Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykyään joka toisella on sivupersoonahäiriö?

Vierailija
03.03.2023 |

Mistä tämä juttu oikein tulee? Ihan hiljattain olen törmännyt jatkuvasti ihmisiin, joilla on sivupersoonia. Facebookissa tuli vastaan jopa neulontaryhmässä. Ylellä esiteltiin hoitoalan opiskelija, jolla oli 17 sivupersoonaa. Nyt törmäsin asiaan jopa omassa lähipiirissäni, kun yläkouluikäinen lapsi kertoi että heidän luokalla on tyttö, jolla on monta persoonaa. Mistä tämä juttu oikein tulee?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orvolla se on oikea ISO sivupersoonahäiriö jos ette ole sattuneet huomaan..+muillakin kokoomuslaisilla..

Vierailija
22/31 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu yksinäisyydestä. Minulla oli mielikuvitusystäviä/sivupersoonia jo lapsena, koska olin yksinäinen lapsi. Nyt kuusikymppisenä minulla on edelleen ne samat mielikuvitusystävät, jotka ovat vanhentuneet minun mukanani. Nykyään ihmiset uskaltavat puhua avoimesti asioistaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, kuinka monta persoonaa sun päässä on?

Vierailija
24/31 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Toinen persoonani ei koskaan kirjoittelisi tänne. Hän halveksii tätä palstaa yli kaiken. Mutta minua tämä ei estä vaan voi päästää sormistani mitä ikinä mieleen tulee 🤣🤣🤣

Vierailija
25/31 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muunsukupuolisuus on todella out kun tämä sivupersoonatrendi rulaa!

Yleensä nää feikkaajat on myös muusuja. Jossain vaiheessa näin videon, jossa tyttö kertoi että hän nyt transitioituu koska hänen sivupersoonansa vaativat sitä. Joissain maissa kun saa hormonit ja leikkaukset vain pyytämällä.

Sanohan jokin maa, jossa fyysiset sukupuolenkorjaushoidot saa julkisella puolella *pyytämällä*.

Suomessa on todella tiukka seula näihin. Briteissä ja Ruotsissakin on koko ajan ollut tutkimukset, ja heilläkin käytännöt ovat tiukkenemaan päin.

Vähän OT, mutta lohdullista on edes, että ei hoitoja eikä diagnooseja saa vain tilaamalla kotiin kannettuna, oli did, adhd ta transsukupuolisuus kyseessä.

Vierailija
26/31 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän on tultu. Ihmiset katsovat videopätkiä ja diagnosoivat itselleen dissosiatiivisen identiteettihäiriön. Hurraa. Kuka tahansa voi muuten vaikka pitkittyneen stressin vuoksi olla vähän "Jekyll/Hyde". Sekamuotoiset persoonallisuushäiriötkin ovat hyvin yleisiä (esim. vaativa-estynyt-epävakaa, piirteitä kaikista.)

Näin on ja erityisesti nuorten kohdalla tämä alkaa olla haitallista. Lääkäristä kinutaan diagnoosia, ettei normaalia elämää tarvitsisi sietää.

Parempi olisi kysyä, onko meidän nykynormaalissa jokin pielessä, ei omassa mielessä. Ei ihan oikeasti joka toisella nuorella ole add:tä ja joka kolmannella sivupersoonaa.

Vau, joku oli muuten poistattanut tuon kommenttini johon vastasit.

Vierailija
27/31 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän on tultu. Ihmiset katsovat videopätkiä ja diagnosoivat itselleen dissosiatiivisen identiteettihäiriön. Hurraa. Kuka tahansa voi muuten vaikka pitkittyneen stressin vuoksi olla vähän "Jekyll/Hyde". Sekamuotoiset persoonallisuushäiriötkin ovat hyvin yleisiä (esim. vaativa-estynyt-epävakaa, piirteitä kaikista.)

Näin on ja erityisesti nuorten kohdalla tämä alkaa olla haitallista. Lääkäristä kinutaan diagnoosia, ettei normaalia elämää tarvitsisi sietää.

Parempi olisi kysyä, onko meidän nykynormaalissa jokin pielessä, ei omassa mielessä. Ei ihan oikeasti joka toisella nuorella ole add:tä ja joka kolmannella sivupersoonaa.

Vau, joku oli muuten poistattanut tuon kommenttini johon vastasit.

Kappas. On tämäkin kyllä paikka. Ei pitäisi yllättyä mistään, mutta en taaskaan näe kommentissasi mitään poistamisen arvoista.

Se sinulle vastannut

Vierailija
28/31 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teistä täällä vääkkyvistä kukaan tuskin sietäisi elämää DID:n kanssa ja kaikkea siihen liittyvää oirehdintaa.

Kannattaisi tutkia ja puhua vasta sitten jos ymmärrystä löytyy

Vierailija
29/31 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johtuu yksinäisyydestä. Minulla oli mielikuvitusystäviä/sivupersoonia jo lapsena, koska olin yksinäinen lapsi. Nyt kuusikymppisenä minulla on edelleen ne samat mielikuvitusystävät, jotka ovat vanhentuneet minun mukanani. Nykyään ihmiset uskaltavat puhua avoimesti asioistaan.

Sivupersoonahäiriö johtuu vakavista traumoista, eikä mielikuvitusystävät ole sivupersoonia.

Vierailija
30/31 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko joku muoti-ilmiö kuten sosiaalinen introvertti ja erityisherkkyys? Vai onko lasten kasvatus vaan niin retuperällä nykyään, että on tällaisiakin ongelmia? Lapsuuden traumoistahan nuo syntyy.

Ihan pieni trauma ei tuota aiheuta, vaan niin vakava että oma minuus on pirstoutunut. Moni kokee esim. lapsuudessa vakavaa hyväksikäyttöä, mutta heille ei silti tuota tule.

Kyllä identiteetin riisto jonkin asteen persoonallisuushäiriön laukaisee.

Vierailija
31/31 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muunsukupuolisuus on todella out kun tämä sivupersoonatrendi rulaa!

Kyllä! Muunpersoonallisuudet ovat tätä päivää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä