48v eikä työnteko enää kiinnosta. Muita?
Olen tehnyt 23-vuotiaasta asti vakituisesti töitä. Päivääkään en ole työttömänä ollut.
Nyt alan menettämään kiinnostuksen työhön. Minulla on muutama lähipiirissä jäänyt eläkkeelle 63-65-vuotiaina ja tämän jälkeen sairastuneet syöpään tai alzheimeriin.
Ja nyt puhutaan että eläkeikä nousisi niin että eläkkeelle päästään 70v.
Itse en aio tehdä päivääkään töitä kun täytän 60v. Ellen ole sitä ennen jo sairastunut.
Kommentit (136)
Vierailija kirjoitti:
Äänestä Kokoomusta, niin käyt töissä 96-vuotiaaksi.
Äänestä vasemmistoa, niin pian kenenkään ei tarvitse käydä töissä.
44v ja velaton ok-talo mieheni kanssa. Olen jo päättänyt, että sitten kun saan potkut nykyisestä työstäni, niin en etsi enää uutta työpaikkaa. Ja jos en saa potkuja esim YT myötä, niin lopetan viimeistään sinä vuonna kun täytän 50v! Olen säästäväinen luonne ja tulen vähällä toimeen ja säästöjäkin kertynyt yli 100 000 euroa. Mies hyväpalkkaisessa töissä, joten jo hänenkin palkallaan just ja just tultais toimeen.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. 🙋
Löytyispä sugardaddy. 🤭
Sugardaddyn löytyminen keski-iässä voi olla haasteellisempaa kuin kuvitteletkaan. Kolmekymppiset ovat niillä markkinoilla vanhoja luuskia.
Työmyyrä kirjoitti:
Kovin on tutunoloinen ongelma. Jos heti lopettaisi, niin pitäisi elää 2000€:lla kuussa. Ei sillä vielä etelään muuteta.
Tuolla rahalla asuu all-inclusive hotellissa ja jää ylikin. Kuukausi Egyptissä maksaa alle tonnin ja sisältää ruuat, neti ja alkoholijuomatkin. Lisäksi on meri, uima-allas, kuntosali ja muuta harrastetta.
stayforlong.com
Ei kiinnosta. Mulla oli stressaava ja raskas työ. Terveys on mennyttä ja on krooniset kivut.
52v.
Työmyyrä kirjoitti:
Kovin on tutunoloinen ongelma. Jos heti lopettaisi, niin pitäisi elää 2000€:lla kuussa. Ei sillä vielä etelään muuteta.
Joidenkin työeläke on brutto n. 1200e.
Olen 47-vuotias ja tehnyt myös töitä ilman työttömyyksiä 25 vuotta. Vielä pitäisi jaksaa 20 vuotta. Ei kiitos!
Olen kasvanut aikakautena ja perheessä, jossa töissä käytiin. Vanhempani olivat samassa työpaikassa 40 vuotta ja jäivät 62-vuotiaina eläkkeelle.
Mutta nyky-yhteiskunta on muuttunut ja minä siinä mukana. Enää ei ole niin iso häpeä downshiftata. Ja tämän aion tehdä. Kun nuorin lapsi muuttaa vuoden päästä pois kotoa, otan rennommin enkä tapa tai sairastuta itseäni työllä.
Mulla sama. Töissä ollut nyt 33 vuotta ja täytän tänä vuonna 50v. Jään pois työelämästä, miehen mukaan turha käydä kun ei mun pientä palkkaa tarvita. En aio mennä työkkäriin enkä hakea mitään tukia vaan katoan riveistä tänne kotiin. Mies on tyytyväinen ja samoin minä.
Minulla on samat ajatukset. Lähipiirissä on vanhuksia, joilla on loppu lähellä ja se on saanut miettimään omaa elämää, että miten haluan loput vuodet viettää.
Olen alkanut ajatella, että en elä yhtä vanhaksi kuin he, sain koronasta uusia sairauksia ja vakavasti epäilen, että en ehkä ikinä ehdi päästä eläkkeelle. Olen nyt 52 v ja eläkeikäni on 67-68 v. Luulen että pitää alkaa viettiä jotain ns omaa eläkettä tai järjestelyä lähivuosille. Minulle riittää pieni summa rahaa ja tein juuri budjettilaskelmaa, että mikä on pienin kk-tulo, jolla pärjäisin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama. Töissä ollut nyt 33 vuotta ja täytän tänä vuonna 50v. Jään pois työelämästä, miehen mukaan turha käydä kun ei mun pientä palkkaa tarvita. En aio mennä työkkäriin enkä hakea mitään tukia vaan katoan riveistä tänne kotiin. Mies on tyytyväinen ja samoin minä.
Mitä teet, jos mies sairastuu, kuolee tai ottaa eron?
Kuka maksaa ja elättää tuollaisen vetelehtimisen? Hävetkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei avioehtoa ja henkivakuutus puolison hyväksi. Mikä ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Kuka maksaa ja elättää tuollaisen vetelehtimisen? Hävetkää.
Häpeä sinä loinen käsi toisten taskuilla.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on samat ajatukset. Lähipiirissä on vanhuksia, joilla on loppu lähellä ja se on saanut miettimään omaa elämää, että miten haluan loput vuodet viettää.
Olen alkanut ajatella, että en elä yhtä vanhaksi kuin he, sain koronasta uusia sairauksia ja vakavasti epäilen, että en ehkä ikinä ehdi päästä eläkkeelle. Olen nyt 52 v ja eläkeikäni on 67-68 v. Luulen että pitää alkaa viettiä jotain ns omaa eläkettä tai järjestelyä lähivuosille. Minulle riittää pieni summa rahaa ja tein juuri budjettilaskelmaa, että mikä on pienin kk-tulo, jolla pärjäisin.
Puhut ihan eri asiasta kuin tuo laiskajaakko, joka aloitti keskustelun. Omilla rahoilla jokainen on vapaa vetelehtimään, mutta jos tekee sen toisten rahoilla, on rikollinen.
Minun silmät aukaisi minun taipailu rouvan syöpään sairastuminen. Syöpä on nyt hoidettu ja elämä jatkuu mutta se pysäytti miettimään että terveys ei ole itsestäänselvyys. Ja elättelin pientä toivetta vielä töissä ollessani "päästä" työttömäksi noin 60V ja zädäm, nyt noin 60V olen ollut jo 2v työttömänä ja en enää todellakaan kaipaa töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa kaikenlaisia sosiaalitukia kuten kaikki ne joille ei ole mitään kunnollisia tuloja. Ei suomessa jää tulottomaksi eikä tyhjän päälle jos hakee tuet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei avioehtoa ja henkivakuutus puolison hyväksi. Mikä ongelma?
Ehkä lopetuspiikki perseeseen sopisi näille vetelehtijöille?
Täällä samat ajatukset. Olen ollut hetken aikaa vapaalla koska määräaikainen työ loppui aiemmin kuin piti. Edessä on paluu toiseen työhön mutta en vaan jaksaisi millään enää. Tein jopa lottoa yhden rivin (ei tulosta) ja ostin muutaman arvankin. Yhdessä arvassa oli 2euron voitto. Koetan psyykata itseäni joko etsimään kokonaan uuden työpaikan tms koska olen vaan niin kyllästynyt vakityöhöni. Ja aloitin työt 14-vuotiaana kesätöissä. Semmosta.
Ja ansootuloistakin suuri osa ansaitaan julkiselta sektorilta.
Ja osa yksityisistä pslveluista laskuttaa julkista sektoria...