Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

48v eikä työnteko enää kiinnosta. Muita?

Vierailija
04.03.2023 |

Olen tehnyt 23-vuotiaasta asti vakituisesti töitä. Päivääkään en ole työttömänä ollut.

Nyt alan menettämään kiinnostuksen työhön. Minulla on muutama lähipiirissä jäänyt eläkkeelle 63-65-vuotiaina ja tämän jälkeen sairastuneet syöpään tai alzheimeriin.

Ja nyt puhutaan että eläkeikä nousisi niin että eläkkeelle päästään 70v.

Itse en aio tehdä päivääkään töitä kun täytän 60v. Ellen ole sitä ennen jo sairastunut.

Kommentit (136)

Vierailija
21/136 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin uhraa parhaat vuotensa kuin vanhuutensa töissä. Nopea valmistuminen on must.

Mieluummin elää nuoruutta sinne 30-35v ja sitten alkaa tekemään töitä. 

Miksi tätä miinustetaan? Mikään ei kelpaa..

Vierailija
22/136 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestä Kokoomusta, niin käyt töissä 96-vuotiaaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/136 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei ole koskaan kiinnostanu. Mutta pakko on rahaa jostain saada kun ei lottokaan osu.

Vierailija
24/136 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin samat tunnelmat ap. Ihan tylsistyttää jo, vaikka työstäni tykkäänkin. Olen ottamassa parin vuoden päästä vuorotteluvapaata ja lähden ulkomaille hetkeksi tai pysyvästi. Se, että on jotain suunnitelmaa muutokselle, auttaa jaksamaan arkea paremmin.

Vierailija
25/136 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama! 19-vuotiaasta saakka ollut koko ajan töissä eli 26 v. Jo. Ja samalla tehnyt parit maisterintutkinnot. Lapsia kun ei oo tehny, niin mitään taukoa ei ole työelämästä ollut sitäkään kautta. Vielä pitäis jaksaa melkein 25 vuotta, en ymmärrä miten. Työssä ei oo tarpeeksi haasteita ja uuden työn saamisessa alkaa ikä jo olla este :/ Kyllästyttää ja väsyttää.

Vierailija
26/136 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ottaisin vapautuvan paikan vastaan,olen 40v. riippuu tietysti alasta

Vierailija
27/136 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmyyrä kirjoitti:

Kovin on tutunoloinen ongelma. Jos heti lopettaisi, niin pitäisi elää 2000€:lla kuussa. Ei sillä vielä etelään muuteta.

Just. Jotkut meistä elää alle sen töissä ollessaan.

Vierailija
28/136 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin uhraa parhaat vuotensa kuin vanhuutensa töissä. Nopea valmistuminen on must.

Itse aloitin vakituiset työt valmistumisen jälkeen vuonna 1996. Tällöin ei tullut kuuloonkaan että jäädään elämään yhteiskunnan rahoilla. Ja silloin korvaukset olivat todella pienetkin. Silloin oli PAKKO tehdä töitä.

Mutta nykyään saa mukavasti rahaa yhteiskunnalta näin pienipalkkaisena ero ei niin suuri ole. Joten aion myös alkaa ottaa rennommin ja elää yhteiskunnan rahoilla. Olen kuitenkin veroja ikäni maksanut niin miksi ei!

N52

Vierailija
29/136 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tehdä enää? Työura tehty. Ammattivalinta kysymys. T. M49 evp

Vierailija
30/136 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen nainen suorittaa liikaa lyhyessä ajassa, kaikki pitää saada ja pää leviää.

Miksi? Että olisi jotain millä kehua.

Vierailija
31/136 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse aloitin vakituiset työt valmistumisen jälkeen vuonna 1996. Tällöin ei tullut kuuloonkaan että jäädään elämään yhteiskunnan rahoilla. Ja silloin korvaukset olivat todella pienetkin. Silloin oli PAKKO tehdä töitä.

Mutta nykyään saa mukavasti rahaa yhteiskunnalta näin pienipalkkaisena ero ei niin suuri ole. Joten aion myös alkaa ottaa rennommin ja elää yhteiskunnan rahoilla. Olen kuitenkin veroja ikäni maksanut niin miksi ei!

N52

Nuoruuden voi elää milloin vain.

Vierailija
32/136 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 46v ja teen enää kesäisin keikkaa ja talvet matkailen etelässä. Säästin aika monta tuhat lappusta, kun en tehnyt lapsia, ostanut asuntoa ylitarpeen, enkä ole koskaan myöskään ajanut ajokorttia.

Vierailija
33/136 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka maksaa kaikki yhteiskunnan kulut, jos iso osa aikoo siirtyä vain syömään kuormasta?

Vierailija
34/136 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N52

Pieni korjaus tähän. Silloin PÄÄSI töihin.

Vierailija
35/136 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän samaa fiilistä mutta ei yhtä pahana, vielä. 22-vuotiaasta saakka oman alan töissä, ei lapsia tai työttömyyttä joten ei yhtään taukoa siellä välissä. Minimieläkeikään 22 vuotta, tällä hetkellä, eli tulee se siitä vielä nousemaankin. Jos ei tule työttömyyskausia väliin vanhempana, tulee yli 45 vuoden työura putkeen.

Jo nykyiset meidän keski-ikäisten eläkeiät on sellaisia, että tutkimusten mukaan merkittävällä osalla on muistisairaus silloin alkanut. Puhumattakaan fyysisistä krempoista. Silti oletetaan, että 100% työvoimasta olisi työkunnossa ja tekisi 100% työaikaa. Vaikka ei työnantajat yleisesti edes halua niitä yli kuusikymppisiä pitää töissä, vaikka yhteiskunnan tasolla ollaan määkymässä työvoiman puutteesta. Ja koko ajan halutaan olla heikentämässä malleja, jotka tukevat huonokuntoisten tai muuten vain leipääntyneiden vanhempien työntekijöiden jaksamista työelämässä, kuten vuorotteluvapaata, osa-aikatyötä ja osa-aikaeläkettä.

Kai ne oikeasti haluavat, että joskus kuusikymppisenä hyvissä ajoin ennen eläkeikää kuollaan sairauskohtaukseen saappaat jalassa töissä ollessa. Tai siis ei tietenkään konkreettisesti työpaikalle, siitähän aiheutuisi työnantajalle vaivaa ja jopa kustannuksia siivota ruumiin jäljiltä.

Vierailija
36/136 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka maksaa kaikki yhteiskunnan kulut, jos iso osa aikoo siirtyä vain syömään kuormasta?

Kuka nyt maksaa yhteiskunnan kulut? Ansiotulojen verotus kattaa vain noin 8% valtion budjetista.

Vierailija
37/136 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunta, mutta niin maksaa yhteiskunta myös hoitajan palkan joka on moninkertaisesti enemmän menoja kuin mitä kuormasta syöjä tekee. Moni nainen tekee valtiolle tai kunnalle töitä, joten elävät sosiaalimenoista joka tapauksessa, mutta lähde vain vaihtuu. Ideaalihan olisi saada tänne ulkomaalaisia työskentelemään ja maksamaan veroja ja sitten häipyvät toisaalle muutaman vuoden päästä niin että hyöty jää meille veroina ja mitään eläkkeitäkään ei kummoisesti niin lyhyestä suorituksesta joudu maksamaan ulospäin ennen kuin vuosikymmenien päästä.

Vierailija
38/136 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette etsi työtä, jossa viihdytte? Mitä luulette tekevänne päivät pitkät vapaina? Juoksette eläkeläistansseissa?

Joillakin ihmisillä on mielenkiinnonkohteita ja harrastuksia.

Vierailija
39/136 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hep! Paitsi että oon 35 🙊 16 vuotiaasta painanut peräsuoli pitkällä. Lapsetkin tehty ja kasvatettu jo isoiksi siinä maniassa.

Kyllä tuollaisesta touhottamisesta jo taivaspaikka lohkeaa. Vähempikin olisi riittänyt.

T. St. Pete

Vierailija
40/136 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tänne tulee yhtään enempää ihmisiä ulkomailta elätettäväksi eikä tee kannattavaa työtä, ei ole hirveästi motivaatiota maksaa veroja. Näin se vaan on.

Maksan mielelläni veroja, jos ne käytetään oikein. Emme voi auttaa kaikkia, vaikka kuinka haluaisimme.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan