Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***KESÄKERTUT 2006***

23.11.2006 |

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmaata ja harmaata... Voi kun olis sitä lunta niin ei olis niin pimeetä...

no kyllä sitä lunta sieltä vielä tulee ja sitten sitä kirotaan, kun rattaat on painavat ;-)

Huomenna olis tarkoitus mennä miehen kanssa syömään... no niin hieman aikuista aikaa vihdoinkin. Sitten joulukuussa oi Tarja Turusen joulukonserttiin liput.

Pojulla on tuossa uniyninät menossa. aamupäivän päikärit on alkamaissillaan...

eipä mulla asioita ole kunhan uuden pinon laittelin syötiksi muille...

Lytte

Vierailija
22/23 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä oo pitkään aikaa kirjotellu saatikka käyny lukemassa kuulumisia. Meikäläisen kone tilttas kk sitten ja sain vasta hiljattain sen kuntoon. Olin suorastaan nettipimennossa. Ei sen puoleen, teki kyllä toisaalta ihan hyvää vieroitusoireiden loputtua!!!

Eli joo, aika vierähtää. Miia on nyt 5kk ja huomenna neuvola. Kääntyy mahalleen ja yrittää jalkoja pyllyn alle. Isosiskon touhut on kaikkein parhainta huvia, joille sitten kikatetaan ihan kunnolla. Kiinteitä ollaan noin kuukauden verran syöty ja tissitellään sen lisäksi. Yöt menee noin kolmella syötöllä (just lainasin kirjastosta Paintleyn unikoululirjan...)Päiväunia nukutaan 2-3. Pisimmät unet noin 3h vaunuissa on sellanen vakio.

Mitähän teille muille kuuluu???En jaksa enkä kerkeekkään lukemaan aikasempia juttuja. Tosi kurja ilma joo, pitäis vähän jo olla sellasta joulufiilistä, mutta lumet sulaa näköjään pois. Uloskaan ei viiti oikeen mennä, kun vettä sataa. Mutta mutta, nyt lähden juomaan kupin kahvia, yritän käydä kun ennätän! Voimia kerttusille!

Marjut+ Miia5kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuli 5kk eilen täyteen ja tähän saakka sinnittelin pelkällä imetyksellä, kunnes eilen sitten sain neuvolan tädin " siunauksen" aloittaa soseet. Tiedän kyllä että olishan ne jo voinut aloittaa, suurin osa kerttusista on jo varmaan päässyt maistiin, heh, mutta kumminkin, joku juttu omassa pääkopassa piti kunnia-asiana että imetän pelkästään niin pitkälle kuin mahdollista. Ehkä se kun esikoisen kanssa alkuun takkuili se imetys ja olen aina kokenut että hieman epäonnistuin siinä kun oma maito ei riittänyt aluksi...

Neuvolassa pituus ja paino oli oikein hyvällä mallilla 67,2cm/8020g, joten sen puoleen ei vielä olis tarvinnut lisäruokaa, mutta tuntuu että kaveri on alkanut olemaan aika kärtty nopeasti imetyksen jälkeen ja yölläkin syödään ties kuinka monta kertaa. Siispä tarjosin meidän herralle peruna-porkkanasostetta ekan kerran tänään aamupäivällä ja oikein kameran kanssa varustauduin filmaamaan ensimmäisiä " yäk, hyi" -ilmeitä - mutta niitä ei tullutkaan vaan kaikki ne 2 teelusikallista upposi kuin veitsi voihin! Olin ihan hämmentynyt. Ilmeisesti siis valmis syömäpuuhiin.

Kysyin muuten neuvolassa että voisinko aloitella iltavellistä/puurosta että sais paremmat yöunet, mutta mulle sanottiin että mielummin kannattaa antaa aluksi kunnon lounas, siis kasvissoseita ja hedelmää ja sitten lihaa ja viljat tulis vasta sen jälkeen. Jännä juttu! Maalaisjärki jotenkin sanois että tuhdimpi iltapala tois paremmat yöunet, mutta neuvolantäti sanoi lounas tasapainottaa päivää ja antaa energiaa päivällä, kun vauva on enemmän liikkeellä. Viljathan voi aiheuttaa masuvaivoja, jos niitä antaa kun suolisto ei oo vielä kypsynyt.

No, huomenna lisää sosetta naamaan. Osaakohan joku muuten sanoa, voisko tuota piltin peruna-porkkanasosetta pakastaa, kun nuo ensimmäiset purkit menee hukkaan kun niitä ei kerkeä kahdessa päivässä syömään... Perunaahan ei muuten suositella pakastettavaksi.

Meillä käännytään villisti mahalleen ja sitten ärjytään kun siitä ei päästä eteenpäin vaikka peppu jo nousee lupaavasti.

Siniliina ja Jiri 5kk