Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selvitätkö ennen suhdetta millaisia naisia miehellä on ollut ennen sinua?

Vierailija
05.03.2023 |

Minä selvitin jo nuorena. Silloin katsoin minkätyyppisiä naisia he ovat (ruumiinrakenne, tyyli) ja päättelin siitä kannattaako mieheen panostaa. Eli jos tykkäsi aivan erityyppisistä kuin itse olen, niin jätin asian sikseen.

Olen pitkässä suhteessa, mutta tuli mieleen sinkkujuttuja lukiessa, että nykyisin toimisin samoin. Paitsi että katsoisin myös sitä ovatko miehet valinneet täyspäisiä naisia vai täydellisiä hattarapäitä. Jos mies haukkuu exäänsä, mahdollisesti lastensa äitiä, niin se on tietysti muutenkin turn off.

Toimivatko muut samalla periaatteella, miehet ja naiset? Eikö se kuitenkin ole yksi paljastavimmista asioista ihmisessä millaisen ihmisen on valinnut puolisokseen ja - mikä merkittävintä - omien lastensa vanhemmaksi?

Kommentit (262)

Vierailija
61/262 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän se entisten laatu kertoo ihmisestä hyvin paljon. Onko liuta t ''haikkuja ja muita idän ihmeitä tai suomalaisia ubiruusuja? Vai onko pitkiä suhteita omasta ympäristöstä ja samasta yhteiskunnallisesta asemasta olevien kanssa? Onko huomattavia ikäeroja? Onko havaittavissa jonkinlaista kaavamaisuutta, jolloin saattaisit itsekin olla ketjussa enemmän täyttämässä tietynlaista sapluunaa, et niinkään persoonana? Ja sitten vain katsotaan, haittaako se vai onko se juuri niin kuin pitääkin olla?

Se vain, että tunnehuumassa ihmiset pruukaa selittää kaikki parhain päin eli niin, miten itselle sopii parhaiten. 

Vierailija
62/262 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pyrin selvittämään ja onneks se on somen kautta nykyään erittäin helppoa. En edes harkitsisi suhdetta miehen kanssa, jos hänen eksänsä on paljon minua kauniimpi ja parempikroppainen.

Tuon tyylinen motiivi minulla nuorena oli. Eli jos exät olivat esimerkiksi hyvin pitkä, kapeavartaloinen ja lavamallityyppinen, päättelin, ettei mies voi olla minusta kiinnostunut ja jätin asian siihen.

Tänä päivänäkin olen sitä mieltä, että tuo on hyvä kriteeri, vaikka palstalla on väitetty miesten pitävän hyvin erityyppisistäkin naisista. En oikeastaan ole varma uskonko siihen. Ap

Oletko nyt siis sinkku vai parisuhteessa?

Olen erittäin pitkässä parisuhteessa. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/262 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllähän se entisten laatu kertoo ihmisestä hyvin paljon. Onko liuta t ''haikkuja ja muita idän ihmeitä tai suomalaisia ubiruusuja? Vai onko pitkiä suhteita omasta ympäristöstä ja samasta yhteiskunnallisesta asemasta olevien kanssa? Onko huomattavia ikäeroja? Onko havaittavissa jonkinlaista kaavamaisuutta, jolloin saattaisit itsekin olla ketjussa enemmän täyttämässä tietynlaista sapluunaa, et niinkään persoonana? Ja sitten vain katsotaan, haittaako se vai onko se juuri niin kuin pitääkin olla?

Se vain, että tunnehuumassa ihmiset pruukaa selittää kaikki parhain päin eli niin, miten itselle sopii parhaiten. 

Ja juuri tuon tunnehuuman takia pitää olla tervettä itsesuojeluvaistoa. Se kertoo että olet valmis parisuhteeseen.

Vierailija
64/262 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En onneksi asu missään punaniskavyöhykkeellä, missä alkuasukkaat vaihtavat kumppania keskenään ja kaikki tuntevat toistensa eksät, nyksät ja tulevat. En myöskään tee päätelmiä ihmisistä näiden someprofiilien kautta.

Potentiaalisen kumppanin suhdehistoriassa minua kiinnostaa esimerkiksi vaihtotiheys ja se, miten mies eksistään puhuu. Jos naista on vaihdettu kuin sukkia ja jokainen on miehen puheissa hullu lehmä, niin en ryhdy seuraavaksi.

Eksistä ihmisinä en ole kiinnostunut.

Normaalin ihmisen puhetta. Vaihtotiheys ja vaihtotapa (lennosta pettämällä esimerkiksi) on minulle täysi turn-off. Myös henkilön ulostuomat asenteet tällaista sikailua kohtaan kertovat ihmisestä aikalailla kaiken.

Nämä ovatkin seikkoja, jotka tulevat ilmi keskustellessa ja tutustumisen myötä. Eivätkä vaadi exien stalkkaamista. eri

Vierailija
65/262 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Teot (elämänhistoria) kertovat ihmisestä paljon, varsinkin, kun on kyse vanhemmasta ikäluokasta. En valitettavasti usko siihen, että ihmisen perusluonne muuttuu kovin paljon enää vanhempana. Keski-ikäisenä alkaa hahmottua millainen elämästä tuli. Ap 

Vierailija
66/262 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan puhuttu aiemmista suhteista pintapuolisesti, mutta ei mihinkään syvä-analyysiin olla menty. Olen nykyisen mieheni ensimmäinen vakava suhde. Aiemmin hänellä on ollut muutaman kuukauden suhdeviritelmiä joissa ei ole oikein ollut todellista kemiaa eikä yhteisiä kiinnostuksen kohteita joten niistä ei saanut irti oikein mitään viitteitä siitä millainen hän on parisuhteessa. 

Sen sijaan tiesin etukäteen hänellä olevan kyky muodostaa läheisiä ystävyyssuhteita naisten kanssa ilman taka-ajatusta pöksyihin pääsemisestä. Hänen ystäväpiirinsä ylipäätään on todella moninainen ja hän on aina kiinnostunut ihmisestä itsestään eikä kategorisoi ihmisiä. Tämä ominaisuus on näkynyt positiivisina puolina myös parisuhteessa.  

Vierailija
67/262 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pyrin selvittämään ja onneks se on somen kautta nykyään erittäin helppoa. En edes harkitsisi suhdetta miehen kanssa, jos hänen eksänsä on paljon minua kauniimpi ja parempikroppainen

/En ymmärrä tätä ajattelutapaa. Sinä et ole seurusteluun valmis ollenkaan, kun olet noin epävarma itsestäsi.

Okei, no minäpä avaan vähän. Ensimmäisessä suhteessani sain kuunnella kun mies haikaili eksän perään (joka kyllä oli somekuvien perusteella naamaltaan minua rumempi, mutta kropaltaan huomattavasti pienikokoisempi), ja voin kertoa, ettei ollut mukavaa. Sain myös kuulla pienistä rinnoistani ja siitä, kuinka hän saisi kauniimpiakin naisia. Kaiken kruunuksi mies vielä jätti minut, eikä syy ollut mikään muu kuin ulkonäköni.

Tuollaiset jutut jäävät päähän loppuelämäksi ja pyrin välttämään vastaavia kokemuksia jatkossa.

Eli kyse on epävarmuudesta. Olet sitten vasta valmis uuteen parisuhteeseen, kun pääset tuosta yli.

Itse taas ajattelen ettei siitä pääse yli muuten kuin kokemuksen kautta. Tuo on ainut suhteeni joten minulla ei ole vastapainoksi hyviä kokemuksia. Pitäisi saada kokemus miehestä joka oikeasti pitää minusta, myös ulkonäöstäni, ja pidän huolen että seuraava mieheni on sellainen.

Vierailija
68/262 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesvihaketju ilmiannettu. N22

Kerrotko vielä mikä täällä on miesvihaa? Kiitos

Vierailija
69/262 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesvihaketju ilmiannettu. N22

Asia ei liity mitenkään sukupuoleen. Paljon on naisiakin, joilla on järkyttävä miesmaku tai elämä muuten yhtä draamaa. Ap

Vierailija
70/262 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pyrin selvittämään ja onneks se on somen kautta nykyään erittäin helppoa. En edes harkitsisi suhdetta miehen kanssa, jos hänen eksänsä on paljon minua kauniimpi ja parempikroppainen

/En ymmärrä tätä ajattelutapaa. Sinä et ole seurusteluun valmis ollenkaan, kun olet noin epävarma itsestäsi.

Okei, no minäpä avaan vähän. Ensimmäisessä suhteessani sain kuunnella kun mies haikaili eksän perään (joka kyllä oli somekuvien perusteella naamaltaan minua rumempi, mutta kropaltaan huomattavasti pienikokoisempi), ja voin kertoa, ettei ollut mukavaa. Sain myös kuulla pienistä rinnoistani ja siitä, kuinka hän saisi kauniimpiakin naisia. Kaiken kruunuksi mies vielä jätti minut, eikä syy ollut mikään muu kuin ulkonäköni.

Tuollaiset jutut jäävät päähän loppuelämäksi ja pyrin välttämään vastaavia kokemuksia jatkossa.

Eli kyse on epävarmuudesta. Olet sitten vasta valmis uuteen parisuhteeseen, kun pääset tuosta yli.

Itse taas ajattelen ettei siitä pääse yli muuten kuin kokemuksen kautta. Tuo on ainut suhteeni joten minulla ei ole vastapainoksi hyviä kokemuksia. Pitäisi saada kokemus miehestä joka oikeasti pitää minusta, myös ulkonäöstäni, ja pidän huolen että seuraava mieheni on sellainen.

Minusta ratkaisusi on fiksu. Ap

Vierailija
71/262 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta pätkääkään millaiset exät ovat olleet. He ovat EX hyvästä syystä.

En koskaan ottanut selvää minkälaisen ihmisen kanssa kumppanini on joskus seurustellut aikanaan.

Vierailija
72/262 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan puhuttu aiemmista suhteista pintapuolisesti, mutta ei mihinkään syvä-analyysiin olla menty. Olen nykyisen mieheni ensimmäinen vakava suhde. Aiemmin hänellä on ollut muutaman kuukauden suhdeviritelmiä joissa ei ole oikein ollut todellista kemiaa eikä yhteisiä kiinnostuksen kohteita joten niistä ei saanut irti oikein mitään viitteitä siitä millainen hän on parisuhteessa. 

Sen sijaan tiesin etukäteen hänellä olevan kyky muodostaa läheisiä ystävyyssuhteita naisten kanssa ilman taka-ajatusta pöksyihin pääsemisestä. Hänen ystäväpiirinsä ylipäätään on todella moninainen ja hän on aina kiinnostunut ihmisestä itsestään eikä kategorisoi ihmisiä. Tämä ominaisuus on näkynyt positiivisina puolina myös parisuhteessa.  

Kuulostaa erittäin hyvältä. Minäkin olen aina luonnostaan kiinnostunut tuon tyyppisistä miehistä. Ap

Vierailija
73/262 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni kehuu joka päivä, kertoo että olen upea ja hänen elämänsä rakkaus. Se riittää minulle.

Vierailija
74/262 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas ajattelen, että tulet karkottamaan potentiaaliset kumppanit tuolla tavalla. Stalkkaaminen ja tenttaaminen on turn off. Mitta itsepä tiedät ja tunnet itsesi.

Vierailija
75/262 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta pätkääkään millaiset exät ovat olleet. He ovat EX hyvästä syystä.

En koskaan ottanut selvää minkälaisen ihmisen kanssa kumppanini on joskus seurustellut aikanaan.

Sinulla on aika kovat defenssit nyt aihetta kohtaan päällä. Miksi?

Vierailija
76/262 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni kehuu joka päivä, kertoo että olen upea ja hänen elämänsä rakkaus. Se riittää minulle.

Juu, jatkuvaa ihailua. Mutta onko siirappi totta?

Vierailija
77/262 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somea seuraamalla selviää myös, ovatko mielipiteet linjassa, sekä esiintyykö somessa esitettyjen mielipiteiden ja sinulle kerrottujen välillä ristiriitaa. Arvot, asenteet, elämäntapa - pitääkö somessa esitelty yhtä puheiden kanssa.

Joskus kyseessä on mielistelevä kameleontti, jolta oma persoona täysin puuttuu.

Vierailija
78/262 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa erittäin hyvältä. Minäkin olen aina luonnostaan kiinnostunut tuon tyyppisistä miehistä. Ap

Sivusta kommentoin, olen tuo joka kertoi eksästä, joka haikaili eksänsä perään ja joka ei peitellyt sitä, ettei pitänyt ulkonäöstäni. Tällä miehellä oli suurin osa ystävistä naisia, eli ei se aina kerro ihmisestä pelkkää hyvää. Toki varmasti hänen valituksi tullut "täydellinen nainen" pitää miestä aivan ihanana, mutta nainen tuskin tietääkään mitä kaikkea niihin miehen aiempiin lyhyisiin suhteisiin on mahtunut ja millaiset traumat on joillekin jättänyt.

Vierailija
79/262 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas ajattelen, että tulet karkottamaan potentiaaliset kumppanit tuolla tavalla. Stalkkaaminen ja tenttaaminen on turn off. Mitta itsepä tiedät ja tunnet itsesi.

Jospa seuraavalla miehellä ei ole somea ollenkaan. Paras mahdollinen tilanne.

Vierailija
80/262 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se oikeasti kertoo paljon ihmisestä millaisia eksiä tällä on ollut.

Olisinpa itse tajunnut tämän aikaisemmin.

Omalla eksälläni kaikki entiset olivat sellaisia todella tunteellisia naisia, joiden kanssa elämä oli tosi epävakaata ja riehukasta. Minä olin ensimmäinen henkilö,joka oli tämän vastakohta. Olin siis ihan erilainen, kuin kaikki hänen entiset puolisonsa. No lopulta kävi niin, että eksäni päätti pettää minua henkilön kanssa, joka on täysin epävakaa luonteeltaansa.

Itsekkin tajusin vasta jälkeenpäin, että mies on kiinnostunut vähän epävakaista naisista. Ehkä halusi kokeilla elämää naisen kanssa, jolla tuollainen meno ei ole (ja minä olin hänen pisin suhde), mutta lopulta se halu epätasaiseen menoon kai sitten palasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan