Melkein kaikki leivänpäälliset on jo yli neljä euroa
Nyt saa jäädä leivän päälle enää pelkkä ylähuuli.
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leivän mussutuksen lopettaminen säästää niin rahaa kuin terveyttä. Esimerkiksi niin leivissä kuin päällisissä on sen verran paljon suolaa, että päivittäiset saantisuositukset paukkuu yli hyvin helposti.
Ei pauku suolat, kun ostaa sydänmerkillä varustetut tuotteet. Löytyy osassa juustoista ja kalkkunasta ainakin sydänmerkki.
No se sydänmerkki leikkeleissä ei vielä mitään suolatonta tavaraa ole. Suurimmassa osassa on se noin 2% suolaa, mikä on maksimi millä sydänmerkin voi saada.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruisleivän kun paahtaa, siihen ei tartte muuta kun voita
Paitsi, jos haluaa proteiiniakin jostain.
Ahdistavaa elämää varmaan tuollainen proteiinimaanikon elämä, missä ihan kaikesta pitää saada mahdollisimman paljon protskua vaikka oikeasti elämäntavat on sellaiset että ainoa asia mihin se yletön proteiininsyönti vaikuttaa on ylirasittuneet munuaiset.
Paputahnaa itse keitetyistä pavuista ja öljyä runsaasti. Siinä on oikeasti halpa päällyste. Tarvii kyllä jotain maustettakin, mutta ainakin valkosipuli on halpa.
Yrttiöljyä, kasviksia, munia. Joskus itse tehtyä hummusta ja säännöllisesti siipale mustaleimaa. Jos teen naudan- tai poronpaistin niin jämät menee toki leivällä paremmin kuin hyvin, mutta nuo valmisleikkeleet on myrkkyä mitä ei kenenkään kannattaisi syödä.
Eipä paljon voi ostella leivän päällisiä Maksamakkaraa ja kananmunaa siinä se.
Tykkään Jahtimakkarasta , Kinkkumakkarasta ja Maksapasteija on hyvää Reissumiehen päällä. Pakastan osan jos ostan pötkössä. Kurkkua en nyt talvella osta enkä salaattia. Omenoita saa 1e / kg . Niistä voi tehdä välillä omenariisipuuroa. Kanankoivista voi tehdä hyvää kanakeittoa. Oli 2.80 e 3 kpl. Itse leivon kätevästi valmistaikinoista. Lidlistä saa vielä halpaa tummapaahtokahvia.
Ostan pouttu lauantai makkaraa niitä isoja pötköjä, maksaa 2.59 prismassa. Ostan niitä 4 kpl. Teen itse sämpylät ja laitan makkaraa väliin. Ostan myös juustoa pari kiloo. Riittää kuukaudeksi.
Jos näet jossain laitumella lehmiä niin mene salaa lypsämään kermat lehmän utareista. Siitä voit sitten tehdä juustoa ja voita ilmatteeks. Jos siis et pelkää lehmiä. Pitää vaan niin hipisiä ettei omistaja näe. En sitten tiedä mikä on rangaistus jos jää kiinni.. Kantsii ottaa kerralla kuukauden satsi eli ämpäri täyteen lehmänkerma
Vierailija kirjoitti:
Paputahnaa itse keitetyistä pavuista ja öljyä runsaasti. Siinä on oikeasti halpa päällyste. Tarvii kyllä jotain maustettakin, mutta ainakin valkosipuli on halpa.
Pavut on hanakuaia kun sit ei voi kyl ihmisten ilmoille mennä, kun haju sen mukainen, kun perästä kuuluu jatkuvalla syötöllä prööööttt prööööt
Oon vähän tylsimys ja totean, että maistuvaa leivänpäällistä saa kyllä itsekin tehtyä ja halvalla, jos vain viitsii. Muutenkin monet leikkeleet ja juustot on aika suuri kovan rasvan ja suolan lähde, että ei terveydenkään takia niitä kannata hirveesti syödä.
Näin talvella tomaatitkin on vetisiä ja kalliita, samoin kurkku. Kesä on niiden aikaa.
Esim. kaikenlaisia tahnoja voi itse tehdä, sekä marinoitua punasipulia. Tahnaan voi käyttää esim papuja tai kikherneitä, mitä vaan keksii. Hummus ainakin on jees. Suosittelen käyttämään luovuutta ja kokeilemaan.
Leivän päälle voi laittaa muutakin kuin niitä iänikuisia leikkeleitä: kananmunia keitettynä tai paistettuna, munavoita, itse tehtyä lihamureketta, päivälliseltä ylijäänyttä kalaa tai kanaa, kakasäilykjeitä tai vähän kevyempiä vaihtoehtoja kuten omena- tai päärynäsiivut, avocadotahna jne. Minä olen joskus laittanut ruisleivän päälle keitettyä kylmää perunaa ja hyvältä maistui sekin.