Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opiskelkaa sellainen ammatti joka työllistää...lässytilässytilää

Vierailija
05.03.2023 |

Voi että minua riepoo tuo usein kuultu toteamus. Kyllähän niitä työllistäviä aloja löytyy, mutta sille on aina syynsä, että miksi niillä aloilla on pula tekijöistä. Miksi ketään siis kiinnostaisi näille aloille varta vasten hakeutua?

Kommentit (128)

Vierailija
101/128 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turha opiskella joksikin liito- oravan tutkijaksi jos tietää että töitä ei löydy.

Se onkin yhteiskunnan tehtävä luoda noille työvoimapula-aloille sellaiset olot, että ihmiset voivat nähdä ne realistisina työpaikkoina.

Siis et ihan oikeesti yhteiskunnan pitäisi jotain alkaa suorittaan kun parturi/kampaaja ei saa työvoimaa?

Annatko esimerkin tästä yhteiskunnan suorittamasta?

Mutta joo, saadaan muutama tuhat työpaikkaa lisää julkiselle puolen kun he ryhtyvät miettimään onko mukavaa jos ulko-ovi aukeiskin sisäänpäin eikä ulos tai muuta sillai rakentavaa...ko?

Vierailija
102/128 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa opetella pitämään asiasta, joka työllistää. Tällainen on esimerkiksi tilastotiede, jonka osaajia tarvitaan mm. Data-analyytikkoina. Olen alalla ja tienaan suunnilleen saman kuin Suomen pääministeri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/128 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa lähihoitajaksi, p-homma, huonot työajat ja palkka pienempi mitä kotona istumisesta maksetaan.

Siinä iskulause houkuttelemaan tulevia hoitajia, jos siis totuudenmukaisia kampanjoita halutaan ja sellaisia, jotka eivät heti valmistuttuaan vaihda alaa.

Vierailija
104/128 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 vuoden kuluttua jo 50% kaikesta it-työstä loppunut tekoälyn myötä, että nyt kun opiskelet niin mistä sitä kukaan tietää onko sitä työtä edes olemassa lähituleivaisuudessa?

Vierailija
105/128 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työ on työtä, ei sen kuulukaan olla aina niin hauskaa. Ihmisen on pakko saada jostain elantonsa, jotta hän pystyy elämään ja maksamaan laskut. Harrastukset ovat sitten asia erikseen.

Eihän aloituksessa hauskuudesta puhuttu sanallakaan.

Vierailija
106/128 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turha opiskella joksikin liito- oravan tutkijaksi jos tietää että töitä ei löydy.

Se onkin yhteiskunnan tehtävä luoda noille työvoimapula-aloille sellaiset olot, että ihmiset voivat nähdä ne realistisina työpaikkoina.

Siis et ihan oikeesti yhteiskunnan pitäisi jotain alkaa suorittaan kun parturi/kampaaja ei saa työvoimaa?

Annatko esimerkin tästä yhteiskunnan suorittamasta?

Mutta joo, saadaan muutama tuhat työpaikkaa lisää julkiselle puolen kun he ryhtyvät miettimään onko mukavaa jos ulko-ovi aukeiskin sisäänpäin eikä ulos tai muuta sillai rakentavaa...ko?

Nauratti ihan tämä kommentti, kuinka lähellä omaa kokemusta. Tuli toimistorakennuksen saneeraus. Olen käyttäjän edustaja siis pikkupomo. Istuimme työryhmän kanssa miettimässä, miten saadaan invavessassa vessanpönttö keskelle lattiaa! Järkikin sanoo, ettei sen pöntön takana kukaan ole jossain toimistorakennuksessa vammaista ihmistä avustamassa, vaan sivulla tai edessä, mutta joku viisas on jossain päättänyt, että invavessanpöntön pitää olla irti takaseinästä ihan älyttömän matkan päässä. Sitä sitten istutaan puoli päivää miettimässä, pitääkö kaikki purkaa ja rakentaa uusiksi koko linja, että ne pöntöt saadaan keskelle lattiaa vai voiko tehdä mutkaa, josta jätteet kuitenkin liikkuu.

Vierailija
107/128 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunta on jo luonut työttömyydestä niin realistisen olotilan, ettei töitä edes tarvitse.

Vierailija
108/128 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on ihmiset yksinkertaisia. Sitä on opiskeltava, missä aloituspaikkoja on.

Vierailija
109/128 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen työtön merkonomi. Haluan siistin toimistotyön. Olen mielummin työtön kuin teen fyysistä työtä. Haluan olla sisällä, ilmastoidussa huoneessa koneella. M26

Onko tuo halusi tavallaan jo toteutunut? Eli puuhailet omiasi koneella, elanto tulee tilille, tosin tukien muodossa, osa asioista suoraan puolestasi maksettuina?

Vierailija
110/128 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä sinänsä outo kehoitus. Jos kaikki opiskelisivat nyt työvoimapulaa omaavia aloja, niin tulevaisuudessa heitä olisi työttöminä ja muilla aloilla pulaa työntekijöistä. Tärkeintä on löytää tasapaino.

No eivät kaikki nyt samoille aloille oikeasti ryntää, mutta yksilötasolla voisit löytää tasapainon opiskelemalla ammatin työvoimapula-alalta ja alkamalla kantaa kortesi yhteiskunnan eteen.

Vierailija
111/128 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestämällä tulevissa vaaleissa kokoomusta, on varmin tapa varmistaa, ettei mikään muutu työolojen suhteen noilla työvoimapulasta kärsivillä paska-aloilla. Siellä leirissä halutaan entisestään heikentää jo olemassa olevia työehtoja.

Vierailija
112/128 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänestämällä tulevissa vaaleissa kokoomusta, on varmin tapa varmistaa, ettei mikään muutu työolojen suhteen noilla työvoimapulasta kärsivillä paska-aloilla. Siellä leirissä halutaan entisestään heikentää jo olemassa olevia työehtoja.

Äänestämällä tulevissa vaaleissa SDP:tä tms. vasemmistoa on varmin tapa varmistaa, että Suomen holtiton meno jatkuu ja talous ajaa päin seinää jossakin vaiheessa, jolloin ollaan suossa ja pahimmillaan Suomi ei saa enää itse päättää taloudestaan vrt. Kreikka aiemmin.  

Vierailija
113/128 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äänestämällä tulevissa vaaleissa SDP:tä tms. vasemmistoa on varmin tapa varmistaa, että Suomen holtiton meno jatkuu ja talous ajaa päin seinää jossakin vaiheessa, jolloin ollaan suossa ja pahimmillaan Suomi ei saa enää itse päättää taloudestaan vrt. Kreikka aiemmin.  

Tämä siis vastakommenttini tuolle aiemmalle. Oikeasti emme voi tietää mitä tapahtuu, mutta olen todella huolissani Suomen tulevaisuudesta, kun vasemmistohallitus vaikuttaa olevan tuuliajolla ja ottaneen velkaa reilusti yli sen, mitä koronakriisi yms. olisivat edellyttäneet. Silti ratkaisut kuten sähkökriisiin reagointi ovat olleet amatöörimäisiä ja ympäriinsä kylvetyt velkamiljardit eivät tunnu kärsivien kansalaisten elämää helpottavan.

Vierailija
114/128 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoomus ratkaisee ongelmat keksimällä, että ruvetaan tekemään töitä Viron palkkatasolla.

Vierailija
115/128 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo on ihmiset yksinkertaisia. Sitä on opiskeltava, missä aloituspaikkoja on.

Jep. Hain mäkin lukion jälkeen opiskelemaan toimintaterapeutiksi ja fysioterapeutiksi, en päässyt kumpaankaan. Seuraavana vuonna hain vielä uudestaan toimintaterapeutiksi, kun niin paljon hehkutettiin, miten kova pula heistä on. Enpä mä vaan päässyt. Hakijamäärät on isot.

Vierailija
116/128 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on niin kummallinen ura takana, että itsekin välillä ihmettelen. Olen yo ja aloitin työurani vartijana ja nyt olen it-alalla esihenkilö ja vedän isohkoa yksikköä. En tänne tähdännyt mutta tyytyväinen olen ja hommia riittää ka nut opiskelen johtamista.

Vierailija
117/128 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin liito-oravatutkijalle ei löydy töitä? Sehän nyt on nykyään olennainen ammatti tässä vihervassarimaailmassa!

Sulta meni pointti ohi ihan oman agendasi takia. Jatka samaan malliin, niin olet pihalla kuin lumiukko jatkuvasti.

Vierailija
118/128 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän kyllä, että SDP:n politiikka pohjautuu sosialismiin. Mutta mitä sosialistista on siinä, että Suomi velkaannutetaan IMF:n ohjaukseen, jossa toteutettavaksi tulevat Kreikassa nähdyt hirmuleikkaukset? Eikö olisi parempi tehdä ajallaan itse maltilliset säästöt?

Vierailija
119/128 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin liito-oravatutkijalle ei löydy töitä? Sehän nyt on nykyään olennainen ammatti tässä vihervassarimaailmassa!

No määrällisesti ei suomessa kovin montaa liito-oravantutkijaa tarvita, joten sitä tuossa kommentissa kait tarkoitettiin. 

Vierailija
120/128 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10 vuoden kuluttua jo 50% kaikesta it-työstä loppunut tekoälyn myötä, että nyt kun opiskelet niin mistä sitä kukaan tietää onko sitä työtä edes olemassa lähituleivaisuudessa?

Oletko sinäkin näitä, jotka kuvittelee, että IT-työ = koodaus?