Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***KESÄKERTUT 2006***

23.11.2006 |

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terppa!

Onpas täällä ollut hiljaista Kesäterttujen osalta. Eipä ole tullut itsekään aikoihin kirjoiteltua..

Meidän neiti oppi toissapäivänä kääntymään masulta takaisin selälle ja harjoittelee nyt kovasti ryömimisliikkeitä. Taitavasti osaa itseään " keplotella" , mutta ryömiminen ei vielä onnistu. Yrittää kovasti nostaa pyllyään ylös. Ostin Nooralle sellaisen Fischer Pricen puhelimen, jossa on näppäimiä, joista kuuluu hassuja ääniä. Nyt sitä paukutellaan oikein olan takaa. Koko ajan puhelin pirisee ja muut äänet ulisee.. hiukan rasittavaa :)

Meillä on vihdoin lähtenyt kiinteiden syöminen sujumaan oikein kunnolla. Aamupäivällä Noora syö hedelmäsosetta, iltapäivällä kasvissosetta ja illalla ennen nukkumaanmenoa riisipuuroa. Terästän puuroa jollain hedelmäsoseella, jotta maistuu paremmalta. Tietenkin sitten vielä maitoa lisäksi.

Vellejä en ole antanut, kun maidottomia vellejä ei missään näytä olevan myynnissä ja itsetehdyn vellin koostumus ei oikein toimi tuttipullossa, mutta siis riisipuuro (Nutrician) maistuu ainakin tosi hyvin. Olen tehnyt sen korvikkeeseen.

Nyt neiti vetelee päikkäreitä partsilla. Kolmilla päikkäreillä päivässä mennään edelleen. Mitenkäs muilla päiväunet ja yöunet?

Jepsis, tämmöistä tällä kertaa.

T. Riikkis ja Noora ensi viikolla 6 kk

Vierailija
2/23 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolakuulumisisa ensin, eli poika tänään tasan 5kk ja mitat oli 7770gr ja 68,5cm. Painoa oli tullut vain 700gr kuukaudessa mutta pituutta sitten senkin edestä 5cm!!!! Neuvolatäti mittas kolme kertaa ennen kuin uskottiin että niin paljon oli herra kasvanut. Ihmekös kun alkoi yks kaks vaunut, hoitopöytä ja vaatteet käymään pieniksi.

Me ollaan syöty 2x kasvis ja 1x hedelmä ja satunnaisesti velliä ja sitten vielä tissiä parin-kolmen tunnin välein, silti yöllä syödään yhä 3 kertaa joka yö! Tänään aloitin sitten lihalla. Sotkin kasvisateriaan 2tl lihasosepurkista, possua sekaan (siis ei 2tl lihaa vaan lihaa sisältävästä valmiista ateriasta). Viljat ajattelin aloittaa vasta 6kk iässä kun oon monesta paikasta lukenut että kotimaiset viljat ei olis hyviä alle 6kk koska kuulema suoliston nukka ei ole niin kehittynyt. Maissia ja riisiä ollaan jo kyllä syöty (onkos ne niitä ulkomaisia viljoja?)*tyhmiä kyselen*.

Meillä pompitaan edelleen jatkuvaan, lattialla ei viihdy lainkaan kun heti pitää kääntyä mahalleen ja sitten palaa pinna kun ei haluakaan olla mahallaan, eli sylissä taas tiiviisti mennään. Rintarepussa täällä pidin kun imuroin jne., vähän raskasta ja vaikeaa kun herran kädet on kiinni imurissa...

Olin viime lauantaina yks kaks yllättäen ulkona! Huh, kylläpä nousi alkomahooli päähän ja olo oli kauhea ja kotiuduin aika nopeaan. Sarjassamme never again meinaan enää juoda :/. Noh huomenna on ne ystävän 40v juhlat, tarkoitus pysyä kaidalla tiellä siellä. Niin, todella hyvin oli yö mennyt miehellä ja Tomilla kun olin ulkona, herra oli syönyt korviketta puol kolme ja sitten vasta aamulla!!! Eli taitaa kovasti olla vaan opittua tämä äidin höykyttäminen yöllä tissien kanssa.

t. mariadee + Tomi 5kk tänään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiliset juhlat ohi, hyvin meni mummolla täällä lasten kanssa. Tomi oli syönyt 2 krt tuttelia ja koska en ite paljoa juonut niin omakin olo on ok.

Miehen kanssa livistettiin juhlista ja mentiin pizzalle kaksin, olipa ihanaa jutella kerrankin rauhassa! Juttua riitti, saatiin monta epäselvää asiaa setvittyä ja taas on olo kuin vastarakastuneilla...

Pitää alkaa järkkää kahdenkeskistä aikaa enemmän, jaksaa paremmin tätä arjen pyöritystä taas.

Missä kaikki muut ovat, huhuu? Tomikin tässä sylissä kiljuu teille...

Vierailija
4/23 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienostipa toiset ovat päässeet soseiden pariin ...harmittaa kun pitää ottaa tuostakin asiasta stressiä niiden allergioiden takia. No viikon päästä yritetään pikkuhiljaa taas kokeilla kiinteitä. Tällä krtaa rotaatioperiaatteella lääkärin ohjeiden mukaan.

Meillä ei vielä käännytä. No muutaman kerran on melkein itse kääntynyt kun vähän tuuppasee tai yhtäsee avuksi. Masullaa tykätään kyllä olla ja siinä pääsee liikkumaan sivulle päin siis napansaympäri. Kovasti nostaa käsillä itseään mutta varpaat osottaa kohti kattoa.

Meilläkin syödään 2-3 kertaa yössä... ootan kovasti että kiinteät sitten vähentäis noita syöntejä.

Ninni ja Jesse 5.5kk

Vierailija
5/23 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poju tuli 5kk 19. päivä ja on hirmuisen jäntevä jätkä :) Neuvola on vasta ensi viikolla joten uudet mitat saadaan sitten. Soseita aloiteltiin jo vajaa 4kk kun oli niin nälkäinen tuo meidän kaveri. Rintamaitoon yksistään ei tyytynyt vaan piti antaa korviketta lisäksi (niinkuin alusta asti) tästä seurasi hirveät pulauttelut! Varmaan ahmi siitä pullosta vähän liikaakin + ilmaa. Nyt kun kiinteitä on alkanut mennä 2-3 krt/pvä + illalla maissi tai kauravelliä riittää maidoksi rintamaito! Ja pulauttelut on vähentynyt huomattavasti! Ihanaa kun ei tartte jatkuvasti luututa lattioita! Kaurapuuroa ja velliäkin on siis jo kokeiltu ja ensi viikolla varmaan otetaan possu ruokalistalle :) Mahalleen kääntyillään jo kumpaakin kautta ja liikutaan taaksepäin, välillä pieniä nykäyksiä eteenkin päin. Vielä on ryömimistekniikka hakusessa.

Käytiin muuten perhelomalla etelän lämmössä, joten terveisiä Lanzarotelta! Matka meni hienosti, myöskin lennot 6h! Ilmat oli meille sopivat +25 ja puolipilvistä. Oltiin 11 päivää ja nautittiin kyllä koko perhe! Joku muukin oli lähdössä lähiaikoina etelään pikkukerttusen kanssa, joten jos on jotain kysyttävää käytännön asioista (itseäni ainakin mietitytti useampi asia ennen matkaa) niin vastailen mielelläni omasta kokemuksestani!

Kurjat on nuo ilmat. Pitäis varmaan alkaa viritellä joulukoristeita niin pääsis vähitellen tunnelmiin. Kysyin mieheltä tänään joko vois aloittaa ja sain luvan! Tontut lupasin kuitenkin jättää lähemmäs joulua ;D

-pompula + poju 5kk-

Vierailija
6/23 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoiset terveiset tällä kertaa...siis tuon sään puolesta. No, mielialankin joo. Eipä tässä kummempaa valittamista siis, vähän kyllä väsyttää. Kerttu heräs ainakin kolme kertaa yöllä syömään ja pari tutitusta päälle...ja sit heräs meihen herätyskelloon puoli seiska, joten siitä tämä. No, näin päikkäriaikaan vois itsekin nukkua, mutta en raaski heittää tätä kuuluisaa omaa aikaan nukkumiseen, hassu minä.

Kerttu paahtaa täällä jo kovaa vauhtia eteenpäin, välillä jo konttausasennossa. Tosin hyvin lyhytkestoisesti. Muutamat jutut esikolta saa siihen erityisesti vauhtia.8)

Kiinteitä mekin sitten aloiteltiin pikku hiljaa. Bataattia ekana, sitten ehkä maissia. Ekat ilmeet oli kyllä just niitä yök ja mamma, mitä sää meinaat?!!Mutta tänään meni jo paremmin. Olen tässä harkinnut, että antaisiko sittenkin vielä velliä illalla, vaikka 6kk on jo melkein täynnä? Kun musta vaan tuntuu, että korvikkeella olevat vauvat nukkuu paremmin. En mää tie oonko sit ihan väärässä? Sanokaa te?8) Niin siis että toi velli olisi nyt se iltakorvike sitten, heh.

Koskahan sitä uskaltais muutenkin irtautua noista yösyötöistä jos ne ei itsekseen lakkaa. Vissiin vasta sitten, kun päivällä syödään kunnolla se viisi kertaa.Esikoista täysimetin vähemmän aikaa ja sen kanssa lopetin yösyötöt 7kuukauden iässä. Eikä sen koommiin niitä kaivannut. Sillähän nuo kiinteät ei siis tehnyt tuon taivaallista yösyöttöjen vähenemiseen, päin vastoin.8) Kai tää on samasta muotista tämä Kerttu. Ja jos joku nyt ihmettelee, että mitä mä tässä vaahtoan noista yöstötöistä, niin kerron että olen vaan niin lapsellinen, että en kestä sitä et aluksi Kerttu nukkui 6-7 tuntia putkeen ja nyt neljän kuukauden jälkeen syö siis jopa kolme kertaa. Eli ihan omaa napaa tässä ajattelen, hyi minä!8)

Mä odottelen kovasti jo joulutouhuja. Tai olen jo aloitellutkin. Valoja kaivanut ja vähän askarrellut juttuja. Miten meinaatte joulun viettää? Kotona vai muualla? Me ollaan mun vanhemmilla aatto ja miehen siitä sitten eteenpäin. Oma joulu laitettaan silti kotiin. Ehtiihään siitä silti nauttia ennen ja jälkeen varsinaisten päivien.

Entäs lahjat? Onko jo ostettu ja mitä kellekin? Mä olen ostanut vähän jo. Yleensä meillä on ylipaljon lahjoja...mäkin olen saanut lapsena ja olen silti kyllä oppinut nauttimaan joulusta sinänsä, ruokaa..tunnelmaa.. rauhaa jne...Lapsille mun on nytkin " pakko" ostaa kaikennäköistä esim. Kertulle (6kk!!) nukke!8) Toivottavasti nekin silti oppii sen joulun muutkin herkut.

Eipä muuta, kuulumisiin toivoo Mariisa ja Kerttu

Vierailija
7/23 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=8A2BE2]En olekaan taas vähään aikaan kirjoitellut. No, me aloitettiin tänään lihat. Annoin 1/3 purkin naudanlihasosetta ja lisäksi kasvissosetta. Ei ainakaan toistaiseksi ole käynyt mahaan. Annan vielä pari päivää tuon 1/3 purkin ja sitten lisään annosta. Ostin jo valmiiksi myös broiletia ja pastaa-ruuan. Siinäpä sitten tuleekin kokeiltua käykö vehnä Ellalle. Nyt syö kaurapuuroa ja se uppoaa hyvin.[/color]

[color=FF8C00]Ella on ruennut vähän nostelemaan satunnaisesti peppua ylös ja kovasti viuhtoo, että pääsisi eteenpäin. Toistaiseksi ei ole siinä onnistunut. =) [/color]

[color=ADFF2F]Ellalle tuli eilen eka hammas =) Perinteisesti vasen alaetuhammas. Kohta saa otettua hauskoja valokuvia. Taitaa se toinenkin hammas olla siinä ihan hollilla, mutta ei ole vielä puhjennut.[/color]

[color=800000]Yöt meillä menee edelleen hyvin. Yleensä herää kyllä kerran, mutta nukahtaa uudestaan tutilla. Viime yönä ei herännyt kertaakaan, mutta heräs sit klo 6 lopullisesti. Pitää yrittää vähän myöhäistää nukkumaan menoa, nyt menee jo 19.15. Jos sais valvotettua sinne 20.00 asti, niin nukkuis kenties aamulla seiskaan.[/color]

[color=2E8B57]Muutenkin meillä menee kyllä tosi hyvin. Miuta jo harmittaa tosi paljon se helmikuun alku kun pitää laittaa Ella vähäks aikaa hoitoon. Pitää nyt yrittää nauttia vielä tää 2kk.[/color]

[color=87CEEB]Jouluna me mennään miun äitin luo. Miehen vanhemmat asuu myös samassa kaupungiss, joten käydään myös niiden luona. Molempien vanhemmat on eronneet, joten on monta paikkaa missä käydä. Ostin kaikille joululahjaks semmoiset Ella-hiirimatot. Maksoi 10e/kpl valokuvausliikkeessä. Pitäis itsellekin vielä teettää semmoinen. Niistä tulee tosi hienoja.[/color]

[color=FA8072]Miepä palailen taas sitten kun tulee uutta kerrottavaa.

Tytteli-83 ja Ella 5,5kk

Vierailija
8/23 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi pitkästä aika. 5kk kuulumiset. tytöllä mitat 68cm ja 8890g. 2 hammasta. täysimetyksellä mennään.

öisin herää monta kertaa syömään. ei kovin innokasti kääntyilee, miellumin katselee sitterista isoveljen temppuiluja.

nauraa, kikattelee, pärsyttää, yms...

siinä meidän taidot.

mukavaa marraskuun loppua kaikille ja joulunodotusta

vepeli2, prinsessa 5kk

Vierailija
9/23 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin lihaa syödään jo. Viitenä päivänä annoin vähän, tyyliin ekan kerran 2tl valmista lihaperunasosetta, sitten puol purkkia, tänään annoin sitten koko purkin, hyvin maistuu vaikka onkin jo vähän rakeisempaa vaikkakin aika löysää oli ainakin tuo nestlen possuateria.

Liekö sattumaa vai lihansyönnistä johtuvaa mutta Tomi on nyt sitten nukkunut päiväunia eilen ja tänään paremmin? Esikoinen meillä kun alkoi nukkua yöt läpi heräämättä kun alkoi lihaa syödä, siihen asti oli syönyt 2-3tunnin välein yöt läpi. *sormet ristissä täällä*

Yritin tänään antaa nokkamukia, Tomin ilme oli mainio, silmät suurina jyrsi sitä nokkaa ja hihkui, ikäänkuin olisin purulelun antanut :).

Uutena on tullut nyt tavaroiden heittely, kun antaa lelun käteen se paiskaa sen täysillä pois. Isommat lapset luulee että se on joku kiva leikki ja niinpä täällä lelut lentelee, Tomi heittää ja isommat noutaa. Ei siis enää kädet pidä nyrkissä leluja, ja kun huitoo kovaa niin lentäähän ne!

Sitterissä herra nousee istumaan ihan kunnolla, tekis mieli laittaa jo syöttötuoliin, mites muut onko kellään jo syöttötuolissa? Olikos se suositus 6kk?

Kirkumista ja päristelyä tai sitten ihan vaan hirmuista kuolaamista, kokoajan, pomppimista...paikoillaan ei olla lainkaan, voin vain kuvitella kun tajuaa liikkeelle lähdön, huh huijaa. Niin ja varpaat on löytynyt niitä tutkitaan käsillä ja omia käsiä ihaillaan ihan kummissaan.

t. mariadee + Tomi 5kk ja risat

Vierailija
10/23 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutas taas kirjoittaan kun vauveli leikkii isoveikan kanssa ja käkätys kuuluu:-))))

Meillä mennään tissillä ja välillä syödään yöllä monta kertaa ja välillä kerran. Hyvin on kasvanut, 5kk: 9550g ja 70,5.

Kääntyillään molemminpäin mutta ei ryömitä. Jonkin verran kääntyily haittaakin unia, kun pitää sängyssä välillä pyöriä ja kitistä....!

kyllä varmaan syöttötuoliin uskallat laittaa, meillä on jo kuukauden verran kävelytuolilla ajellut ja jonkin verran myös hyppykiikussa leikiskellyt.

Ainakin minulle sanottiin neuvolassa että lapsi on sitten kypsä istumaan kun se itse istumaan pyrkii. ja vaikeahan se on toista selälleen väkisten painaa, kun aina ylös nousee. Toivottavasti saatais jouluksi valkea maa!! Esikoinenkin kyselee kauhuissaan, että pääsekö pukki tuleen ollenkaan. Vauvalle en taida paljon lahjoja ostaakaan, taitaa niitä tulla väkisten muutenkin mummoilta ja kummeilta.

Ai niin vauvarokko sairastettiin ja hampaita ei ole vielä tullut yhtään!!

Iloista jatkoa kaikille!!!!

Vierailija
11/23 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on alettu väsyneenä heiluttaa/rasvistella päätä, siis makuullaan kun on sängyssä tai sylissä ja yrittää nukahtaa niin Tomi alkaa tosi raivolla ja vauhdilla vatkaa päätään vasemmalle-oikealle-vasemmalle jne.?? Mitähän tämä nyt on? Yölläkin havahduin siihen kun oli syönyt just tissiä ja sit alkoi heiluttaa päätään vimmalla, näyttää vaan aika hurjalta? Kellään kokemusta?

Ootteko kun olette aloittaneet lihat niin kun tulee uusi liha niin annatteko taas ihan vähän vai reippaasti heti? Ollaan siis syöty possua vajaa viikko ja tänään annan vasikanlihaa ekan kerran. Pitää kait vähän pienemmällä liha-annoksella aloitella...

Hurjan kokoisia vauvoja teillä monella pelkällä rintamaidolla, ihanaa! Meillä ei herra meinaa kasvaa painonsa puolesta vaikka tissiä syödään jatkuvaan ja lisäksi kiinteitä ihan kunnolla, painoa vaan 5kk 7.7kg, pituutta sentään oli kasvanut niin että pituuskäyrä menee ylös reippaasti, painokäyrä alaspäin :(. Pituutta oli tullut huimat 5cm kuussa eli nyt 68.5cm. Vai laitoinkohan jo aiemmin noita mittoja, ei muista nyt.

Yöunille meno on nykyään aika huutoa, eilen olin jo hilkulla pukea pojan ja laittaa vaunuihin " huijausunille" kun en saanut rauhoittumaan, söi ja söi vaan tissiä ja raivos pää punaisena ja hikisenä. Velliäkin meni 140mll.

Pitäis yrittää siivota tänään, karsea siivo, huoh, kumpa joku tulis ja siivois, pitäis ilmoittautua siihen tv-ohjelmaan missä ne tädit tulee siivoamaan :((.

Vierailija
12/23 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla laitoin kokista lasiin ja jonkun ajan päästä kävelin jääkaapille ja laitoin maitoa sinne sekaan, olipa hyvää " kahvia" ! Unohdin vaan keittää sen kahvin ja jotenkin sekoitin ajatukset. Kaikkea se univaje teettää...

Onkos muuten muilla taas hikoilua ja hiusten ja ihon rasvoittumista? Täällä on kokoajan niin yöks hikinen ja likainen olo ja naama kiiltää. Ja hiukset on kovin veltot, menee ihan päätä pitkin, plaah!

Vierailija
13/23 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=purple]MARIADEE: Meillä on IHAN samanlaista päänheiluttelua. Ella nauraa aina kun heiluttaa sitä päätänsä. Sit jos mie heilutan, niin se katsoo vähän aikaa ja kohta taas heiluttaa uudestaan. Tehdään sit vuoronperään sitä heilutusta. =)

Tytteli-83 ja Ella 5,5kk

Vierailija
14/23 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kummempaa, kunhan kirjoittelen...8)

Lapset nukkuu. Kerttu on tällä viikolla alkanut syödä ihan jo oikeesti. Siis niin että suukin jopa liikkuu ja siellä pysyy jotain. Aika nopeasti mun mielestä.

Mariaade, mä laittaisin aina uutta ruoka-ainetta ensin vaan vähän. Mistä päästäänkin mun " ongelmaan" Kuinka nopeasti sitä uskaltaa antta ruokaa niin paljon kuin menee? Tästä varmaa juteltu jo sata kertaa. 8)

Mäkin toivon, että satais lunta. Olis pihallakin kivempaa olla. Nyt se on sellaita seisoskelemista -jos sitäkään.

Terkut kaikille! Voikaa hyvin!

Mariisa ja nukkuva Kerttu

Vierailija
15/23 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä neiti tuli 23. pvä 5kk. Mitat: 7260g 66.3cm.Syödään kasviksia ja hedelmä- ja marja soseita. Aamulla oon alkanu antaa puuroa, mutta ei oikein tunnu uppoavan.???Yöllä nousee vähintään 3 kertaa syömään. Plääh! Lainasin tuon pantleyn unikirjan ja oon sitä mielenkiinnolla lukenu..En oo vielä antanu lihaa..vois varmaan pikkuhiljaa kokeilla. Josko tosiaan vaikuttais yöuniin? No, kyse ei varmaan oo nälästä vaan likka ei osaa nukahtaa ihekseen, kun havahtuu. Entä olisko parempi ilta-vai aamupuuro? No, meijän arkeen ei kuulu mitään kummia. Esikoisen uhma on välillä tosi väsyttävää, mutta eiköhän tästä selvitä. Palailen taas.

Marjut +Miia5kk

Vierailija
16/23 |
01.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hupsista, äskeinen viesti lähti vähän liian aikaisin.

Meidän neiti taitaakin olla aikas isokokoinen muihin verrattuna. Eilen tuli täyteen 6 kk ja olemme menossa ensi viikolla neuvolaan. Sitten saadaan taas päivitystä painoon ja pituuteen. 5 kk neuvolassa Noora painoi kuitenkin jo 8615 g ja pituutta oli 67 cm.

Me aloitimme eilen naudanlihan maistelun. Tähän mennessä Noora on syönyt lihoista vasta possua. Jostain luin, että se on " miedointa" ja aiheuttaa vähiten allergisia reaktioita. Possun makuun Noora ei meinannut millään tottua, vaan sitä jouduttiin useampi viikko makustella. Nyt lihakin kyllä jo maistuu ja jotenkin tuntuu, että tuo nauta olisi enemmän tytön makuun. Aamuisin olen antanut hedelmä/marjasosetta, iltapäivästä lihasosetta ja illalla vielä riisipuuroa. Lisäksi tietty maitoa sitten vielä. Oletteko muuten antaneet ruoan kanssa vettä?

Noora on nyt saanut elämänsä ensimmäisen flunssan. Kyllä tekee pahaa kuunnella röhinää ja yskää. Onneksi alkaa näyttämään siltä, että ollaan jo voiton puolella.

Mukavaa viikkoa kaikille!

Riikkis ja Noora 6kk + 1pv

MarjutR77:

Meillä neiti tuli 23. pvä 5kk. Mitat: 7260g 66.3cm.Syödään kasviksia ja hedelmä- ja marja soseita. Aamulla oon alkanu antaa puuroa, mutta ei oikein tunnu uppoavan.???Yöllä nousee vähintään 3 kertaa syömään. Plääh! Lainasin tuon pantleyn unikirjan ja oon sitä mielenkiinnolla lukenu..En oo vielä antanu lihaa..vois varmaan pikkuhiljaa kokeilla. Josko tosiaan vaikuttais yöuniin? No, kyse ei varmaan oo nälästä vaan likka ei osaa nukahtaa ihekseen, kun havahtuu. Entä olisko parempi ilta-vai aamupuuro? No, meijän arkeen ei kuulu mitään kummia. Esikoisen uhma on välillä tosi väsyttävää, mutta eiköhän tästä selvitä. Palailen taas.

Marjut +Miia5kk

Vierailija
17/23 |
01.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuli 21. pv pojalla 5kk täyteen, mitat oli huikeet 68,9cm ja paino 8890g, eli taitaa olla täältä suurimmasta päästä. Pituusennuste 195cm et saahan tuo kasvaakin. Meillä syödään soseita kaksi kertaa päivässä, aamupäivällä kasvisosetta ja iltapäivällä marjasosetta, nyt tänään annoin ensimmäisen kerran puuroa. Ei irvistänyt, muttei myöskään oikein uponnut.

Emppu + Jamppu 5kk

Vierailija
18/23 |
02.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kaiketi joku rytminkäännös -projekti pikkuherralla menossa kun on ihan päälaellaan nyt tämä meidän arki!!

Aamuisin herätään viiden aikoihin (!!), sitten nukutaan neljät päiväunet joista kahdet on pitkät, noin puoltoistatuntia kerrallaan, meille siis pitkät nuo unet kun normaalisti vaan se 40minsaa, sitten valvotaan illalla yli puolen yön, huoh! Pikkasen ahdistaa...

Mitenkäs teillä muilla, onko vastaavaa? Ihan selkeästi on nyt sekaisin koko rytmi täällä. Ja vaikka yöunet on nyt noinkin lyhyet niin siinä kyllä syödään edelleen 2 kertaa/yö, eka kerta 02.00 ja toinen kerta puoli neljän aikoihin. Oon pikkasen tööt tällä hetkellä.

Joku kyseli vedestä, oon pari kertaa antanut ruoan yhteydessä nokkamukista vettä mutta ei ole ymmärtänyt miten siitä juodaan joten oon antanut mutta ei osaa juoda. Pullosta en ala antaa vettä eli jos nokkamukista oppii niin voisin antaa etenkin liha-aterian kanssa kun toisinaan tuntuu että lihat jää pyörimään kielen päälle.

Ootteko antaneet 5-6kk jugurtteja? Mä ostin niitä ja hyvin upposi (mikäpä ei uppoaisi meidän ahmatille?). Ajattelin antaa lähinnä puuron korvikkeena kun en vielä niitä viljoja ole antanut enkä annakaan ennen kuin varmaan tammikuun puolella vasta kun on reilut 6kk sitten.

Nyt jatkamaan siivoushommia...

t. mariadee + Tomi 5kk 1vko

Vierailija
19/23 |
03.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=DC143C]Meillä opittiin kierimään. =) Ella meni eteenpäin kolme metriä kierimällä, kunnes tuli pöytä vastaan. Kun ei kerta vielä ryömiä osaa, niin pitihän sitä joku keino keksiä, että pääsee eteenpäin.[/color]

[color=00BFFF]Mies lähti eilen reissuun ja tulee tänään takaisin. Ella onkin ollut vähän känkkäränkkä. Taitaa toinen hammas puhjeta pian. Onneks yöt menee kuitenkin hyvin.[/color]

[color=7CFC00]Voi kun mie tänään rupesin miettimään sitä toista lasta. On se eka kuukaus vaan niin rankka, että huh huh! Mitenköhän sitä taas jaksaa. Sit on kuiteskin kaks lasta hoidettavana. No, se toinen lapsi on ajankohtainen vasta vuoden päästä, joten turha sitä on varmaan murehtia. Vuoden päästä on jo varmasti ihan hirmuinen vauvakuume=)[/color]

[color=66CDAA]No, minä lähden tästä syömään kun Ella nukkuu.

Tytteli-83 ja Ella 11pv 1/2 vuotta

Vierailija
20/23 |
03.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietty äitinsä välityksellä :)

Tuolla itse puheenaihe vetelee päiväunia ulkona vaunuissa. On ollut nyt melkoisessa nuhassa ja jotenkin tuo ulkona nukkuminen on auttanut tukkoiseen nenään. Kuumetta ei sentään noussut mutta suppoa laitoin kolmena iltana, kun valitteli oloaan ihan hassulla vikisevällä äänellä. Isikin nauroi, että MIKÄ toi ääni oikeen on?!

Tänään tulee meille tasan 5kk. Hassua jotenkin miettiä, että ollaan jo noin " isoja" .. Justhan tässä oltiin synnyttämässä. Tai, ehkei aivan.

Täysimetyksellä mennään ihan -tai no maistettiin ihan vähän porkkanaa- naama meni punaseksi ja loppu satsi uppos oikein hyvin. Päätin kuitenkin jo ennen maistiaista, että jouluna saa meitin poika ekaa kertaa ruokaa oikeesti niin, että sen saanti jatkuukin. Tisumaidolla kasvaa vielä niin mainiosti, etten nää mitään syytä poiketa päätöksestä. Nla-täti sanoi, että saa ite päättää milloin aloitan kiinteät. Enkä kyl muutenkaan ole sieltä mitään tietoa/kannustusta saanut suuntaan tai toiseen. Ei olla kertaakaan juteltu edes imetyksestä -kerran mulla alkoi imettäessä (käynnillä) suihkuta maitoa ylt' ympäriinsä kun poika irrotti otteen ja th sanoi: " Sullahan tota maitoa on!" No, eipä tuo heruminen mitään kerro maidon riittävyydetä tai laadusta. Mutta, se tosiaan on ainoa kommentti imetyksestä tai muutenkaan ruuasta. Aina olen vaan todennut, että rintaruualla mennään..

Uusia mittoja saadaan vasta 12.12. kun ollaan jo 5½kk. Viimeksi oltiin jo aikamoisen pitkiä:70,3cm. Saa nähdä onko tahti rauhoittunut. Meilläkin ennusteeksi on tehty 188cm.. Äidin pikkupoika. Voi, kun tuntuu haikeelta ajatella,että tuosta pienestä pallerosta kasvaa vielä joskus suuri.

Iloa arkeen ja valoa talveen, kesäiset!

Alide kera Poikasen