Eroaisitko tilanteessani?
Olen ollut 8v parisuhteessa miehen kanssa joka viettää melkein kaiken vapaa-ajan tietokoneella pelaten. Koiran käyttää ulkona mutta siinä se. Joskus tiskaa. Hyvät puolet hänessä: ei juo, ei polta, ei ole väkivaltainen. Eroasitko jos olisit minä?
Kommentit (62)
No, joku tuijottaa telkkaria, joku kännykkää, joku tietokonetta, joku lukee kirjaa. Varmaan voisit ihan ottaa puheeksi miehesi kanssa. Järjetöntä heti ajatella eroa, ei ihme, että turhautuneita sinkkuja on niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
En. Nyxä juo, polttaa ja on väkivaltainen. Tv-ohjelmiakaan ei voida katsoa yhdessä, ei kannata kun se vaihtaa kanavaa kesken kaiken oman mielensä mukaan.
Ja vahtaa urheilua aina kun sitä tulee, ei ole väliä haluaisinko katsoa jotain muuta.
Ei noin itsekkään kanssa viitsisi olla ,joka ei yhtään huomioi toista.
Vierailija kirjoitti:
En eroaisi. Tuohan on ihan normaalia, itsekin tykkään vapaalla lukea kirjaa tai tehdä omia juttuja, vanhemmassa suhteessa todennäköisesti kuitenkin yhteinen tekeminen vähenee. Oletko kysynyt, että tehdäänkö tänään sitä ja tätä yhdessä?
Normaalia viettää kaikki mahdollinen vapaa-aika tietokoneella? Teetkö sinä omia juttuja kaiken mahdollisen vapaa-ajan huomioimatta ollenkaan, että puolisonkin kanssa olisi hyvä viettää aikaa?
Olen kysynyt niin monta kertaa, että en enää edes jaksa. Jos mies suostuukin lähtemään vaikka pizzalle niin sieltä on jo kiire pelaamaan eikä tosiaan käydä missään muualla kuin esim siellä pizzalla ja äkkiä takaisin kotiin ja suoraan tietokoneelle. AP.
Vierailija kirjoitti:
No, joku tuijottaa telkkaria, joku kännykkää, joku tietokonetta, joku lukee kirjaa. Varmaan voisit ihan ottaa puheeksi miehesi kanssa. Järjetöntä heti ajatella eroa, ei ihme, että turhautuneita sinkkuja on niin paljon.
Tuskin kukaan tuijottaa telkkaria,kännykkää,tietokonetta tai lukee kirjaa koko ajan ilman ,että tekee muutakin välillä.
En eroaisi. Pelaan itsekin, joten minusta on kiva että kumppanini pelailee myös.
Vierailija kirjoitti:
ap ei yhtään avaa, onko heillä tunteita toisiaan kohtaan. ap ei yhtään avaa, miten mies reagoi, jos ap ehdottaa yhteistä tekemistä. Ap ei myöskään kerro, onko heillä yhteisiä lapsia.
Mahdotonta sanoa avauksen perusteella, kannattaako pysyä yhdessä vai ei.
Luitko koko ketjun?
Hyvät puolet miehessäsi: yltää alimpiin rimoihin. Bare minimum. Itse eroaisin, olet selvästi miettinyt asiaa.
Kyll maar mää sanosin se o ny moro ja näkemii.
Vierailija kirjoitti:
"Hyvät puolet hänessä: ei juo, ei polta, ei ole väkivaltainen."
Tarkoitat siis, että hänen hyvät puolet on se, että hän on noiden osalta ihan normaali ihminen?
Miten meillä naisilla voi olla näin alhaiset rimat miehille, kun koemme hyvien puolien olevan asioita, mitkä pitäisi ihan jokaisella normaalilla miehellä olla muutenkin?
Onko juominen tai polttaminen epänormaalia tässä maassa? Väkivaltakin on melko yleistä.
Surullista, että naiset eivät arvosta sitä että ei joudu kohtaamaan suhteessa noita asioita.
Vain avaaja ja hänen pelaileva kumppaninsa voivat tietää oikean vastauksen tähän pulmaansa. Äijä kuitenkin tiskaa joskus, eikä lyö naistaan, joten en puolla eroa.
Vierailija kirjoitti:
Vain avaaja ja hänen pelaileva kumppaninsa voivat tietää oikean vastauksen tähän pulmaansa. Äijä kuitenkin tiskaa joskus, eikä lyö naistaan, joten en puolla eroa.
Eli jos puoliso tekee kotitöitä, omassa kodissaan eikä sen lisäksi hakkaa naistaan niin silloin kaikki on hyvin. Ok.
Olet saanut miehen kiinni ja jopa samaan asuntoon. Pidä kiinni todella moni kadehti sinua. Ihan vain tiedoksi, koska sinulle tuntuu merkitsevän toisten mielipide etkä itse tiedä mitä tunnet ja ajattelet.
Pitkän liiton salaisuus on nimenomaan se ettei nyhjätä yhdessä kaiken aikaa vaan molemmilla omat jutut.
Tietokoneella pelaaminen on parhaasta päästä niitä omia juttuja.
Eroaisin. Mitä iloa tuollaisesta on?
Jos se ärsyttää enemmän kuin tuo positiivista elämääsi, niin kannattaa erota. Sinusta kiinni.
Mitä jos ehdotat vaikka juoksulenkille tai museoon lähtemistä? Suostuuko lähtemään ja jos suostuu, niin miten suhtautuu asiaan eli osaako nauttia olostaan muuallakin kuin koneen ääressä? Ja osaako nauttia sinun seurastasi?
Suosittelen, että keskustelet miehesi kanssa vakavasti. Kerro hänelle, että olet pitkään pohtininut eroa. Jos hän ei paranna tapojaan tai mene hoitoon, kannattaa uhata erolla ankarasti. Jos tämäkään ei auta, sitten kannattaa erota. Tuollainen mies on fyysisesti läsnä mutta henkisesti poissa. On hyvin todennäköistä, että löydät paremman miehen. Nostat vain rimaa korkeammalle.
Vierailija kirjoitti:
Pitkän liiton salaisuus on nimenomaan se ettei nyhjätä yhdessä kaiken aikaa vaan molemmilla omat jutut.
Tietokoneella pelaaminen on parhaasta päästä niitä omia juttuja.
Nimenomaan, mutta kun monilla naisilla on kontrollinhalu ja/tai läheisriippuvuus. Olin itsekin suhteessa naisen kanssa, joka saattoi olla aivan onnellinen jos istuttiin olohuonessa mitään tekemättä tuntikausia mutta jos menin hetkeksi koneelle niin alkoi heti vänkääminen ja jos erehdyin tekemään sitä enemmän niin kauhea draama. Mutta olo tyytyväinen jos itse tuijotti jotain realitypaskaa ja minä istuin apaattisena hiljaa vieressä.
En enää KOSKAAN aio suostua vangiksi omassa kodissani enkä suosittele sitä kenellekään. Suhteen alkuaikoina on normaalia kiehnätä ja olla kuin paita ja perse, pitkässä suhteessa tarvitaan rutkasti omaa aikaa jos haluaa että suhde kestää.
Eroaisin. Mies ei tuo sinun elämääsi mitään, tekee vähemmän kuin hyvä ystäväsi tekisi. Ja kun eroat, uuden kumppanin hyväksyttävää tasoa voisit nostaa reilusti. Ei riitä, että henkilö on 'ihan kiva'. Tämä on aivan minimi eikä ihan riitä siihenkään. Tsemppiä!
ap ei yhtään avaa, onko heillä tunteita toisiaan kohtaan. ap ei yhtään avaa, miten mies reagoi, jos ap ehdottaa yhteistä tekemistä. Ap ei myöskään kerro, onko heillä yhteisiä lapsia.
Mahdotonta sanoa avauksen perusteella, kannattaako pysyä yhdessä vai ei.