Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, ketkä syötte rauhoittavia eli bentsodiatsepiinejä

Vierailija
03.03.2023 |

Miksi syöt niitä? Kuinka kauan olet syönyt? Kuinka usein syöt niitä? Oliko reseptiä helppo saada?

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viikon ajan pistin ylös kellonajat millon menin nukkumaan ,yöheräilyt  yms.

Lääkäri ihan ite sano ekaksi että kirjottaa imovanea nyt ja perus diapamia varalle kans.

Mikä hiton lekuri määrää imovanen lisäksi vielä pamia unettomuuteen? 😮

Vierailija
22/63 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on paha unettomuus. Siihen sain yksityiseltä bentsot 15mg ja unilääkkeitä. Yritän vähentää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri ihan ite sano ekaksi että kirjottaa imovanea nyt ja perus diapamia varalle kans.

Semmonen joka tajus että nyt oon joko köyden jatkona kohta tai sitten rauhotun päivisin/iltaisin,ja myös nukun yöllä(ainakin jonkun tunnin).

Vierailija
24/63 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettava totuus on, että noita vastaanotolla lääkäriltä pyytävät ovat kaikki narkkareita.

Insuliinin mankujat ne vasta narkkeja ovatkin. Ei puhettakaan että tehtäisiin itse jotain, vaan on saatava se tabu tai mikä muoto kenelläkin on addiktion aiheena.

Mitä sä oikein sönkötät, insuliinia ei voi antaa tabletteina se ei imeydy ruoansulatuskanavasta ja 1 tyypin diabeetikko vaan kuolee ilman insuliinia. Ei ehkä kannattais yrittää rinnastuksia jos on noin pihalla.

Ei ehkä kannata yrittää rinnastuksia jos ei ymmärrä sairaudesta mitään. Kannattaa lukaista hieman vaikka naistenlehtiä :)

No selitäpä mulle vähän lisää kun en tajua?

Vierailija
25/63 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettava totuus on, että noita vastaanotolla lääkäriltä pyytävät ovat kaikki narkkareita.

Insuliinin mankujat ne vasta narkkeja ovatkin. Ei puhettakaan että tehtäisiin itse jotain, vaan on saatava se tabu tai mikä muoto kenelläkin on addiktion aiheena.

Mitä sä oikein sönkötät, insuliinia ei voi antaa tabletteina se ei imeydy ruoansulatuskanavasta ja 1 tyypin diabeetikko vaan kuolee ilman insuliinia. Ei ehkä kannattais yrittää rinnastuksia jos on noin pihalla.

Ei ehkä kannata yrittää rinnastuksia jos ei ymmärrä sairaudesta mitään. Kannattaa lukaista hieman vaikka naistenlehtiä :)

No selitäpä mulle vähän lisää kun en tajua?

Perustelut? Ei tarvitse ajatella itse vaan antaa toisten tehdä ajatustyö?

Vierailija
26/63 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Semmonen joka tajus että nyt oon joko köyden jatkona kohta tai sitten rauhotun päivisin/iltaisin,ja myös nukun yöllä(ainakin jonkun tunnin).

Mulla meni myös joskus tuo yhdistelmä. Tiedä mitä ne ajatteli, päätti vaan tehdä työnsä niin? Munkaan työtä ei voi jokainen tehdä, joten olin kai arvokas yhteiskunnalle?

Vierailija
27/63 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on paha unettomuus. Siihen sain yksityiseltä bentsot 15mg ja unilääkkeitä. Yritän vähentää.

Millainen on paha unettomuus? Itse olen nukkunut yleensä korkeintaan neljä tuntia yössä vuosien ajan, eikä työterveyslääkäri suostu edes nukahtamislääkettä kirjoittamaan.

Vierailija
28/63 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei näin! Oikea muoto on bentsidiatsepiineja.

Oikea muoto on bentsodiatsebiineja.

Vierailija
29/63 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole koskaan saanut reseptiä pahaan sos.fobiaan, paniikkihäiriöön tai unettomuuteen bentsoja. Pari kertaa olen saanut sairaalan päivystyksessä bentsoja kun paniikkihäiriö menee liian pahaksi ja jää päälle. Muutamia kertoja en pystynyt kunnolla kävelemään kun paniikki oli päällä. Olin kuin jäykkä patsas. Sertralineja syön, mutta ne ei auta pahimpiin kohtauksiin. Vähentävät kyllä kohtausten määrää.

Vierailija
30/63 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bentsodiatsepiineja saa jos on oikea tarve

Vierailija
31/63 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa tietysti jos on tarve. Ei niistä riippuvaiseksi niin herkästi tule kuten väitetään.

Vierailija
32/63 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rivatril taas suomesta loppunut. Niitä tulee tukkuun joskus.

Vierailija
33/63 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronatyyppi täällä taas moi, mun paha unettomuus oli sitä että nukuin alle puoli tuntia yössä ja lisäksi oli tosi ahdistunut ja hyperaktiivinen olo. Päikkäreitäkään ei saanut otettua, ihan luonnotonta. Onneksi oli ohimenevää.

Vierailija
34/63 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin kukakin lääkäri tuolta terveysasemalta näköjään määrää kun vaan laittaa uusintapyynnön kannan kautta. 90 mg Oxamiinia, 20 mg Tenoxia ja  15 mg Imovanea päivässä. 17 vuotta olen tuolla koktaililla mennyt.

Vierailija
35/63 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh. Mä sain eläkepaperit ennen bentsoja. Ei ole mitenkään harvinaista että mieluiten annetaan paperit postissa kuin autetaan ihminen työ- ja/tai opiskeluelämään kiinni.

Siitä vaan lääkärin takki päälle ja arvioimaan, kun noin hyvin tiedät että tarpeeseen menee joka ikinen kerta. Osa hölmöimmistä puhuu vieroitusoireista pahempina kuin varsinaisista oireista, joiden vuoksi ovat lääkettä saaneet. Siinä oikein muheva esimerkki siitä, miten "tarpeeseen" lääkkeitä määrätään.

Vierailija
36/63 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rivatril taas suomesta loppunut. Niitä tulee tukkuun joskus.

🤣

Vierailija
37/63 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen on paha unettomuus? Itse olen nukkunut yleensä korkeintaan neljä tuntia yössä vuosien ajan, eikä työterveyslääkäri suostu edes nukahtamislääkettä kirjoittamaan.

Määrittelijästä kiinni.

Ketä muuta olet kokeillut kuin työterveyslääkäriä? Oletko aivan ehdoton sen suhteen, että on oltava juuri tietty valmiste vai voitko joustaa? Montako kertaa per vuosi yrität saada apua? Oletko kokeillut hallinnollisia menetelmiä kuten muistutusta tai kantelua?

Jos koet ettet jaksa noilla unilla niin sun ei tarvitse jaksaa. Itsellä tuo ei onnistuisi mutta turha muhun on verrata koska en ole työkykyinen noilla unilla, joten ei mulla olisi työterveyttäkään tuossa vaiheessa enää.

Hae apua jos et kestä. On sattumankauppaa kuka auttaa jos auttaa ja miten, mutta ihan heti en usko ettei sua voitaisi auttaa. Ellei sulla ole pidempi lista rajoituksia lääkkeiden suhteen.

Vierailija
38/63 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei välttämättä

Vierailija
39/63 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

5mg diapam silloin tällöin hankaliin paniikkikohtauksiin. Reseptin saaminen ei ollut hankalaa yksityisellä, julkisella eivät tahtoneet määrätä vaikka ei mitään väärinkäyttö/päihdetaustaa. En kyllä saa mitään hupia tuosta lääkkestä, vie vaan paniikilta pahimman terän niinkuin kuuluukin. Yksityinen lääkäri sanoi myös että valvira kyttää todella tarkasti nykyään kolmiolääkkeiden määräyksiä.

Vierailija
40/63 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei näin! Oikea muoto on bentsidiatsepiineja.

Oikea muoto on bentsodiatsebiineja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi