Miten hitossa selviätte suihkussa jäätymättä?
Siis te, jotka sammutatte suihkun pesuaineiden levittämisen ajaksi? Yksi inhottavimmista tunteista on hytistä kylmässä märät ja kylmät hiukset niskassa. Hrr.
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on huoneenlämpö tuon 19-20 astetta ja tietysti suljen suihkun saippuoinnin ajaksi. Rivakasti toimiessa ei tule kylmä. Suihkusta poistuttua voi hetken tuntua hieman viileältä ennenkuin saan rasvailtua ja vaatteet päälle. Mutta en ole mikään vinkuprinsessa, joten pärjään.
Rivakasti eli hutiloiden? Päänahan pesu kestää kaikkien toimenpiteiden kanssa reilusti yli minuutin, väkisinkin tulee kylmä.
Ap
Ei vaan huolellisesti ja rivakasti niitä käsiä heilutellen, eikä mitään vetkuttelua. Helposti suihkussa käy ja peseytyy alle viidessä minuutissa
En selviä, ei ole mitään lämmitystä kylppärissä. Yleensä joudun kesken pitkän hiusten vaahdottamisen laittamaan lämpimän suihkun monta kertaa päälle aina pariksi sekunniksi. Tosin parempi sekin kuin että ihan koko vaahdottamisen ajan olisi päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on huoneenlämpö tuon 19-20 astetta ja tietysti suljen suihkun saippuoinnin ajaksi. Rivakasti toimiessa ei tule kylmä. Suihkusta poistuttua voi hetken tuntua hieman viileältä ennenkuin saan rasvailtua ja vaatteet päälle. Mutta en ole mikään vinkuprinsessa, joten pärjään.
Rivakasti eli hutiloiden? Päänahan pesu kestää kaikkien toimenpiteiden kanssa reilusti yli minuutin, väkisinkin tulee kylmä.
Ap
Ei vaan huolellisesti ja rivakasti niitä käsiä heilutellen, eikä mitään vetkuttelua. Helposti suihkussa käy ja peseytyy alle viidessä minuutissa
Pitää niiden pesuaineiden jonkun aikaa vaikuttaakin, niin on ihan sama kuinka nopeasti ne laitat. Hiuspohjaakin pitää hieroa eikä vaan läntätä shampoota siihen ja huuhtoa (huonosti) pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovi kiinni tietysti niin lämpö ei karkaa. Meillä on suljettavat suihkuseinät niin pysyy lämpö hyvin siellä missä pitää. Eipä ole tarvinnut lorottaa vettä shampootessa, johan tuossa peset shampoot viemäriin ennen kuin ehtinyt pestä päänahkasi.
Ilmeisesti suihkussasi ei voi valita mihin vesisuihkun suuntaa? Itse pystyn helposti pesemään päänahan niin, että shampoo ei huuhtoudu ennen aikojaan vaikka suihku on auki.
Ap
Pääsi ehtii paleltua kun shampootat päätäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suihkuverho tai suihkukaappi käyttöön ja kylpyhuoneen ovi kiinni suihkun ajaksi.
Käykö joku suihkussa ovi auki??
Olen nähnyt av:lla oudompiakin asioita.
Minäkin vihaan kylmyyttä suihkussa. Käytän niin kuumaa vettä kuin pystyn. Myönnän, etten aina sammuta hanaa. Koen häpeää, kun ilmasto tuhoutuu takiani. Uimahallissa en tarkene ollenkaan. Se aiheuttaa kauhun väristyksiä, kun siellä on niin kylmä.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin vihaan kylmyyttä suihkussa. Käytän niin kuumaa vettä kuin pystyn. Myönnän, etten aina sammuta hanaa. Koen häpeää, kun ilmasto tuhoutuu takiani. Uimahallissa en tarkene ollenkaan. Se aiheuttaa kauhun väristyksiä, kun siellä on niin kylmä.
Uimahalli talvella. Hrrr. Ei tule lämmin vaikka riehuisi altaassa kuinka paljon tahansa.
Ap
Minulle tuo on ihan hirveä ongelma. Ennen vanhaa tietty laskin menemään lämmintä vettä ja se toimi ikään kuin patterina siinä. Nyt olen ratkaissut asian niin, että levitän shampoon ennen kuin menen suihkuun. Toisin sanoen riisun vaatteet mutta kastelen hiukset muovipulloon laittamallani vedelle siinä lavuaarin äärellä peilin edessä. Kun hiukset ovat tarpeeksi kosteat (muovipullo siksi, että sillä saa annosteltua veden niin, että vettä on vain hiuksissa), vaahdotan hiukset shampoolla. Tässä vaiheessa ja saippuoin kainalot ym. Sitten vasta astun suihkun ja huuhtelen kaiken pois. Aina en laita hoitoainetta mutta jos, niin olen jo sen verran lämmennyt, että pystyn levittämään sen ilman, että lämmin vesi lorisee tuhlaavaisesti. Olen tällä keinolla säästänyt vettä todella paljon.