Yksityisellä lääkärillä käynnistä Kela korvaa enää 8e
Miksi ihmeessä tuota summaa on pienennetty noin paljon?
Kommentit (124)
Ruokavalio ja elämäntavat kuntoon niin ei tarvitse käydä lääkärillä.
Kannatta hankkia terveysvakuutus vakuutusyhtiöltä. Mita nuorempana hankkii sitä pienempi maksu. Ei tarvitse sitten kun sairastuu vinkuu kelan luukulla. Vakuutus maksaa 600-800 vuosi riippuu yhtiöstä vakuutettavan iästä. Aika moni laittaa tuon rahan alkoholiin ja tupakkaan. Sitte kun sairastuu on veronmaksajien varoilla hoidattamassa syöpää. Alkoholin ja tupakan haitat maksaa 1.4 miljardia yhteiskunnalle vuositasolla tästä puuttuu työnantajien menettämät rahat kun joutuu hankkii tilalle uuden tekijän. Paljon alkoholia käyttävä pitää krapula päiviä. Näilläkin rahoilla voitaisiin julkista terveydenhoitoa kehittää. Valtio saa alkoholista kutakuinkin saman summan rahaa jonka se joutuu käyttää alkoholista aiheutuneiden sairauksien hoitoon. Nää tupakan ja viinan takia sairastavat on jonoissa viemässä paikan muilta. Itse aiheuttu pitäs kans itse hoitaa
.
Niin nimenomaan maksaa se hoito itse kukaan ei oo kaatamassa alkoholia väkisin kenenkään kurkkuun. Eikä taida sytytellä tupakkaa huuleen. Jokainen itse omilla elämäntavoilla voi paljon vaikuttaa omaan terveyteensä
Eri alueilla Suomessa on ihan eri systeemit. Mulle tulee määräajoin kotiin kutsu. Kaks stenttiä on aikaisemmin laitettu. Jonkin aikaa sen jälkeen kunto oli nouseva, nyt se on taas laskeva. Sanoin siitä viime tarkastuksessa, nyt on lisätutkimuksia tulossa. Ei tässä paljon hymyilytä, olis kiva olla terveempi.