flunssa, sen voi saada uudelleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mistä johtuu. Kokeile hölkkäämistä 6 kk kuulemma parantaa masennuksen. 3 krt viikossa 30 min reipasta juoksentelua riittää.

Vierailija
4/13 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shit Life Syndroomaa ei paranna mikään.

Vierailija
5/13 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen parantunut. Sain masennusdiagnoosin teini-iässä ja sen jälkeen tuli silloin tällöin matalamman vireen kausia. Opittuani tuntemaan itseäni ja voimavarojani paremmin sitä ei ole enää näkynyt, ihmeparantuminen tuli adhd-diagnoosin muodossa.

Vierailija
6/13 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduttamalla ja hommaamalla treenatut pakarat parantuu masennuksesta, kun alkaa saamaan miehiltä positiivista huomiota t. kokemus

Vierailija
7/13 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi parantua jos ei ole kyse kroonisesta masennuksesta. Juurikin esim teini-iän masennus on sellainen mikä ei välttämättä ole kroonista.

Olin masentunut 17-20 v ja nyt jo viisikymppinen. Eli 30 vuotta ilman masennusta:) Mutta toki siihen voi sairastua uudelleen tai saada ensimmäistä kertaa elämässään. On kuin joku totesi flunssa.

Vierailija
8/13 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennukseen sairastuu helpommin jos sitä on sairastanut aiemmin eli sikäli juu

Vierailija
9/13 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Elään mutta ikinä en itse masennukseen saanut apua.

Vaan se sekoitettiin toiseen sairaukseen, johon sain apua, mutta masennustani ei koskaan huomattu.

Nyt elämän kroonisen masennuksen kanssa, mutta onneksi olen oppinut tietää milloin masennus jaksot palaa takaisin

Vierailija
10/13 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole. Elään mutta ikinä en itse masennukseen saanut apua.

Vaan se sekoitettiin toiseen sairaukseen, johon sain apua, mutta masennustani ei koskaan huomattu.

Nyt elämän kroonisen masennuksen kanssa, mutta onneksi olen oppinut tietää milloin masennus jaksot palaa takaisin

Siitä ehti tulla krooninen masennus, koska luulin vuosikaudet että minulla on add aivosairaus.

huippu tason ylilääkäri on vahingossa antanut väärän diagnoosi ja eikä hän osannut erottaa masennus ja add toisistaan, vaikka olen vuosikausia vihannut sitä että olen epäonnistunut ja että en ole yhtä arvokas kuin muut.

Tajusin vasta tänä kesänä, että minä olin aikoinaan itsetuhoinen kun sain add diagnoosin

Vierailija
11/13 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu mistä johtuu. Kokeile hölkkäämistä 6 kk kuulemma parantaa masennuksen. 3 krt viikossa 30 min reipasta juoksentelua riittää.

Paskapuhetta, liikunta ei auta masennukseen.

Vierailija
12/13 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täski on hyvä ymmärtää muutama asia. Jos sä oot syvästi ollut masentunut ja oikeasti pois oravanpyörästä esimerkiksi kauan aikaa sen takia, niin tää asia ei tule poistumaan susta todennäköisesti koskaan, vaikka sä saisit oman elämäsi takas raiteilleen. Jos siellä on paljon tuskaa ja traumoja takana, ei ne vaan häviä vaikka tapahtuisi mitä

Se mitä siinä tapahtuu on se että sä opit elämään sen asian kanssa ja isomman ymmärryksen kautta. 

Ihmiset luulee nykysin että masennus meinaa jotain hetken jaksamatonta tilaa :D se on ihan normaalia että ihminen ei välillä jaksa, se taas ei tarkoita että ihminen on "masentunut". 

Mut oli miten oli, pillerit ei sitä poista. Rakkaus on hyvä lääke, opettele rakastaa eka itteäs, ehkä sen kautta se lisääntyy sitte muutenki ;)

Vierailija
13/13 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessako?