Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuismainen tapa kohdata itseä loukannut henkilö esim. työpaikalla?

Vierailija
05.03.2023 |

Niin, miten kohdata työpaikalla henkilö joka on levittänyt minusta valheita ja jäänyt asiasta kiinni? Ei ole pahoitellut tms. Päivittäin näen ko. ihmisen vaikka en todellakaan haluaisi. Hänen näkemisensä kuvottaa minua ja se varmasti näkyy minusta jotenki ulospäin. En kuitenkaan halua nolata itseäni muiden edessä alkamalla käyttäytymään valheiden levittäjää kohtaan epäasiallisesti. Onko ok esim. ignorata tyyppi ihan kokonaan? Sinänsä pieni työyhteisö että tuokin varmaan herättää huomiota..

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdi häntä esim. nyökkäämällä. 

Miksi näyttäisit hänelle, että hän onnistui loukkaamaan sinua? 

Vierailija
2/52 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on työpaikkakiusaaminen, jos kertomasi on totta. Kai esimies on käsitellyt asian teidän molempien kanssa yhdessä ja ollut siis joku sovittelukeskustelu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäydyn täysin asiallisesti. Ei minua valehtelijoiden puheet hetkauta.

Vierailija
4/52 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmän kohteliaasti. Eli nyökkäys tervehdykseksi, ei smalltalkia (keskustelua vain mitä työt vaatii). Ignooraaminen nimenomaan on epäaikuista käytöstä.

Vierailija
5/52 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystytkö ylipäätään jatkamaan siellä?

Vierailija
6/52 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ignooraa. Ei edes tervehdyksiä, ei puhetta, ei mitään. Etäisyys. Hoitakoot sähköpostilla työasian lyhyesti jos on jotain. Valheiden levittäminen on vakava asia. Saattaa jatkaa niitä vieläkin?

Vierailija
7/52 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin myös, että miksi nyt ylipäätään pitäisi olla erityisen aikuismainen, jos toinen on jo käyttäytynyt huonosti. En nyt lähtisi mihinkään vastaiskuihin, mutta mitä sitten, jos jonkun mielestä esim ignooraus ei olisi aikuismaista? Se on loputon suo, jos kaikessa miettii, että mitä joku toinen miettii.

Vierailija
8/52 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan voit suoraan sellaiselle paskahousulle puhua kahden kesken ja sitten voit sanoa koko yhteisöllekun asian.

Sinulla ei ole hävettävää tai salattavaa. Tuo se asia esiin. Ei sinun tarvitse jäädä sinne alle ja olla hienosti jonkun putininkaltaisen raukkisen suhteen. Sanot sille suoraan. Se helpottaa sinua.

Nyt kietoudut tuohon salaisuuteen itse ja se vie energiaa.

Olen ollut tuossa.

Ja kun se tyyppi VIHDOIN lähti pois ja tuli vielä takaisin, niin ONNEKSENI sanoin hänelle: mitä sinä vielä täällä teet? Enkä

Jäänyt kuuntelemaan. Ei kiinnostanut. Niin monta vuotta kärvistelin.

Ihan voit sanoa suoraan tai antaa olla. Mikä sinulle on paras.

Esimies ja työterveydenhuollon palvelut ainakin kannattaa ottaa itsellesi. Tuo on inhottava tilanne.

Vierailija
9/52 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ko. henkilö levitti valheita ja yritti saada työkaverit ujutettua minua vastaan. Työpaikkaa en ala vaihtamaan yhden juonittelijan vuoksi... Nyt hän on kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Ja käyttäytyy näin myös niille joille puhui minusta p:tä... Ottaa jonkun aina keskustelemaan kanssaan kahden kesken ja puhuu kuulemma ummet ja lammet ja selittelee "eenhän minä sitä NIIN tarkoittanut..." Ja on kuulemma "niin" huolissaan että olenko nyt loukkaantunut tms. Tosiasiassa kerää vain informaatiota, luulen.

Vierailija
10/52 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano hänelle kovaan ääneen kaikkien kuullen, että et arvosta hänen tekosiaan ja jos on jatkossa jotain hampaankolossa, tulkoot puhumaan sinulle suoraan.

Vierailija
11/52 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaada salaa suolaa kahvikuppiin. Kosta salakavalasti ja ilkeästi. Koskaan ei saa jäädä velkaa

Vierailija
12/52 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ko. henkilö levitti valheita ja yritti saada työkaverit ujutettua minua vastaan. Työpaikkaa en ala vaihtamaan yhden juonittelijan vuoksi... Nyt hän on kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Ja käyttäytyy näin myös niille joille puhui minusta p:tä... Ottaa jonkun aina keskustelemaan kanssaan kahden kesken ja puhuu kuulemma ummet ja lammet ja selittelee "eenhän minä sitä NIIN tarkoittanut..." Ja on kuulemma "niin" huolissaan että olenko nyt loukkaantunut tms. Tosiasiassa kerää vain informaatiota, luulen.

Ap

Vierailija
13/52 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistilta kuulostaa. Siispä hänelle pitää niin sanotusti näyttää kaapin paikka. Vähintäänkin kahden kesken, mutta mielellään koko porukan nähden. Vain sillä tavalla saa hiljennettyä tuollaisen ihmisen. Älä näytä heikkoutta, vaan käyttäydy kylmänviileästi ja asiallisesti, puhuen kuitenkin suoraan.

Vierailija
14/52 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häh?

Oletko joku kiusaaja itse?

Tietenkin aapee on työpaikallaan. Aapee ottaa oman tilassa. Aapeelle on siellä

Oma paikka. Sanoisin neuvoksi, että

pidä se oma tilasi. Älä ala pienenemään jonkun typeryksen takia. Ota lisä tilaa. Sinä olet hyvä.

Ja pois ei kannata tommosen takia lähteä. Sitten joutuu aina. Vaan pakenemaan.

Etsit oman paikkasi. Sinulle on siellä sopiva paikka.

Minua ärsyttää tuollaiset säälijät. Se on vähän samaa kuin kiusaaminen. Aapee kyllä pärjää ja aapee voi saada apua. Ei tarvitse jäädä yksin.

Vierailija
15/52 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh?

Oletko joku kiusaaja itse?

Tietenkin aapee on työpaikallaan. Aapee ottaa oman tilassa. Aapeelle on siellä

Oma paikka. Sanoisin neuvoksi, että

pidä se oma tilasi. Älä ala pienenemään jonkun typeryksen takia. Ota lisä tilaa. Sinä olet hyvä.

Ja pois ei kannata tommosen takia lähteä. Sitten joutuu aina. Vaan pakenemaan.

Etsit oman paikkasi. Sinulle on siellä sopiva paikka.

Minua ärsyttää tuollaiset säälijät. Se on vähän samaa kuin kiusaaminen. Aapee kyllä pärjää ja aapee voi saada apua. Ei tarvitse jäädä yksin.

Ihan hyvä pointti. Mä olen kävellyt näistä tilanteista ulos ja se on totta, että tietyllä tavalla on pakenemista. En kuitenkaan pysty ainakaan tällä hetkellä olemaan ympäristössä, jossa on tavallaan jatkuva sota päällä, se vaan on liian raskasta ja oma hyvinvointi liian tärkeä.

Vierailija
16/52 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteys esimieheen, jolle maksetaan ko. asioiden setvimisestä ja selvittämisestä. Se on osa hänen työnkuvaansa.

Vierailija
17/52 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myötätunto. Itseäsi ja tätä juoruajaa kohtaan. Yleensä näissä on takana, että tämä liero on itse hyvin vaurioitunut ihminen, mikä ajaa häntä huonoon käytökseen. Tämä on enemmän sun pään sisäinen prosessi, joka sitten näkyy rentoutena ulospäin. Toinen on, että pidät oman pesän puhtaana esimiehen suuntaan ja kerrot matalalla kynnyksellä, jos olet kohdannut epäasiallista kohtelua.

Vierailija
18/52 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoin tapa palauttaa tuommoiset henkilöt maan tasalle on vaatia niiltä kovaan ääneen että seuraavan kerran kun on jotain sanottavaa niin tulee sanomaan päin naamaa. Implikoi epäsuorasti, että muuten ei ole rahkeita/on munaton/pelkuri jne.

Tuotahan ne eniten kavahtaa, suoraa keskustelua naamatusten, selän takana on helpompaa.

Vierailija
19/52 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ignooraa. Ei edes tervehdyksiä, ei puhetta, ei mitään. Etäisyys. Hoitakoot sähköpostilla työasian lyhyesti jos on jotain. Valheiden levittäminen on vakava asia. Saattaa jatkaa niitä vieläkin?

Ja tämä on aikuismainen tapa?

Vierailija
20/52 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään taas pakko kohdata heti aamusta. Yök. Tuo valheiden levittäjä muuten vaikuttaa oikein nauttivan olla samassa tilassa kanssani, tykkää kovaan ääneen kailottaa asioitaan, että kaikki varmasti kuulee.. Aivan kuin haluaisi tällä viestiä, "katsokaa kaikki, kuningatar on saapunut".... Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän