Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen äiti uhkaa jättää lapsensa Junasta seuraavalla pysäkillä

Vierailija
06.03.2023 |

Saate sanoilla sen jälkeen et näe meitä enää ikinä.

Kommentit (97)

Vierailija
61/97 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiä auttanut lapsi 350km: n päästä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä tarvitse äidin odottaa, että lapsi häntä vanhana auttaa...

Minulla on hyvät välit lapsiini, mutta olen tehnyt selväksi, että haluan heidän nauttivan omasta elämästä silloin kun minä olen vanha. Toki ovat tervetulleita vierailulle.

Asuvatkin toisella paikkakunnalla, joten outoja ja itsekkäitä tuollaiset auttamisvaatimukset.

Ihan sivusta tähän puutun: et ole vielä tarpeeksi vanha ja/tai huonokuntoinen, että tarvitsisit lastesi apua. Sekin päivä vielä tulee, jos elämänpäiviä suodaan. Eikä se ole itsekkyyttä, se on valitettava tosiasia. Ja sitä huonompi, mitä kauempana lapset asuvat.

Höpö höpö. Järjestelykysymys.

Vierailija
62/97 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene kysyyn tarviiko apua. Saattaa pysäyttää sen lapsenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/97 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin jättämisellä uhkailu on kyllä lapselle pelottavaa ja kyllä sen muistaa vielä aikuisenakin, kun on itku kurkussa istunut hiljaa, ettei vaan jätetä kyydistä johonkin tienposkeen. Mieluummin sitten niin, että sanotaan, että jäädään kaikki pois ja matka päättyy tähän. Silloin sillä huonolla käytöksellä on seuraus, joka vaikuttaa kaikkiin eikä uhkailla yksin jättämisellä.

Vierailija
64/97 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene kysyyn tarviiko apua. Saattaa pysäyttää sen lapsenkin.

Mitä turhia, seuraavalla asemalla oottaa jo muutama mustamaija.

Vierailija
65/97 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellään ei ole lapsia, jos kyttäilee junassa miten muut vanhemmat ja lapset tekevät/puhuvat. Matkusta vaikka taksilla.

Kyttäillee? XDDDD Ei siinä mitään kyttäämistä tarvita, kyllä te kakaraperheet näytte ja kuulutte joka paikkaan parin kilometrin säteellä. Valitettavasti. Pisteet aloituksen äidille, joka sentään yrittää pitää sen kiljukaulansa hiljaisena.

Vierailija
66/97 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on hyvät välit lapsiini, mutta olen tehnyt selväksi, että haluan heidän nauttivan omasta elämästä silloin kun minä olen vanha. Toki ovat tervetulleita vierailulle.

Asuvatkin toisella paikkakunnalla, joten outoja ja itsekkäitä tuollaiset auttamisvaatimukset.

Ihan sivusta tähän puutun: et ole vielä tarpeeksi vanha ja/tai huonokuntoinen, että tarvitsisit lastesi apua. Sekin päivä vielä tulee, jos elämänpäiviä suodaan. Eikä se ole itsekkyyttä, se on valitettava tosiasia. Ja sitä huonompi, mitä kauempana lapset asuvat.

Höpö höpö. Järjestelykysymys.

Esim pitkänä toipilasaikana tilasin ruuat kotiin sekä siivoojan.

Vierailija
67/97 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tossa nyt niin kauheata on? Ihan normaali meininki, ei ne lapset mitään hemmetin sokeripaloja ole! Se joka miettii jotain ilmoittamista johonkin on päästään vialla.

Vierailija
68/97 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

torniossahan tua on päivittäistä ruotsissa maa on alkanut polttamaan sandaaleita lähettävät lapsen lapset ensin sateliiteiksi sitten hakevat perheen yhdistämistä. suomen kelan avokätinen rahan jaon jakamisen tieto on levinnyt vai onko  suomesta oikein lähetetty kutsukirje jossa oikein neuvotaan toiminta.

Vierailija
69/97 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksin jättämisellä uhkailu on kyllä lapselle pelottavaa ja kyllä sen muistaa vielä aikuisenakin, kun on itku kurkussa istunut hiljaa, ettei vaan jätetä kyydistä johonkin tienposkeen. Mieluummin sitten niin, että sanotaan, että jäädään kaikki pois ja matka päättyy tähän. Silloin sillä huonolla käytöksellä on seuraus, joka vaikuttaa kaikkiin eikä uhkailla yksin jättämisellä.

Miksi kaikkien muidenkin olisi pitänyt kärsiä, jos sinä et osannut käyttäytyä? Ei se elämässäkään niin mene. Jokainen vastaa ihan itse teoistaan.

Vierailija
70/97 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkihan me olemme yhtä fiksuja ("viksuja"😁), myös tämä junassa uhkaillut äiti. En tiedä yhtään vanhempaa, joka ei olisi näillä katteettomilla uhkauksilla yrittänyt lastansa kasvattaa. Miettikääpä nyt tarkoin, te tuomitsijat; ettekö muka ikinä ole lapsillenne sanoneet esim. "..no sitten ei lähdetä mihinkään!" - ja lähdetään kuitenkin. "Sinä saat jäädä sitten siihen" - eikä kuitenkaan. "Tämän jälkeen ei sitten jäätelöä enää osteta" - kunnes seuraavan kerran taas ostetaan. "Ikinä et enää pääse huvipuistoon" - ja eikun seuraavana kesänä. "Lähde minun puolestani vaikka alasti" - no ei, puettava kuitenkin on. "En ota sinua enää milloinkaan mukaan" - ja seuraavan kerran taas yhdessä mennään. "Äiti lähtee nyt, heippa", kun lapsi kiukuttelee, eikä tee elettäkään noustakseen lattialta. No, äiti vaan pelottelee, ei se ole totta.

Vierailija
71/97 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin kaikki tarvii lastensa apua? Jotkut hankkii sen avun muualta eikä odota/velvoita lapsiaan siihen.

Se selviää aikanaan. Kannattaa muistaa ihmetelleensä asiaa.

Terveisiä vanhustenhuollosta.. jos puhun vanhuksien suulla, niin terveisiä nimenomaan äideiltä ja isiltä!

Vierailija
72/97 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellään ei ole lapsia, jos kyttäilee junassa miten muut vanhemmat ja lapset tekevät/puhuvat. Matkusta vaikka taksilla.

Kyttäillee? XDDDD Ei siinä mitään kyttäämistä tarvita, kyllä te kakaraperheet näytte ja kuulutte joka paikkaan parin kilometrin säteellä. Valitettavasti. Pisteet aloituksen äidille, joka sentään yrittää pitää sen kiljukaulansa hiljaisena.

Älä poistu murjustasi, niin et kuule etkä näe mitään. XDDDD

Vierailija
73/97 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkihan me olemme yhtä fiksuja ("viksuja"😁), myös tämä junassa uhkaillut äiti. En tiedä yhtään vanhempaa, joka ei olisi näillä katteettomilla uhkauksilla yrittänyt lastansa kasvattaa. Miettikääpä nyt tarkoin, te tuomitsijat; ettekö muka ikinä ole lapsillenne sanoneet esim. "..no sitten ei lähdetä mihinkään!" - ja lähdetään kuitenkin. "Sinä saat jäädä sitten siihen" - eikä kuitenkaan. "Tämän jälkeen ei sitten jäätelöä enää osteta" - kunnes seuraavan kerran taas ostetaan. "Ikinä et enää pääse huvipuistoon" - ja eikun seuraavana kesänä. "Lähde minun puolestani vaikka alasti" - no ei, puettava kuitenkin on. "En ota sinua enää milloinkaan mukaan" - ja seuraavan kerran taas yhdessä mennään. "Äiti lähtee nyt, heippa", kun lapsi kiukuttelee, eikä tee elettäkään noustakseen lattialta. No, äiti vaan pelottelee, ei se ole totta.

Näinhän me huonot äidit toimimme mutta ne hyvät äidit sanoittaa lapsiaan. "Älä viitsisi Nikodeemus huutaa ja potkia sitä mummun penkkiä, kuulitkos, hei älä nyt, viittisikkö lopettaa, noh noh, nyt mummun jalkaan tuli mustelma, oi voi". "Voi Jazmiina kulta, minä tiedän että sulla on paha mieli ja nälkä, väsyttää ja kurja olo, tulepas tänne, ei viitsitä nyt heitellä niitä pipareita toisten päälle. Älä kehtaakaan kaataa mehua siihen penkille, se muuten kastuu se penkki. Voi voi, nyt se penkki on ihan märkä. Tulisitko tänne, tulisit nyt. Hei Jazmiina, tulisit nyt (x10000)". Ja näin ne lapset kasvavat ja oppivat hyviä käytöstapoja ilman yhden yhtäkään traumaa ja henkistä pahoinvointia.

Vierailija
74/97 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pas ka. Ap kyllästyi, mä ihan totta odotin tähän vähän jatkoa. Miksi pitää tehdä aloitus johon vedetään poliisitkin jo mukaan, sitten ei kerrota miten koko keissi meni. Pidättikö ne poliisit sen äitin, tämä jäi nyt ikuiseksi mysteeriksi.

Vierailija
75/97 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsynyt äiti jolla turvaton kiintymyssuhde. Älkää olko noin tuomitsevia.

Vierailija
76/97 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainahan kakaroita on uhattu jättää johonkin, yleensä kauppaan. Tietävät ettei uhkaus pidä ja jatkavat perseilyä.

Mut on jätetty. Silloin kun sanottiin esim., että jätän kauppaan jos et nyt rauhoitu, niin se uhkaus toteutettiin.  Siksipä sitä uskoikin vanhempiaan yleensä viimeistään kolmannella kerralla, koska niin kävi mitä uhattiin.

Vierailija
77/97 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin kaikki tarvii lastensa apua? Jotkut hankkii sen avun muualta eikä odota/velvoita lapsiaan siihen.

Se selviää aikanaan. Kannattaa muistaa ihmetelleensä asiaa.

Terveisiä vanhustenhuollosta.. jos puhun vanhuksien suulla, niin terveisiä nimenomaan äideiltä ja isiltä!

Olen itse sairaanhoitajana hoivaosastolla. Siinä onkin syy, miksi olen sanonut lapsilleni, että haluan heidän nauttivan elämästä, kun olen siinä kunnossa, että olen muiden avun varassa.

Vierailija
78/97 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän me huonot äidit toimimme mutta ne hyvät äidit sanoittaa lapsiaan. "Älä viitsisi Nikodeemus huutaa ja potkia sitä mummun penkkiä, kuulitkos, hei älä nyt, viittisikkö lopettaa, noh noh, nyt mummun jalkaan tuli mustelma, oi voi". "Voi Jazmiina kulta, minä tiedän että sulla on paha mieli ja nälkä, väsyttää ja kurja olo, tulepas tänne, ei viitsitä nyt heitellä niitä pipareita toisten päälle. Älä kehtaakaan kaataa mehua siihen penkille, se muuten kastuu se penkki. Voi voi, nyt se penkki on ihan märkä. Tulisitko tänne, tulisit nyt. Hei Jazmiina, tulisit nyt (x10000)". Ja näin ne lapset kasvavat ja oppivat hyviä käytöstapoja ilman yhden yhtäkään traumaa ja henkistä pahoinvointia.

Väitän, että tälläinen ryhdittömyys kasvatuksessa aikaansaa paljon pahempia psyykkisiä ongelmia kuin satunnainen kuitenkin melko viaton uhkailu. On lapsen etu, että voi luottaa vanhempiensa selviävän elämän haasteista voittajina mikä heijastuu positiivisesti lapsenkin turvallisuudentunteeseen. Ei ole myöskään lapsen etu olla oppimatta ns salonkikelpoiseksi. Pahimmat traumat tulee juuri siitä ettei luokan ainoana saanut kutsua kaverisynttäreille sosiaalisten taitojen ollessa nolla. Ei joku pysäkille jättämisellä uhkailu.

Vierailija
79/97 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita ap sun terapeutille ja kysy, miten sun täytyy suhtautua.

Vierailija
80/97 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti. Uhkasi aina kun mekastettiin autossa, että jättää meidät tien varteen/vie lastenkotiin.

Jatkan vielä kokemusasiantuntijana, että ei ole poliisiasia. Äitin kamelinselkä on nyt katkennut, varmaan koko päivän katsellut jo lapsen perseilyä ja nyt mennyt järki, niin ettei osaa enää olla aikuinen tuossa tilanteessa. Ei toi oo hyvää käytöstä äidiltä, mutta ei poliisiasia. En ainakaan itse ole täydellinen äiti ja joskus käyttäydyn lapsellisesti, mutta pyydän anteeksi lapsiltani ja selitän, miksi äiti sanoi niin, ja en sitä tarkoittanut, otan opikseni. Sitä mun äiti ei koskaan tehnyt.

Mä taas väitän, että äiti joka julkisesti edes kehtaa käyttäytyä noin, tekee kyllä suljettujen ovien takana paljon muutakin arvelluttavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan