Lenita Airisto ei usko työuupumukseen
Hänen mielestään työstä ei voi uupua. Mitä mieltä tästä?
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/28d4a578-cf76-422d-b23a-c2b754…
Kommentit (176)
Niin, sanoo lapseton uraohjus.. ehkä tilanne olisi toinen, jos olisi lapsia eikä rauhassa olisi saanut keskittyä itseensä.
Ja Lenitan mukaan meetookin meni liian pitkälle.
Kunnon kalkkunaheltat trendaa kuumasti keväällä 2023.
Niinpä niin. Maailma näyttää niin erilaiselta sieltä maskarakraaterien pohjalta pilkottavin siansilmin.
Lenitahan ei pystynyt saamaan jälkeläisiä, siksi tämä muu vouhkaaminen.
Juu eihän tuollaiset kaikkitietävät jyrät uuvu, koska he ovat niitä jotka nauttivat myrkyllisen ilmapiirin aiheuttamisesta ja siitä kärsivät sitten uupuvat.
Ja näille itseään täynnä oleville sitä uupumusta ei tietenkään ole olemassa kun itse ovat niin täydellisiä ja muut vain laiskoja.
Tietynlaisten ihmisten logiikkaa...
Ehkä on kuitenkin parempi että on jäänyt lapsettomaksi.
Pyörinyt koko elämänsä niin tiivisti vain oman napansa ympärillä että vähempikin olisi haitaksi lapsille.
Rouva Airisto on tuskin koskaan joutunut tekemään töitä urakkatahtisesti. Nykypäivänä ei monessakaan työpaikassa ole mahdollisuutta esim. rauhalliseen 30 minuutin lounastaukoon, vaan pitää nopeasti hotkaista ruokansa.
Työntekijöistä on myös pulaa, ja varsinkin sairauspoissaolojen tuuraaminen kuormittaa muita työntekijöitä.
Työtehtäviin ei välttämättä ehditä perehdyttää kunnolla, ja se, että työntekijä joutuu itse opettelemaan lennosta uuden tehtävän, on stressaavaa.
Asiakaspalvelutehtävissä joutuu selittämään möliseville ja kiukkuisille eläkeläisille itsestäänselvyyksiä, kuten että ei, tämä tarjous ei ole huijausta. Ilmoituksessa lukee ihan selvästi, että hinta on kilohinta eikä pakkaushinta.
Airisto on tehnyt valtaosan työurastaan aikana, jolloin kaikkien oli käytännössä pakko tehdä töitä, ja jolloin työtä oli helposti tarjolla. Tekijöitä oli, jolloin yhdelle ihmiselle koituva kuormituskin oli vähäisempää. Toki oli paljon nykyistä enemmän fyysisesti raskaita ja vaarallisia töitä.
Kirjailija ei voikaan uupua, se ei edes ole oikeata työtä.
Minä en uupunut työstä vaan epäinhimillisistä työoloista ja huonosta johtamisesta sekä perheenjäsenten suosimisesta. Olin siis töissä perheyrityksessä. Kun viimein sain uuden työpaikan, aloin voida paremmin. Työ on koko ajan ollut kivaa.
Mitähän töitä tämä Lenita on tehnyt?
En nyt juuri muista, kuka lausui Airiston etunimen Lenitta. Se saattoi olla Niilo Tarvajärvi, mutta en ole ihan varma.
Airisto ei kai paljon veroja maksa kun kiertää ne jollain tapaa ja Suomen tunnetuin kaappitapaus josta pitää olla hys hys
Hymmi Lenita Aulikki Airisto. (Mikä etunimi!)
Vierailija kirjoitti:
Lenitahan ei pystynyt saamaan jälkeläisiä, siksi tämä muu vouhkaaminen.
Lenitan sisar oli mieleltään sairas, niinpä Lenita päätti jäädä vapaaehtoisesti lapsettomaksi. (Pelko sisaren sairauden mahd. periytymisestä.)
Muistan, kuinka Lenita vuosukausia stalkkasi ja piinasi erään ystäväni naimisissa olevaa isää. Tottakai todella varakasta.
Tervetuloa kokeilemaan päiväkotiin erityislasten ryhmään
Pullamössö uupuu liian helposti. Ennen jaksettiin painaa pitkää päivää. Aloitin työt 7-vuotiaana maatilalla. Olen hoikka, terve ja julmetun kova tekemään töitä. Veljeni pojan poika on joku salipumpperi ja ei siitä ole oikeisiin töihin.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän töitä tämä Lenita on tehnyt?
Katso: Wigipedia
Lenitalla on energia säästynyt töihin ja ulkonäön kohentamiseen, koska ei ole lapsia.
Myös se, että on rikas aviomies on luultavimmin säästänyt Lenitan siivoamiselta, koska varmaankaan kodinhoitoa Lenitan ei juurikaan ole tarvinnut tehdä.
Lenita on siis keskittynyt töihinsä, ukkoihinsa ja ulkonäköönsä.
Aika harvalla työuupumus tulee pelkästään palkkatyönteosta, kyllä siihen vaikuttaa voimakkaasti se, kuinka paljon paukkuja täytyy käyttää kotona töiden jälkeen.