Paljonko saatte tukia?
Ei tarvitse sentilleen ilmoittaa, verojen jälkeinen määrä kuukaudessa kymmenen euron tarkkuudella riittää
Kommentit (81)
2600 euroa. Meitä on kolme ja summaan on laskettu myös toisen lapseni kuntoutusraha ja jo aikuisen kotona asuvan lapseni maksama ruokaraha. Säästöön menee 800 euroa/ kk. Lisäksi aikuinen lapseni säästää työmarkkinatuestaan parisataa/kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eläkeläinen. En ole koskaan saanut yhteiskunnalta asumis- tai toimeentulotukea.
Kiitän yhteiskuntaa mahdollisuudesta opiskella ilmaiseksi, koska sen ansiosta olen pystynyt elättämään lapseni ja itseni.
Eläke on tuki.
Eläke ei ole tuki edes niin paljon kuin valtiolla töitä tekevän palkka.
Eläke on tuki minkä kustantaa suurimmaksi osaksi työtä tekevä työvoima ja osittain rahastot. Pienimmät eläkkeen on valtiolta saatu tuki joka rahoitetaan kokonaan verovaroin.
0€. Olen viimeksi saanut mitään "tukia" lähes 30 vuotta sitten, kun valmistuin opettajaksi, mutta työt alkoivat vasta reilun kuukauden päästä. Siksi ajaksi sais sossusta jotain rahaa että sain vuokran maksettua.
2250e Helsinki, 2 lapsen yh.
4 vuotta sitten oli vielä töissä, sain bruttona 1750e, lopetin äitiysloman yhteydessä ja totesin tämän taloudellisemmaksi ratkaisuksi.
Vierailija kirjoitti:
2600 euroa. Meitä on kolme ja summaan on laskettu myös toisen lapseni kuntoutusraha ja jo aikuisen kotona asuvan lapseni maksama ruokaraha. Säästöön menee 800 euroa/ kk. Lisäksi aikuinen lapseni säästää työmarkkinatuestaan parisataa/kk.
Teillä on siis varaa laittaa säästöön yhteiskunnan teille maksamia tukia? Oksettavaa.
Lapsilisää kolmesta lapsesta 333€. Ei muita tukia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eläkeläinen. En ole koskaan saanut yhteiskunnalta asumis- tai toimeentulotukea.
Kiitän yhteiskuntaa mahdollisuudesta opiskella ilmaiseksi, koska sen ansiosta olen pystynyt elättämään lapseni ja itseni.
Eläke on tuki.
Höpöhöpö. Eläke on itse maksettu työssäolon aikana.
Kannattaisiko tutustua eläkkeiden rahoitukseen? Nyt eläkkeellä olevien eläkkeet kustannetaan pääosin nyt kerättävistä eläkemaksuista. Et sinä ole kustantanut kuin murto-osan eläkkeestä mitä saat.
Nolla euroa. Työssäkäyvä lapseton.
Vierailija kirjoitti:
Sama. Paitsi tietty ilmainen peruskoulu ruokailuineen, eskari, kotitalousvähennystä remontista ja jotain sähkötukeakin kai pitäisi jossain vaiheessa näkyä sähkölaskulla.
0e
Kerran sain 1kk asumistuen lainaksi (piti siis maksaa takaisin) kun jäin yksinhuoltajaksi
Äitiyspäivärahan olen saanut 4x
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläke on tuki.
Kannattaisiko tutustua eläkkeiden rahoitukseen? Nyt eläkkeellä olevien eläkkeet kustannetaan pääosin nyt kerättävistä eläkemaksuista. Et sinä ole kustantanut kuin murto-osan eläkkeestä mitä saat.
Vaikka noin on niin työeläke ei ole sosiaalinen tuki. Pitää kyetä erottamaan mikä ja mitkä tukia.
Että kaikki jotka ovat iän puolesta jääneet työeläkkeelle nauttivat yhteiskunnan tuesta? Ei ole niin.
Sinun mielestä ihminen on omillaan vain kun on työssä saa siitä palkkaa niin paljon, ettei ole oikeutettu asumistukeen?
Sellaista ihmistä ei löytyne, joka ei saisi mitään " tukea" koskaan?
Jos tueksi lasketaan lääkekorvaukset, niin jokainen joka käyttää reseptilääkkeitä saa yleensä korvauksia lääkkeistä.
Lapsiperheet saavat lapsilisää, opiskelijat opintotukea, työssäkävijäkin saa autonsa käytöstä tukea, eli kilometrikorvausta tai muuta verotuksessa vähennettävää. Ei löydy ihmistä etteikö hän jossakin elämänvaiheessa olis jotain tukea saanut.
0 euroa tällä hetkellä. Olen viimeksi saanut soviteltua ansiosidonnaista vuonna 2021, jolloin tukea maksettiin nettona yhteensä 6460,21 euroa tammi-marraskuulta (kuukausittain vaihteli 0 - 1125 euron välillä), kunnes työllistyin kokopäivätyöhön.
Vierailija kirjoitti:
Ansiosidonnaista 2750 euroa.
Bruttopalkkasi oli jotain 11 000 euron luokkaa? Miksi et ole työllistynyt?
Vierailija kirjoitti:
Lapsilisä ei ole tuki. Se korvaus naiselle siitä, että on antanut paljaalla
250€ opintotukea. En ole oikeutettu asumistukeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ansiosidonnaista 2750 euroa.
Bruttopalkkasi oli jotain 11 000 euron luokkaa? Miksi et ole työllistynyt?
Lomailen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläke on tuki.
Tämä on muuten monelle ällistyttävän vaikea ymmärrettävä. Sitkeästi puhutaan tienatusta eläkkeestä vaikka ois nelikymppisenä jääty sairaseläkkeelle. Johtunee heikoista laskutaidoista. Muutaman kympin eläkemaksuista ei kerry tuhansien eurojen eläke. Osa palkansaajista maksaa eläkkeet ja raskaasti maksaakin. Itsekin pulitan mitälie tonnin kuussa pelkkiä pakollisia eläkemaksuja. No nautinoa aikanaan sitten itsekin siitä kyydistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläke on tuki.
Tämä on muuten monelle ällistyttävän vaikea ymmärrettävä. Sitkeästi puhutaan tienatusta eläkkeestä vaikka ois nelikymppisenä jääty sairaseläkkeelle. Johtunee heikoista laskutaidoista. Muutaman kympin eläkemaksuista ei kerry tuhansien eurojen eläke. Osa palkansaajista maksaa eläkkeet ja raskaasti maksaakin. Itsekin pulitan mitälie tonnin kuussa pelkkiä pakollisia eläkemaksuja. No nautinoa aikanaan sitten itsekin siitä kyydistä
Ja työnantaja ilmeisesti maksaa vielä toisen tonnin (vaiko kaksi?). Huh.