Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, ketkä syötte rauhoittavia eli bentsodiatsepiinejä

Vierailija
03.03.2023 |

Miksi syöt niitä? Kuinka kauan olet syönyt? Kuinka usein syöt niitä? Oliko reseptiä helppo saada?

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Temestaa, jos ahdistus on todella paha ja päivittäinen toinen lääke (ei bentso) ei pidä oireita kurissa. Onneksi tarvitsen sitä vain harvoin.

Lääkitystä valvoo yksityinen psykiatri.

Vierailija
42/63 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viikon ajan pistin ylös kellonajat millon menin nukkumaan ,yöheräilyt  yms.

Lääkäri ihan ite sano ekaksi että kirjottaa imovanea nyt ja perus diapamia varalle kans.

Mikä hiton lekuri määrää imovanen lisäksi vielä pamia unettomuuteen? 😮

Milloin kukakin lääkäri tuolta terveysasemalta näköjään määrää kun vaan laittaa uusintapyynnön kannan kautta. 90 mg Oxamiinia, 20 mg Tenoxia ja  15 mg Imovanea päivässä. 17 vuotta olen tuolla koktaililla mennyt.

huh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole päihdelinkki.

Vierailija
44/63 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
45/63 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bentsodiatsepiineja saa jos on oikea tarve

Heh. Mä sain eläkepaperit ennen bentsoja. Ei ole mitenkään harvinaista että mieluiten annetaan paperit postissa kuin autetaan ihminen työ- ja/tai opiskeluelämään kiinni.

Siitä vaan lääkärin takki päälle ja arvioimaan, kun noin hyvin tiedät että tarpeeseen menee joka ikinen kerta. Osa hölmöimmistä puhuu vieroitusoireista pahempina kuin varsinaisista oireista, joiden vuoksi ovat lääkettä saaneet. Siinä oikein muheva esimerkki siitä, miten "tarpeeseen" lääkkeitä määrätään.

Mä sain bentsot ennen eläkepapereita. Ei auttanut sekään. Pitää vaan hyväksyä, ettei kaikki aina mene kuin strömsössä.

Vierailija
46/63 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Vierailija
47/63 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin siis päihteellä juuri nitistetään se kipu tai ahdistus. Suomenettuna - krooninen tauti.  

Vierailija
48/63 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Vierailija
49/63 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neanderthalensis kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin siis päihteellä juuri nitistetään se kipu tai ahdistus. Suomenettuna - krooninen tauti.  

Niitä kutsutaan lääkkeiksi asianmukaisessa käytössä.

Vierailija
50/63 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh. Mä sain eläkepaperit ennen bentsoja. Ei ole mitenkään harvinaista että mieluiten annetaan paperit postissa kuin autetaan ihminen työ- ja/tai opiskeluelämään kiinni.

Siitä vaan lääkärin takki päälle ja arvioimaan, kun noin hyvin tiedät että tarpeeseen menee joka ikinen kerta. Osa hölmöimmistä puhuu vieroitusoireista pahempina kuin varsinaisista oireista, joiden vuoksi ovat lääkettä saaneet. Siinä oikein muheva esimerkki siitä, miten "tarpeeseen" lääkkeitä määrätään.

. Anna kun arvaat, painoindeksisi on yli 30

Vierailija
51/63 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ikinä ollut. Ihan normaali nykyään, nuorena alipainoa. Mukava kun huolehdit 🤗

Vierailija
52/63 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tenox oli. Lopetin sen, mutta hain varmuuden vuoksi kaappiin. Minulla on myös opamox ahdistukseen. Käytän sitä n. tbl/pvä, joskus täytyy ottaa yksi tai kaksi enemmän.

Vierailija
53/63 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viikon ajan pistin ylös kellonajat millon menin nukkumaan ,yöheräilyt  yms.

Lääkäri ihan ite sano ekaksi että kirjottaa imovanea nyt ja perus diapamia varalle kans.

Mikä hiton lekuri määrää imovanen lisäksi vielä pamia unettomuuteen? 😮

Milloin kukakin lääkäri tuolta terveysasemalta näköjään määrää kun vaan laittaa uusintapyynnön kannan kautta. 90 mg Oxamiinia, 20 mg Tenoxia ja  15 mg Imovanea päivässä. 17 vuotta olen tuolla koktaililla mennyt.

Julkiselta? Oletko vanhempi? Millä diagnoosilla noin tujut lääkkeet?

Itse 35, paniikkihäiriötä ja ahdistusta teinistä asti. Nyttemmin myös ptsd, oon tullut usein pahoinpidellyksi ja nyt taas on kausi etten nuku, en uskalla ovesta ulos ja tosissani pohdin itsemrhaa. Mielialalääkitys on ollut pitkään. Saan paniikkikohtauksen parhaillaan jo herätessä, en todellakaan olisi työkykyinen kun en uskalla edes roskia viemään. En ole kuukauteen käynyt kaupassa. Olin osastollakin kun alkoi olemaan niin paha olo, ne haluaa hoitaa kaiken propralilla.

Mulle marmatetaan ja halutaan lopettaa jo toi 15mg opamox kerran päivässä. En tosiaan pärjää sillä 🙁 Imovane sentään minimiannostuksella sekin onneksi, koko ajan pelkään että lopettavat nämäkin reseptit koska tulee niin kova painostus lopettamiseen. Kummastakin lääkkeestä ollaan ehdottomia, että annostusta ei saa ylittää enkä saa mitään muuta rinnallekaan.

Inhottavaa tuntea itsensä nrkkariksi kun joutuu anelemaan tarvittavia lääkkeitä, eikä niitä silti saa :'(

Vierailija
54/63 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paniikkikohtauksiin, vaikeaan sosiaaliseen ja yleistyneiseen ahdistukseen olen ihan pyytämättä saanut aikanaan Opamox-reseptin. Se on kyllä terapian lisäksi tavallaan pelastanut elämäni, olen pystynyt opiskelemaan ammatin ja voinut muutoin olla aktiivisempi elämässäni kun ei ole joka tilanteessa tarvinnutkaan jäädä kotiin tai jättää jokin tärkeä asia hoitamatta siksi, että pelko-oireet estävät tekemästä. En ole koskaan kokenut riippuvaisuutta ja olen pitkiäkin aikoja ollut niitä syömättä kokonaan. Joihinkin asioihin vain tarvitsen niitä pärjätäkseni...

Vierailija
55/63 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ikinä ollut. Ihan normaali nykyään, nuorena alipainoa. Mukava kun huolehdit 🤗

Ken uskoo, arvon tonnikeijukainen.

Vierailija
56/63 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei näin! Oikea muoto on bentsidiatsepiineja.

Häh häh hää! 😆

Vierailija
57/63 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tuli tosi tarpeeseen, kiitos bentsolle, kiitos lääkärille.

Vierailija
58/63 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kesällä opamoxeja ahdistukseen kun perheeni joutui pahaan kolariin. Kerran ahdisti niin paljon että otin kaksi pilleriä ja sammuin heti. Pari kertaa nukahtamisen tueksi ottanut myös. Vielä on purkissa puolet popsimatta. Sain reseptin ihan "pyytämättä" kun vain kerroin lääkärille että nyt ahdistaa aivan sikana ja kokoajan.

Vierailija
59/63 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 vuotta olen syönyt sosiaalisten tilanteiden pelkoon/ahdistukseen. Paitsi viimeiset 10 vuotta olen syönyt niitä todella harvoin ja minimaalista annosta. Ikä ja äidiksi tulo on karaissut pelkoja lievemmiksi.

Olen saanut rauhoittavia ennen terveyskeskuksesta yleislääkäriltä ja mielenterveyspuolen lääkäriltä, mutta käsittääkseni sieltä ei niitä enää saa. Käytän siis nykyään samaa yksityistä psykiatria. Näinköhän edes pitää enää vastaanottoa koska on eläkkeellä. Todennäköisesti en saa rauhoittavia enää mistään, kunhan nykyiset loppuu.

Vierailija
60/63 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa. Sen sijaan antipsykootteja saa joka vaivaan vaikka ne vaan pahentaa oloa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme