Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen äiti uhkaa jättää lapsensa Junasta seuraavalla pysäkillä

Vierailija
06.03.2023 |

Saate sanoilla sen jälkeen et näe meitä enää ikinä.

Kommentit (97)

Vierailija
81/97 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni jätti minut ja sisarukseni pari kertaa bussipysäkille kun emme osanneet autossa olla nätisti. Ihan kelpo kansalaisia meistä kasvoi emmekä ole traumatisoituneet. Nykyaikana tosin ihmiset taitavat olla herkempiä kaikelle

Vierailija
82/97 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan miehen aiheuttama trauma, oliko lapsi poika?

Miesten syytä jotenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/97 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkihan me olemme yhtä fiksuja ("viksuja"😁), myös tämä junassa uhkaillut äiti. En tiedä yhtään vanhempaa, joka ei olisi näillä katteettomilla uhkauksilla yrittänyt lastansa kasvattaa. Miettikääpä nyt tarkoin, te tuomitsijat; ettekö muka ikinä ole lapsillenne sanoneet esim. "..no sitten ei lähdetä mihinkään!" - ja lähdetään kuitenkin. "Sinä saat jäädä sitten siihen" - eikä kuitenkaan. "Tämän jälkeen ei sitten jäätelöä enää osteta" - kunnes seuraavan kerran taas ostetaan. "Ikinä et enää pääse huvipuistoon" - ja eikun seuraavana kesänä. "Lähde minun puolestani vaikka alasti" - no ei, puettava kuitenkin on. "En ota sinua enää milloinkaan mukaan" - ja seuraavan kerran taas yhdessä mennään. "Äiti lähtee nyt, heippa", kun lapsi kiukuttelee, eikä tee elettäkään noustakseen lattialta. No, äiti vaan pelottelee, ei se ole totta.

Pointti on että tässä tapauksessa uhataan hylkäämisellä. Se on täysin anteeksianmatonta. Ihan eri asia kuin noissa sun esimerkeissä. Toki niistäkin seuraa haittaa. Pääasiassa vanhemmalle otselleen, kun tulee opettamaan lapselleen ettei oikeasti tarvitse totella, kun saa sitten kuitenkin sitä jäätelöä jne. Mutta hylkäämisellä ei lasta saa uhata koskaan. Se on traumatisoivaa.

Vierailija
84/97 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä uhkailtiin että myyn sut mustalaisille tai vien kauppaan vaihtoon.

Vierailija
85/97 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän toi vielä mitään! Minua uhkailtiin koko lapsuus isällä. "Jos et ole kiltisti niin muuten isä tulee."

Ilomielin olisin jäänyt lapsena asemalla pois.

Vierailija
86/97 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti. Uhkasi aina kun mekastettiin autossa, että jättää meidät tien varteen/vie lastenkotiin.

Ootko mun lapsi? Minä olen uhannut jättää lapset tien varteen kun tappelivat autossa. Useamman kerran.

Vierailija
87/97 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bipolaarinen?

Vierailija
88/97 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkihan me olemme yhtä fiksuja ("viksuja"😁), myös tämä junassa uhkaillut äiti. En tiedä yhtään vanhempaa, joka ei olisi näillä katteettomilla uhkauksilla yrittänyt lastansa kasvattaa. Miettikääpä nyt tarkoin, te tuomitsijat; ettekö muka ikinä ole lapsillenne sanoneet esim. "..no sitten ei lähdetä mihinkään!" - ja lähdetään kuitenkin. "Sinä saat jäädä sitten siihen" - eikä kuitenkaan. "Tämän jälkeen ei sitten jäätelöä enää osteta" - kunnes seuraavan kerran taas ostetaan. "Ikinä et enää pääse huvipuistoon" - ja eikun seuraavana kesänä. "Lähde minun puolestani vaikka alasti" - no ei, puettava kuitenkin on. "En ota sinua enää milloinkaan mukaan" - ja seuraavan kerran taas yhdessä mennään. "Äiti lähtee nyt, heippa", kun lapsi kiukuttelee, eikä tee elettäkään noustakseen lattialta. No, äiti vaan pelottelee, ei se ole totta.

Näinhän me huonot äidit toimimme mutta ne hyvät äidit sanoittaa lapsiaan. "Älä viitsisi Nikodeemus huutaa ja potkia sitä mummun penkkiä, kuulitkos, hei älä nyt, viittisikkö lopettaa, noh noh, nyt mummun jalkaan tuli mustelma, oi voi". "Voi Jazmiina kulta, minä tiedän että sulla on paha mieli ja nälkä, väsyttää ja kurja olo, tulepas tänne, ei viitsitä nyt heitellä niitä pipareita toisten päälle. Älä kehtaakaan kaataa mehua siihen penkille, se muuten kastuu se penkki. Voi voi, nyt se penkki on ihan märkä. Tulisitko tänne, tulisit nyt. Hei Jazmiina, tulisit nyt (x10000)". Ja näin ne lapset kasvavat ja oppivat hyviä käytöstapoja ilman yhden yhtäkään traumaa ja henkistä pahoinvointia.

Ihanan kärjistetty esimerkki x) Tuli mieleen tosta lopusta että tosiaan vaikea opettaa tärkeitä elämän oppitunteja ilman mitään "henkistä pahoinvointia" - eli pahaa mieltä. Jos ei lapselle koskaan huudeta jos se pelleilee niin se jatkaa pelleilyä. Ja sitten voi loppujen lopuksi aikuisena pahoin kun haluis vaan pelleillä mut pomo ei tykkää ja kaverit kaikkosivat.

Vierailija
89/97 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi äiti kantoi 2-vuotiasta toistuvasti kaupan nurkkaan ja juoksi pakoon... koska lapsi oli tönäissyt isosikoa, Adalmiinaa, eikä suostunut Adalmiina silmiin katsoen pyytämään anteeksi. Lapsi oli paniikissa toistuvista hylkäämisistä, eikä pystynyt edes hengittämään kunnolla, mutta äiti toisti loputtomasti, kuinka anteeksi on pakko pyytää, sillä Adalmiinalle tuli paha mieli epäkohteliaasta käytöksestä. Luulen, että äidillä kilahti niin, että hänen harkintakykynsä petti vakavasti. 

Vierailija
90/97 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaikea katsoa väkivaltatilanteita sivusta.

Vierailija
91/97 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se hetki, kun kilahtaa, ja järki sumenee.

Vierailija
92/97 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nauhoita kännykällä mitä äiti uhkailee, vai? Ja tee ilmoitus.

Laitonta nauhoittaa salaa muita, etkö tiennyt?

Ei julkisella paikalla, sori siitä :)

Vierailija
93/97 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julkisessa tilassa saa jopa kuvata ihan vapaasti. Älä keksi omia lakejasi.

Ei saa julkaista.

Henkilökohtaista tai loukkaavaa sisältöä tuntemattomasta tai tutustakaan ei saa esittää muille.

Jos poliisille tai lastensuojeluun tarvitaan näyttöä väitetyistä tapahtumista, silloin ei ole kyse kunnianloukkauksesta tai perättömän tiedon levittämisestä. Julkisella paikalla kuvaaminen on täysin laillista ja jopa erittin toivottavaa, jos todistaa jotain, mikä on vahingollista esim. lapselle. Meitä kuvataan nykyään kaikkialla täysin tuntemattomien tahojen toimesta jatkuvasti eikä kukaan siitä valita (en tosin käsitä miksi)-mitä merkitystä on siis mahdollisesti yhden ohikulkijan tekemällä tallenteella? Se saattaa auttaa selvittämään rikoksen tai estää rikosta tapahtumasta.

Vierailija
94/97 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julkisessa tilassa saa jopa kuvata ihan vapaasti. Älä keksi omia lakejasi.

Ei saa julkaista.

Henkilökohtaista tai loukkaavaa sisältöä tuntemattomasta tai tutustakaan ei saa esittää muille.

Jos poliisille tai lastensuojeluun tarvitaan näyttöä väitetyistä tapahtumista, silloin ei ole kyse kunnianloukkauksesta tai perättömän tiedon levittämisestä. Julkisella paikalla kuvaaminen on täysin laillista ja jopa erittin toivottavaa, jos todistaa jotain, mikä on vahingollista esim. lapselle. Meitä kuvataan nykyään kaikkialla täysin tuntemattomien tahojen toimesta jatkuvasti eikä kukaan siitä valita (en tosin käsitä miksi)-mitä merkitystä on siis mahdollisesti yhden ohikulkijan tekemällä tallenteella? Se saattaa auttaa selvittämään rikoksen tai estää rikosta tapahtumasta.

Tuli tästä mieleen, että onkohan junanvaunuissa valvontakamerat? Ei sillä, että niitä tässä nimenomaisessa tapauksessa tarvittaisiin, vaan ihan mielenkiinnosta.

Vierailija
95/97 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaukseni on, että todella väsynyt ja hermorauniona oleva äiti jolla on hankala uhmaikäinen lapsi. Toiveeni on, että hän ymmärtää tehneensä virheen, katuu eikä koskaan toista sitä.

Vierailija
96/97 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran muistan, että äidillä paloi hermo mun perseilyyn. Pisti ovesta ulos käytävään ja sanoi, että lastenkodin tädit tulee hakemaan. Olin kolmevuotias, mutta muistan sen hädän tunteen, kun seisoskelin rappukäytävässä. Onneksi naapurin mummo avasi oven, kun soitin ovikelloa. Äitikin tuli hetken päästä hakemaan mua naama punaisena kotiin.

Vierailija
97/97 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti. Uhkasi aina kun mekastettiin autossa, että jättää meidät tien varteen/vie lastenkotiin.

Ootko mun lapsi? Minä olen uhannut jättää lapset tien varteen kun tappelivat autossa. Useamman kerran.

Tän ketjun perusteella hyvin tavallinen "kasvatustapa"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän