Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies painostaa lapsiluvun kanssa

Vierailija
18.09.2023 |

Miehelläni ja minulla on erimielisyys lapsiluvun suhteen.

Olen alusta saakka sanonut, että minulle sopisi yksi lapsi. Koen, että yhden lapsen kanssa resurssini riittävät, kahden kanssa välttämättä ei.

Meillä on 2,5- vuotias lapsi. Mieheni puhuu säännöllisen epäsäännöllisesti toisen lapsen yrittämisestä. Tilanne on mennyt siihen, että koen jatkuvan vihjailun todella painostavana ja ahdistavana. Hän tietää ajatukseni lapsiluvun suhteen ja olen ollut ajatuksistani avoin alusta saakka.

Miten tämä tilanne saataisiin ratkaistua?

Tietysti jos molemmat ovat ehdottomia kannoissaan on ero väistämättä edessä. Harmittaa ja suututtaa, että miksi mieheni ei ole voinut uskoa, että olen ollut alusta saakka tosissani lapsiluvun suhteen.

Tuntuu itsestä myös älyttömältä, että miksi mies edes haluaa toisen lapsen, koska hän ei ensimmäisestäkään pitänyt kuin 3kk perhevapaata (kyllä, ehkä enemmän kuin moni mies pitää, mutta alunperin oli puhe, että jakaisimme ne puoliksi), aina saa vääntää kumpi jää sairaan lapsen kanssa kotiin eikä mies luonnollisesti hoida lapsen varusteita ym. vaikka kuinka jättäisi ne hänen hoidettavaksi. Taloustilanteemme ei myöskään ole kummoinen.

Kaikenlainen vertaistuki on myös tervetullutta..

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korota sen verran ääntäsi, että lapsiluku on nyt omalta osaltasi täynnä, piste. Asiasta ei enää neuvotella. Jos ei tämä kelpaa, herra on hyvä ja etsii toisen lapsen äidin jostain muualta.

Ei pitäisi tämän vaikeampaa olla?

Vierailija
2/46 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano vaan että ei. Mitäs ryssi koeponnistuksen valehtelemalla ja keinottelemalla.

Tai herra on hyvä ja ottaa täyden vastuun ensimmäisestä lapsestaan ensiksi. Hänen pitää osoittaa luotettavuutensa ensiluokkaisesti koska hän on jo kertaalleen ollut luopio. Ole selkeä, vähäsanainen ja horjumaton. Älä selittele.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille että vetää käteen. 

Vierailija
4/46 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän haluaa sut takaisin taloudenhoitajaksi. Teidän lapsi on kohta kolme, joten tasavertaisen vanhemmuuden uhka kasvaa koko ajan.

Vierailija
5/46 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä halusin toisen lapsen, mies ei. Mies voitti.

Vierailija
6/46 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä minä halusin toisen lapsen, mies ei. Mies voitti.

Tässä asiassa ei ole kahta kysymystäkään. Jos toinen ei halua silloin ei lasta tehdä, piste. 

Vierailija
7/46 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaadi että mies pitää pidemmän vapaan ja osallistuu enemmän.

Vierailija
8/46 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinun pitäisi tehdä jotain mitä et halua? Ehkä sinun pitää hieman pontevammin esittää kantasi?

Vierailija
9/46 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sinun mielestä miehen pitää unohtaa lapsiluku haaveet kun sinä et halua enempää? Hyväksytkö että mies menee tekemään muiden kanssa ne puuttuvat lapset?

Vierailija
10/46 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinun pitäisi tehdä jotain mitä et halua? Ehkä sinun pitää hieman pontevammin esittää kantasi?

Ap, tietää että se ero tulee jos asian ilmaisee suoraan. Moni on päätynyt sen lapsen tekemään, että saa liiton pysymään kansassa esim sen jo olemassa olevan lapsen takia. 

Vierailija
11/46 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korota sen verran ääntäsi, että lapsiluku on nyt omalta osaltasi täynnä, piste. Asiasta ei enää neuvotella. Jos ei tämä kelpaa, herra on hyvä ja etsii toisen lapsen äidin jostain muualta.

Ei se vaikeaa ole ainoa mikä siinä tekee vaikeaa on se että naiset vaativat tasa-arvoa mutta missään asiassa miehen mielipiteelle ei anneta mitään arvoa

Vierailija
12/46 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös miehellä on oikeus päättää omasta lapsiluvustaan sekä siitä, millainen vanhempi haluaa olla lapselleen. Jos mies haluaa toisen lapsen ja olla isä, joka ottaa < 50 % vastuuta lapsesta, niin silloin hänellä on siihen oikeus. Siinä tapauksessa mies vain vaihtaa naista sellaiseen, joka haluaa synnyttää miehelle uuden lapsen ja ottaa miestä suuremman vastuun lapsen kasvatuksesta.

Vierailija
13/46 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minulle sopisi yksi lapsi" kuulostaa kyllä omaankin korvaan siltä, että kompromissiin voitaisiin vielä päätyä. Olen muiden kanssa samaa mieltä, että kannattaa sanoa suoraan, että lapsiluku on täynnä ja piste, jos kommunikointi on ollut tuolla "sopisi" tasolla aiemmin.

Mutta olisitko avoimempi toiselle lapselle, jos mies ryhdistäytyy ensimmäisen lapsen kanssa? Jos lopettaisi painostuksen ja sanoisi, että sinun ehdoilla mennään, jos haluatkin muuttaa mielesi? Ei siis haittaa yhtään, jos olet satavarma siitä päätöksestä, mutta tekstin perusteella et minusta ollut ihan varma. Painostus joka tapauksessa ei ole kyllä ok.

Vierailija
14/46 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo pitkittynyt vihjailu on varmaan tässä se pahin kompastuskivi. Kerran pidät vakavan puheen miehelle: Lapsiluku on sinun osaltasi täynnä, enempää et halua. Tarkoitit sitä, mitä sanoit alun perinkin. Lisää ei tule. Nyt varmaan ajattelee, että myönnyt ajan kanssa, kun jatkaa asiasta puhumista, ja tälle luulolle pitää saada piste teidän kummankin takia.

Vierailija
15/46 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tilanne olisi toisin päin, kaikki huutaisivat ap:lle, että jätä se sika.

Vierailija
16/46 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se vaikeaa ole ainoa mikä siinä tekee vaikeaa on se että naiset vaativat tasa-arvoa mutta missään asiassa miehen mielipiteelle ei anneta mitään arvoa

Mies ei ota vastuuta ensimmäisestäkään lapsesta. Miksi miehen tulisi saada päättää siitä, että nainen riskeeraa terveytensä ja joutuu työmäärän alle vain koska joku toinen haluaa?

Vierailija
17/46 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minulle sopisi yksi lapsi" ei ole sama kuin "Minä haluan vain yhden lapsen, en yhtään enempää:. Sinun on kerrottava selvästi ja vakavasti tämä tilanne ja se, ettei oma mielesi tästä muutu. Muutoin jäätte ikuiseen vihjailun limboon.

Vierailija
18/46 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasta ajatellen edes yksi sisarus olisi hyvä ajatus, myöhemmin se on hänelle rikkaus. 

Vierailija
19/46 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasta ajatellen edes yksi sisarus olisi hyvä ajatus, myöhemmin se on hänelle rikkaus. 

ei välttämättä, ei sisarukset aina tule toimeen

Vierailija
20/46 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä saisin päättää, perheissä joissa on saatu yksi lapsi, eli kaikki pelaa, valtio voisi edellyttää yhtä tai kahta lisää, riippuen tuloista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän