Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lohilaatikkoa oikeista perunoista!!??

Vierailija
09.03.2025 |

Kumma juttu, kun kaikki ohjeet kehottaa käyttämään pakasteperunaa ja -sipulia??

Tulee kyllä kunnon laatikko oikeista potuista ja sipulista..

Ei se voi olla niin vaikeata ja aikaa ei mene montaa minuuttia kun kuorit ja silppuat itse perunat ja sipulit. Maku on kyllä kuin yöllä ja päivällä...Pakasteista tulee kummallista "Vellulaatikkoa"!!  Suosittelen!!

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon perunaa aina. Perunasipulisekoutukset pakasteesta on ällöttäviä eikä se peruna maistu kunnon perunalle. 

Vierailija
2/28 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeita perunoita ne pakasteperunatkin on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitat TUOREITA perunoita. Oikeita perunoita ne pakasteperunatkin ovat, vain huonompia kuin kokonaiset tuoreet perunat. Itse en tee mitään pakasteperunoilla tai sipuleilla pakasteesta. Pahoja ovat.

Vierailija
4/28 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen joskus ajan säästämiseksi pakasteperunoista, mutta toki tuoreista tehtynä tulee parempaa. 

Vierailija
5/28 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen joskus ajan säästämiseksi pakasteperunoista, mutta toki tuoreista tehtynä tulee parempaa. 

Mutta testitilanteessa et huomaisi mitään eroa, kun sinulle laitetaan vierekkäin tuoreista ja pakasteista tehdyt laatikot.

Vierailija
6/28 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta testitilanteessa et huomaisi mitään eroa, kun sinulle laitetaan vierekkäin tuoreista ja pakasteista tehdyt laatikot.

Minä ainakin huomaan. Maistan perunasta sen umamin ja näen siitä koostumuksesta mikä on pakastesekoitusta. En tosin maista sitä umamia kaikista perunoista. Se pitää olla juuri tietyn perunaviljelijän peruna. 

Vierailija
7/28 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen diabeetikkona perunalaatikot aina peruna-sipuliseoksesta. Tämä siksi, että seoksen peruna on esikeitettyä. Jos teen laatikon itse silvotuista perunoista, saan siitä ylenmääräiset tuskat, koska verensokeri hyppää pilviin, eikä laske ihan helpolla. Jos niitä korjaa pikainskalla, ne laskevat sitten pikavauhtia alas. Tuloksena siis hitonmoinen vuoristorata, jonka terve ihminen sen koettuaan tulisi välittömästi tälle palstalle vinkumaan ja rääkymään. Syy perunan käyttäytymiselle on sen korkea GI-arvo, joka pienenee olennaisesti, jos perunan ensin keittää ja sitten jäähdyttää ja kypsentää uudelleen.

Vierailija
8/28 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajan säästämiseksi kannattaa edellisenä päivänä kuoria perunat valmiiksi. Pakasteet ovat merkki laiskuudesta, ei muusta.

Vierailija
9/28 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin huomaan. Maistan perunasta sen umamin ja näen siitä koostumuksesta mikä on pakastesekoitusta. En tosin maista sitä umamia kaikista perunoista. Se pitää olla juuri tietyn perunaviljelijän peruna. 

Umami eli lihan maku. Mitähän se sun viljelijä käyttää lannoitteena?

Vierailija
10/28 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitat TUOREITA perunoita. Oikeita perunoita ne pakasteperunatkin ovat, vain huonompia kuin kokonaiset tuoreet perunat. Itse en tee mitään pakasteperunoilla tai sipuleilla pakasteesta. Pahoja ovat.

Tuoreita perunoita et saa kuin kesällä ja alkusyksystä. Näin talviaikaan ne ovat tasan varastoituja, joten pakasteperuna on useimmiten tuoreempaa tavaraa.

Vierailija
11/28 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap!

Kun sulla tuota aikaa on, kasvata toki itse perunat ja lohet siihen laatikkoosi. 

Olet lukenut (huonosti) kiireisille työssäkäyville tarkoitetun reseptin, ei joutilaalle mt-eläkeläiselle tarkoitettua.

Vierailija
12/28 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajan säästämiseksi kannattaa edellisenä päivänä kuoria perunat valmiiksi. Pakasteet ovat merkki laiskuudesta, ei muusta.

Mutta minä olenkin laiska. Ei sitä käy kieltäminen. Siksi en aina viitsi tehdä itse ollenkaan, vaan ostan valmista.

Vierailija
13/28 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai myös ihmisellä, joka käyttää pakasteperunaa terveydellisistä syistä? Mars nurkkaan hämpeämään loppupäiväksi ilman mitään digilaitetta, muu ei nyt auta.

Vierailija
14/28 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Umami eli lihan maku. Mitähän se sun viljelijä käyttää lannoitteena?

Peruna on yksi umamipitoisimmista kasviksista. 

Vierailija
15/28 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et huomaa, jos et tiedä syöväsi pakastetta etkä osaa etsiä haluamaasi makua.

Vierailija
16/28 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaajan logiikalla pakastepizza ei ole oikea pizza.

Vierailija
17/28 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Ne voi jopa pilkota valmiiksi.

Vierailija
18/28 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avaajan logiikalla pakastepizza ei ole oikea pizza.

Eihän se olekaan 😅

Vierailija
19/28 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee pakasteesta, mutta älä myöskään rasitu siitä, jos muut tekee. Olen eri mieltä siitä, että olisi nopea itse kuoria ja pilkkoa perunat ja sipulit. Sen homman jälkeen pitää myös pestä käytetyt alustat ja raastimet ym. Pussivalmiit ovat todellakin valmiit sekunnissa. 

Vierailija
20/28 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa tosi nopeaa, pitää ihan edellisenä päivänä kuoria perunat :D. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi