Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sofi Oksanen arvostelee Käärijää kovin sanoin Venäjä-kannanotosta

Vierailija
03.03.2023 |

https://www.iltalehti.fi/musiikki/a/592aaf2b-6dd3-4201-af75-6b5a0aa88efd

Mistä lähtien Suomi on ollut joku Pohjois-Korea, jossa ei saa seurata, mitä muut tekevät? Itsekin seuraan propaganda-kanavia, osittain huvin vuoksi ja osittain sen takia, että tiedän mitä valheita kulloinkin siellä kiertää.

Kommentit (990)

Vierailija
861/990 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oksanen on virolainen joka ei tajua lähteä tästä maasta pois. Minua ei kiinnosta mitä mieltä on ja jokainen saa seurata mitä haluaa, Suomessa on sentään sananvapaus olemassa.

Jos olisin Oksasen mies, ottaisin eron.

Vierailija
862/990 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oksasesta on aika ajanut ohi. Aikansa sitä tekotaiteellista shaibaa kuunneltiinkin. Hänen suurteoksensa ovat pölyttyneenä kasana kirppareiden "annetaan ilmaiseksi" pinoissa. 

Tää on muuten totta. Keräsin talteen "Annetaan ilmaiseksi" -kasasta Oksasen Puhdistus-kirjan.

Niin minäkin, mutta se oli niin huono, että vein sen takaisin kasaan luettuani siitä 10 sivua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
863/990 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en nyt jotenkin näe tuota Käärijää minään himokommarina, joka tarkoituksella levittää propagandaa tai yhtään mitään agendaa. Vaikuttaa kiltiltä ja ujolta pojalta, joka ei ehkä ole kovin kouluja käynyt, vaan sellainen naapurinpoikamainen vekkuli.

Vierailija
864/990 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä pidä ketään VKK porukkaa seuraavaa fiksuna.

VKK on hyvin edustettuna tässä keskustelussa.

Onneksi tippuu vaaleissa. Omakin sakki jättää anon ruikuttamaan kun pahan juoruämmän. Huivi vaan päähän.

Vierailija
865/990 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sofi voisi jättää somepoliisin hommat ja keskittyä vaihteeksi kirjoittamiseen. 

No enpä tiedä. En ole saanut edes puhdistusta loppuun. Unilääkkeenä se kyllä toimi.

Aika epämiellyttävä kirja se Puhdistus, kirjailijan tarkoitusperä näkyy liian selvästi, ns. tendenssi. Ei taidetta, vaan hyvin tehtyä propagandaa.

Kertoihan se totuuden virolaisista. Virolainen muija tapatti siskonsa venäläisillä, koska oli mustasukkainen tämän miehestä.

Vierailija
866/990 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskallanko nyt seurata Käärijää Ig:ssä, että en joudu somekyylä Oksasen mustalle listalle ja maalittamaksi? T. Melkein julkkis itsekin

Vierailija
867/990 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oksanen on virolainen joka ei tajua lähteä tästä maasta pois. Minua ei kiinnosta mitä mieltä on ja jokainen saa seurata mitä haluaa, Suomessa on sentään sananvapaus olemassa.

Ei sen pois tarvii lähteä, mutta hänen pitäisi tajuta olla purematta sitä kättä joka hänet ruokkii.

Vierailija
868/990 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käärijällä on järkeä päässä ja uskaltaa ajatella omilla aivoilla. Ei tarvitse pelätä, että saa sydärin viisulavalla. Hyväkuntoinen nuori mies mitään paskoja koronapiikkejä mihinkään tartte.

Vierailija
869/990 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sofi. Viro-Venäjällä on aina paikka sinulle.

Vierailija
870/990 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen propagandasivustoja ihan viihteen takia ja siksi, että olen tietoinen mitä valheita milloinkin on leviämässä.

Vierailija
871/990 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskallanko nyt seurata Käärijää Ig:ssä, että en joudu somekyylä Oksasen mustalle listalle ja maalittamaksi? T. Melkein julkkis itsekin

Uskallat. Älä oo lammas.

Vierailija
872/990 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luen propagandasivustoja ihan viihteen takia ja siksi, että olen tietoinen mitä valheita milloinkin on leviämässä.

Sama. Pakko lukea kaikkia osapuolia, kun kaikki valehtelee kotiinpäin. Se totuus on jossain siellä puolivälissä.

Vierailija
873/990 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sofi on hs virallinen totuus, ei saa arvostella, sofi tietää kaiken ,kotimaa kun ei tarpeeksi palvo sofia, niin suomi uskoo häntä, alkää vaan epäilkö hänen sanojaan onhan hän kirjoittanut kirjan, tai osan siitä.

Vierailija
874/990 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä kohina kertoo kyllä erittäin hyvin siitä, miten räjähdysherkäksi tämä meidänkin pieni maamme on muuttunut. Korona, sota, lähestyvät vaalit... Porukka on kuin sormi liipaisimella pienestäkin inahduksesta, joka rikkoo oman pään sisäistä, vaivoin kasassa pysyvää harmoniaa. Ja jos ihmiset ovatkin aina olleet taipuvaisia ilkeyteen, riidanhakuisuuteen, tämä aika on kyllä korostanut tätä piirrettä potenssiin 100.

Vaikka itse olenkin "vihervassari", en ole valmis suorilta käsin ristiinnaulitsemaan jokaista, joka ehkä saattaakin ajatella asioista eri tavoin kuin minä. Myönnän kyllä, että esim. Convoy-hörhötys hymyilytti varsinkin, kun ei ihan ottanut tulta alleen, mutta samaan aikaan, onhan se hienoa elää maassa, jossa mielenilmauksia saa esittää ilman, että sinut pidätetään, pieksetään tai "kadotetaan" kokonaan. Taisin joskus aiemminkin samassa yhteydessä kirjoittaa, että vaikka omassa kuplassani uskon jokaikisen olevan Ukrainan puolella, läheskään kaikki eivät ole sitä somessa julistaneet. Tuttavapiiriin kuuluu ihmisiä erilaisilla puoluekannoilla, kaikkien kannoista minulla ei ole aavistustakaan.

Ja tosiaan, joskus kaipaan aikaa ennen somea ja 24/7 ajanhermolla olevaa mediaa. Välillä tuntuu, ettei tässä viidakossa enää pärjää mitenkään, kun kaikki mitä teet, päätyy suurennuslasin alle. Varmaan rikon nyt pahasti "omiani" vastaan, kun en voi olla tuntematta sympatiaa silmänräpäyksessä isoon julkisuuteen repäistyä tyyppiä kohtaan. Luoja tietää, mitä kaikkea sitä itse möläyttelisi vastaavassa tilanteessa, ja sitten voisikin seurata, miten jokainen yksittäinen sana ja lausahdus puretaan atomeiksi ja analysoidaan puhki. Siinäpä sitten mietit, mitä sanoa, kun samaan aikaan pitäisi pyöriä paikkakunnalta toiselle töihin ja koittaa käsittää, mitä juuri tapahtui ja millaisille lavoille pitäisi pian olla valmiina lähtemään.

Mä en oo Ukrainan enkä Venäjän puolella. Molemmat on mulle ryzziä, jotka haavoittivat mun molempia isoisiäni II m-sodassa. Never forget.

Vierailija
875/990 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjailijalla on vastaus valmiina kommentoijalle.

– 1) Kremlin somekanava ei ole luotettava uutislähde. 2) Viisuedustajamme kannanotto: "poliittiset jutut ovat yhdentekeviä". Mutta on hienoa, että tiedetään mikä on viisuedustajamme mielipide Venäjästä. Hän ei ole tuominnut Venäjän laitonta sotaa. Se on kannanotto, Oksanen toteaa.

Jokos on Tarja Halonen tuominnut Venäjän laittomat sotatoimet.

Ai niin, Tarjahan aikoinaan kertoi, että ne onkin rauhanaseita.

Vierailija
876/990 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskallat ainakin sitten, kun puoli Suomea seuraa...

Häpeäisin olla sinä.

Vierailija
877/990 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen puukotti oman maan edustajaa selkään. Voiko vielä naiseksi kutsua. Häpeällistä..

Onkohan kiva näyttää nyt naamaansa missään. Voi nuttura tutista...... Jos tulisi vastaan, niin oli pari valittua sanaa.... 🖕👹👿👺

Vierailija
878/990 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Oksanen osasi pilata koko Suomen ilonaiheen? Koko Suomi oli kerrankin onnellinen ja hyvällä tuulella maailman suosituimpana euroviisumaana surullisessa maailmanajassa. Minäkin heräsin kerrankin joka aamu hymy huulessa.

HV Viron tuliainen!

Vierailija
879/990 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen puukotti oman maan edustajaa selkään. Voiko vielä naiseksi kutsua. Häpeällistä..

Onkohan kiva näyttää nyt naamaansa missään. Voi nuttura tutista...... Jos tulisi vastaan, niin oli pari valittua sanaa.... 🖕👹👿👺

Jopa mummot haukkuu päin näköä.

Vierailija
880/990 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee takas Viroon! Täällä ei tuollaisia maanpettureita kaivata!