Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen vahingoniloinen kaikille niille, jotka eivät ottaneet korkokattoa lainoihinsa viimeisinä parina vuotena!

Vierailija
04.03.2023 |

Itse otin, sen korkoa alentava vaikutus on jo nyt 1,2%, ensi syksynä varmaan 3,3%! Se tekee kuukausitasolla kuitenkin itselleni ainakin 600€ säästön! Sen verran enemmän käyttörahaa, kuin ilman kattoa elävälle! Ja katto on voimassa vuoteen 2035. Otin sen 2021.

Kommentit (285)

Vierailija
121/285 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua harmittaa, että on tuollaisia ihmisiä olemassa kuin Ap.

Itse tunnen myötätuntoa kaikkia ongelmissa ja tukalassa tilanteessa olevia kohtaan.

Ap on lisäksi aika kapeakatseinen. Nyt ei ole kyse vain lainojen koroista, vaan tässä keitellään hieman isompaa soppaa, joka koskettaa loppupeleissä koko suomea. Saattaa käydä vielä hassusti muillekin vaikka olisikin tehnyt kaikkein parhaimmat ja fiksuimmat päätökset. Meillä on valtion johdossa WEF:in kouluttamat agentit, joiden päämäärä on tuhota suomi valtiona ja johdattaa tilanne kohti uutta maailmanjärjestyssä.

Tässä nyt ensin vaan nostellaan sähkön hintaa ja korkoja. Kohta kiristetään ja kurjistetaan elämää muilla keinoin, niin vastaan tulee kyllä, Ap, sinutkin nujertavat keino. Kannattaa alata vaihtamaan asennetta ja harjoittelemaan myötätuntoa.

Da, da Pjotr.

Vierailija
122/285 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko suuri laina, eikä mitään korkokattoja. Silti ei minkäänlaista ahdinkoa saati maksuvaikeuksia, jatkossakaan. Joillakin on raha-asiat sillä tavalla, mitäs siihen sanot persaukinen ap?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/285 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 autolainaa ehdin maksaa käytännössä nollakoroilla ja 10 vuotta asuntolainaakin (alussa oli 4-6%).

Nykyisistä lainoista toista on muutama tonni enää, joten 4,4% korko ei paljoa paina. Toisesta taas saan korot vähentää tulonhankkimiskuluina... Joten ei olis katoista ollut iloa.

Vierailija
124/285 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 autolainaa ehdin maksaa käytännössä nollakoroilla ja 10 vuotta asuntolainaakin (alussa oli 4-6%).

Nykyisistä lainoista toista on muutama tonni enää, joten 4,4% korko ei paljoa paina. Toisesta taas saan korot vähentää tulonhankkimiskuluina... Joten ei olis katoista ollut iloa.

Et ymmärrä miten verotus ja vähennykset toimivat, jos luulet että korkojen vähennysoikeus tarkoittaa ettei korkojen määrällä ole väliä.

Vierailija
125/285 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melko suuri laina, eikä mitään korkokattoja. Silti ei minkäänlaista ahdinkoa saati maksuvaikeuksia, jatkossakaan. Joillakin on raha-asiat sillä tavalla, mitäs siihen sanot persaukinen ap?

Oletko vähän tyhmä, kun maksat ilmaan satoja euroja turhasta? Sitä sanotaan tyhmyydeksi, Mulla on takuulla suurempi varallisuus kuin sulla. Pidän myös siitä, että euroja saa käyttää itselleen mukavaan, eikä ostaa niillä ilmaa.

Ap

Vierailija
126/285 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ymmärrä miten verotus ja vähennykset toimivat, jos luulet että korkojen vähennysoikeus tarkoittaa ettei korkojen määrällä ole väliä.

Helou, ainakin itse ymmärsin, ettei korkoprosentilla ole väliä, koska lainasumma on enää joitain tuhansia. Ei sillä silloin olekaan.

Ap

Vierailija
127/285 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko vähän tyhmä, kun maksat ilmaan satoja euroja turhasta? Sitä sanotaan tyhmyydeksi, Mulla on takuulla suurempi varallisuus kuin sulla. Pidän myös siitä, että euroja saa käyttää itselleen mukavaan, eikä ostaa niillä ilmaa.

Ap

Ei takuulla ole. Vain persaukiset jaksavat miettiä jokaista euroaan kuin se olisi viimeinen ja vielä kehua tuntevansa jotain vahingoniloa muiden lainakulua kohtaan. 😂

Vierailija
128/285 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas voisin olla vahingoniloinen ap:n kaltaisille joilla on niin onneton elämä että toivoo muille pahaa.

Mutta en ole. Olen onnellinen tässä ja nyt eikä haittaa pätkääkään velkojen korkojen nousut. Minulla on ihana mies, lapsi ja koti. Rahaakin löytyy. Elämä on ihanaa. Kokeilisit ap sinäkin nauttia elämästä ainaisen katkeruuden sijasta.

Vierailija
129/285 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi asunto maksettu jo kokonaan, ja onneksi ilman mitään täysin turhia kuluja jostain korkosuojasta. Ei varmasti kääntäisi vaakakuppia hyödyn puolelle jos nyt jonkun vuoden hyötyisikin korkosuojasta.

Vierailija
130/285 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas voisin olla vahingoniloinen ap:n kaltaisille joilla on niin onneton elämä että toivoo muille pahaa.

Mutta en ole. Olen onnellinen tässä ja nyt eikä haittaa pätkääkään velkojen korkojen nousut. Minulla on ihana mies, lapsi ja koti. Rahaakin löytyy. Elämä on ihanaa. Kokeilisit ap sinäkin nauttia elämästä ainaisen katkeruuden sijasta.

Niinpä. Todella säälittävä luuseri.

Vierailija
131/285 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei takuulla ole. Vain persaukiset jaksavat miettiä jokaista euroaan kuin se olisi viimeinen ja vielä kehua tuntevansa jotain vahingoniloa muiden lainakulua kohtaan. 😂

No onhan. Sulla on väärä käsitys miljonääristä. Moni on itseasiassa hyvinkin tarkka rahoistaan. Mulla on AINAKIN 2 miljoonan omaisuus, sulla tuskin lähellekään.

Ap

Ap

Vierailija
132/285 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No onhan. Sulla on väärä käsitys miljonääristä. Moni on itseasiassa hyvinkin tarkka rahoistaan. Mulla on AINAKIN 2 miljoonan omaisuus, sulla tuskin lähellekään.

Ap

Ap

Juu, juu ja kohta heräät.

Vierailija
133/285 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Rahaa se vaan on, eli ei mitään vakavaa. Tietysti persaukiselle jokainen euro on elämän ja kuoleman asia. Ja kuule, rahaa riittää kyllä "omaan mukavaan" ja paljon muuhunkin, vaikka parin vuoden ajan joutuisi maksamaan vähän korkojakin. Harmi, että oma tilanteesi on sellainen, että korkomenot leikkaisivat mahdollisuutesi muuhun kulutukseen.

Vierailija
134/285 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään ole katkera! Olen myös onnellinen. Minulla on kaikki asiat todella hyvin. Niilläkin olisi, jotka olisivat ottaneet korkokaton, eivätkä paisutelleet netissä, että pankki voittaa siinä AINA. Ja joutuisi nyt maksamaan satoja euroja ei-mistään kuukaudessa. Ei minun iloani ja onneani vähennä tippaakaan se, että nautin siitä, että he maksavat ilmasta nyt kun minä saan pitää saman rahan tai käyttää, mihin haluan :)

Ap

Vierailija
135/285 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummallinen asenne olla iloinen toisten epäonnesta... huhhuh...

Jos vahingonilon mahdollisuus menisi, niin moni ei haluaisi elää. 

Vierailija
136/285 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ap

Mutta silti mikään määrä mammonaa ei saa sinua onnelliseksi. Olet vinkunut tällä palstalla katkerana, vihaisena, vahingoniloisena, narsistisena qusipäänä jo vuosikymmenen. Ja sama omissa myrkkyliemissäsi kiehuminen jatkuu aina vain. Ei kuule kateeksi käy.

-eri

Vierailija
137/285 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ap

Sulla ei ole mitään, ei edes järkeä.

Vierailija
138/285 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ap

Juu, juu ja kohta heräät.

Oon täysin hereillä :) Sain 1,5 miljoonan perinnön 2019. Se ei ollut ainoa varallisuuteni.

Ap

Vierailija
139/285 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korkokatto on fiksu vaihtoehto heille ketkä on ottanut velkaa todella paljon tuloihinsa nähden mutta muille ei ole. Korkokatto on siis heillä käytössä ketkä ovat ottaneet aivan liian ison lainan omiin tuloihinsa nähden, heillä myös lainan takaisinmaksuaika on +20 vuotta ja he makselevat korkoja todella paljon korkokatosta huolimatta.

Ja TAAS joku osaamaton puhuu p*skaa!!!!

Kyllä se oli kannattava halvan rahan aikana kaikille!!!! Varsinkin siis silloin, kun korona alkoi sekoittaa taloutta ja raha oli vieläkin halpaa.

Ap

Miten se korkokatto on kannattavaa kenellekkään? Korkokatto ei ole ilmainen ja vaikka sinulla on korkokatto niin silti sä makselet korkoja. 

Korkojen määriin vaikuttaa kaikista eniten se kuinka kauan sä makselet sitä velkaa taikaisin, mitä pidempää sä maksat velkaa takaisin niin sitä enemmän sä korkoja makselet.

Sä voit itse laskea sen kuinka paljon korkoja makselet 2% korkoprosentilla jos laina-aikasi on 10v,15v,20v tai 25v niin sä yllätyt.

Ihan oikeasti, miten kukaan voi kysyä mitään näin tyhmää? Pitäisikö sen nimi olla sinua varten koron leikkuri, jotta tajuaisit, miksi se kannattaa?

Nykyisillä asuntojen hinnoilla (johon minun lainani siis ei ole) harva pystyy maksamaan lainan 10 vuodessa. Aika vakio on varmaan ottaa 20 tai 25 vuotta laina-aikaa. Sä voit itse laskea, kuinka paljon siinä lainanottaja maksaa korkoja, jos se on 1,7% vs 6%.

Korkokaton sai 2021 maksimissaan 14 vuodeksi. Sen avulla henkilö saattaa jo voida maksaakin lainan 14 vuodessa. Palkat nousee, lainanhoito erä ei.

Tai maksaa ainakin niin pieneksi, ettei loppu ole enää paha, kun suojaus päättyy, jos korot sillonkin ovat korkealla.

Minä säästän korkokaton ansiosta, jos korko on ensi syksynä 4%, ja lainaa on 210 000€, 7000€ vuodessa. Ja aikalailla sama seuraavanakin vuonna, jos korot eivät laske jne.

Ap

Fiksut pystyvät halutessaan. niin minäkin tein, maksoin 8 vuodessa, joista 70 % viimeisen vuoden aikana. Kun itsella oli halpa korko ja euribor oli nousussa niin viimeisen 2 kuukauden aikana maksoin lainan kokonaan pois. Uusi korko olisi ollut noin 4%. Aikaisemman 7,5 vuotta olin sijoittanut säästyneet korko- ja "lainasuojaus" rahat OMAKSI lainasuojaukseksi. Ja täm kannatti PALJON enemmän kuin se että olisin maksanut 8 vuotta korkeampaa korkoa ja korkosuojauksesta.

Eivät pysty. Suurin osa jos ostaa 250 000 euron arvoisen ensiasunnon perheenä ei pysty lyhentämään 4% koroilla lainaa 10 vuodessa, kun erä olisi noin 3125€/kk. (jos marginaali on 1%).

Ap

Minä pystyin maksamaan 500 000 € asunnon 8 vuodessa, lainaa siitä oli 400 000.

Vierailija
140/285 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään ole katkera! Olen myös onnellinen. Minulla on kaikki asiat todella hyvin. Niilläkin olisi, jotka olisivat ottaneet korkokaton, eivätkä paisutelleet netissä, että pankki voittaa siinä AINA. Ja joutuisi nyt maksamaan satoja euroja ei-mistään kuukaudessa. Ei minun iloani ja onneani vähennä tippaakaan se, että nautin siitä, että he maksavat ilmasta nyt kun minä saan pitää saman rahan tai käyttää, mihin haluan :)

Ap

Sinulla ei mikään asia hyvin. Ei nyt, ei menneisyydessä eikä tulevaisuudessakaan. Katkeruutesi ja tarpeesi sepitellä satuja vauvapalstalla todistaa asian aukottomasti. 😂