Ulkonäön vanheneminen ja ikääntyminen ärsyttää
Olen 33-vuotias, ihoni on vielä suhteellisen nuorekas ja haluaisin pitää sen sellaisena mahdollisimman pitkään. Pieniä ikääntymisen merkkejä on jo näkyvillä kuten juonteita ja ryppyjä. Ihoni on aika herkkä ja kuivahko eikä se kestä aurinkoa. Olen käyttänyt paljon erilaisia kosteuttavia kasvovoiteita mutta mietin että pitäisikö jo ajoissa siirtyä anti-age tuotteiden puoleen?
Kommentit (726)
Vierailija kirjoitti:
Olen elänyt koko elämäni terveellisesti ja ihoni on vieläkin rypytön. Tarkoitan siis liikuntaa enkä mitään fitness hömppää. Syön myös terveellisesti (kasviksia, hedelmiä, marjoja) ja juon paljon vettä. Olen käyttänyt 20-vuotiaasta asti eri ihonhoitotuotteita ja minua luullaan 10 vuotta nuoremmaksi. Nyt testissä on tällainen ikääntyvän ihon hoitopakkaus https://tinyurl.com/tnfkhdfp Myös yksi asia mikä vaikuttaa paljon on se etten ole polttanut tupakkaa ja olen suojannut ihoni vaatteilla auringolta. En myöskään ole koskaan ollut sellainen auringonottaja tyyppi.
Minä olen 40-vuotias. En ole ikinä harrastanut mitään liikuntaa, tosin autottomana kävelen ja menen julkisilla kaikkialle. Minulla ei ole mitään ihonhoitorutiineja, enkä ole käyttänyt mitään erityisiä voiteita tai kasvonpesuaineita. Syön mitä sattuu, nukun miten sattuu (koska etätyöt). Elämä on ollut ihan saat4nanmoista vääntämistä ja pelkkää ylämäkeä. Olen silti rypytön ja nuorekas, ihan vaan kiitos geenien. Molemmat vanhemmat ovat edelleen ikäänsä nähden baby faceja.
En myöskään tupakoi, käytä alkoholia tai oleile auringossa, koska inhoan kesää. Lapsiakaan ei ole.
Tällä 44v miehellä ei kyllä ole varaa huudella ketään hölmöksi. T. Sivusta seuraaja
Vierailija kirjoitti:
Retinoli taitaa olla tutkitusti tehokkain ikääntyvälle iholle. Itse käytin The Ordinaryn retinolia ja jokin aika sitten siirryin L300 merkin retinolituotteisiin. Iso suositus. Kollageenilisän olen itse kokenut hyödylliseksi (iho tuntuu vähemmän kuivalta) kuten myös muut ravintolisät ja sitten tietty jo mainittu monipuolinen ruokavalio. Liikuntaa järkevästi ja unta myös. Täyteaineita ja botoxia olen käyttäny vähän alle kolmekymppisestä ja ainakin omasta mielestäni näytän nuorekkaammalta ilman otsan ja silmäkulmien ryppyjä, jotka itselläni olivat suht voimakkaat. Aurinkoa olen välttänyt noin 10 vuotta, mutta sitä ennen olin ihan hirmuinen auringonpalvoja ja sen kyllä ehkä huomaa ihostani kun vertaan niihin, jotka ovat aina aurinkoa vältelleet. Nykyään 36-vuotiaana olen kuitenkin tyytyväinen omaan tilanteeseeni, vaikka tosiaan muutoksia on alkanut näkymään. Elämässä on kuitenkin niin paljon muita tärkeämpiä asioita kuin oma ulkonäkö. Itse toivon pystyväni vanhenemaan arvokaasti. Ja mitä tulee noihin käyttöpäivä-provoihin, niin sääliksi käy ihmisiä, jotka miettivät muita esineinä. Eiköhän tuolla meiningillä kaikki elämän parhaat jutut mene ohi. Kuten henkinen yhteys ja pyyteetön rakkaus.
Aika pitkä teksti voitko laittaa tiktokkina
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä kukaan ei voi sanoa objektiivista arviota itsestään. Tuota kuulee kiusallisen usein "näytän ikäistäni nuoremmalta" . Joojoo niinhän me kaikki. Eteenkin palstamiehet putoaa tähän kuoppaan niin kovin helposti.
Tässä keskustelussa naiset näyttävät kuitenkin viljelevän tätä oikein urakalla, mutta miksi sinä vedät tähän jotain ''palstamiehiä''? En ymmärrä pointtiasi ollenkaan. T:Mies44
Kalikka ilmeisesti kalahti. Ei ole tarkoitus ilkeillä, kunhan lyön faktat pöytään.
Mitkä faktat? Jos tämä on fakta, niin omituista että se ei päde tähän keskusteluun lainkaan missä faktaasi esität. Tässä ketjussa on paljon sitä naisten logiikkaa. T:Mies44
Vierailija kirjoitti:
Tällä 44v miehellä ei kyllä ole varaa huudella ketään hölmöksi. T. Sivusta seuraaja
Olisiko sinulla jotain perusteluita syytöksiisi? Ilman niitä vaikutat hölmöltä. T:Mies44
Vierailija kirjoitti:
Aurinko vanhentaa ihoa tosi voimakkaasti. Huonot yöunet ja stressi myös näkyy ihossa helposti. Kannattaa myös tehdä jonkinlainen ihonhoitorutiini ja seurata sitä esim yövoide, päivävoide jne. t. rypytön N40
Ihan sama mitä teet, ikääntyminen näkyy. Ei ole olemassa ihmeaineita, joilla estää ihon vanhentuminen. Terveelliset elämäntavat, liikunta ja normaalipainossa pysyminen auttavat parhaiten siinä ettei näytä ikäänsä vanhemmalta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä kukaan ei voi sanoa objektiivista arviota itsestään. Tuota kuulee kiusallisen usein "näytän ikäistäni nuoremmalta" . Joojoo niinhän me kaikki. Eteenkin palstamiehet putoaa tähän kuoppaan niin kovin helposti.
Tässä keskustelussa naiset näyttävät kuitenkin viljelevän tätä oikein urakalla, mutta miksi sinä vedät tähän jotain ''palstamiehiä''? En ymmärrä pointtiasi ollenkaan. T:Mies44
Kalikka ilmeisesti kalahti. Ei ole tarkoitus ilkeillä, kunhan lyön faktat pöytään.
Mitkä faktat? Jos tämä on fakta, niin omituista että se ei päde tähän keskusteluun lainkaan missä faktaasi esität. Tässä ketjussa on paljon sitä naisten logiikkaa. T:Mies44
Tässä sulle kaksi esittämääni faktaa:
1) kukaan ei pysty täysin objektiivisesti arvioimaan itseään.
2) palstamiehet kapsahtavat tähän. Tässä ketjussa on tasan yksi mies (sinä). Hän on tähän kapsahtanut. Eli tässä ketjussa 100% miehistä pitää itseään virheellisesti nuoremman/paremman näköisenä mitä on.
Miehen, joka ei hallitse edes alkeellisinta kielioppia, ei kannata tulla pätemään tänne.
Vierailija kirjoitti:
Olen elänyt koko elämäni terveellisesti ja ihoni on vieläkin rypytön. Tarkoitan siis liikuntaa enkä mitään fitness hömppää. Syön myös terveellisesti (kasviksia, hedelmiä, marjoja) ja juon paljon vettä. Olen käyttänyt 20-vuotiaasta asti eri ihonhoitotuotteita ja minua luullaan 10 vuotta nuoremmaksi. Nyt testissä on tällainen ikääntyvän ihon hoitopakkaus https://tinyurl.com/tnfkhdfp Myös yksi asia mikä vaikuttaa paljon on se etten ole polttanut tupakkaa ja olen suojannut ihoni vaatteilla auringolta. En myöskään ole koskaan ollut sellainen auringonottaja tyyppi.
Juu varmaan noi auttaa, mutta ihotyypillä on suuri merkitys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko sinulla jotain perusteluita syytöksiisi? Ilman niitä vaikutat hölmöltä. T:Mies44
Lue aikaisemmat kommenttisi. Pientä itsekritiikkiä nyt. Alkaa mennä kiusalliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset on kummallisia. Kehuvat jotain tuotetta, mutta jos mies ostaa sen, se on huono juttu. Osaatteko selittää miksi toimitte niin? T:Mies 44
Kuka sanoo että on huono juttu, se sun 30v vaimoko? Hän ei ole kaikki naiset. Itseasiassa häntä ei ole edes olemassa.
No sellaisen kuvan täältä nyt saa. Ihmeellisen agressiivinen asenne täällä on kun ostan vaimolle rasvaa. T:Mies44
Sä oisit kyl oikein painajainen aviomiehenä. Voin kuvitella miten kyttäisit ja kontrolloisit kaikkea: syömisiä, liikkumisia, painoa jne. Mut mielikuvitusvaimoa nuo ominaisuudet ei varmaan haittaa, hän tuskin jättää sinua. Sinä varmaan vaihdat hänet nuorempaan.
Ai se on nyt niin väärin että ostan vaimolle naisten suosittelemaa naamarasvaa? Se tekee minusta tuollaisen? Onko sinulla jotain patoutumia? Kyselen helkkari naamarasvasta. Olisi kai pitänyt valehdella olevani nainen, että tulisin kohdelluksi ihan ihmisenä. T:Mies44
Olen näyttänyt nuorena nuorelta, keski-ikäisenä keski-ikäiseltä ja nyt vanhana (61 v) vanhalta. En tajua miksi asioiden pitäisi olla jotenkin toisin? Pidän rypyistäni ja ihoni/kehoni muutoksista. Ne ovat kiinnostavia. Kivuista tai muista vaivoista en pidä mutta niistä en pitänyt nuorenakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue aikaisemmat kommenttisi. Pientä itsekritiikkiä nyt. Alkaa mennä kiusalliseksi.
Kyselen naamarasvasta ja perusteluita sille miksi minua haukutaan. Kerrotko jo vai jatkatko tuota lapsellista peliäsi? T:Mies44
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en oo sitten IKINÄ nähnyt yhtään +40 vuotiasta jolla ei olisi yhtään ryppyä :D Mutta miten te kaikki palstan 40-vuotiaat olette niin rypyttömiä? Siis ei rypyissä mitään pahaa ole ja musta olisi enemmän luonnotonta jos ei olisi yhtään ryppyä vanhana.
Oma äiti 50+ ja ryppyjä ei vain ole. On hoitanut ihoa ahkerasti ja erityisesti suojakerroin ollut kovassa käytössä aina, kesät talvet. Geenitkin varmasti vaikuttaa, mummolla eli äidin äidillä myös hyvinkin rypytön iho ikäisekseen. Mutta harvemmin rypyttömiä keski-ikäisiä saati vähäryppyisiä kahdeksankymppisiä näkee, se on ihan totta.
Paksu rasvainen ihotyyppi ei ryppyynny.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2) palstamiehet kapsahtavat tähän. Tässä ketjussa on tasan yksi mies (sinä). Hän on tähän kapsahtanut. Eli tässä ketjussa 100% miehistä pitää itseään virheellisesti nuoremman/paremman näköisenä mitä on.Miehen, joka ei hallitse edes alkeellisinta kielioppia, ei kannata tulla pätemään tänne.
Näytäppäs kohta missä minä pidän itseäni nuoremman tai paremman näköisenä? Kyselin naamarasvasta ja se aiheuttaa raivoa. Todella hämmentävää. T:Mies44
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset on kummallisia. Kehuvat jotain tuotetta, mutta jos mies ostaa sen, se on huono juttu. Osaatteko selittää miksi toimitte niin? T:Mies 44
Kuka sanoo että on huono juttu, se sun 30v vaimoko? Hän ei ole kaikki naiset. Itseasiassa häntä ei ole edes olemassa.
No sellaisen kuvan täältä nyt saa. Ihmeellisen agressiivinen asenne täällä on kun ostan vaimolle rasvaa. T:Mies44
Sä oisit kyl oikein painajainen aviomiehenä. Voin kuvitella miten kyttäisit ja kontrolloisit kaikkea: syömisiä, liikkumisia, painoa jne. Mut mielikuvitusvaimoa nuo ominaisuudet ei varmaan haittaa, hän tuskin jättää sinua. Sinä varmaan vaihdat hänet nuorempaan.
Ai se on nyt niin väärin että ostan vaimolle naisten suosittelemaa naamarasvaa? Se tekee minusta tuollaisen? Onko sinulla jotain patoutumia? Kyselen helkkari naamarasvasta. Olisi kai pitänyt valehdella olevani nainen, että tulisin kohdelluksi ihan ihmisenä. T:Mies44
Ostatko (mielikuvitus)vaimolle myös tamponit ja sukkahousut? Katos kun kosmetiikan ostaminen ei ole niin yksiselitteinen juttu. Menee aika henkilökohtaiselle alueelle jos niitä toiselle ostaa vieläpä jonkun random palstan vinkeillä. Käy vaikka sokoksen tai stockmannin kosmetiikkaosastolta pyytämässä näytteitä. Kokeilemalla se oikea tuote löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi täällä alapeukutetaan sitä että haluan pitää vaimoni ihosta huolta? T:Mies 44
No ehkäpä siksi että sun täytyis nyt keskittyä pitämään huolta omasta ulkonäöstäsi. Testot alkaa tippumaan just tossa iässä. Kannattaa hankkia korvaushoitoa tai ainakin lisätä lihaskuntotreeniä koska lihakset eivät pysy enää itsestään.
Miksi sinä olet minun ulkonäöstä huolissasi, mitä se sinulle kuuluu ja miten vaimosta huolehtiminen sulkee itsestä huolehtimisen pois? Järjen käyttäminen on sallittua sinullekkin. T:Mies44
Minullekkinko? Just.
Jos olet se ketä lainasin, niin kyllä. Kysyinkin jo, että miten vaimon naamarasva sulkee minulta itsestäni huolehtimisen pois? Osaatko avata tuota sinun ajattelua? T:Mies44
Lähde menee, sinua ei kaivata tällä palstalla. Keksi jotain muuta tekemistä
Mä en käytä aikaani puhuakseni vajakeille jotka eivät hallitse edes alkeellisinta kielioppia. Jos tämä nyt täytyy vääntää rautalangasta. Muut tajusi kyllä.
Et taida tajuta itsekkään. Jatka haukkumista, minä kestän sen kyllä, mutta mielummin kuulisin suosituksia noista tuotteista. T:Mies44
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2) palstamiehet kapsahtavat tähän. Tässä ketjussa on tasan yksi mies (sinä). Hän on tähän kapsahtanut. Eli tässä ketjussa 100% miehistä pitää itseään virheellisesti nuoremman/paremman näköisenä mitä on.Miehen, joka ei hallitse edes alkeellisinta kielioppia, ei kannata tulla pätemään tänne.
Näytäppäs kohta missä minä pidän itseäni nuoremman tai paremman näköisenä? Kyselin naamarasvasta ja se aiheuttaa raivoa. Todella hämmentävää. T:Mies44
Johan sä tuossa alussa löit niitä omia faktojasi miten naisille aika on julma ja mies vaan paranee. Enkä mä raivoa. Se on sun täysin sun omaa tulkintaasi.
Ei iho vaadi päivä ja yövoidetta erikseen. Se on vaan myyntikikka.
Se on osa sitä. Jos te osaisitte ostaa oikeaa rasvaa, niin miksi te suosittelette rasvoja toisillenne? Osaatko vastata, vaikutat muutoin todella hölmöltä. T:Mies44