Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

48v eikä työnteko enää kiinnosta. Muita?

Vierailija
04.03.2023 |

Olen tehnyt 23-vuotiaasta asti vakituisesti töitä. Päivääkään en ole työttömänä ollut.

Nyt alan menettämään kiinnostuksen työhön. Minulla on muutama lähipiirissä jäänyt eläkkeelle 63-65-vuotiaina ja tämän jälkeen sairastuneet syöpään tai alzheimeriin.

Ja nyt puhutaan että eläkeikä nousisi niin että eläkkeelle päästään 70v.

Itse en aio tehdä päivääkään töitä kun täytän 60v. Ellen ole sitä ennen jo sairastunut.

Kommentit (136)

Vierailija
121/136 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttavani laitettiin isohkosta firmasta pihalle 2 vuotta sitten. Oli siellä joku pomo. Kuulin että on edelleen työttömänä.

Miten voi välttyä tuolta työkkärin töiden hakemiselta? Hän on insinööri ja tiedän että sen alan ihmiset saavat melkein valita työpaikan.

Miten hän tämän tekee? Saako kuitenkin tukia?

Jänniä nämä tukittelijat.

Tukia ei saa Suomessa päällekkäin.

Asumistuki on maksimissa JKL: yläpuolella 360 kk:ssa. Ainoa tulo on työmarkkinatuki 595 mistä maksetaan loput asumisenkulut.

Hän voi olla kassanrahalla, säästöjä, perinyt tai voittanut rahaa.

Vierailija
122/136 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää kohta 52v. Ei kiinnosta hevon vi..... maksaa veroja tälläiseen valtioon jossa puuhaillaan epäoleellisia lakeja ym. pas..... .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/136 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen ollut työttömänä. Nyt olen 58 ja seen kokoaikatyötä ja sen lisäksi toista työtä, joja on oikeasti harrastus mistä saa palkkion. Aion jälkimmäisessä jatkaa niin kauan kuin jaksan. Työttömyys oli perseestä.

Vierailija
124/136 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnettomia ovat ne, joilla ei ole/eivät löydä työstään arvokkaampia asioita ja motivaatiotekijöitä kuin raha.

(Eläkettä) odottavan aika on pitkä.

Vierailija
125/136 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hai, mie oon 18v eikä miulla oo koskaan ollut työhaluja.

Vierailija
126/136 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi teette vielä yli 50v töitä? Kyllä silloin täytyy jo pystyä ainakin pääosin irtautumaan työelämästä ja nauttimaan elämästä! Oma suunnitelma on siinä 50v jäädä kokonaan pois ja muuttaa jonnekin missä on kivempi ilmasto. Voi toki olla että en jaksa sinne asti venytellä vaan lähden jo aiemmin. T. N36v.

Vierailija
127/136 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukittelijavauhdissa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttavani laitettiin isohkosta firmasta pihalle 2 vuotta sitten. Oli siellä joku pomo. Kuulin että on edelleen työttömänä.

Miten voi välttyä tuolta työkkärin töiden hakemiselta? Hän on insinööri ja tiedän että sen alan ihmiset saavat melkein valita työpaikan.

Miten hän tämän tekee? Saako kuitenkin tukia?

Jänniä nämä tukittelijat.

Tukia ei saa Suomessa päällekkäin.

Asumistuki on maksimissa JKL: yläpuolella 360 kk:ssa. Ainoa tulo on työmarkkinatuki 595 mistä maksetaan loput asumisenkulut.

Hän voi olla kassanrahalla, säästöjä, perinyt tai voittanut rahaa.

Toimeentulotuki tulee lisäksi paikkaamaan jos ei jää asumiskulujen, kotivakuutuksen ja terveyskulujen jälkeen 555e käteen.

Vierailija
128/136 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

m45 kirjoitti:

Ikä 45 ja 23 vuotta ollut kokoaikatöissä sellaisella 32 veroprosentilla. Aion olla vapaaehtoinen lähtijä seuravaalla yt-rundilla ja jos ei tulekaan lähtöä ja vuoden pakettia niin hanskat kuitenkin tippuvat viimeistään 5-kymppisenä. Nykykeläkertymä 2,300 riittää mulle ikävuosille 66-100, ikävuodet 50-66 rahoitan säästöillä ja härskisti ansio/peruspäivärahalla. Myös velattoman asunnon hoitovastikkeen aion tunkea Kelalle kun tipun peruspäivärahalle

Muista huomioida se, että jokainen vuosi mitä olet työttömänä leikkaa eläkettäsi tietyn prosentin, joten siitä 2300 eurosta ei ole kovin paljon jäljellä kun pääset eläkeikään.

Vierailija
129/136 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole muita, olet aivan yksin tämän kanssa.

Ihmiset ei ymmärrä tällä palstalla sarkasmia.

Vierailija
130/136 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

m45 kirjoitti:

Ikä 45 ja 23 vuotta ollut kokoaikatöissä sellaisella 32 veroprosentilla. Aion olla vapaaehtoinen lähtijä seuravaalla yt-rundilla ja jos ei tulekaan lähtöä ja vuoden pakettia niin hanskat kuitenkin tippuvat viimeistään 5-kymppisenä. Nykykeläkertymä 2,300 riittää mulle ikävuosille 66-100, ikävuodet 50-66 rahoitan säästöillä ja härskisti ansio/peruspäivärahalla. Myös velattoman asunnon hoitovastikkeen aion tunkea Kelalle kun tipun peruspäivärahalle

Muista huomioida se, että jokainen vuosi mitä olet työttömänä leikkaa eläkettäsi tietyn prosentin, joten siitä 2300 eurosta ei ole kovin paljon jäljellä kun pääset eläkeikään.

Tästä eläkkeestä jotkut jaksaa jauhaa. Minimieläke se odottaa monella pienipalkkaisella vaikka työskentelisi kuinka pitkään.

Minä myyn eläkkeellä vaikka etänä lehtiä. Jokatapauksessa se on enemmän ja enemmän ditä, että eläkkeen lisäksi joutuu vielä työskentelemään.

Vierailija
131/136 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta 58-vuotias, taustalla pitkälle edistynyt syöpä, syövän parantanut elinsiirto ja aivoleikkaus. 

Toisinaan ihmettelen sitä, että kotiin voi jäädä psyykkisistä syistä, mutta puoliraadot tekevät töitä.

Vierailija
132/136 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisolla on matala eläkeikä ja aion viimeistään silloin irtisanoutua itsekin. Hyvällä eläkkeellä velattomana elellään hyvin siihen saakka, kunnes saan oman eläkkeen.

Vierailija
133/136 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

m45 kirjoitti:

Tästä eläkkeestä jotkut jaksaa jauhaa. Minimieläke se odottaa monella pienipalkkaisella vaikka työskentelisi kuinka pitkään.

Minä myyn eläkkeellä vaikka etänä lehtiä. Jokatapauksessa se on enemmän ja enemmän ditä, että eläkkeen lisäksi joutuu vielä työskentelemään.

Moni ei myöskään tiedä, että ansiosidonnaisilla eläke kertyy kuten töissäkin. Matalapalkka-aloilla ei tosiaan jatkuva työnteko edes kannata, eläke on joka tapauksessa minimi.

Vierailija
134/136 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En elä eläkettä varten ja sitkun elämää. Tulevasta ei kukaan tiedä.

Vierailija
135/136 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pääsin vasta pari vuotta sitten ensimmäisen kerran vakituiseen työsuhteeseen, ja samalla sellaiseen työhön josta pidän ja joka sopii luonteelleni. Olen tyytyväinen. T. 48 v.

Vierailija
136/136 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin työt 13-vuotiaana. Lopetin about 33-vuotiaana. Eipä enää oikein kiinnosta ja hyvin tulee toimeen rahallisesti. Välillä teen keikkaa harrastuksen parissa ja tienaan siitä extraa pari kymppiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän