Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teen väkisin näitä TE-toimiston pakottamia työhakemuksia...............

Vierailija
06.03.2023 |

Ei voisi vähempää kiinnostaa.

Kommentit (128)

Vierailija
61/128 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäköö ne haettavat paikat muuten olla julkisesti auki olevia työpaikkoja, vai kelpuutetaanko myös avoimet hakemukset firmoihin? Ei minua ainakaan kiinnostaisi hakea välttämättä montaakaan julkisesti auki olevaa paikkaa, vaan ennemmin kirjoittelisin noita avoimia hakemuksia.

Vain avoimet siivous -ja puhelinmyyntihommat lasketaan mukaan.

Onko tää oikeesti totta? Oisko jotain lähdettä tälle?

Ei todellakaan ole totta.

Vierailija
62/128 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"anna sinäkin työpanoksesi rakentamaan ilkeiden kiusaajien ja kyylääjien yhteiskuntaa" on vaikutelmani näistä oikeistohuuruissa huutavista hurmahengistä joita tässäkin ketjusa piisaa.  Ja vastaukseni on että enpäs taida. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/128 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin muutama vuosi itse työtön. Tein itselleni selväksi, että käytän työn hakemiseen ja itseni kehittämiseen työviikon verran aikaa joka viikko.

En jäänyt odottamaan työkkärin yhteydenottoja, vaan toimin ihan itse.

Sain työpaikan muutaman viikon sisällä. 

Tein tätä ihan samaa vuosi sitten kun valmistuin. Sain töitä 3 kuukaudeksi. Sen jälkeen en ole kelvannut enää mihinkään.

Vierailija
64/128 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus aikoo leikata työttömiltä vaalien jälkeen, näin tulee lisää työpaikkoja!??

Vierailija
65/128 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TE-toimisto tekee juuri sen, mitä eduskunta vaatii. Onneksi työkkärit lakkautetaan 2024 lopussa, jonka jälkeen ei ole enää lainkaan varmaa, että työttömälle maksetaan euroakaan tukia. Kunnissa kun ei ole maksavia lausuntoja pakko antaa, itsemääräämisoikeus ulottuu myös tähän..

Ministeriöstä ne ohjeet tulevat, ei eduskunnasta.

Eduskunta säätää lait, tuliko tämä yllätyksenä?

Ministeriö ne varsinaiset ohjeet laatii. Itse kansanedustajat ovat lähinnä lausuntoautomaatteja ja aloitteen äänestäjiä. Varsinainen työhän tehdään valiokunnissa ja itse lakien vääntämisessä käytetään eduskunnassa töissä olevia lakitieteen ylioppilaita jne, tiesitkös sinä näsäviisas tuota?

Vierailija
66/128 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos oman alan työpaikkailmoituksia ei ole? Pitääkö tehdä ns avoimia hakemuksia ympäriinsä?

Katsot tietenkin muiden alojen paikkoja, uudelleenkouluttaudut tarvittaessa. Ei kai tämä nyt korkeampaa matematiikkaa ole?Maailma on muuttunut, ei eletä enää agraariyhteiskunnassa tai teollisuuden alkuajoilla jolloin työpaikan sai kysymällä ja sai tehdä samoja töitä eläkeikään tai hautaan asti. Nyt on pakko olla muuntautumiskykyinen tai -haluinen.

Kerro millä elää uudelleenkouluttautumisen ajan, jos on opintotukikuukaudet jo käytetty.

Työttömyyspäivärahalla ei saa opiskella ilman työkkärin lupaa, ja sitä lupaa ei mitenkään automaattisesti heru.

Näitä on niin kummallista lukea: samaan aikaan tuhannet työssäkäyvät kouluttautuvat työn ohessa, hankkivat pätevyyksiä ja elävät täyttä elämää, mutta työttömälle on ihan mahdoton ajatus, että teen osa-aikatöitä ja kouluttaudun, ei käy, on liian raskasta jne.

Ehkä se perustulo olisi ratkaisu eli jokaiselle 300 e/kk rahaa eikä euroakaan enempää minkäänlaisina tukina asumiseen tai toimeentuloon. SPR tarjoaisi työttömille maksutta vaatteita tietyn määrän kuukaudessa ja hyvinvointikuntayhtymä 2 ateriaa päivässä, asunnoksi saisi luvan riittää kimppakämppä entisessä vanhainkodissa.

Meillä ei ole varaa siihen, että väki saa valita, haluaako tehdä töitä vai ei.

Sinulla on kyllä erittäin suppea käsitys työttömistä ja työttömyydestä. Kuule suurimmalle osalle työttömyys ei ole mikään valinta. 

Vierailija
67/128 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitoin myös hakemuksen juuri menemäään. Haluan kyllä näitä hakemiani töitä oikeasti, mutta ahdistaa työkkärin valvonta, kontrolli ja rangaistuksella uhkailu. Tekisin tämän kaiken ilmankin, tosin jotkut työkkärin minulle osoittamat työpaikat ovat sellaisia, että osaamiseni ei niihin riitä. Valitsisin haettavat paikat mieluiten itse.Perustulo jos tulisi, pääsisi tästäkin turhasta pelosta ja ahdistuksesta eroon.

On erikoista ja eriarvoistavaa, että joillekin osoitetaan paikkoja ja joillekin ei (esim. minulle ei). Olen oikeasti pahoillani, että sinulla on tuollainen tilanne. 

Mikä siinä on eriarvoistavaa, että työnantaja haluaa 5-10 hyvän työntekijän tiedot ja valitsee näistä väkeä haastatteluun, se kutsu tulee työtarjouksen nimellä.

Eihän se noin mene? Työtarjous on ihan työkkärin päähänpisto vain. Sitten sinun pitää hakea sitä "tarjottua" työpaikkaa, ja työnantaja vasta siinä vaiheessa päättää, onko kiinnostunut sinusta vai ei. 

Yhden työkkärin "työtarjouksen" olen eläissäni saanut. Olisin kyllä mielelläni ottanut tarjotun työn vastaan, mutta työnantaja ei halunnut antaa.

Kyllä se nykyisin aika usein noin menee, työtön vain ei sitä hoksaa. Työnantaja haluaa tietoja potentiaalisista työntekijöistä, hän saa ne ja sitten yhdessä työkkärin kanssa päätetään, kuka saa työtarjouksen. Jos ei yhteydenottoa työnantajaan päin tule, niin tiedetään, että työnhaku ei oikein maita.

Vierailija
68/128 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos oman alan työpaikkailmoituksia ei ole? Pitääkö tehdä ns avoimia hakemuksia ympäriinsä?

Katsot tietenkin muiden alojen paikkoja, uudelleenkouluttaudut tarvittaessa. Ei kai tämä nyt korkeampaa matematiikkaa ole?Maailma on muuttunut, ei eletä enää agraariyhteiskunnassa tai teollisuuden alkuajoilla jolloin työpaikan sai kysymällä ja sai tehdä samoja töitä eläkeikään tai hautaan asti. Nyt on pakko olla muuntautumiskykyinen tai -haluinen.

Kerro millä elää uudelleenkouluttautumisen ajan, jos on opintotukikuukaudet jo käytetty.

Työttömyyspäivärahalla ei saa opiskella ilman työkkärin lupaa, ja sitä lupaa ei mitenkään automaattisesti heru.

Näitä on niin kummallista lukea: samaan aikaan tuhannet työssäkäyvät kouluttautuvat työn ohessa, hankkivat pätevyyksiä ja elävät täyttä elämää, mutta työttömälle on ihan mahdoton ajatus, että teen osa-aikatöitä ja kouluttaudun, ei käy, on liian raskasta jne.

Ehkä se perustulo olisi ratkaisu eli jokaiselle 300 e/kk rahaa eikä euroakaan enempää minkäänlaisina tukina asumiseen tai toimeentuloon. SPR tarjoaisi työttömille maksutta vaatteita tietyn määrän kuukaudessa ja hyvinvointikuntayhtymä 2 ateriaa päivässä, asunnoksi saisi luvan riittää kimppakämppä entisessä vanhainkodissa.

Meillä ei ole varaa siihen, että väki saa valita, haluaako tehdä töitä vai ei.

Sinulla on kyllä erittäin suppea käsitys työttömistä ja työttömyydestä. Kuule suurimmalle osalle työttömyys ei ole mikään valinta. 

Kyllä se on liian monelle oma valinta. Töitä halutaan, mutta vain hyvin suppeasti eli omasta korttelista, tietty työ, iso palkka jne. Tämän voin sanoa 12 vuoden kokemuksella työttömien kanssa (en työkkärissä).

Vierailija
69/128 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on jo entuudestaan, ennen tätä uutta työvoimintatoimiston asettamaa työnhakuvelvoitetta, se kokemus ettei töihin oteta vaikka hakis, ei edes niihin näennäisiin lain velvoittamana tehtyihin työtarjouksiin tehtyihin hakemuksiin ole tullut palkkatyötä, niin eipä se tilanne mihinkään muutu vaikka kuinka olis työnhakuvelvollisuutta täyttäen hakemuksia laittanut. Ei oteta niin ei oteta.

Motivoivaa. Ja hyvin kannustavaa ja sparraavaa toimintaa ollut jo ajalla ennen tuota velvoitehakua: Meillä ei ole mitään tarjottavaa, me ei oteta, nauretaan päin naamaa, pistetään pilkaksi, ai sulla ei ole autoa ja ajokorttia (ei ole autokuskin paikasta kyse), no, ei me sua sitten ainakaan palkata.

Vierailija
70/128 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TAI SITTEN VOISITTE VAAN LOPETTAA SEN PIERESKELYN JA MENNÄ TÖIHIN.

VAIKKA VESSOJA PUTSAAMAAN TAI HESBURGERIIN "PIHVIÄ" PAISTAMAAN.

"SINÄ huudat koska kirjoitat isoilla kirjaimilla. Olen työtön ja koen sinut loukkaavana. Anna ihmisten, myös työttömien elää rauhassa. Mene itse paistamaan puolivalmisteita tai pesemään vessoja jos niin haluat. S--Tanan keppuli. "

Vierailija
71/128 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätä tekemättää ei noita ketään jaksa tehdä

Vierailija
72/128 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoin myös hakemuksen juuri menemäään. Haluan kyllä näitä hakemiani töitä oikeasti, mutta ahdistaa työkkärin valvonta, kontrolli ja rangaistuksella uhkailu. Tekisin tämän kaiken ilmankin, tosin jotkut työkkärin minulle osoittamat työpaikat ovat sellaisia, että osaamiseni ei niihin riitä. Valitsisin haettavat paikat mieluiten itse.Perustulo jos tulisi, pääsisi tästäkin turhasta pelosta ja ahdistuksesta eroon.

Jos haluat perustulon, äänestä Vasemmistoliittoa!

Vierailija
73/128 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TE-toimisto tekee juuri sen, mitä eduskunta vaatii. Onneksi työkkärit lakkautetaan 2024 lopussa, jonka jälkeen ei ole enää lainkaan varmaa, että työttömälle maksetaan euroakaan tukia. Kunnissa kun ei ole maksavia lausuntoja pakko antaa, itsemääräämisoikeus ulottuu myös tähän..

Ministeriöstä ne ohjeet tulevat, ei eduskunnasta.

Eduskunta säätää lait, tuliko tämä yllätyksenä?

Ministeriö ne varsinaiset ohjeet laatii. Itse kansanedustajat ovat lähinnä lausuntoautomaatteja ja aloitteen äänestäjiä. Varsinainen työhän tehdään valiokunnissa ja itse lakien vääntämisessä käytetään eduskunnassa töissä olevia lakitieteen ylioppilaita jne, tiesitkös sinä näsäviisas tuota?

Tuliko sinulle yllätyksenä, että ohjeita on erilaisia? On ministeriön soveltamisohjeet ja erikseen menettelytapaohjeet (joita muuten ei laadi ministeriö). Lait kirjoitetaan ministeriöissä, ei eduskunnassa, siellä vain tehdään tarvittavat tarkistukset esim. varmistetaan, että yhteydet muihin lakeihin on huomioitu ja muiden kuin laista vastuussa olevan ministeriön osalta on tarvittavat tarkistukset tehty jne.

En muista, että eduskunnassa olisi palkattuna yhtään lakitieteen ylioppilaita, oikeustieteilijöitä sitäkin enemmän.

Vierailija
74/128 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat perustulon, äänestä Vasemmistoliittoa!

Näin teenkin!

Vierailija
75/128 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole varaa siihen, että väki saa valita, haluaako tehdä töitä vai ei.[/quote]

" Tämä ylläoleva tekstihän on suoraan Neuvostoliiton malli. Ei päde Suomeen ja nykypäivään. Kokemusta on työn teosta, työttömyydestä, koulutuksesta työttömänä sekä myös pahin kokemus kun  pääsi töihin kunnalle ja sai kenkää koeajalla, kun akat pitivät liian ahkerana ja iloisena. Se siitä ilosta. Kiitos vaan...." nimin. eläkettä odottava mummo

Vierailija
76/128 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä lappuja ole pakko täytellä tai hakea epämieluisia paikkoja. Ilmoitat vaan ettet ole enää työtön työnhakija ja että et nosta mitään etuuksia. Saat olla täysin rauhassa vaikka lopun ikääsi.

Älä viitsi tulla tänne joka kerta sanomaan tuota samaa. Ihan niin kuin et tietäisi, että työtön työnhakija tarvitsee kipeästi sen saamansa niukan rahan. Millä hän muuten eläisi? 

Suomalaiset ovat mulkkuja lakeijoita, jotka potkivat ilomielin heikompaansa, ja ovat valmiita nuolemaan upporikkaan kengät milloin vain.

Vierailija
77/128 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teet, jos et halua työllistyä? 

Ei niitä tarvitse tehdä. Valitsee vain yrityksen nimen, kirjoittaa sen siihen laatikkoon ja laittaa muodoksi avoin hakemus. Aikaa kuluu noin 1 minuutti ja yhtään oikeaa hakemusta ei ole tarvinnut tehdä.

Vierailija
78/128 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä tarvitse tehdä. Valitsee vain yrityksen nimen, kirjoittaa sen siihen laatikkoon ja laittaa muodoksi avoin hakemus. Aikaa kuluu noin 1 minuutti ja yhtään oikeaa hakemusta ei ole tarvinnut tehdä.

Ei onnistuisi minulta. Omavirkailijani ristikuulustelee paikkoja tiuhaan. No, haen kyllä työtä ilman pakkoakin. Aktiivimalli on sinänsä älytön, ellei työnantajan ole pakko alkaa palkata esim. kuusikymppisiä.

Vierailija
79/128 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei onnistuisi minulta. Omavirkailijani ristikuulustelee paikkoja tiuhaan. No, haen kyllä työtä ilman pakkoakin. Aktiivimalli on sinänsä älytön, ellei työnantajan ole pakko alkaa palkata esim. kuusikymppisiä.

Vierailija
80/128 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä lailla ristikuulustelee?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan