Teen väkisin näitä TE-toimiston pakottamia työhakemuksia...............
Kommentit (128)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TAI SITTEN VOISITTE VAAN LOPETTAA SEN PIERESKELYN JA MENNÄ TÖIHIN.
VAIKKA VESSOJA PUTSAAMAAN TAI HESBURGERIIN "PIHVIÄ" PAISTAMAAN.
Noihin pääsee vain nuoret.
Kaikki pääsee jos edes vähänkin yrittää hakea. Sitten voi tietenkin mennä työkokeiluun ja nostaa omaa arvoa työmarkkinoilla, jos hesburgerissa työskentely ei jostain syystä käy maleksijalle.
Helvetti. Että olette ILJETTÄVIÄ. Onneksi on vaalit pian.
Ei pidä paikkaansa. Juuri johonkin hampurilaispaikkaan ihan turha hakea kuusikymppisenä, jolla on pitkä työura ja koulutus ihan muista tehtävistä. Siivoamaankin otetaan mieluummin nuorempia. Kai ajatellaan, ettei tämän ikäisellä kroppa kestä.
Kerro jos sinulla on töitä tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki pääsee jos edes vähänkin yrittää hakea. Sitten voi tietenkin mennä työkokeiluun ja nostaa omaa arvoa työmarkkinoilla, jos hesburgerissa työskentely ei jostain syystä käy maleksijalle.
On hän oikeassa. Ns. paskaduuniin jos on monta hakijaa, valitaan aina ne nuoret. Myöskin koulutettuja, pitkän työkokemuksen omaavia syrjitään, koska "Et sä kuitenkaan viihtyisi meillä pitkään." (No ei viihdy ne nuoretkaan, ne hakee opiskelemaan kivempaa alaa.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos oman alan työpaikkailmoituksia ei ole? Pitääkö tehdä ns avoimia hakemuksia ympäriinsä?
Katsot tietenkin muiden alojen paikkoja, uudelleenkouluttaudut tarvittaessa. Ei kai tämä nyt korkeampaa matematiikkaa ole?Maailma on muuttunut, ei eletä enää agraariyhteiskunnassa tai teollisuuden alkuajoilla jolloin työpaikan sai kysymällä ja sai tehdä samoja töitä eläkeikään tai hautaan asti. Nyt on pakko olla muuntautumiskykyinen tai -haluinen.
Kerro millä elää uudelleenkouluttautumisen ajan, jos on opintotukikuukaudet jo käytetty.
Työttömyyspäivärahalla ei saa opiskella ilman työkkärin lupaa, ja sitä lupaa ei mitenkään automaattisesti heru.
Vierailija kirjoitti:
Laitoin myös hakemuksen juuri menemäään. Haluan kyllä näitä hakemiani töitä oikeasti, mutta ahdistaa työkkärin valvonta, kontrolli ja rangaistuksella uhkailu. Tekisin tämän kaiken ilmankin, tosin jotkut työkkärin minulle osoittamat työpaikat ovat sellaisia, että osaamiseni ei niihin riitä. Valitsisin haettavat paikat mieluiten itse.Perustulo jos tulisi, pääsisi tästäkin turhasta pelosta ja ahdistuksesta eroon.
TE-toimistoillahan ei ole mitään tekemistä tämän mallin käyttöönoton kanssa ja he ovat aivan yhtä turhautuneita tähän kuin työnhakijatkin. Turha syyttää työkkäriä siis, kun heidätkin on tähän pakotettu ylemmältä taholta
TE-toimisto tekee juuri sen, mitä eduskunta vaatii. Onneksi työkkärit lakkautetaan 2024 lopussa, jonka jälkeen ei ole enää lainkaan varmaa, että työttömälle maksetaan euroakaan tukia. Kunnissa kun ei ole maksavia lausuntoja pakko antaa, itsemääräämisoikeus ulottuu myös tähän..
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos oman alan työpaikkailmoituksia ei ole? Pitääkö tehdä ns avoimia hakemuksia ympäriinsä?
No sitten haetaan muiden alojen töitä. Täysin oma vika jos on kouluttautunut johonkin naistutkimukseen
Vierailija kirjoitti:
Laitoin myös hakemuksen juuri menemäään. Haluan kyllä näitä hakemiani töitä oikeasti, mutta ahdistaa työkkärin valvonta, kontrolli ja rangaistuksella uhkailu. Tekisin tämän kaiken ilmankin, tosin jotkut työkkärin minulle osoittamat työpaikat ovat sellaisia, että osaamiseni ei niihin riitä. Valitsisin haettavat paikat mieluiten itse.Perustulo jos tulisi, pääsisi tästäkin turhasta pelosta ja ahdistuksesta eroon.
On erikoista ja eriarvoistavaa, että joillekin osoitetaan paikkoja ja joillekin ei (esim. minulle ei). Olen oikeasti pahoillani, että sinulla on tuollainen tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten haetaan muiden alojen töitä. Täysin oma vika jos on kouluttautunut johonkin naistutkimukseen
Joo... täysin oma vika, että kouluttauduin kirjastoalalle 2000-luvun alussa, kun väitettiin, että meistä tulee huutava pula suurten ikäluokkien eläköityessä. Näkis vaan. Pelkkää pätkää olen satunnaisesti töitä saanut. Ns. hanttihommat loppuivat valmistumisen myötä, paitsi pari tutkimushaastattelukeikkaa tutusta firmasta sain.
Eniten työnhaussa risoo, että pitäisi esittää niin innostunutta, että tämä on juuri minun paikkani, tästä olen aina haaveillut, vaikka oikeasti haluaa vain työn, jolla pystyisi elättämään itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Eniten työnhaussa risoo, että pitäisi esittää niin innostunutta, että tämä on juuri minun paikkani, tästä olen aina haaveillut, vaikka oikeasti haluaa vain työn, jolla pystyisi elättämään itsensä.
Saati silloin, jos on työkkärin puolesta käsketty hakemaan työtä, johon ei edes ole edellytyksiä, tai johonkin rekryfirman ilmoittamaan työhön, jossa firman nimeä tai sijaintia ei mainita. Yritäpä joo tehdä personoitu hakemus mysteerifirmaan ja esittää, että juuri sinne haluat.
Vierailija kirjoitti:
Vasemmistoliitto ja SDP vaatineet perustuloa seuraavalta hallitukselta ja aktiivimalli2 poistoa!
Li ja Sanna pelastavat työttömät äärioikeiston pakkotyölöistämiseltä!
Eläköön työttömänväenluokka!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olet torakka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On erikoista ja eriarvoistavaa, että joillekin osoitetaan paikkoja ja joillekin ei (esim. minulle ei). Olen oikeasti pahoillani, että sinulla on tuollainen tilanne.
Mikä siinä on eriarvoistavaa, että työnantaja haluaa 5-10 hyvän työntekijän tiedot ja valitsee näistä väkeä haastatteluun, se kutsu tulee työtarjouksen nimellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsot tietenkin muiden alojen paikkoja, uudelleenkouluttaudut tarvittaessa. Ei kai tämä nyt korkeampaa matematiikkaa ole?Maailma on muuttunut, ei eletä enää agraariyhteiskunnassa tai teollisuuden alkuajoilla jolloin työpaikan sai kysymällä ja sai tehdä samoja töitä eläkeikään tai hautaan asti. Nyt on pakko olla muuntautumiskykyinen tai -haluinen.
Kerro millä elää uudelleenkouluttautumisen ajan, jos on opintotukikuukaudet jo käytetty.
Työttömyyspäivärahalla ei saa opiskella ilman työkkärin lupaa, ja sitä lupaa ei mitenkään automaattisesti heru.
Näitä on niin kummallista lukea: samaan aikaan tuhannet työssäkäyvät kouluttautuvat työn ohessa, hankkivat pätevyyksiä ja elävät täyttä elämää, mutta työttömälle on ihan mahdoton ajatus, että teen osa-aikatöitä ja kouluttaudun, ei käy, on liian raskasta jne.
Ehkä se perustulo olisi ratkaisu eli jokaiselle 300 e/kk rahaa eikä euroakaan enempää minkäänlaisina tukina asumiseen tai toimeentuloon. SPR tarjoaisi työttömille maksutta vaatteita tietyn määrän kuukaudessa ja hyvinvointikuntayhtymä 2 ateriaa päivässä, asunnoksi saisi luvan riittää kimppakämppä entisessä vanhainkodissa.
Meillä ei ole varaa siihen, että väki saa valita, haluaako tehdä töitä vai ei.
Saisiko se työtön kuitenkin asua omassa kodissa ja syödä puolison ostamaa ruokaa?
Miten voi opiskella ja tehdä töitä yhtäaikaa kun koulussa läsnäolopakko?
Vierailija kirjoitti:
Eivät riitä semmoisenaan. Mulla on ehtona 2 hakemusta/kk. Alkuun kysyin, riittävätkö avoimet hakemukset. Sain myöntävän vastauksen, mutta kuukauden päästä soittivat, että olivat saaneet lisäohjeita. Toinen hakemus täytyy olla yksilöity, toinen saa olla avoin.
Vierailija kirjoitti:
En mene, kun eivät päästä, on terveysrajoitteita eikä ole hygieniapassia. Mene sinä, kun noista niin kovasti tunnut tykkäävän.
Pitäköö ne haettavat paikat muuten olla julkisesti auki olevia työpaikkoja, vai kelpuutetaanko myös avoimet hakemukset firmoihin? Ei minua ainakaan kiinnostaisi hakea välttämättä montaakaan julkisesti auki olevaa paikkaa, vaan ennemmin kirjoittelisin noita avoimia hakemuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä ei ole edes siivoojan paikkoja auki.
T. Työtön laitoshuoltaja
Vierailija kirjoitti:
TE-toimisto tekee juuri sen, mitä eduskunta vaatii. Onneksi työkkärit lakkautetaan 2024 lopussa, jonka jälkeen ei ole enää lainkaan varmaa, että työttömälle maksetaan euroakaan tukia. Kunnissa kun ei ole maksavia lausuntoja pakko antaa, itsemääräämisoikeus ulottuu myös tähän..
Ministeriöstä ne ohjeet tulevat, ei eduskunnasta.
Oletko nuori, vai onko sinulla ollut koko elämäsi kokoaikatyö vakituinen. Vaihdetaan paikkoja, jos sinua noin iljettää. Otan paikkasi ota sinä minun paikkani. Katsotaan sitten alkaako sinuakin pänniä.
Nainen työtön yli 50-vuotias