Miten hitossa selviätte suihkussa jäätymättä?
Siis te, jotka sammutatte suihkun pesuaineiden levittämisen ajaksi? Yksi inhottavimmista tunteista on hytistä kylmässä märät ja kylmät hiukset niskassa. Hrr.
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Meillä on huoneenlämpö tuon 19-20 astetta ja tietysti suljen suihkun saippuoinnin ajaksi. Rivakasti toimiessa ei tule kylmä. Suihkusta poistuttua voi hetken tuntua hieman viileältä ennenkuin saan rasvailtua ja vaatteet päälle. Mutta en ole mikään vinkuprinsessa, joten pärjään.
Rivakasti eli hutiloiden? Päänahan pesu kestää kaikkien toimenpiteiden kanssa reilusti yli minuutin, väkisinkin tulee kylmä.
Ap
Ei meillä vaan tule yhtään kylmä vaikka suihkussa laittaa veden pois päältä. Sisälämpötila on aina 22-23C, samoin kylppärissä. Kylppärin lattialämmitys ei ole edes päällä. Kyseessä uudehko kaukolämmöllä lämpiävä kerrostalo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on huoneenlämpö tuon 19-20 astetta ja tietysti suljen suihkun saippuoinnin ajaksi. Rivakasti toimiessa ei tule kylmä. Suihkusta poistuttua voi hetken tuntua hieman viileältä ennenkuin saan rasvailtua ja vaatteet päälle. Mutta en ole mikään vinkuprinsessa, joten pärjään.
Rivakasti eli hutiloiden? Päänahan pesu kestää kaikkien toimenpiteiden kanssa reilusti yli minuutin, väkisinkin tulee kylmä.
Ap
Joo, kyllä mulla menee hiuksiin vähintään puoli tuntia. Taloyhtiö on säätänyt vedenpaineen niin pienelle, ettäpesu kestää pitkään. Minulla on puoliselkään asti ulottuva kihara. Hiukset eivät kastu läpi hetkessä. Sitten pesu- ja hoitoaineiden huuhtelu on oma urakkansa.
Siis miten kauan pesuaineiden levittämisessä menee? Kuinka likainen olet?
En käy pelkässä suihkussa, käyn vain saunassa.
Suihkuverhosta et puhunut mitään. Minulla niitä on kahdella sivulla ja ne muodostavat lämpivän, höyryävän "suihkukopin". Jos paleltaa, voi lopuksi kuivatella sillä puolella.
Vierailija kirjoitti:
Suihkuverhosta et puhunut mitään. Minulla niitä on kahdella sivulla ja ne muodostavat lämpivän, höyryävän "suihkukopin". Jos paleltaa, voi lopuksi kuivatella sillä puolella.
Aina kun suljen suihkun, niin kylmä ja märkä suihkuverho alkaa lähennellä ja liimautua iholle.
Vierailija kirjoitti:
On suihkuverhokin ja suihku on kylppärin syvennyksessä eli vain yhdeltä sivulta "auki". Epäilen, että ongelma on siinä, että ilmanvaihtoventtiili on suoraan suihkun yläpuolella ja asunto maan tasalla, jolloin rakenteista puskee koko ajan kylmää.
Ap
En selviäkään, koitan vältellä suihkua. Olen aina ollut palelija ja suihkussa käynti on kammostus.
Jos suihku on koko ajan päällä, niin saippuat, shampoot ja hoitoaineet huuhtoutuu suoraan viemäriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Joo, kyllä mulla menee hiuksiin vähintään puoli tuntia. Taloyhtiö on säätänyt vedenpaineen niin pienelle, ettäpesu kestää pitkään. Minulla on puoliselkään asti ulottuva kihara. Hiukset eivät kastu läpi hetkessä. Sitten pesu- ja hoitoaineiden huuhtelu on oma urakkansa.
Sama täällä.
Vierailija kirjoitti:
Jos suihku on koko ajan päällä, niin saippuat, shampoot ja hoitoaineet huuhtoutuu suoraan viemäriin.
Eikä huuhtoudu! Suihku osoitetaan siihen kohtaan missä pesuaineita ei sillä hetkellä ole. Ei ole vaikeaa.
Ap
1, kylppärissä on normaali lämpö
2. käytän noin 42 asteista vettä.
3. toimin ripeästi.
4. mikäli tarvitsee pestä hiukset, teen sen ensin kastelematta itseäni kokonaan
Ei tähän paleluun auta mikään. Esi-isäni asuivat aika paljon etelämpänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Voit laskea hiustenpesuveden etukäteen pesuvatiin ja uittaa hiuksesi ja pääsi siinä tehokkaasti. Kun et kastele itseäsi muuten hiustenpesun aikana niin ei tule kylmä vaikka vatuloisit hiuksiasi kaummenkin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on lämmin asunto.
Onnekas
Siis mitä? Sammuttaa suihkun keskenkaiken? Ihan älytöntä.
Mulla ainakin kylppärissä on selvästi lämpimämpi kuin asuinhuoneissa, enkä pysty itse säätämään kylppärin lämpötilaa, joten se on tarkoituksella säädetty jossain tällä tavalla. Ei ole kylmä tullut vaikka sammutan vedentulon saippuoinnin ajaksi. Vähissä vaatteissa asuinhuoneeseen mennessä kyllä huomaa sitten sen lämpötilaeron ja meinaa paleltaa.
Täällä on ilmanvaihtokone aina vähintään ykkösnopeudella päällä, joten se 21 astetta on todellisuudessa kylmempi kun ilma vaihtuu koko ajan ja kone puhaltaa sitten ottamaansa raakaa ulkoilmaa, vaikkakin lämmön talteenottokennon läpi, mutta silti esim. kovalla pakkasella ja iltaisin lämpötilan pudottua ulkona selvästi huomaa ettei se tuleva ilma ole kovin lämmintä. Kaukolämmöllä lämpiävä lattialämmitys huoneistossa ainoana lämmönlähteenä.
Pakkasilla kyllä on pukeuduttava lämpimämmin sisälläkin, muuten paleltaa.
Ennenvanhaan kotona kun vanhemmilla oli sähkölämmitteinen ok-talo, uuninlämmitys piti sisälämpötilaa ehkä vähän turhankin korkealla, mutta eipä tarvinnut kyllä palella sisällä ollessa. Tässäkin asiassa elämänlaatuni on vain huonontunut lapsuuden jälkeen, en olisi lapsena uskonut että aikuisena joudun palelemaan kotonani sisällä!