Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten lapsettomana osallistua lapsellisten keskusteluun

Vierailija
04.03.2023 |

Kun porukassa muut puhuu lapsistaan, miten lapsettomana voit osallistua keskusteluun?

Ei huvittaisi aina olla vaan kuunteleva osapuoli, joka kyselee lisäkysymyksiä. Eri mieltä ei ainakaan saa olla, koska oikeus mielipiteeseen on vain niillä, joilla lapsia. Joskus kerron muistoja omasta lapsuudesta, mutta sekin tuntuu typerältä, koska kyse kaukaisesta ajasta. Mutta toisaalta se nyt on mun ainoa kosketuspinta lapsiin, että olen joskus ollut lapsi.

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei voi vaan olla hiljaa?

Vierailija
2/58 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voit kertoa omasta lapsuudesta tai vaikka tutuntutun muksun edesottamuksista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei muuten ole rasittavampaa kuin se että lapseton alkaa jauhaa siskon/veljen lapsista.

Vierailija
4/58 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei voi vaan olla hiljaa?

Kuten sanoin, ei aina huvittaisi, se on pidrmmänpäälle hyvin tylsää vain kuunnella. Ap

Vierailija
5/58 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihmisellä ei ole mitään muuta elämää kuin lapsensa ja vanhemmuutensa, on hän aika köyhä henkisesti.

Omat ystäväni, joilla on lapsia, osaavat kyllä jutella muustakin kuin jälkikasvustaan.

Vierailija
6/58 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei muuten ole rasittavampaa kuin se että lapseton alkaa jauhaa siskon/veljen lapsista.

Mä teen tuota joskus ja voin kertoa, että se on myös musta tylsää. Mutta mitä muuta kertoisin, jos muiden puheenaiheet junnaa lapsissa? Ap

Vierailija
7/58 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ihmisellä ei ole mitään muuta elämää kuin lapsensa ja vanhemmuutensa, on hän aika köyhä henkisesti.

Omat ystäväni, joilla on lapsia, osaavat kyllä jutella muustakin kuin jälkikasvustaan.

Kaikki osaavat. Tää on nyt vaan tätä typerää provoilua.

Vierailija
8/58 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä mittapuulla se on rasittavampaa kuin jonkun omista lapsistaan jauhaminen?

Vierailija
9/58 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä teen tuota joskus ja voin kertoa, että se on myös musta tylsää. Mutta mitä muuta kertoisin, jos muiden puheenaiheet junnaa lapsissa? Ap

Mitä jos säästäisit koko seurueen typerältä seuraltasi?

Vierailija
10/58 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai voit kertoa omasta lapsuudesta tai vaikka tutuntutun muksun edesottamuksista!

Noin teenkin, mutta tuntuu typerältä, kun ne kuitenkin on omalle elämälle aika etäisiä ihmisiä. Ap

Vierailija
11/58 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyökyttelet ja esität kiinnostunutta

Vierailija
12/58 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit kertoa omassa elämässäsi tapahtuvista asioista, jotka ei liity lapsiin. Mikäli kuitenkin keskustelu selvästi kiinnostaa muita ja he esimerkiksi yrittävät ratkaista jotain ongelmaa, niin siinä vaiheessa on kohteliasta vain vetäytyä ja kuunnella. Tai olla kuuntelematta. Sitten vähemmän intensiivisessä vaihetta keskustelua voit vaihtaa aihetta muuhun.

Näin olen itse toiminut kaikkien puheenaiheiden suhteen.

Vierailija
13/58 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos säästäisit koko seurueen typerältä seuraltasi?

On seurue, jonka kanssa joudun muista syistä olemaan tekemisissä.

Mutta miksi suhtaudut aiheeseen noin hyökkäävästi?

Ap

Vierailija
14/58 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä mittapuulla se on rasittavampaa kuin jonkun omista lapsistaan jauhaminen?

Ensinnäkin on epäkohteliasta juoruta toisten ihmisten asioista ja varsinkaan alaikäisten lasten asioita.

Vierailija
15/58 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No entä jos se lapseton on oikeasti paljon heidän kanssaan tekemisissä, niin miksei sitten voisi ottaa osaa keskusteluun, jos aiheesta on tietämystä? Esim. jos puhutaan vaikka hampaiden puhkeamisesta, niin hyvin voi sanoa, että siskonlapsellakin välillä nosti kuumetta kun hampaita tuli. Muuten jotkut random-jutut sisarusten lapsista eivät kyllä kiinnosta muita, mutta jos ne liittyvät asiaan, niin miksikäs ei sitten niistä kertoisi.

Vierailija
16/58 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puheenaihe ei kiinnosta minua kuten anoppilassa loputon jankkaaminen ruoanlaitosta, en osallistu siihen.

Vierailija
17/58 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No entä jos se lapseton on oikeasti paljon heidän kanssaan tekemisissä, niin miksei sitten voisi ottaa osaa keskusteluun, jos aiheesta on tietämystä? Esim. jos puhutaan vaikka hampaiden puhkeamisesta, niin hyvin voi sanoa, että siskonlapsellakin välillä nosti kuumetta kun hampaita tuli. Muuten jotkut random-jutut sisarusten lapsista eivät kyllä kiinnosta muita, mutta jos ne liittyvät asiaan, niin miksikäs ei sitten niistä kertoisi.

Ei sillä sukulaisella ole mitään oikeutta jakaa toisen ihmisen lapsen terveystietoja tai yksityisiä asioita.

Vierailija
18/58 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit puhua omista kokemuksistasi lapsena tai sitten sukulaisten lapsista?  Tai sitten vaan yrittää vaihtaa puheenaihetta

Vierailija
19/58 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein menee (juhlissa, illanistujaisissa) niin että miehet ja naiset kokoontuu omiin porukoihinsa - mä menen aina miesten porukkaan, siellä ei jauheta lapsista.

Tietty jos ollaan vaikka työpaikan kahvipöydässä ja vain naisia niin toivoton tilanne.

Vierailija
20/58 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki osaavat. Tää on nyt vaan tätä typerää provoilua.

Kaikki heistä puhuvat kahden kesken mun kanssa muista aiheista. Mutta sitten kun on isompi porukka koolla, alkaa äiti-ihmisten bondaus. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän