Mistä lähtien laskette kuukautiset
Jos vaikka illalla tulee pyyhkiessä pari tippaa tiputteluvuotoa, mutta varsinainen vuoto alkaa vasta seuraavana päivänä puoliltapäivin, kumman päivän merkkaatte kalenteriin?
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tälle ei-ole-väliä -jankkaajalle on sitten väliä, kun raskautta ei kuulukaan...
Mites sä raskaudut paremmin merkkaamalla kiertosi? Mä en ole koskaan merkinnyt menkkoja kalenteriin, kolme lasta olen onnistunut saamaan, mites se sillai? Se merkkailu ei sun ovulaatiota takaa eikä raskautta aloita.
Onneksi olkoon lapsistasi, mutta ymmärtänet että kaikki ei poksahtele automaattisesti raskaaksi perus nusasuista. Se on myös aika tuuripeliäkin joka kierto, raskautuminen, mutta ovulaatiohuipun tietämisestä voi olla hyötyä ihan tieteellisestikin. Sitä seurataan hedelmöityshoidoissakin.
Kyllä se näin lähellä 5-kymppiä on hyvä merkkailla ylös menkat, koska ainakin itselläni on mennyt todella epäsäännöllisiksi ja oudoiksi. Nyt on tullut tammikuun lopun jälkeen jo kolmet menkat tai mitä lie vuotoa, niin on hyvä olla muistissa nämä, kun seuraavan kerran lääkärin kanssa on juttusilla.
Sain hormonikorvaushoidon viime vuonna, vaikka vaihdevuosia ei verikokeissa vielä näykään, ja kun lääkäri tekee tarkistussoiton keväämmällä, niin on helppo mainita, että tällaista kummallista vuotoa on ollut alkuvuonna (tiedä sitten jatkuuko, vai tasaantuuko kuukausien kuluessa). Tuskin muistaisin ilman merkintöjä, millaiset välit vuotojen välillä oli ja kauanko kestivät. Ja, jos oikeasti jatkuu tällaiset ylimääräiset vuodot, niin tietää lähteä lääkärin paikkeille.
Itse epäilen sairastettua koronaa syylliseksi heittelyihin, koska aikoinaan otetut koronarokotteetkin laittoivat menkat sekaisin pitkiksi ajoiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ainakin on seksiä käytännössä joka päivä, joten raskaaksi tulemisen kannalta ei ole mitään tarvetta seurata kiertoa ja kytätä ovulaatiota. Toki kierron pituutta seuraan ja olen aina seurannut, mutta sen kannalta ei ole juuri merkitystä, merkitseekö kuukautiset alkaneeksi ensimmäisestä pisarasta vai kunnon vuodosta, kunhan käyttää aina samaa ajankohtaa.
Itse asiassa sinulla on vain pari otollisinta päivää kuukaudesta tulla raskaaksi. Että on sillä ovulaatiolla jotain merkitystä.
No daa! Mitä se menkkojen merkkailu siihen vaikuttaa?
Sitä, että kuukautisten alkamispäivästä voi laskea mahdollisen ovulaatiohuipun, mitä voi seurata ovulaatiotikuilla, jos haluaa raskautua. Et ole suunniteltua lisääntymistä harrastanut koskaan?
Mutta kun se mahdollinen ovis ei ole ovis.
No sen takia niitä ovulaatiotikkuja käytetään, että virtsan LH-pitoisuuksista se voidaan todentaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet varmaan tietoinen stressin vaikutuksesta raskautumiseen ja kiertoon? Jos teillä kalenterin kanssa harrastetaan seksiä ja oviksen arvioit kiertosi mukaan, mitäs jos koko ajan arvioit ovulaatiosi väärin?
Mitäs jos hellittäisit hetkeksi ja harrastaisit paljon seksiä ja kuuntelisit kroppaasi? Oisko mitä?
Kait ymmärrät, että raskaaksi voi tulla ilman seksiäkin nykypäivänä? Tai siis on voinut jo vuosikymmeniäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites sä raskaudut paremmin merkkaamalla kiertosi? Mä en ole koskaan merkinnyt menkkoja kalenteriin, kolme lasta olen onnistunut saamaan, mites se sillai? Se merkkailu ei sun ovulaatiota takaa eikä raskautta aloita.
Onneksi olkoon lapsistasi, mutta ymmärtänet että kaikki ei poksahtele automaattisesti raskaaksi perus nusasuista. Se on myös aika tuuripeliäkin joka kierto, raskautuminen, mutta ovulaatiohuipun tietämisestä voi olla hyötyä ihan tieteellisestikin. Sitä seurataan hedelmöityshoidoissakin.
Hoidot on ihan eri asia. Kaikkein parhaiten sä sen oviksen tiedät merkkejä seuraamalla jos se on ainut aika kuusta kun harrastatte seksiä. Se ovis saattaa heittää joka kierrossa ja se saattaa olla ihan muulloin kuin menkoista laskettuna keskiarvoaikana.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ainakin on seksiä käytännössä joka päivä, joten raskaaksi tulemisen kannalta ei ole mitään tarvetta seurata kiertoa ja kytätä ovulaatiota. Toki kierron pituutta seuraan ja olen aina seurannut, mutta sen kannalta ei ole juuri merkitystä, merkitseekö kuukautiset alkaneeksi ensimmäisestä pisarasta vai kunnon vuodosta, kunhan käyttää aina samaa ajankohtaa.
Itse asiassa sinulla on vain pari otollisinta päivää kuukaudesta tulla raskaaksi. Että on sillä ovulaatiolla jotain merkitystä.
No daa! Mitä se menkkojen merkkailu siihen vaikuttaa?
Sitä, että kuukautisten alkamispäivästä voi laskea mahdollisen ovulaatiohuipun, mitä voi seurata ovulaatiotikuilla, jos haluaa raskautua. Et ole suunniteltua lisääntymistä harrastanut koskaan?
No sen takia niitä ovulaatiotikkuja käytetään, että virtsan LH-pitoisuuksista se voidaan todentaa.
No niin käytetään. Käytettäisiin vaikka menkat ei kalenterissa oliskaan.
En tiedä, en merkkaa, en ole tarvinnut tietoa ikinä missään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai tieteellisesti oikein 😅 Miten kukaan enää raskautuu kun seksiä harrastetaan tikuttamalla kahtena päivänä kuussa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai tieteellisesti oikein 😅 Miten kukaan enää raskautuu kun seksiä harrastetaan tikuttamalla kahtena päivänä kuussa?
Ne testit on rahastusta, ei muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti nyt kukaan ei kuvittele tulevan raskaaksi yhdynnällä yhden kerran kuussa laskennallisena ovulaatiopäivänä, kun se ovulaatio ei välttämättä olekaan silloin. Ovulaatipäivän laskemista ei myöskään kannata käyttää ehkäisykeinona.
-ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siittiöt säilyvät hengissä elimistössä useamman päivän.