Melkein kaikki leivänpäälliset on jo yli neljä euroa
Nyt saa jäädä leivän päälle enää pelkkä ylähuuli.
Kommentit (91)
Ruisleivän kun paahtaa, siihen ei tartte muuta kun voita
Vierailija kirjoitti:
Lauantaimakkaraa saa 1,19€ paketti.
En syö vaikka vitonen lyötäis vielä käteen.
Kauhea laardin maku.
Kuinka paljon AP:n pitää siihen leivän päälle niitä leikkeleitä laittaa, että tulee kalliksi? Olen toki nähnyt erään tuttavaperheen miehen leivät, joihin on koonnut todellisen alfauroksen tapaan yli sentin keon metwurstia, toki lähes saman verran juustoa ja voitakin. Kalliiksi tulee ja näkee kyllä ulkomuodosta mihin ne metwurstit on kertyneet.
Itse ostan vain "ohuenohuita" kana- tai kalkkunaleikkeitä. Niissä on makua, eikä tarvitse kuin sen yhden siivun leivän päälle jos on juustoakin samalla viipaleella. Toki kurkkua ja tomaattia kaiken päälle tai/ja salaatinlehtiä. Siinä on jo riittämiin.
Edullisiakin päällisiä on, eikä aina leivällä tarvitse olla kaikkea mahdollista. Hummus on edullista tehdä itse, pehmeälle patongille joskus riittää esim. oliiviöljy ja valkosipuli. Pelkkä kurkku tai tomaattikin menee hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lauantaimakkaraa saa 1,19€ paketti.
Kyllä huomaa että suomalaisilla ei mitään tajua mikä on laadukasta leikkelettä.
Tuo onkin NELJÄ kertaa halvempaa kuin ap:n valitusvirren hinta.
Vierailija kirjoitti:
Paitsi, jos haluaa proteiiniakin jostain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostat kananmunia ja keität tai paistat niitä. Monet leikkeleet sisältää aika vähän protkua
Laitan vaan margariinia täysjyväruisleivälle. Onhan juustot ja leikkeleet hyviä mutta ei ne kyllä terveellisiä ole eikä tarpeellisia. No ei ole, kyllä se margariinikaan mut vähän kuivaa muuten. Vehnäleipää en syö. Ihmiset yleistää eivätkä tunnu ymmärtävän että leipiä PN erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi syön muutakin joka päivä en pelkkää ruisleipää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme juttu on tämä nykyajan proteiinihimo? On proteiinimaitoa, -rahkaa, -jauhetta jne. Proteiini, proteiini. Ihminen tarvitsee proteiinia ravinnosta noin 1,2g / painokilo. Eli 50kiloiselle riittää 60 grammaa proteiinia päivässä. Se tulee äkkiä kokoon jos syö vaikka 200 grammaa lihaa. Proteiinia ei tarvitse joka aterialla ahtaa napaan. Monelle proteiinista on tullut joku ihme mantra, ja samalla unohdetaan mm. suolistoterveydelle tärkeät kuidut, joita saa esim. täysjyväleivästä.
Ja sitten se kaikkein tärkein juttu, liika proteiininsaanti myöskin lihottaa, koska elimistö ei kynene varastoimaan proteiineja, niin niiden hajoamistuotteet sokerit kyllä metaboloituvat rasvaksi. Ja liiallinen proteiininsaanti johtaa myös usein sydän, verisuoni, munuais ja maksaongelmiin. Proteiinipatukoita yms mussutetaan ns. terveellisinä, mutta niissä usein on myös sokereita. Miettikää nyt hetki. Monen isovanhemmat ovat eläneet voilla, punaisella maidolla, kermalla ja ilman nykyisiä uuselintarvikkeita ja porskuttavat hyvässä kunnossa monet vielä 80-90 vuotiainakin ja kunto pesee mennen tullen nykylastenkin suorityskyvyn, jotka eivät kykene edes istumaan perusasennossa jalat suorina saati että käsivarsien liikerata mahdollistaisi kroolausuinnin.
Ylähuuli on ilmainen leivän päälle.
Jos syö vain nälkäänsä, leipä pelkällä margariinipäälliselläkin on hyvää. Itse asiassa meillä syötiin niin, kun olin lapsi. Oltiin pieniä ja laihoja.
Monen ylähuulikin on nykyään huulitäytteiden aikana kallis.
Vierailija kirjoitti:
Monen ylähuulikin on nykyään huulitäytteiden aikana kallis.
No sekin vielä. Ei kyllä enää sitten ole varaa leipäänkään.
Pirkan ohuen ohuet broileri-/kalkkunaleikkeleet on hyviä ja vielä suht edullisia. Punaisen lihan syömistä on helppo vähentää vaihtamalla leikkeleet, kiittää lompakko sekä terveys.
Vierailija kirjoitti:
Hummuspaketti maksoi ässässä kolmisen euroa.
Se on pahaa, olen koittanut mutta yäk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee itse oma hummus. Kikhernepurkki maksaa ehkä 80 cnt, ja siihen ei tarvitse juuri muuta lisätä kuin vähän mausteita ja oliiviöljyä ja blenderillä tahnaksi. Varmasti parempaa kuin kaupan kalliit hummukset.
Aloitusviestissä ei mainittu mitään leikkeleistä eikä juustoista.
Ehkä AP tarkoitti leivän päälle laitettavia kasviksia, kuten salaattia, tomaattia ja tuorekurkkua. Niiden kilohinnat todellakin ovat yli 4 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee itse oma hummus. Kikhernepurkki maksaa ehkä 80 cnt, ja siihen ei tarvitse juuri muuta lisätä kuin vähän mausteita ja oliiviöljyä ja blenderillä tahnaksi. Varmasti parempaa kuin kaupan kalliit hummukset.
Hummus on aina pahaa, teki sen kuka tahansa 🤢
Vierailija kirjoitti:
Leivän mussutuksen lopettaminen säästää niin rahaa kuin terveyttä. Esimerkiksi niin leivissä kuin päällisissä on sen verran paljon suolaa, että päivittäiset saantisuositukset paukkuu yli hyvin helposti.
Ei pauku suolat, kun ostaa sydänmerkillä varustetut tuotteet. Löytyy osassa juustoista ja kalkkunasta ainakin sydänmerkki.
Saavatko ns. hirviökauppiaat ne myymänsä ruoat ilmaiseksi?
Uskomattoman kätevää!