Opiskelkaa sellainen ammatti joka työllistää...lässytilässytilää
Voi että minua riepoo tuo usein kuultu toteamus. Kyllähän niitä työllistäviä aloja löytyy, mutta sille on aina syynsä, että miksi niillä aloilla on pula tekijöistä. Miksi ketään siis kiinnostaisi näille aloille varta vasten hakeutua?
Kommentit (128)
Työ on työtä, ei sen kuulukaan olla aina niin hauskaa. Ihmisen on pakko saada jostain elantonsa, jotta hän pystyy elämään ja maksamaan laskut. Harrastukset ovat sitten asia erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Turha opiskella joksikin liito- oravan tutkijaksi jos tietää että töitä ei löydy.
Se onkin yhteiskunnan tehtävä luoda noille työvoimapula-aloille sellaiset olot, että ihmiset voivat nähdä ne realistisina työpaikkoina.
Vierailija kirjoitti:
Työ on työtä, ei sen kuulukaan olla aina niin hauskaa. Ihmisen on pakko saada jostain elantonsa, jotta hän pystyy elämään ja maksamaan laskut. Harrastukset ovat sitten asia erikseen.
Eihän työtään tarvitse rakastaa, mutta kun vihaat sitä niin paljon, että välillä toivot olevasi kuollut, jotta ei seuraavana päivänä tarvitsisi enää tulla, niin se menee jo jaksamisen yli. Itse olen tämän kokenut.
En kyllä enää opiskelisi sosiaalityöntekijäksi. Onneksi olen kouluttautunut lisää ja päässyt parempiin hommiin karseasta perussosiaalityöstä, kuten esim. lastensuojelusta. Sosiaalityöntekijöistä on pulaa eikä ihme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän työtään tarvitse rakastaa, mutta kun vihaat sitä niin paljon, että välillä toivot olevasi kuollut, jotta ei seuraavana päivänä tarvitsisi enää tulla, niin se menee jo jaksamisen yli. Itse olen tämän kokenut.
No todennäköisesti vihaisit mitä vain työtä. Tuollainen asenne on pään sisäistä.
Ei, vaan sellainen mistä saa tarpeeksi palkkaa seuraavat 50 vuotta niin ettei koskaan tarvitse pyytää lisää.
Sille on myös syynsä miksi niille kaikista suosituimmille aloille on vaikea päästä
Siivous työllistää. Hyvistä siivoojista tapellaan ja heitä osataan arvostaa.
Harmi että ala on niin jakautunut ja palkat usein mitä sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Turha opiskella joksikin liito- oravan tutkijaksi jos tietää että töitä ei löydy.
Miten niin liito-oravatutkijalle ei löydy töitä? Sehän nyt on nykyään olennainen ammatti tässä vihervassarimaailmassa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No todennäköisesti vihaisit mitä vain työtä. Tuollainen asenne on pään sisäistä.
Itsellä kyllä elämänlaatu parani kun vaihdoin työpaikkaa.
Kaikki oli kiinni ihmisistä. Siitä onko ne kivoja vai huonosti voivia ja ärtyneitä
Itse olen työtön merkonomi. Haluan siistin toimistotyön. Olen mielummin työtön kuin teen fyysistä työtä. Haluan olla sisällä, ilmastoidussa huoneessa koneella. M26
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla tähän lisänä se että tuet oli vielä hiukan paremmat kuin se paska palkka paskasta työstä. Nyt kun lapset pois niin jää 150 häviölle työttömänä. Mut säästän sen helposti työmatkoissa.
Parhaat ja alastaan intohimoisimmat työntekijät saavat aina töitä tai sitten menestyvät perustamalla oman yrityksen. Paljon fiksumpaa opiskella sitä mitä tosiaan kiinnostaa eikä sitä mihin ei ole pätkääkään kiinnostusta vaikka töitä löytyisikin.
Vierailija kirjoitti:
Harmi että ala on niin jakautunut ja palkat usein mitä sattuu.
Miten niin mitä sattuu. Huonot ne palkat on ei niillä elä ilman tukia. Ja siihen päälle vielä juosta koko päivä muiden käskytettävänä pytty roiskeet kasvoilla ja jälkikäteen joku aina ruikuttaa jostain mitä ei edes kuuluisi tehdä.
Mitä hyödyn että minusta tapellaan? Extraa ei kukaan halua maksaa vain saman minkä sellaisellekin joka ei ole hyvä. He kuulevat tietysti enemmän huonoa palautetta mutta se ei heitä huoleta kun eivät ole edes yrittäneet. Ymmärrän hyvin ettei tämä työ houkuta. Mietin viikottain miksi en vain lopeta.
On kyllä sinänsä outo kehoitus. Jos kaikki opiskelisivat nyt työvoimapulaa omaavia aloja, niin tulevaisuudessa heitä olisi työttöminä ja muilla aloilla pulaa työntekijöistä. Tärkeintä on löytää tasapaino.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla samanlainen kokemus nuoruudesta. Olin vuoden puhelinaspana, vihasin sitä. Töistä päästyä ei ollu yhtään energiaa jäljellä vaan nukuin illat, että aamulla jaksoi raahautua töihin. Onneksi oli vuoden määräaikainen niin pääsin siitä eroon helposti. Nykyistä työtäni rakastan. Eli töillä on eroa ja osa sopii omalle luonteelle paremmin. Tuo kokemus kannusti saamaan opinnot loppuun ja sillä tiellä ollaan, parempi duuni ja huomattavasti parempi palkka nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmi että ala on niin jakautunut ja palkat usein mitä sattuu.Siivoa itse paskasi, luuseri!
Siivoan omat ja muiden paskat, luuseri.
Jopa ylimääräisillä keikoilla päivätyön lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoi kiinnostaa mitä sinä teet työksesi kun voit sanoa noin?
Vierailija kirjoitti:
Ja miksikö työ ei saisi olla hauskaa? Miksi sinnitellä kurjassa työssä ja sitten olla pian henkisesti niin uupunut, että ei jaksa enää edes niitä mukavia harrastuksia.