Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen! Millainen ASTIASTO sinulla on kotonasi?

Vierailija
06.03.2023 |

Onko Pentikiä, Iittalaa..?

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa kokonainen astiasto on mummilta peritty Arabian kultareunainen. Arkiastioina muutama yksittäinen, sekalainen lautanen (asun yksin). Arkilaseina Kartiota kahdessa koossa. Kahviastiasto Arabian Pallas, arkikäytössä Taika-mukeja. Viinilasit Schott & Zwieseliä, kahta eri sarjaa.

Vierailija
42/53 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vintagea, Iittalaa, Arabiaa ja H&M Homea sekaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ole mitään astiastoa:)) Ihan eripari halpis kuppeja ja lautasia. MIhin tarvitsee astiastoa?  

Miten järjestät ilman astiastoa päivällisiä, kahvikutsuja..?

Mä en ole se keneltä kysyt, mutta vastaan nyt että mä en ole ikinä järjestänyt päivällisiä. Ikävä kyllä meidän perheellä ei ole ystäviä, joita kutsua syömään. Ei siis ole väliä, onko astiastoa vai ei, kun ei ole kukaan perheen ulkopuolinen sitä katsomassa.

Eikö teillä juhlita suvun kesken syntymäpäiviä, rippijuhlia, joulua tmv

En ole edellinen vastaaja, mutta meillä ei juhlita kovinkaan. Joulut perheen kesken. Synttärit jossain muualla. Ripareita ei vielä ole ollut. Ja kerttis astiat on keksitty. Kuka kumma esim. yksin tai kaksin eläjät haalivat keittiöönsä astiastot 60 hengelle, jos nyt joskus juhlis kotona?

Vierailija
44/53 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ole mitään astiastoa:)) Ihan eripari halpis kuppeja ja lautasia. MIhin tarvitsee astiastoa?  

Mä en ole se keneltä kysyt, mutta vastaan nyt että mä en ole ikinä järjestänyt päivällisiä. Ikävä kyllä meidän perheellä ei ole ystäviä, joita kutsua syömään. Ei siis ole väliä, onko astiastoa vai ei, kun ei ole kukaan perheen ulkopuolinen sitä katsomassa.

Synttäreitä joo. Rippijuhlia ei, kun ei kuuluta kirkkoon. Jouluna ollaan oman perheen kesken.

Synttäreillä juodaan mukeista kahvia (Muumi-mukeja on kertynyt ihan tarpeeksi) ja on meillä sen verran jotain Ikean halpoja leipälautasia, että niistä riittää kakkulautasiksi kaikille. Lusikat on kyllä sitten jo eriparia.

Vierailija
45/53 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen voin sanoa, et anopillani on niin ikivanhoja kulahtaneita, kolhiintuneita, eriparisia astioita, että vaan silmiin sattuu aina kun niitä kattoo. Kiva juoda kahvit mukista, missä on lovi reunassa ja ei tiedä jääkö kahva käteen.

Rahaa sillä ois ostaa uudet, mut peliongelman takia ei.

Vierailija
46/53 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökillä on 24 hengelle 1940-luvun perintökahvikuppeja, pullalautasia, kermakoita ja kannuja, lisäksi Kultakeramiikkaa, Iittalan kartio-laseja ja kesäisiä Muumimukeja. 

Kotona on arkikäyttöön Iittalan Teemaa ja vanhoja isoja Marimekon Primavera-mukeja. Juhlahetkiin on Arabian 40-luvun Fenno ja vanhoja kristallilaseja. Jouluksi on punaista Taikametsää, punaisia Kastehelmi-laseja ja kulhoja ja Arabian Santa Claus -sarjaa.

Ruokailuvälineet on mökillä pääasiassa Sorsakoski-sarjaa, kotona Savoniaa. 

Vierailija
47/53 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempana ruokailuastiastona Pentikin Valo tai Arabian ihana Tuuli-astiasto,

arkikäytössä KoKon lautaset, isot, pienet ja syvät sekä murokupit pienet ja isot. Värinä valkoinen ja tummanruskea.

Kahvi juodaan Suomi 100 v -mukeista, lautasina kastehelmi.

Arkilaseina Iittalan värittömän Aino Aalto -lasit, viinilaseina Ultima Thule tai Marimekon sukat makkaralla.

Ruokailuvälineinä Savonia.

Vierailija
48/53 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtäkään kokonaista astiastoa enää. Villeroyn valkoista Manoir sarjaa eniten, jonkun verran saman valmistajan vanhoja Petit Fleur astioita. Antiikkisia pieniä kristallilautasia, jotain englantilaista posliinia löytyy myös, Iittalan ja Kumelan vanhoja laseja, böömiläistä kristallia ja ranskalaisia sinisiä arkilaseja.

Tykkään kyllä astioista, mutta olen vähentänyt vieraiden määrää, max neljälle enää tarvitsen kerralla astioita.. Samoilla mennään arjet ja juhlat.

Vierailija
49/53 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villeroy & Bosch Old Luxemburg -sarjaa on 12 hengelle. Sitä isommat juhlat kertakäyttöastioilla. Vanhoja pöytähopeita on juhlakäyttöön, arkena Savoniaa. 

Vierailija
50/53 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villeroy & Boch -astioita. 

Vierailija
51/53 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea sekalaista. On Ikeaa, Tokmannin joitain kuppeja, Vallilan muutama kahvimuki, sitten aikoinaan löysin taloyhtiöni roskiksesta kivan näköiset ruoka- ja leipälautaset, jotkut Banquet merkkiset (englantilaiset) ja on myös joitain kirppikseltä ostettuja Arabian vanhoja kakkulautasia. Voi olla vielä muutakin.

Aterimet ovat joskus 90-luvulla ostetut Anttilan halpikset, hyvin pelittää vieläkin. 

Yhtään täyttä astiastoa ei ole koskaan ollutkaan, en ole osannut kaivata sellaista, enkä tule koskaan sellaista tarvitsemaankaan. Hyvin pärjää näillä eripari lautasilla, kipoilla ja kupeilla. 

Vierailija
52/53 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kotona kannata hillota isoa astiastoa sitä varten, että joskus saattaa olla koko suku paikalla. Silloin voi vuokrata tai lainata astiaston. Myös tämän lainauksen ekassa viestissä mainituilta halpislautasilta voi tarjoilla päivällisen, kahvit tai juhlaruoan, jos niikseen tulee.

Vierailija
53/53 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ostanut tokmannilta lasiset isot lautaset , halpoja ja ihan kauniin näköisiä . Ne on aina juhlissa . Lisäksi on teemaa ja kastehelmeä. Sitten lisäksi kertiksiä jos ei muuten riitä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi