Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teette jos rekka ajaa olemattomalla turvavälillä perässä

Vierailija
04.03.2023 |

Etenkin liukkaalla kelillä. Eihän se rekka kesälläkään ihan hetkessä pysähdy. Tässä viimeisen vuoden parin aikana on tullut aivan sekopäisiä rekkakuskeja kohdattua. Rekka ajaa ihan lähellä takana enkä saa sitä karistettua kannoilta edes 90km/h vauhdilla. Tänään oli lähellä ettei rekka jyrännyt autoani kun jouduin hiljentämään lumitöitä tekevän traktorin takia. Välillä tekisi mieli kääntyä sivutielle pois alta, mutta rekka tulee niin lähellä etten uskalla maantiellä hiljentää lähes pysähdyksiin kääntymisen takia. Voiko noista hulluista kuskeista ilmoittaa johonkin?

Kommentit (167)

Vierailija
61/167 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miten hitaasti te ajelette sitten kun rekat roikkuu perässä? Ite menen mittarin mukaan 90 jos rajoitus 80.

Se nopeusrajoitus tarkoittaa suurinta sallittua nopeutta.

Eli jos nynnyttelet 80 alueella kuuttakymppiä niin se on muiden vika jos haluaisivat sinun menevän pois tieltä? Ei sillä rekalla noin vain lähdetä ohittelemaan. Jos et uskalla ajaa nopeusrajoitusten mukaan niin mene taksilla.

Höpöhöpö taas. Ajan 80 alueella 80km/h.

Vierailija
62/167 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekisterinumero ja kuljetusyrityksen tiedot ylös, työnantajaan yhteys, kirjallinen valitus ja poliisille, vakuutusyhtiöille ja mahdollisuuksien mukaan myös kyseisen yhtiön palveluita käyttäville asiakkaille/kuljetusten tilaajille tieto. Näin minä toimin aina, oli kyseessä sitten ison kuljetusyhtiön rekka tai Paavon Putki Oy:n pakettiauto

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/167 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitan poliisille. Jos autossa on muita matkalaisia he voivat kuvata tilanteen.

Vierailija
64/167 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen kuten muutenkin vaarallisen lähellä ajavien autoilijoiden kohdalla, eli hidastan vauhtiani ja lisään turvaväliä edellä ajavaan autoilijaan nähden.

Ihan autokoulussa opetettu tapa ja sanoohan maalaisjärkikin, että turvallisempaa näin.

No ei siinä edellä välttämättä edes mene yhtään autoa lähettyvillä edessä. Rekka se vaan roikkuu perseessä. Miten siinä oma turvallisuus parantuu jos hiljentää vauhtia ja rekka tulee vaan lähemmäksi? Se haluaa paahtaa sillä rajoittimella ja voi hermostua jos edellä menevä hidastelee. Kun ei mene ohi, vaikka monta hyvää kohtaa olisi ollut.

Hitaampi vauhti. Taatusti on turvallisempaa.

Vierailija
65/167 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miten hitaasti te ajelette sitten kun rekat roikkuu perässä? Ite menen mittarin mukaan 90 jos rajoitus 80.

Mutta jos ajaa mittarin mukaan 90 niin se on ehkä joku 83 km/h oikeesti.

Jos ajaa mittarin mukaan 80 niin sehän vastaa noin seitsemääkymppiä. Ymmärrän jos rekkoja harmittaa, aikataulut on heilläkin.

Minä ajan suurinta sallittua nopeutta. Tiedän mittarini vääristymän. Rajoitinta vastaan ajava rekka ajaa 80 alueella reilua ylinopeutta (89).

Vierailija
66/167 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vain apukuski mutta minusta on jumalattoman ahdistavaa ohittaa rekkaa, jos ei ole ohitustietä. Exäni piti päästä aina kaikista rekoista ohi, vaikka matka-aika ei olisi juuri lyhentynyt,

Vierailija
67/167 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuorma-autoissa mittari ei valehtele. Jos ajat mittarinopeutta 80, niin todellinen nopeutesi on vain 70-76km/h. Siksi tulevat perään. Nosta mittari nopeus rajoitus +10, niin ei tule rekat perään. Isolla autolla kestää jarruttaa, niin siksi tulevat lähelle herkästi.

Tiedän todellisen nopeuteni. Se on 80 alueella 80. Kaikki autoilijat tietää mittarivääristymän tai ainakin pitäisi tietää. Rekka voi tulla silti liian lähelle provosoimaan.

Vierailija
68/167 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuorma-autoilijan tytär ja ennen luotin aina siihen, että ammattikuskit osaavat työnsä. Kun isolla autolla ajaa, pitää ymmärtää sen voima. Valitettavasti nykyisin kuskeihin ei enää voi luottaa, ilmeisesti kaikilla ei ole ammattiylpeyttä.

Vierailija
69/167 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutaman kerran olen maantiellä hidastanut nopeutta juuri ennen isoa ylämäkeä ja sitten kiihdyttänyt takaisin, sinne on rekkapena jäänyt mäkeen köröttelemään.[

Olet hävytön. Minä lisään vauhtia,jos olen rekan edessä,etenkin liukkaalla talvikelillä,että rekkakin pääsee kunnialla isonkin mäen päälle. On pidettävä moraalinen ryhti ja ihmisyys niin hyvin kuin taitaa,niin voi kunnioittaa itseäänkin. Jos näin ei tee ,pian on niin syvällä pahuudessa,että itsekin joutuu häpeämään sitä.

Etenkin liukkaalla talvikelillä kiihdytät reiluun ylinopeuteen, jos rekka ahdistelee.

Ääliö. Ei voi muuta sanoa.

Vierailija
70/167 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tarkistuttaa oma mittarinsa. Monella mittari valehtelee 5-10km/h.

Meillä toisessa autossa on 9km mittarivirhe eli kun ajan mittarin mukaan 80, todellinen nopeus on 70. Toisessa autossa on lähempänä oikeaa, noin 3-5km/h virhe.

Vierailija
71/167 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän huomioida muut tien käyttäjät mahdollisuuksien mukaan ja suhteutan oman ajotapani myös esim. takana ajavan rekan mukaan. Kuitenkin joskus joku käsittämättömän piittaamaton rekkakuski on roikkunut ihan perässäni. Silloin olen vähentänyt nopeutta ja vilkauttanut jarruvaloja .

Vierailija
72/167 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aina alan tööttäämään hulluna jos rekka tekee tota. Joku tuolla aikaisemmin sanoi hätävilkut, sitä voisi myös kokeilla.

Tuosta rekkojen painostamistyylistä voisi oikeasti kyllä tulla niille jotain sanktioita, toi on vaarallista ja pelottavaa.

Vierailija
73/167 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat ap olla ajotaidoton teiden tukko. Pysy pois liikenteestä.

Vierailija
74/167 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otat puhelimen käteen ja kuvaan auton taakse ikkunaan jossa näkyy että ajaa lähellä. Otat rekkarin ylös ja teet rikosilmoituksen liikenteen vaarantamisesta.

No ei sinua ainakaan tilanne pelota! Rekka liian lähellä persettäsi, alat Puhelimella kuvaamaan tilannetta takanasi, otat rekkarin ylös (kirjoitat sen kaupan kuittiin?)... Teetkö sen rikosilmoituksenkin samalla ajaessasi? Ihan parhaita neuvoja, näin toimin jatkossa 🤣🤣🤣🤣🤣

Vierailija
75/167 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perävaunullinen rekka meinasi kerran pöllyävässä lumessa todella huonolla näkyvyydellä ajaa ohituskaistalta päälleni, oma jarruttaminen  ja sivuun veto pelasti minut pikkuautossa, ja onneksi ei ihan perässä ollut ketään. Onneksi olen niin "huono" eli varovainen ja arka kuski, että koko ajan on motarilla on kuolleet kulmat katselussa enkä aja ylinopeutta tai ohittele ketään.

Vierailija
76/167 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä aina alan tööttäämään hulluna jos rekka tekee tota. Joku tuolla aikaisemmin sanoi hätävilkut, sitä voisi myös kokeilla.

Tuosta rekkojen painostamistyylistä voisi oikeasti kyllä tulla niille jotain sanktioita, toi on vaarallista ja pelottavaa.

tulee heti, kun ilmoitat niistä häkeen. Parempi, jos saat kuvattua sen, niin on todisteitakin.

Vierailija
77/167 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläpeukutatte tyyppejä jotka tahallaan hidastavat rekan edessä niin että se jää kuseen ylämäessä? Te olette sairaita. Tuollaisilta pitäisi ottaa kortti pois.

Vierailija
78/167 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rekisterinumero ja kuljetusyrityksen tiedot ylös, työnantajaan yhteys, kirjallinen valitus ja poliisille, vakuutusyhtiöille ja mahdollisuuksien mukaan myös kyseisen yhtiön palveluita käyttäville asiakkaille/kuljetusten tilaajille tieto. Näin minä toimin aina, oli kyseessä sitten ison kuljetusyhtiön rekka tai Paavon Putki Oy:n pakettiauto

Eipä tämä auta jos kyseessä on ulkomaalainen rekka.

Vierailija
79/167 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillähän on rajoittimet 87 tai 89 km/h.

Vierailija
80/167 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulla joku tulee ajamaan liian lähelle niin tietenkin hidastan vauhtia. Muutenhan takana ajavalla on minuun nähden liian lyhyt turvaväli. Myös hätävilkkujen laittaminen päälle saattaa tulla kyseeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän