Selvitätkö ennen suhdetta millaisia naisia miehellä on ollut ennen sinua?
Minä selvitin jo nuorena. Silloin katsoin minkätyyppisiä naisia he ovat (ruumiinrakenne, tyyli) ja päättelin siitä kannattaako mieheen panostaa. Eli jos tykkäsi aivan erityyppisistä kuin itse olen, niin jätin asian sikseen.
Olen pitkässä suhteessa, mutta tuli mieleen sinkkujuttuja lukiessa, että nykyisin toimisin samoin. Paitsi että katsoisin myös sitä ovatko miehet valinneet täyspäisiä naisia vai täydellisiä hattarapäitä. Jos mies haukkuu exäänsä, mahdollisesti lastensa äitiä, niin se on tietysti muutenkin turn off.
Toimivatko muut samalla periaatteella, miehet ja naiset? Eikö se kuitenkin ole yksi paljastavimmista asioista ihmisessä millaisen ihmisen on valinnut puolisokseen ja - mikä merkittävintä - omien lastensa vanhemmaksi?
Kommentit (262)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen tapaillut monta japanilaista naista Tokion Tinderistä asuessani 3 vuotta Tokiossa. Ja olen vakavasti seurustellut japanilaistaustaisen naisen kanssa.
Olen 100 prosenttisen varma, että suominainen jättäisi minut, jos saisi tietää menneisyyteni. Ja siksi en puhu. M27
Jos olet asunut kolme vuotta Japanissa, niin jokainen nainen osaa päätellä, että niihin vuosiin on sisältynyt myös japanilaisia tyttöystäviä.
Ja siksi en kerro, että olen asunut Japanissa. Simppeliä. :) M27
Good story, bro, but not true. Et sinä missään Japanissa ole asunut.
Tuo on meille kaikille tuttu anime/magnamies ;-)
Kyllä pyrin selvittämään ja onneks se on somen kautta nykyään erittäin helppoa. En edes harkitsisi suhdetta miehen kanssa, jos hänen eksänsä on paljon minua kauniimpi ja parempikroppainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kyllä tulisi mieleenkään kysellä eikä asia mua myöskään varsinaisesti yhtään kiinnosta. Harvemmin ihminen voi itse päättää kehen rakastuu ja usein vasta suhteen edetessä ihmisestä paljastuu uusia puolia mitkä vaikuttavat suhteen tulevaisuuteen. Ei siinä ihastumisvaiheessa kukaan vielä kunnolla tunne toista että tietäisi etukäteen onko suhde kannattava vai ei.
Niin. Rakastuminen on osaltaan tahdon asia ja päätösasia terveellä ja ajallaan itsenäistyneellä ihmisellä.
Ei, rakastuminen on tunne. Sitoutuminen on tahdon ja päätöksen asia.
eri
Tunne jonka pystyy päättämään mieleltään terveellä ihmisellä.
Vierailija kirjoitti:
Ketjun alapeukuttajalla ja kohtuuagrrella jatkuvasti ei saa kysyä mitään kommentoijalla taitaa olla ongelma tämän asian kanssa.
Luulen että ongelma liittyy asioihin, joita aloituksessa listattiin eli itsellä on sellaisia tekijöitä, joiden perusteella voisi syntyä ongelmia, jos kaikki ajattelisivat sillä tavalla kuin minä ajattelen (ja moni muukin, ketjusta päätellen). Yleisesti ottaen hyvin monet ihmiset tuntevat varovaisuutta, jos ihmisen menneisyys on hyvin värikäs. Ei se tee huonommaksi ihmiseksi, mutta en kuitenkaan valitsisi sellaista ihmistä omaan elämääni. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen tapaillut monta japanilaista naista Tokion Tinderistä asuessani 3 vuotta Tokiossa. Ja olen vakavasti seurustellut japanilaistaustaisen naisen kanssa.
Olen 100 prosenttisen varma, että suominainen jättäisi minut, jos saisi tietää menneisyyteni. Ja siksi en puhu. M27
Jos olet asunut kolme vuotta Japanissa, niin jokainen nainen osaa päätellä, että niihin vuosiin on sisältynyt myös japanilaisia tyttöystäviä.
Ja siksi en kerro, että olen asunut Japanissa. Simppeliä. :) M27
Todella outo ajattelutapa. 3 vuotta on kuitenkin pitkä aika elämästäsi. No, ei kuulu mulle, mutta kyllä mä pitäisin hyvin outona, että mies pimittää tuollaisia tietoja.
En pitäis ongelmana, että on asunut japanissa ja seurustellut japanilaisten kanssa. Päinvastoin, kertoo että on nähnyt maailmaa ja osaa ajatella asioita eri näkökulmista (mitä ulkomailla asuminen ja seurustelu eri kulttuurista tulevan kanssa kehittää ja vaatii). Asian salaamista pitäisin sellaisena asiana, että laittaisin suhteen poikki kun paljastuisi, sillä olettaisin että sellainen mies voi salata vaikka mitä muuta tahansa tai että japanin vuosiin liittyi yleisestikin jotain hämärähommia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuori mies puhuu vähän, mutta asiaa. Se on se tämä suominaisten surkea itsetunto. Ulkomaalaiset naiset ovat uhka.
Kiitos. Joo, en ymmärrä miksi suominaiset näkee esim. japanilaiset naiset uhkana. Kait se on se huono itsetunto ja hauras ego. M27
Todella kummallisia ennakkoajatuksia ja asenteita vedetään yleisen tason käsityksiksi, kun kuitenkin jokaisella on omat asenteensa ja viehtymyksensä, mutta juu ei kannata edes yrittää, koska menneisyys ja varmasti jokainen nainen tuomitsee sen perusteella.
En juurikaan mieti keiden/minkä maalaisten naisten kanssa mies on aiemmin seurustellut. Millä aiempien kumppanien kansallisuus/etnisyys vaikuttaisi nykyiseen suhteeseen? Silloin taas, jos kyseessä on fiksaatio tiettyihin ulkonäöllisiin piirteisiin esimerkiksi juuri japanilaisiin, niin silloin mies tuskin edes tekisi tuttavuutta kanssani. Joten missä on ongelma? eri
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pyrin selvittämään ja onneks se on somen kautta nykyään erittäin helppoa. En edes harkitsisi suhdetta miehen kanssa, jos hänen eksänsä on paljon minua kauniimpi ja parempikroppainen.
Tuon tyylinen motiivi minulla nuorena oli. Eli jos exät olivat esimerkiksi hyvin pitkä, kapeavartaloinen ja lavamallityyppinen, päättelin, ettei mies voi olla minusta kiinnostunut ja jätin asian siihen.
Tänä päivänäkin olen sitä mieltä, että tuo on hyvä kriteeri, vaikka palstalla on väitetty miesten pitävän hyvin erityyppisistäkin naisista. En oikeastaan ole varma uskonko siihen. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketjun alapeukuttajalla ja kohtuuagrrella jatkuvasti ei saa kysyä mitään kommentoijalla taitaa olla ongelma tämän asian kanssa.
Luulen että ongelma liittyy asioihin, joita aloituksessa listattiin eli itsellä on sellaisia tekijöitä, joiden perusteella voisi syntyä ongelmia, jos kaikki ajattelisivat sillä tavalla kuin minä ajattelen (ja moni muukin, ketjusta päätellen). Yleisesti ottaen hyvin monet ihmiset tuntevat varovaisuutta, jos ihmisen menneisyys on hyvin värikäs. Ei se tee huonommaksi ihmiseksi, mutta en kuitenkaan valitsisi sellaista ihmistä omaan elämääni. Ap
Mutta et vastaa, miten puolisosi suhtautui siihen, kun aloit tentata häntä eksistä vaikka ette edes seurustelleet. En pidä sinua kovin uskottavana.
Jos ajatellaan niin päin, että oma puolisoni olisi alkanut ensitapaamisella kysellä minun eksistäni, niin olisin lopettanut tutustumisen siihen. Kerroin kyllä olleeni kerran naimisissa, mutta eipä olisi tullut mieleenkään alkaa luetella muita parisuhteitani elämän varrelta. Enkä osaa kuvitella, että puolisoni olisi alkanut googletella eksäni kuvia (en itse asiassa edes muista, kerroinko eksäni nimeä, tuskin). Olisin pitänyt sitä suoraan sanottuna liian kummallisena voidakseni jatkaa hänen kanssaan.
Onhan se nyt ihan pelkkää viisautta vähän selvittää sitä taustaa. Just lukumäärä ja vähän että keitä siellä menneisyydessä on. Jos esim. löytyy useampi höyrypää, hälärit kyllä soi. Pienellä selvittelyllä voi välttyä isoilta murheilta myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja harva tosiaan sellaista oikeasti valitsisi jos totuus menneisyydestä tulisi heti alussa ilmi kokonaan. Siksi aggressio täällä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pyrin selvittämään ja onneks se on somen kautta nykyään erittäin helppoa. En edes harkitsisi suhdetta miehen kanssa, jos hänen eksänsä on paljon minua kauniimpi ja parempikroppainen
/En ymmärrä tätä ajattelutapaa. Sinä et ole seurusteluun valmis ollenkaan, kun olet noin epävarma itsestäsi.
En onneksi asu missään punaniskavyöhykkeellä, missä alkuasukkaat vaihtavat kumppania keskenään ja kaikki tuntevat toistensa eksät, nyksät ja tulevat. En myöskään tee päätelmiä ihmisistä näiden someprofiilien kautta.
Potentiaalisen kumppanin suhdehistoriassa minua kiinnostaa esimerkiksi vaihtotiheys ja se, miten mies eksistään puhuu. Jos naista on vaihdettu kuin sukkia ja jokainen on miehen puheissa hullu lehmä, niin en ryhdy seuraavaksi.
Eksistä ihmisinä en ole kiinnostunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon tyylinen motiivi minulla nuorena oli. Eli jos exät olivat esimerkiksi hyvin pitkä, kapeavartaloinen ja lavamallityyppinen, päättelin, ettei mies voi olla minusta kiinnostunut ja jätin asian siihen.
Tänä päivänäkin olen sitä mieltä, että tuo on hyvä kriteeri, vaikka palstalla on väitetty miesten pitävän hyvin erityyppisistäkin naisista. En oikeastaan ole varma uskonko siihen. Ap
Oletko nyt siis sinkku vai parisuhteessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pyrin selvittämään ja onneks se on somen kautta nykyään erittäin helppoa. En edes harkitsisi suhdetta miehen kanssa, jos hänen eksänsä on paljon minua kauniimpi ja parempikroppainen
/En ymmärrä tätä ajattelutapaa. Sinä et ole seurusteluun valmis ollenkaan, kun olet noin epävarma itsestäsi.
Okei, no minäpä avaan vähän. Ensimmäisessä suhteessani sain kuunnella kun mies haikaili eksän perään (joka kyllä oli somekuvien perusteella naamaltaan minua rumempi, mutta kropaltaan huomattavasti pienikokoisempi), ja voin kertoa, ettei ollut mukavaa. Sain myös kuulla pienistä rinnoistani ja siitä, kuinka hän saisi kauniimpiakin naisia. Kaiken kruunuksi mies vielä jätti minut, eikä syy ollut mikään muu kuin ulkonäköni.
Tuollaiset jutut jäävät päähän loppuelämäksi ja pyrin välttämään vastaavia kokemuksia jatkossa.
Jos mies ei osaa selittää, miksi suhteet päättyivät - se on epäilyttävää. Toisin sanoen, hän joko haluaa salata asioita tai sitten ei ole käsitellyt suhteen päättymistä mitenkään.
Toisaalta taas, jos kertoo pettäneensä ja suhtautuu siihen ihan ok-neutraalina, jokapäiväisenä asiana, on sekin vähän outoa.
Vierailija kirjoitti:
Kerro, ap, miten nykyinen suhteesi alkoi. Missä vaiheessa ja miten aloit kysellä mieheltä hänen eksistään ja miten hän siihen suhtautui?
Tapasimme nuorena baarissa ja mies seurusteli ja asui tuolloin toisen kanssa, pitkästä suhteesta oli kyse, joten ei hirveästi tarvinnut kysellä, kun tapasin itse naisen ja hän myös kirjoitti minulle kirjeitä purkaen tunteitaan. Suhde siis päättyi, kun mieheni rakastui minuun. Ap
Vierailija kirjoitti:
En onneksi asu missään punaniskavyöhykkeellä, missä alkuasukkaat vaihtavat kumppania keskenään ja kaikki tuntevat toistensa eksät, nyksät ja tulevat. En myöskään tee päätelmiä ihmisistä näiden someprofiilien kautta.
Potentiaalisen kumppanin suhdehistoriassa minua kiinnostaa esimerkiksi vaihtotiheys ja se, miten mies eksistään puhuu. Jos naista on vaihdettu kuin sukkia ja jokainen on miehen puheissa hullu lehmä, niin en ryhdy seuraavaksi.
Eksistä ihmisinä en ole kiinnostunut.
Normaalin ihmisen puhetta. Vaihtotiheys ja vaihtotapa (lennosta pettämällä esimerkiksi) on minulle täysi turn-off. Myös henkilön ulostuomat asenteet tällaista sikailua kohtaan kertovat ihmisestä aikalailla kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies ei osaa selittää, miksi suhteet päättyivät - se on epäilyttävää. Toisin sanoen, hän joko haluaa salata asioita tai sitten ei ole käsitellyt suhteen päättymistä mitenkään.
Toisaalta taas, jos kertoo pettäneensä ja suhtautuu siihen ihan ok-neutraalina, jokapäiväisenä asiana, on sekin vähän outoa.
Tuo on muuten myös hyvä pointti. Jos pitäisi nyt etsiä kumppania, olisi hyvä tietää eron syistä, missä kiinnittäisin huomiota lähinnä siihen miten asioista kertoo ja kuinka hahmottaa omaa osuuttaan siinä, että kävi miten kävi. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei, no minäpä avaan vähän. Ensimmäisessä suhteessani sain kuunnella kun mies haikaili eksän perään (joka kyllä oli somekuvien perusteella naamaltaan minua rumempi, mutta kropaltaan huomattavasti pienikokoisempi), ja voin kertoa, ettei ollut mukavaa. Sain myös kuulla pienistä rinnoistani ja siitä, kuinka hän saisi kauniimpiakin naisia. Kaiken kruunuksi mies vielä jätti minut, eikä syy ollut mikään muu kuin ulkonäköni.
Tuollaiset jutut jäävät päähän loppuelämäksi ja pyrin välttämään vastaavia kokemuksia jatkossa.Eli kyse on epävarmuudesta. Olet sitten vasta valmis uuteen parisuhteeseen, kun pääset tuosta yli.
Ei, rakastuminen on tunne. Sitoutuminen on tahdon ja päätöksen asia.
eri