Sofi Oksanen arvostelee Käärijää kovin sanoin Venäjä-kannanotosta
https://www.iltalehti.fi/musiikki/a/592aaf2b-6dd3-4201-af75-6b5a0aa88efd
Mistä lähtien Suomi on ollut joku Pohjois-Korea, jossa ei saa seurata, mitä muut tekevät? Itsekin seuraan propaganda-kanavia, osittain huvin vuoksi ja osittain sen takia, että tiedän mitä valheita kulloinkin siellä kiertää.
Kommentit (990)
Nyt Sohvi otti kuuppaanas, kun Kääriäinen oikaisi sen paska puheet. En arvosta Sohvia enää paska vertaa. Ilttikessä Kääriäisen avautuminen asiasta.
Olisin toivonut, että Jere pitää saman linjan kuin Hesarin haastiksissa, mutta ymmärrän, että nykypäivänä meno on tämmöistä. Mä oon kyllästynyt, kun noille cancelijoille annetaan niin paljon valtaa. Täytyisi vaan jättää huomiotta ja antaa niiden riehua omassa kuplassaan. Tällä tavalla osoittavat olevansa niskan päällä ja et heillä on valtaa.
Noniin, ketju voidaan lopettaa, Käärijä tuomitsee sodan jne jne jne. Te ketkä Sofin lailla tuomitsitte toisen ennen aikoja, niin hävetkää!
Vierailija kirjoitti:
Sofi Oksanen arvostelee Käärijää kovin sanoin Venäjä-kannanotosta
Sofi Oksanen otti Twitterissä puheeksi Suomen tuoreen euroviisuedustajan somekäytöksen.
Hän ei ole tuominnut Venäjän laitonta sotaa. Se on kannanotto, Oksanen toteaa.
https://www.iltalehti.fi/musiikki/a/592aaf2b-6dd3-4201-af75-6b5a0aa88efd
No eiköhän tämä ole tullut jo selväksi mikä tämän eilispäivän kirjailijasuuruuden mielipide on. Ei kai sitä enempäänsä tarvi toistella. Sai mitä halusi eli 15 minuuttia parrasvaloissa ja pilattua euroviisufanien ilon Suomen voittajasta. Tap tap! Hyvä sofi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh olipas imelää settiä tuo Käärijän stoori. "Sota järkyttää minua syvästi ja olen ihmisoikeuksien ja rauhan puolella"
Ei vaikuta, että olisi itse kirjoittanut tuon eikä sovi hänen imagoonsa. Olisi vaan jättänyt kommentoimatta.
No oli miten oli, jospa tästä asiasta päästäisiin nyt eteenpäin ja mies valmistautumaan euroviisuihin. Käärijä on nyt osansa tehnyt, asiat on kunnossa. Nyt on sitten Oksasen vuoro, eli hän saa laittaa netin kiinni muutamaksi kuukaudeksi ja käydä vaikka happihyppelyillä.
Sofin olisi kuitenkin syytä aloittaa julkisella anteeksipyynnöllä.
Eikö ole parasta tuomita varmuudenvuoksi molemmat.
Vierailija kirjoitti:
Noniin, ketju voidaan lopettaa, Käärijä tuomitsee sodan jne jne jne. Te ketkä Sofin lailla tuomitsitte toisen ennen aikoja, niin hävetkää!
Nimenomaan. Sohvi pistää nokkansa joka paikkaan, että pääsee lehdissä roikkumaan. Ei ole minkään alaln asiantuntija. Nyt voi rahoittaa vouhkaamisestaan. Sai monen vihat nutturaansa. 👍
Vierailija kirjoitti:
Oksasen mukaan se, että Käärijä ei ole erikseen julkisesti tuominnut Venäjän sotaa, tekee hänestä (Käärijästä) ilmeisesti sodan kannattajan. Onkohan Oksanen itse erikseen tuominnut kaikki mahdolliset pahat teot maailmassa, Uiguurien kansanmurhan, armenialaisten kansanmurhan, tyttöjen ympärileikkaukset, poikien ympärileikkaukset, koirien koulutuksen sähköpannoilla yms. jne? Oksanen on varmasti ottanut kantaa asiaan kuin asiaan, mutta voi Herra Jumala, jos vahingossa on jäänyt tuomitsematta joku asia, vaikka Australian aboriginaalien kohtelu, niin sitten voimme uutisoida, että Sofi Oksanen hyväksyy aboriginaalien huonon kohtelun!
Monia ei tunnu kiinnostavan juuri muu kuin Ukraina. Esim. palvotaan jenkkejä huolimatta sodistaan ja sotarikoksistaan, Kiina saa tehdä mitä lystää, ei kiinnosta naiset Iranissa tai Afghanistanissa, nälänhätä Afrikassa..
Ukrainassa on moni asia myös pielessä ja omituinen valvontayhteiskunta, vaikka toki Venäjän hyökkäys olikin väärin. Miksi vain Ukraina on jatkuvasti otsikoissa? Tämä maailma on aika mädäntynyt, vain yhdenlaiset mielipiteet sallitaan (kritisoiden Venäjää samasta) ja halutaan tuomita kaikki kriittiset äänet.
Saati tuo kulttuuri, jossa oletetaan ja halutaan nähdä jotain, jotta voitaisiin hyökätä yksilön kimppuun. Miksi tämä aivojen mädätys kulttuuri on niin valloillaan ja näkyvästi mediassa?
Vierailija kirjoitti:
Minulla on valtavasti erilaisia ystäviä ja tuttavia, joista jotkut hyväksyvät vain Aidon avioliiton, toiset marssivat sateenkaarilippujen alla. On äärioikeistolaisia ja äärivasemmistolaisia. Cis-sukupuolisia ja sukupuolensa korjanneita. Homoja, lesboja, panseksuaaleja, vannoutuneita heteroita, islaminuskoisia, juutalaisia. Monet mielipiteet suorastaan provosoivat minua, mutta mikä minä olen sanomaan, mitä kukakin saa ajatella? Kai se nyt on pääasia ettei toisten perusoikeuksia loukata kuten Venäjä tekee nyt. Näen jo työssäni, miten ahneus ajaa ihmissuhteiden edelle ja samasta asiasta on kyse sodassa, mutta eri mittakaavassa. Siltikin jokaisella on myös oikeus sanoa jos vastustaa aseavun vientiä ja on hyökkäyksen kannalla. Se on sitä sananvapautta!!!
Saa olla mieltä. Mutta kun Eurooppaan on hyökätty ja Euroopan turvallisuutta horjutettu, ei silloin mennä Euroviisuihin sellaisen mielipiteen kanssa vaan jäädään sinne lähikuppilan lavalle laulamaan.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole parasta tuomita varmuudenvuoksi molemmat.
Mitä Käärijä on tehnyt väärin.
Kannattaa varoa todellakin julkisesti omalla nimellä kommentoimista poliittisiin asioihin. Menneisyyden ihmiset voisivat kertoa mihin kaikkeen ne voivat vaikuttaa. Sofi voisi itsekin valaista sitä miten hän ei ole tervetullut moniin eri paikkoihin, vaikka eivät ole Venäjä-myönteisiä.
Sofi tuomitsi Käärijän, Käärijä tuomitsi sodan, mutta epäilen kuitenkin että malttaako Sofi jättää asian tähän?
Vierailija kirjoitti:
Eli Käärijä on putinisti, eikä sovi euroviisuedustajaksemme.
Joo just näin. Jos minä sanon etten ole oikein mitään mieltä homoavioliitoista, olen automaattisesti niitä vastaan.
Huhheijaa tätä nykymaailmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on 6valtavasti erilaisia ystäviä ja tuttavia, joista jotkut hyväksyvät vain Aidon avioliiton, toiset marssivat sateenkaarilippujen alla. On äärioikeistolaisia ja äärivasemmistolaisia. Cis-sukupuolisia ja sukupuolensa korjanneita. Homoja, lesboja, panseksuaaleja, vannoutuneita heteroita, islaminuskoisia, juutalaisia. Monet mielipiteet suorastaan provosoivat minua, mutta mikä minä olen sanomaan, mitä kukakin saa ajatella? Kai se nyt on pääasia ettei toisten perusoikeuksia loukata kuten Venäjä tekee nyt. Näen jo työssäni, miten ahneus ajaa ihmissuhteiden edelle ja samasta asiasta on kyse sodassa, mutta eri mittakaavassa. Siltikin jokaisella on myös oikeus sanoa jos vastustaa aseavun vientiä ja on hyökkäyksen kannalla. Se on sitä sananvapautta!!!
Saa olla mieltä. Mutta kun Eurooppaan on hyökätty ja Euroopan turvallisuutta horjutettu, ei silloin mennä Euroviisuihin sellaisen mielipiteen kanssa vaan jäädään sinne lähikuppilan lavalle laulamaan.
Sofi. Nyt se korkki kiinni ja viinin lipittelylle loppu. Olet jo mokannut tarpeeksi ja monet suomalaiset ovat kyrpiintuneet sinuun. Ihan itsesi ja maineen rippeiden takia, pliis, tajua jo että nyt kannattaa lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
Olisin toivonut, että Jere pitää saman linjan kuin Hesarin haastiksissa, mutta ymmärrän, että nykypäivänä meno on tämmöistä. Mä oon kyllästynyt, kun noille cancelijoille annetaan niin paljon valtaa. Täytyisi vaan jättää huomiotta ja antaa niiden riehua omassa kuplassaan. Tällä tavalla osoittavat olevansa niskan päällä ja et heillä on valtaa.
HS haastattelussa kyse oli vain jostain nimettömistä nettitrollaajista, mutta Sofi Oksanen esitti Käärijästä nimellään ja julkisesti niin vääristeltyjä väitteitä, jotka vielä näkyvästi uutisoitiin, että hyvä kun Käärijä antoi selkeän vastineensa niihin Sofin valheisiin.
Toivottavasti puheet ja vaatimukset politiikan suhteen oli siinä ja Käärijä saa jatkossa rauhassa keskittyä siihen mitä osaa eli musiikkiin ja esiintymiseen sekä ennen kaikkea valmistautumaan Toukokuun koitokseen.
Onhan näitä sotaseuraajia netti täynnä. Yhtä vainoharhaisia kuin Oksanenkin. Näkevät venäläisiä ja venäläismielisyyttä nykyään kaikkialla. Kun päivät pitkät tapittaa twitteristä sotakuvia, niin kyllä siinä pää pehmenee.
Nolo akka saisi pyytää anteeksi Käärijältä.
Vierailija kirjoitti:
Sofi tuomitsi Käärijän, Käärijä tuomitsi sodan, mutta epäilen kuitenkin että malttaako Sofi jättää asian tähän?
Eikös se ole jo vähän peruutellutkin puheitaan? Olisi tosin kannattanut pitää omana tietonaan ja olla hiljaa. Kävelevä katastrofi.
Minäkin seuraan hyvin tarkkaan joka puolueen palstoja. Seuraan myös eri maiden politiikkaa. Ette siltikään voi arvuutella mitä mieltä olen mistäkin.
Ei ottanut yhteyttä suoraan Käärijään, koska tämä nainen janoaa julkisuutta - itselleen.
Eikö ne toimittajat vieläkään ole huomanneet Sofin saamaa kirjallisuuspalkintoa, vaan koko median huomio on jossakin Käärijässä, yhyy.