Mitä teette jos rekka ajaa olemattomalla turvavälillä perässä
Etenkin liukkaalla kelillä. Eihän se rekka kesälläkään ihan hetkessä pysähdy. Tässä viimeisen vuoden parin aikana on tullut aivan sekopäisiä rekkakuskeja kohdattua. Rekka ajaa ihan lähellä takana enkä saa sitä karistettua kannoilta edes 90km/h vauhdilla. Tänään oli lähellä ettei rekka jyrännyt autoani kun jouduin hiljentämään lumitöitä tekevän traktorin takia. Välillä tekisi mieli kääntyä sivutielle pois alta, mutta rekka tulee niin lähellä etten uskalla maantiellä hiljentää lähes pysähdyksiin kääntymisen takia. Voiko noista hulluista kuskeista ilmoittaa johonkin?
Kommentit (185)
Käytän asentamaani liekinheitintä.
Hidastan ja kun minulle tulee mahdollisuus kääntyä sivutielle tai bussipysäkille niin laitan vilkun ajoissa ja siirryn sivuun. Ja yleensä jatkan matkaa heti ohittaneen auton perään, jotta kuljettaja taatusti näkee että ajan heti perässä, itse toki pitäen turvavälin, mutta jos toisella on yhtään hoksottimia niin miettii millaista vauhtia ajaa kankussa kiinni. Isompi tai pienempi liian lähellä ajava, olen näitä väistänyt sivuun. Tykytys ohimolla on kurja ajaa.
Asunnonvälittäjät ja kaupparatsut ajaa usein muna pystyssä.
Ajan täysin rajoitusten mukaan. En yhtään yli tai ali.
Hidastan omaa vauhtia niin paljon, että väliin jää riittävä turvaetäisyys rekkapenan reagointiaikaa varten. Turvaetäisyyden nyrkkisääntö on 3 sekuntia tai yhtä monta metriä kuin vauhtia on km/h.
Jos ammattirekkapena ei ymmärrä jättää turvaväliä, niin oma vauhtini putoaa niin paljon kuin tarvitsee.