Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko ok jos puoliso ei osta lahjoja?

Kiittämätönkö
04.03.2023 |

Aiemmissa suhteissa olen tottunut siihen että merkkipäivänä annetaan lahjoja puolin ja toisin.

Olen järjestänyt juhlia ja ostanut puolisolleni lahjoja joita hän on kauan toivonut. Kolmet syntymäpäivät ja hän on saanut minulta satojen eurojen arvoisia lahjoja ja hän ostaa minulle lahjaksi kukkakimpun ja suklaalevyn aivan sama mikä juhlapäivä.

Olen loukkaantunut hänen käytöksestään, mutta en saa sanottua asiasta koska tuntuu että kuulostan vain ahneelta ja kiittämättömältä.

Sain häneltä 30v lahjaksi kukkakimpun ja suklaalevyn ja hän sai 400e arvoista elektroniikkaa ja isot juhlat. Minun juhlapäivänä hän halusi vuokrata mökin minne mennään porukalla saunomaan, vaikka en pidä saunomisesta.

Sain äitienpäivänä 3e kukan kun ostin hänelle 300e ulkoilupuvun josta oli pitkään haaveillut.

Muuten hän pääasiassa arjessa huomioi kyllä teoilla ja auttaa aina kun tarvitsee apua.

Tämä on vaikuttanut tunteisiini häntä kohtaan. Muille hän kyllä miettii ja ostaa lahjoja esim vanhemmilleen ja lapsilleen.
Ei kai voi olla että 3v on aina tiukkaa silloin kun on minun merkkipäivä?

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti vaihtoehtoa, jolla saat hänet itse ostamaan haluamansa.

Voisin kertomisesi perusteella ajatella, että miehesi osaa hienosti käyttää hyvyyttäsi edukseen.

Vierailija
42/64 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko lapsesi kanssa yhdessä vai miksi puolison pitäisi tuoda ÄITIENpäivänä yhtään mitään? :D

Koska se naisesi, eli "äiti" on synnyttänyt sinulle ne lapset. Siksi.

Lapsi oppii matkimalla!

Jos mies ei koskaan huomioi puolisoaan merkkipäivinä niin lapsi oppii ettei se ole merkityksellistä. Tai jos vain toinen puoliso toimiinäin.

Lapsi saattaa myös aistia toisen osapuolen pahan mielen tilanteista ja aikuisena yrittää itse lahjoa toista parisuhteessa täysin tarpeettomasti.

Se että ostan 300e asusteen miehelleni ei tarkoita sitä että hänen pitäisi ostaa saman arvoinen lahja. Olisin ollut erittäin tyytyväinen vaikka 50e lahjakorttiin kampaajalle tai kosmetologille, mutta mielestäni on törkeää ja välinpitämätöntä ostaa toiselle 2e suklaalevy lahjaksi. Se kertoo lähinnä siitä että lahjan saaja ei ole hänelle minkään arvoinen.

En halua pojilleni tuollaista kasvatusmallia.

-ap

'Jos mies ei koskaan huomioi puolisoaan merkkipäivinä niin lapsi oppii ettei se ole merkityksellistä. Tai jos vain toinen puoliso toimiinäin.'

Kalliiden lahjojen ostaminen ei olekaan merkityksellistä. Mielestäni huomioiminen muuten kuin rahalla tai rahalla mitattavissa olevilla asioilla on paljon parempi tapa. En ainakaan itse haluaisi, että omat lapseni kokevat, että toisen huomioiminen pitää osoittaa kalliilla lahjoilla. Mielestäni esimerkiksi puolison järjestämä erityinen aamiainen, ruokailu tai kahvihetki on parempi tapa huomioida kuin kallis kaupasta heattu lahja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lakkaisin kyllä ostelemasta kalliita lahjoja, jos en itsekään saa suklaalevyä kummempaa. Ihmettelen miksi ostat ap, hän tuskin vaatii sellaisia tai jos vaatii, niin kertoisi kyllä ihan tarpeeksi hänen luonteestaan...

Vierailija
44/64 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdit mainita että asut miehen omistamassa talossa ,ja käytät hänen maksamaa autoakin.

Lomamatkatkin kelvanneet vuosittain.

Vierailija
45/64 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseäni harmittaisi saada kalliita lahjoja, koska toisen ostamana ne tuskin ovat juuri sitä, mitä haluan. Parempi on ostaa itse tai yhdessä, jotta on mieleinen. Meillä on tämä periaate. Jos on vaikka syntymäpäivä, niin voi ostaa lahjaksi, mitä itse haluaa. Olisi hölmöä jos kumpikin käyttäisi satoja euroja hutiostoksiin, joista tulee vain paha mieli, kun se ei olekaan sitä, mitä olisi halunnut.

Kaikki lahjat ovat olleet sellaisia mitä hän itse on pitkään toivonut, mutta ei ole raaskinut ostaa ja on ollut erittäin tyytyväinen saadessaan ne. Saattaa olla suu mutrussa kun seuraavilla syntymäpäivillä heitän hänelle aamulla tupla patukan ja toivotan hyvää syntymäpäivää päivän myöhässä..

Ihminen oppii nopeasti. Jos olet aina ostanut hänelle 300 euron lahjoja hänen ostaessa vain jonkun muutaman euron suklaan, niin tietenkin hän odottaa samaa edelleen ja pettyy kuin pieni lapsi, kun ei saakaan haluamaansa. Mutta eipä sinulla taida olla muutakaan keinoa saada mies ymmärtämään tilanteen epäreiluus. Miehelle hän oma käytöksensä on täysin normaalia. Hän voi jopa kokea, että jo pelkkä kukkien ostaminen on loistava tapa muistaa.

Vierailija
46/64 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli hänen syntymäpäivänään sinä järjestät sellaiset juhlat kuin sinä haluat, ja hän ei saisi sinun syntymäpäivänäsi järjestää sellaisia juhlia, joista hän pitää?

Älä osta kalliita lahjoja, jos et itsekään sellaisia saa.

Vierailija
47/64 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain joskus neuvon, että jos saat esimerkiksi  kympin arvoisen lahjan, osta vastaavan arvoinen lahja, kun vuorosi on ostaa lahja.  Ihan hyvä.

Vierailija
48/64 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sinä esittänyt hänelle kalliita lahjatoiveita? Vai ovatko toiveesi niin kalliita, ettei hänellä kerta kaikkiaan ole niihin varaa? Eli jotain vielä kalliimpaa kuin sinun ostamasi tavarat? Esim. joku 3000 euron timanttisormus, jota varten pitää säästää monta vuotta, ja siksi osteleekin sinulle vain muutaman euron lahjoja?

Vierailija
49/64 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma ei ole että puoliso ei osta lahkoja, vaan se että ei käytä satoja euroja sun lahjoihin.

Vierailija
50/64 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjojen ostelu tai ostamatta jättäminen ei merkitse mitään.

Olemme mieheni kanssa olleet yhdessä 32-v joista avioliitossa 29-v.

Emme ole koskaan ostelleet lahjoja toisillemme vaan yhdessä ostettu mitä

olemme katsoneet tarpeelliseksi.

Vierailija
51/64 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä qnnetasn kukka/suklaalevylahjoja puolin ja toisin merkkipäivinä.

Minusta ap:n antamat satojen eurojen lahjat ovat ihan hullun överiksi vedettyjä. Kannattaisi lopettaa sellaisten lahjojen antaminen varsinkin, kun kärsii siitä, ettei saa itse yhtä kalliita. Osta säästyneillä rahoilla sitten itsellesi jotain kivaa.

N50

Edelleenkään en kaipaa saman hintaisia lahjoja vaan lahjoja joista näkyisi edes hieman vaivannäkö ja välittäminen. Ostan vain tarpeellisia lahjoja, en mitään turhaa. Mielestäni 2e suklaalevy on enemmän loukkaus kuin lahja jolla halutaan muistaa toista. Voin ostaa työkaverille suklaalevyn hänen ei pyöreinä syntymäpäivinä, puolisolle en.

Mikä siinä on sitten niin vaikeaa ostaa se 50e lahjakortti jos toinen tulee siitä iloiseksi? Mieluummin aiheuttaa mielipahaa toiselle ostamalla sen suklaalevyn? Ihan käsittämätöntä ettei ihmiset muista toisiaan merkkipäivinä jos se toiselle on tärkeää.

Ap

Vierailija
52/64 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä lakkaisin kyllä ostelemasta kalliita lahjoja, jos en itsekään saa suklaalevyä kummempaa. Ihmettelen miksi ostat ap, hän tuskin vaatii sellaisia tai jos vaatii, niin kertoisi kyllä ihan tarpeeksi hänen luonteestaan...

Enää en ostakaan. Todennäköisesti hän loukkaantuu ja ottaa vittuiluna, mutta aion antaa hänelle syntymäpäivälahjaksi suklaapatukan ja olan taputuksen.

-Ap

Vierailija
53/64 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok.

Vierailija
54/64 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma ei ole että puoliso ei osta lahkoja, vaan se että ei käytä satoja euroja sun lahjoihin.

Minulle kelpaa täysin ilmainenkin lahja jos se on henkilökohtainen. Suklaalevy ei ole henkilökohtainen vaan otan sen enemmän loukkauksena.

-Ap

Vierailija
55/64 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on ok, meillä siis ei ole tapana ostaa lahjoja aikuisten kesken. Tottakai saa ostaa jos keksii jotain kivaa, mutta ei ole mitään velvollisuutta eikä odotusta lahjojen suhteen. Tietysti jos tilanne olisi toinen eli minä ostaisin lahjoja, kalliita ja toivottuja, niin olisihan se outoa, ja varmasti loukkaavaakin, jos en itse saisi vastaavaa. Luulisi, että mies ymmärtää henkilön, joka antaa lahjoja, arvostavan sitä, että saa niitä myös itse.

Vierailija
56/64 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kaksi kertaa naismisissa ja seurustellut vakavammin muutamaan kertaan. Missään näissä suhteissa ei ole ollut tapana antaa lahjoja. Iloisia yllätyksiä on järjestetty puolin ja toisin, mutta lahjoja ei ole annettu kuin lapsille jouluna.

Vierailija
57/64 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös rakkauden kielenä tuo lahjat ja ymmärrän ap:n turhautumisen täysin.

Minä en välitä sanoista. Ne eivät ole rakkauden kielenä minulle oikeastaan minkään arvoisia vastaanottajana. Joku "Rakastan sinua" ja pusipusi hymiöt, en minä niitä tarvitse kokeakseni olevani rakastettu ja arvostettu. Mutta, puolisoni tarvitsee. Ne ovat hänelle tärkeitä, joten totta kai puhun hänelle tällä rakkauden kielellä. Idioottihan minä olisin, jos toteaisin vaan, että no kun emmä välitä mistään tommosesta, et säkään saa välittää, äläkä valita, kun meillä on muuten tosi hyvä suhde. Juurihan me vietettiin laatuaikaa yhdessä, eikö se merkkaa mitään?

No ei, kun puolisoni ei tunne itseään arvostetuksi, jos hänelle ei sano sitä ääneen. Siksi sanon sen.

Minä tunnen itseni arvostetuksi lahjoilla. Arvolla ei ole väliä, kunhan se on aidosti minua ajatellen ostettu, vaikka sitten se kirottu suklaalevy. Jos puolisoni ei tämän vertaa välittäisi siitä, mikä minulle on arvokasta (samaan aikaan, kun itse pyrin tekemään hänen elämänsä onnelliseksi), niin on hyvin äkkiä entinen puoliso.

Vierailija
58/64 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ok, varsinkaan jos antaa muille parempia lahjoja. Puolison tulisi olla ykkönen

Vierailija
59/64 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan lahjaksi suklaan ja joskus myös jonkin lehden. Ei ap:n tilanne ole mitenkään erikoinen. Luulen, että miehelle on tärkeä tehdä vaikutus ulkopuolisiin. Omaa vaimoa näkee lähes päivittäin, joten mitään tarvetta tällaiseen ei ole kotona.

Vierailija
60/64 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ok, varsinkaan jos antaa muille parempia lahjoja. Puolison tulisi olla ykkönen

En usko enää tällaiseen. Niin monelle oma itse on ykkönen ja sitä tulee lapset.