Sofi Oksanen arvostelee Käärijää kovin sanoin Venäjä-kannanotosta
https://www.iltalehti.fi/musiikki/a/592aaf2b-6dd3-4201-af75-6b5a0aa88efd
Mistä lähtien Suomi on ollut joku Pohjois-Korea, jossa ei saa seurata, mitä muut tekevät? Itsekin seuraan propaganda-kanavia, osittain huvin vuoksi ja osittain sen takia, että tiedän mitä valheita kulloinkin siellä kiertää.
Kommentit (990)
Tämä keissi kääntyy loppupeleissä Oksasta itseään vastaan.
Sananvapauden puolesta taisteleva kirjailija, joka on kärkäs rajoittamaan muitten sananvapautta.
Musnad Ahmad 16245"[Muawiya said]: I saw the prophet sucking on the tongue or the lips of Al-Hassan son of Ali, may the prayers of Allah be upon him. For no tongue or lips that the prophet sucked on will be tormented (by hell fire)."
Vierailija kirjoitti:
Sofi on keskiluokkaisen perheen tytär Jyväskylästä. Hänen suhteensa Viroon on sama kuin karjalaisen evakon lapsella, eli ei mitään omakohtaista kokemusta. Siitä saa kuitenkin loputtoman syyn uhriutua.
En sano, etteikö Oksanen ole monessa asiassa oikeassa, mutta tämän sodan myötä hänellä on alkanut lähteä laukalle ja tahti kiihtyy. Hän on koko ajan negatiivinen ja nyt näköjään vainoharhainenkin. Alkaa olla surullista, että hän itseasiassa alkaa toistaa sitä toimintamallia mitä niin kovasti kritisoi (neuvostosysteemi ilmiantoineen).
Tämäkö on parasta, mihin johtava kulttuuriväkemme pystyy? Ei mene vahvasti. Jari Tervokin hourailee, että kaikki Natoa vastustavat ovat Venäjän asialla. Hän joko trollaa tai on oikeasti idiootti.
Ennustan synkkiä aikoja. Nyt vedetään sananvapautta kapeammaksi "hyvän" nimissä. Ja kohta tajutaan, että ollaan dystopiassa, jossa on vain yksi totuus.
Missä viipyy aidon älymystön vastaisku? Ei kai tämä näin voi mennä.
Luulis tosiaan että tämä Oksanen joka on perehtynyt esim viron lähihistoriaan ja poliittisiin vainoihin siellä ja siihen mitä kauheuksia niistä seurasi, olisi syvästi tietoinen että sitten kun aletaan vainoamaan ihmisiä pelkästään heidän seuraamiensa nettisivujen perusteella ollaan lähellä viron kohtaloa. Ihme akka että kehtaa oman sukunsa historian hyvin tuntien edes lähteä tämmöiseen vainoon käärijää kohtaan. Niin ne juuret unohtuu!
Vierailija kirjoitti:
Käärijä muuten mainitsee Putinin jossain lyriikoissaan, sanoo sitä suureksi. :D Pikkumiesten pitää pitää vähän toistensa puolta. Tai siis saattaa olla sentin Käärijää pitempi.
Lähde?
Noniin, Käärijä taipui sitten canceloinnin alla. Uudessa instastoorissa kertoo olevansa järkyttynyt sodasta ja tuomitsevansa Venäjän toimet. Vaikuttaa, että levy-yhtiö vaati kirjoittamaan noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä näen Käärijän uteliaana oman tiensä kulkijana ja jonka biisi Cha cha cha on jopa sosiologinen kertomus minän rooleista.
t, sosiologi
Alkuperäisellä videolla näkyvä pitkätukkainen peruukki alleviivaa tarinaa.
Jännä tyyppi ja selkeästi asioita pohtiva.
Nyrkkeilykehä (baari) on etunäyttämö. Se ei ole arkielämän areena vaan erityinen paikka jossa rooliin nousee täysin toinen mies.
Live-esityksen pinkit tanssijat, heidän särmät ilmeet ja silkkinauhat joista Käärijä pitää kiinni kruunaavat vielä tarinankulun.
Vierailija kirjoitti:
Käärijä voisi nyt vain ilmoittaa, ettei hyväksy Venäjän toimia. Tämä kohu loppuisi siihen ilmoitukseen. On kuitenkin kisoissa Suomen edustajana eli kannalla Ukrainan sotaan on merkitystä myös Suomen maineen kannalta.
Niinpä, mutta ei tee sitä, koska on sen verran hölmö jätkä, että kannattaa Venäjää.
Käärijä sanoo haastattelussa että ''Suomi saa kansan miehen''. Kun toimittaja kysyy mitä se tarkoittaa, Käärijä vastaa ''se tarkoittaa sitä että olen kansan puolella''. Onko tää viittaus VKK:hon, hmmm.
Washington Post:
"Eurovision has always been a forum for political performance.
The song competition has long traced historical and political developments across Europe.
Almost every year since 1956, people from across Europe and beyond have gathered under one roof for an event that promises a celebration of European unity and culture.
Even though the contest prides itself on being apolitical, Eurovision has always been steeped in politics from the voting to the performances. Performances have often reflected political thinking and reacted to the climate on the continent, while also offering up the opportunity for countries facing threats to their sovereignty."
Vierailija kirjoitti:
Käärijä sanoo haastattelussa että ''Suomi saa kansan miehen''. Kun toimittaja kysyy mitä se tarkoittaa, Käärijä vastaa ''se tarkoittaa sitä että olen kansan puolella''. Onko tää viittaus VKK:hon, hmmm.
Voi viitata myös Paavo Väyryseen.. Eli onko siis todellisuudessa keskustalaisia?
Tämä on yhtä älytöntä kuin se, kun Robinin villapaidassa nähtiin Emmagaalassa Venäjän lippu ! Ja sitten viihdetoimitukset kärkkyivät Robinin lausuntoa. Ja some sekosi ja räjähti.
Huh olipas imelää settiä tuo Käärijän stoori. "Sota järkyttää minua syvästi ja olen ihmisoikeuksien ja rauhan puolella"
Ei vaikuta, että olisi itse kirjoittanut tuon eikä sovi hänen imagoonsa. Olisi vaan jättänyt kommentoimatta.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on yhtä älytöntä kuin se, kun Robinin villapaidassa nähtiin Emmagaalassa Venäjän lippu ! Ja sitten viihdetoimitukset kärkkyivät Robinin lausuntoa. Ja some sekosi ja räjähti.
Huoh.. Eli pitää nyt sitten perua se käärijä voitto ja euroviisuihin lähtö ja lähettää sinne toiseksi tullut portion Boys. Siinä ei ainakaan ole mitään poliittista, eihän?
Onko tää valta kuuluu kansalle porukkaa?
Vierailija kirjoitti:
Noniin, Käärijä taipui sitten canceloinnin alla. Uudessa instastoorissa kertoo olevansa järkyttynyt sodasta ja tuomitsevansa Venäjän toimet. Vaikuttaa, että levy-yhtiö vaati kirjoittamaan noin.
Eiköhän tämä ole nyt taputeltu. Oksanen boikottiin.
Vierailija kirjoitti:
Huh olipas imelää settiä tuo Käärijän stoori. "Sota järkyttää minua syvästi ja olen ihmisoikeuksien ja rauhan puolella"
Ei vaikuta, että olisi itse kirjoittanut tuon eikä sovi hänen imagoonsa. Olisi vaan jättänyt kommentoimatta.
Ai nyt meni väärin😂
Jos ei olisi kommentoinut, niin sekin olisi ollut väärin.
Asia taputeltu. Piste.
Vierailija kirjoitti:
No oli miten oli, jospa tästä asiasta päästäisiin nyt eteenpäin ja mies valmistautumaan euroviisuihin. Käärijä on nyt osansa tehnyt, asiat on kunnossa. Nyt on sitten Oksasen vuoro, eli hän saa laittaa netin kiinni muutamaksi kuukaudeksi ja käydä vaikka happihyppelyillä.
Ketjun voi poistaa tarpeettomana, vaikka ilta on vielä nuori.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai nyt meni väärin😂
Jos ei olisi kommentoinut, niin sekin olisi ollut väärin.
Asia taputeltu. Piste.
Jes, canceloijat saivat mitä halusivat ja ovat tyytyväisiä. Näille ei pidä antaa valtaa. Ihme Neuvostoliitto tästä maasta tullut. Vielä muutama päivä sit sano Hesarin haastiksissa et hän ei ole tilivelvollinen kellekään eikä hänen seuraamisensa kuulu ihmisille. Luulen, että Jere on oikeasti tuota mieltä, mutta levy-yhtiö pakotti kirjoittamaan noin, että canceloijat ois tyytyväisiä.
Se PB:n Tiinan kiusaaminen oli kyllä todella pientä verrattuna tähän, mitä Jerestä puhutaan. Ulkonäkö, arvet, tic-oireet, taidot, perhe, luonne, koulutustausta, seuraamiset ja kaikki on haukuttu ja riepoteltu pohjamutia myöten. Ihmiset on ihan hirveitä. Oon oikeasti aika järkyttynyt.
Toivon todella paljon jaksamista ja haleja Käärijälle ja hänen perheellensä. Älkää taipuko tän canceloinnin alla.