Viikkonumeroita käytetään nykyään liikaa ja ne ovat aivan typeriä!
Lopettakaa niiden käyttö tai varmistakaa että ne löytyvät kaikista kalentereista. Muuten niistä on pelkkää harmia.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä kalenterista ei löydy viikkonumeroita?
Minun seinäkalenteristani ja puhelimeni kalenterista kummastakaan ei löydy
Puhelimessa todennäkösesti saat viikot näkyviin kalenterin asetuksista. Tai niin on ainakin omalla Samsungillani.
Tämä vinkki kyllä auttoi. En ollut löytänyt aiemmin kalenterin asetuksia ollenkaan. Sieltä sain nyt viikot näkyviin.
Ja olen ollut ap:n kanssa täysin samaa mieltä, että pahuksen hankalaa, kun asioita ilmoitetaan viikkonumerolla, kun puhelimen kalenterissa se ei näy, ja pitää joko googlettaa tai juosta jonkin paperikalenterin luo. Mutta nyt sain viikkonumerot näkyville.
Kiitos!
Ovat kyllä ihan prseestä, aina saa miettiä milloin on viikko 15, miksei voi sanoa sopiiko vaikka 20.4 alkava viikko ja nyt kun tarkastin vk 15 alkaa tänä vuonna 10.4 eli minä ainakaan en hahmota kovin tarkkaan milloin mikäkin viikko on eli pitää tarkastaa kalenterista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä kalenterista ei löydy viikkonumeroita?
Minun seinäkalenteristani ja puhelimeni kalenterista kummastakaan ei löydy
minkä puhelimen kalenterissa ei ole vkonumerointia?
Joku vuosi sitten ostetusta motorolassa ei ollut
Vierailija kirjoitti:
Mitä ehdotat tilalle?
Pidetäänkö kokous seuraavan kerran viikolla viikolla 13 (Lue: kolmetoista)
Pidetäänkö kokous seuraavan kerran 27.3. - 31.3. välisenä aikana? (Lue: kahdeskymmenesseitsemäs viiva kolmaskymmenesensimmäinen maaliskuuta/ kahdennenkymmenennenseitsemännen ja kolmannenkymmenennenensimmäisen päivän välillä )
Pidetäänkö kokous ma 27.3. alkavalla viikolla. Lyhyt, ytimekäs, selkeä.
Vierailija kirjoitti:
Ovat kyllä ihan prseestä, aina saa miettiä milloin on viikko 15, miksei voi sanoa sopiiko vaikka 20.4 alkava viikko ja nyt kun tarkastin vk 15 alkaa tänä vuonna 10.4 eli minä ainakaan en hahmota kovin tarkkaan milloin mikäkin viikko on eli pitää tarkastaa kalenterista.
Miksi itse käytät sanoja: prseestä, vk 15, 10.4?
Mikset sano niinkuin pitää, perseestä, viikko viisitoista, kymmenes huhtikuuta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ehdotat tilalle?
Pidetäänkö kokous seuraavan kerran viikolla viikolla 13 (Lue: kolmetoista)
Pidetäänkö kokous seuraavan kerran 27.3. - 31.3. välisenä aikana? (Lue: kahdeskymmenesseitsemäs viiva kolmaskymmenesensimmäinen maaliskuuta/ kahdennenkymmenennenseitsemännen ja kolmannenkymmenennenensimmäisen päivän välillä )Pidetäänkö kokous ma 27.3. alkavalla viikolla. Lyhyt, ytimekäs, selkeä.
Kokous vk 13 ok?
Lyhyempi, ytimekkäämpi, selkeämpi
Missa muualla kaytetaan viikkonumeroita kuin Suomessa?
Esim ruokalistoissa on pakko olla viikko numerointi.
Vierailija kirjoitti:
Esim ruokalistoissa on pakko olla viikko numerointi.
Juu, minunkin kouluaikanani ruokalistassa oli 8 viikon kierto - mutta kalenterin viikkonumerointi ei siihen liittynyt mitenkään
Ja sen kuukausi numeron jälkeen tulee piste!!! Se ei ole mikään 10.4 eli kymmenenpisteneljä vaan 10.4. eli kymmenes neljättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivämäärät ja kuukaudetkin on ihan turhia. Riittäisi vain juokseva numero monesko päivä vuodessa on. Nyt on päivä 65.
Jos jätettäis vuodetkin pois. Monesko päivä olisi?
Onnistuu sekin. Käytetään juliaanista päivää. Tänään on suunnilleen päivä 2459640. Kellonaikakin voidaan unohtaa, laitetaan vain desimaalit perään. 2459640,25 on klo 20.
Omassa työssä taas viikot on helpoin tapa käsitellä asioita. Tarkkaa päivää ei välttämättä osaa kuukautta (tai joskus jopa kahta tai useampaa) etukäteen sanoa, mutta viikon voi sanoa ja sitten viikkoa tai kahta aikaisemmin tarkennetaan ajankohtaa.