Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko saatte tukia?

Vierailija
06.03.2023 |

Ei tarvitse sentilleen ilmoittaa, verojen jälkeinen määrä kuukaudessa kymmenen euron tarkkuudella riittää

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän päälle 100€ vammaistukea saan. Sais olla kyllä vähän enempi, mutta kyllä nyt ainakin kuulokojeiden pattereita tolla tuella makselee.

Vierailija
62/81 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen eläkeläinen. En ole koskaan saanut yhteiskunnalta asumis- tai toimeentulotukea.

Kiitän yhteiskuntaa mahdollisuudesta opiskella ilmaiseksi, koska sen ansiosta olen pystynyt elättämään lapseni ja itseni.

Muuten sama tarina, mutta opiskelu ei suinkaan ole ilmaista. Opiskelin yliopistossa useita vuosia, ja nosti opintolainaa vuosittain. Joka penni korkoineen on maksettu takaisin, joten ei se ilmaista ollut.

Tukia en ole koskaan saanut, edes asumistukea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0 euroa. Lapsilisäkin menee suoraan lapsen tilille.

Saat sinä sen lapsilisän, olet vain päättänyt käyttää sen niin että pistät lapsen tilille.

Vierailija
64/81 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1650 Kevalta eläkettä.

Vierailija
65/81 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eläkeläinen. En ole koskaan saanut yhteiskunnalta asumis- tai toimeentulotukea.

Kiitän yhteiskuntaa mahdollisuudesta opiskella ilmaiseksi, koska sen ansiosta olen pystynyt elättämään lapseni ja itseni.

Muuten sama tarina, mutta opiskelu ei suinkaan ole ilmaista. Opiskelin yliopistossa useita vuosia, ja nosti opintolainaa vuosittain. Joka penni korkoineen on maksettu takaisin, joten ei se ilmaista ollut.

Tukia en ole koskaan saanut, edes asumistukea.

Opiskelu on miltei ilmaista. Et joutunut osallistumaan opettajiesi palkkakulujen maksamiseen tai oppilaitoksen rakennusten rakennus- ja huoltokuluihin.

Se on se opiskeluaikainen elämisesi, jota opintolainalla maksoit.

Mutta et sitten opintorahaa hakenut? Mihin aikaan olet opiskellut, kun sellaista et vielä nostanut?

Itse sain aikoinaan myös opintolainan korkoon tukea, se oli siis pienempi kuin normaali pankkilainan korko. Ei sinulla sellaista sitten olllut? Samoin oli opiskelija-alennuksia, esim. opiskelijaruokalan aterian hinnasta osa oli tukea.

Vierailija
66/81 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä näitä alapeukuttajia oikein nyppii? Sekö että ihminen pysyy hengissä näitten pienten tukien avulla? Vai tukien pienuus? Minä ainakin yritän parhaani mukaan saada työpaikkaa, mutta terveydellisten rajoitusten takia se ei ole helppoa, ikääkin jo sen verran, että tuntuu olevan negatiivinen ominaisuus. Raha riittää nippa nappa vuokran jälkeen ruokaan ja välttämättömiin perusmenoihin, kun budjetoi tarkkaan. Huvituksiin ei ole varaa.

Vierailija
67/81 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmarkkinatuki n.590e/kk, asumistuki 312 e/kk. 

Vierailija
68/81 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2600 euroa. Meitä on kolme ja summaan on laskettu myös toisen lapseni kuntoutusraha ja jo aikuisen kotona asuvan lapseni maksama ruokaraha. Säästöön menee 800 euroa/ kk. Lisäksi aikuinen lapseni säästää työmarkkinatuestaan parisataa/kk.

Teillä on siis varaa laittaa säästöön yhteiskunnan teille maksamia tukia? Oksettavaa.

Ei ihme, ettei työnteko kiinnostele. Kaikki eivät saa edes palkkaa noin paljon.

Vierailija
69/81 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä näitä alapeukuttajia oikein nyppii? Sekö että ihminen pysyy hengissä näitten pienten tukien avulla? Vai tukien pienuus? Minä ainakin yritän parhaani mukaan saada työpaikkaa, mutta terveydellisten rajoitusten takia se ei ole helppoa, ikääkin jo sen verran, että tuntuu olevan negatiivinen ominaisuus. Raha riittää nippa nappa vuokran jälkeen ruokaan ja välttämättömiin perusmenoihin, kun budjetoi tarkkaan. Huvituksiin ei ole varaa.

Se nyppii, että tukia saa enemmän kuin palkkaa.

Vierailija
70/81 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1140 eur Kelasta - asumistuki, yksinhuoltajan lapsilisä, elatustuki/apu. Yksinhuoltaja joka asuu omistusasunnossa.

Vierailija
71/81 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairauspäivärahaa saan jonkun 1500 € vielä tovin Kelasta, lääkekulut olisivat hurjat ilman Kela-korvauksia, samoin kaikki sairaalamaksut. Niitä on kertynyt jo tänä vuonna melkein maksukattoon asti. Kela-taksillakin olen joutunut ajelemaan.

Muuten on meidän perhe enemmän maksajan puolella, kun lapsilisäajoistakin on jo vuosia ja lapsi asuu jo omassa taloudessaan.

Ja toivottavasti minäkin pääsen pian takaisin töihin. Pää haluaisi jo jotain muutakin ajateltavaa kuin terveyshuolet.

Vierailija
72/81 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

94,88€, lapsilisä yhdestä lapsesta.. kaksi noita tuossa kotona asuu, molemmat alaikäisiä, mutta rahaa tulee vain toisesta.

Vierailija
73/81 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä saan 900e tukia.

Missä työssä on näin huono palkka?

Vierailija
74/81 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

160 e as.tuki, työeläke 1080.

Vierailija
75/81 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vika onkin huonoissa palkoissa?

Vierailija
76/81 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

0e, kaks työtä. Toinen kokoaika ja toisessa teen välillä viikonloppuja. Menkää lusmut töihin

Vierailija
77/81 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2600 euroa. Meitä on kolme ja summaan on laskettu myös toisen lapseni kuntoutusraha ja jo aikuisen kotona asuvan lapseni maksama ruokaraha. Säästöön menee 800 euroa/ kk. Lisäksi aikuinen lapseni säästää työmarkkinatuestaan parisataa/kk.

Teillä on siis varaa laittaa säästöön yhteiskunnan teille maksamia tukia? Oksettavaa.

No, vaihtaisin ihan mielellään osia terveen kanssa. Samoin voisin vaihtaa erityisnuoreni mielenterveysongelmineen terveeseen lapseen.

Vierailija
78/81 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin tekijä on nuoren kuntoutusraha. Sitä voi saada vaikka olisi miljonäärin lapsi, jos ehdot täyttyvät. Lapsen täysi-ikäistyttyä tuo raha alkaa vaikuttaa perheen mahdolliseen asumistukeen, jolloin tukien yhteissumma pienenee. Miljonäärin lapsi saa tietenkin summan tililleen täysimääräisenä silloinkin.

Vierailija
79/81 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän, joka väittää ettei ikinä ole saanut mitään tukia on väärässä. Jokainen on jossain elämäntilanteessa saanut jotain. Myös korvaukset ovat tukea. Lääkekorvaukset, työmatkan korvaukset verotuksessa jne...

Vierailija
80/81 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä oksettavaa siinä on? Sinä tekisit vastaavassa tilanteessa aivan samoin ja sinulla olisi mahdollista saada aivan samat tuet samankaltaisessa tilanteessa. Minulla on psykoosisairaus, molemmat lapseni ovat autismin kirjolla, toisella mt-ongelmia ja lukivaikeus, isänsä sairastui ja asuu hoitokodissa, siinä sinulle kadehdittavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi