48v eikä työnteko enää kiinnosta. Muita?
Olen tehnyt 23-vuotiaasta asti vakituisesti töitä. Päivääkään en ole työttömänä ollut.
Nyt alan menettämään kiinnostuksen työhön. Minulla on muutama lähipiirissä jäänyt eläkkeelle 63-65-vuotiaina ja tämän jälkeen sairastuneet syöpään tai alzheimeriin.
Ja nyt puhutaan että eläkeikä nousisi niin että eläkkeelle päästään 70v.
Itse en aio tehdä päivääkään töitä kun täytän 60v. Ellen ole sitä ennen jo sairastunut.
Kommentit (136)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama. Töissä ollut nyt 33 vuotta ja täytän tänä vuonna 50v. Jään pois työelämästä, miehen mukaan turha käydä kun ei mun pientä palkkaa tarvita. En aio mennä työkkäriin enkä hakea mitään tukia vaan katoan riveistä tänne kotiin. Mies on tyytyväinen ja samoin minä.
Mitä teet, jos mies sairastuu, kuolee tai ottaa eron?
Saa kaikenlaisia sosiaalitukia kuten kaikki ne joille ei ole mitään kunnollisia tuloja. Ei suomessa jää tulottomaksi eikä tyhjän päälle jos hakee tuet.
Terve mies elää toisten rahoilla. Luulisi, että hävettää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on samat ajatukset. Lähipiirissä on vanhuksia, joilla on loppu lähellä ja se on saanut miettimään omaa elämää, että miten haluan loput vuodet viettää.
Olen alkanut ajatella, että en elä yhtä vanhaksi kuin he, sain koronasta uusia sairauksia ja vakavasti epäilen, että en ehkä ikinä ehdi päästä eläkkeelle. Olen nyt 52 v ja eläkeikäni on 67-68 v. Luulen että pitää alkaa viettiä jotain ns omaa eläkettä tai järjestelyä lähivuosille. Minulle riittää pieni summa rahaa ja tein juuri budjettilaskelmaa, että mikä on pienin kk-tulo, jolla pärjäisin.Puhut ihan eri asiasta kuin tuo laiskajaakko, joka aloitti keskustelun. Omilla rahoilla jokainen on vapaa vetelehtimään, mutta jos tekee sen toisten rahoilla, on rikollinen.
Rikollinen?? Salli mun nauraa.
Maksan nyt verorahoistani ne jotkut nimeltä mainitsemattomat vetelehtijät, jotka tähän maahan ovat tulleet. Miksi minä en ole oikeutettu siihen, kun ikäni veroja tämän maan hyväksi maksan?
Päinvastoin, minua työnteko on alkanut vasta juuri viime kuukausina kiinnostaa. En ole koskaan ollut töissä.
M41
Syövän ja alzheimerin aiheuttaa juurikin se eläköityminen eli passivoituminen, ei ikä.
Edellisessä työpaikassa olisi ollut mahdollista alkaa neuvotella 4-päiväisestä työviikosta, ja olisi luultavasti saanutkin. Mutta oli niin ikävä paikka yhden tietyn ihmisen takia, että piti vaihtaa ettei mielenterveys mene. Uudessa työssä taas ei useaan vuoteen ole edes mahdollista ottaa esille, kun yhtenä ongelmana on ettei resurssit riitä.
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin, minua työnteko on alkanut vasta juuri viime kuukausina kiinnostaa. En ole koskaan ollut töissä.
M41
Ei ihme, jos Suomen talous on paskana. Vetelehtijöitä riittää. Kannatan sosiaaliturvan poistamista kokonaan. Johan alkaa sullakin lapa liikkua. Häpeä!
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama. Töissä ollut nyt 33 vuotta ja täytän tänä vuonna 50v. Jään pois työelämästä, miehen mukaan turha käydä kun ei mun pientä palkkaa tarvita. En aio mennä työkkäriin enkä hakea mitään tukia vaan katoan riveistä tänne kotiin. Mies on tyytyväinen ja samoin minä.
Ihmeen paljon yläpeukkua tällaiselle antifeministiselle ulostulolle.
Vierailija kirjoitti:
Eläkeikä pitäisi laskea siitä montako vuotta on tehnyt kokopäiväisesti töitä. Esim näitä ikuisia opiskelijoita piisaa.
Kyllä on taas katkeraa ja pikkusieluista settiä, ja muut komppaavat vieressä.
1. Ihminen vanhenee myös, vaikkei olisi töissä
2. Ne, jotka aloittavat työn myöhemmin, saavat muutenkin pienempää eläkettä, joten siinä on heille "rangaistusta" tarpeeksi (poislukien ne, jotke pääsevät heti rahakkaisiin töihin)
3. Luuletko tosissasi, että tuolla systeemillä ne, jotka eivät haluistaan huolimatta pääse töihin heti 2-kymppisinä, olisivat kiinnostuneet menemään töihin myöhemminkään? Siinä jäisi vaan entistä isompi osa ihmisiä työvoiman ulkopuolelle, jos ruvetaan oikein erityisesti rankaisemaan siitä, ettei onnistunut työllistymään aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Syövän ja alzheimerin aiheuttaa juurikin se eläköityminen eli passivoituminen, ei ikä.
Nämä on niin laiskoja, että saavat siitä haimatulehduksen ja kuolevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M41
Ei ihme, jos Suomen talous on paskana. Vetelehtijöitä riittää. Kannatan sosiaaliturvan poistamista kokonaan. Johan alkaa sullakin lapa liikkua. Häpeä!
En häpeä ollenkaan, minusta työttömyydessä ei ole mitään vikaa. Mutta nyt tuli fiilis, että pitääpä sittenkin jatkaa työttömyyttä, kun työssäkäyvät ovat noin perseestä. Että tällä tavalla negatiivinen kommunikaatio vaikuttaa, koita pitää mielessä.
T: Sama
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on samat ajatukset. Lähipiirissä on vanhuksia, joilla on loppu lähellä ja se on saanut miettimään omaa elämää, että miten haluan loput vuodet viettää.
Olen alkanut ajatella, että en elä yhtä vanhaksi kuin he, sain koronasta uusia sairauksia ja vakavasti epäilen, että en ehkä ikinä ehdi päästä eläkkeelle. Olen nyt 52 v ja eläkeikäni on 67-68 v. Luulen että pitää alkaa viettiä jotain ns omaa eläkettä tai järjestelyä lähivuosille. Minulle riittää pieni summa rahaa ja tein juuri budjettilaskelmaa, että mikä on pienin kk-tulo, jolla pärjäisin.Puhut ihan eri asiasta kuin tuo laiskajaakko, joka aloitti keskustelun. Omilla rahoilla jokainen on vapaa vetelehtimään, mutta jos tekee sen toisten rahoilla, on rikollinen.
Näytä se lain kohta, jossa tukien saaminen on rikollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeikä pitäisi laskea siitä montako vuotta on tehnyt kokopäiväisesti töitä. Esim näitä ikuisia opiskelijoita piisaa.
Kyllä on taas katkeraa ja pikkusieluista settiä, ja muut komppaavat vieressä.
1. Ihminen vanhenee myös, vaikkei olisi töissä
2. Ne, jotka aloittavat työn myöhemmin, saavat muutenkin pienempää eläkettä, joten siinä on heille "rangaistusta" tarpeeksi (poislukien ne, jotke pääsevät heti rahakkaisiin töihin)
3. Luuletko tosissasi, että tuolla systeemillä ne, jotka eivät haluistaan huolimatta pääse töihin heti 2-kymppisinä, olisivat kiinnostuneet menemään töihin myöhemminkään? Siinä jäisi vaan entistä isompi osa ihmisiä työvoiman ulkopuolelle, jos ruvetaan oikein erityisesti rankaisemaan siitä, ettei onnistunut työllistymään aiemmin.
Osa teistä kyllä työllistyy niin hitaasti, että itkettää. Minu hävettäisi, jos olisin kauppatieteen maisteri ja varatoimitusjohtaja taustaltani ja vetelehdin työttömyysetuudella vuosikausia.
On, mutta en ole vielä päässyt työuran alkuun.
Ikuinen opiskelija muutamilla työpätkillä 42-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä teet, jos mies sairastuu, kuolee tai ottaa eron?
Ei avioehtoa ja henkivakuutus puolison hyväksi. Mikä ongelma?
Onko henkivakuutus hyvin suuri? Työmarkkinatuelle jos päätyy, se on alle tonni kuussa.
Jos 48-vuotiaana alkaa olla melko kyllästynyt työn tekoon, niin elämä ei tule olemaan järin hohdokasta ja miellyttävää seuraavat 20 v. jos vain yrittää hampaat irvessä jatkaa työn tekoa entiseen malliin eikä saa tämän suhteen aikaiseksi mitään muutosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmeen paljon yläpeukkua tällaiselle antifeministiselle ulostulolle.
No ei hän mitenkään tuloton ole ellei halua maksimoida riippuvuuttaan. Emme elä amerikassa jossa olet toisen orja jos heittäydyt työelämän ulkopuolelle puolison elätettäväksi. Jos on 33 vuotta tehnyt jo duunia niin ottakoon vapautensa. Moni jaksaa katsella sitä muutaman vuoden ja palaa takaisin töihin tai uuteen ammattiin. Mutta jos nyt tuntuu sille ettei jaksa niin lopettaa sitten. Meillä on vain yksi elämä.
Olen 40+ ja EN tule työskentelemään yli 60-vuotiaana. Tavoite-eläkeiästäni jää siis puuttumaan noin 8 vuotta.
Jos enemmistö ikäluokastani toimii samalla tavalla, nykyinen eläkejärjestelmä kaatuu 15-20 vuoden kuluttua.
55 vuotiaana työn tekeminen alkoi taas maistua hyvälle. Velat on maksettu ja palkasta jää vaikka kuinka paljon säästöön. Vielä kun ei tarvitse hirveitä osakesalkkuja haalia, niin rahan voi käyttää vaikkapa luksusmatkoihin. Ihanaa, kun voimme puolison kanssa tuosta vaan laittaa safariin, tai Australian matkaan 20000€. Lapsilla on hyvät ammatit, eivätkä he tarvitse tukea.
45-vuotiaana oli erokin lähellä, kun kaikki raha tuntui menevän kädestä suuhun ja jaksaminen oli tiukassa. Onneksi emme antaneet periksi ja lopussa kiitos seisoi.
Hän on karenssin jälkeen oikeutettu ansiosidonnaiseen päivärahaan ja sen jälkeen työttömyyspäivärahaan tai työmarkkinatukeen. Ei hänen tarvitse missään vaiheessa olla täysin tuloton.