Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnetko ketään täysin orvoksi alle 18-vuotiaana jäänyttä?

Vierailija
03.03.2023 |

Mitä tapahtui? Entä mitä tapahtui tälle orvoksi jääneelle henkilölle?

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätini, joka oli 15, kun hänen äitinsä kuoli sairauteen, isä kuoli jo muutamaa vuotta aiemmin liikenneonnettomuudessa. Äitini oli vasta 18, joten hän ei kelvannut täyshuoltajaksi siskolleen, olisi pitänyt olla 21 v. Äitini parhaan ystävän vanhemmat ottivat sitten virallisen huoltajuuden itselleen, vaikka äitini ja tätini asuivat yhdessä omillaan.

Vierailija
22/53 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma äitini, jonka äiti kuoli synnytykseen, isä oli ties missä.  Hänet "osti" huutolaisapseksi joku vanhapiika jonka luona asui ja eli kunnes täytti 14v, siitä sitten töihin ja omilleen.

Oli oikein hyvä hyvä äiti ja uskollinen puoliso jne, eli kyseinen alku ei onneksi tuhonnut häntä.

Minkä ikäinen äitisi oikein on?sia tai lisäänny

Huutolaislapsia ei ole kaupattu vuoden 1935 jälkeen.

No jos aloittaja on vaikka 70 niin äitinsä on todennäköisesti syntynyt hyvin paljon ennen tuota. Minun isovanhempani olivat kaikki syntyneet 1920-luvun alussa ja olen itse -96.

Sinulla on ikäiseksesi poikkeuksellisen vanhat isovanhemmat. Suurimmalla osalla ikäluokastasi he ovat syntyeet 1930-luvun jäljemmällä puoliskolla tai 1940-luvulla.

Ei kaikki ole perheensä esikoisia tai lisäänny parikymppisinä.

Olen -96 ja isovanhempani olivat 1915-syntyneitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa hultajani kuoli kun olin 11vuotias ja hän oli isäni. Ei siteitä äitiini,Joten lastenkodin kautta lähisuvun nurkiin asumaan.

Vierailija
24/53 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma äitini, jonka äiti kuoli synnytykseen, isä oli ties missä.  Hänet "osti" huutolaisapseksi joku vanhapiika jonka luona asui ja eli kunnes täytti 14v, siitä sitten töihin ja omilleen.

Oli oikein hyvä hyvä äiti ja uskollinen puoliso jne, eli kyseinen alku ei onneksi tuhonnut häntä.

Minkä ikäinen äitisi oikein on?

No jos aloittaja on vaikka 70 niin äitinsä on todennäköisesti syntynyt hyvin paljon ennen tuota. Minun isovanhempani olivat kaikki syntyneet 1920-luvun alussa ja olen itse -96.

Sinulla on ikäiseksesi poikkeuksellisen vanhat isovanhemmat. Suurimmalla osalla ikäluokastasi he ovat syntyeet 1930-luvun jäljemmällä puoliskolla tai 1940-luvulla.

No jopas on taas höpötystä. Itsekin olen -85 syntynyt, vanhemmat 50-luvulla ja isovanhemmat oli 1897-1920 syntyneitä. En tiedä omista kavereistani ketään jolla olisi isovanhemmat edes 1930 luvulla syntyneitä, kaikki ennen sitä ja jo edesmenneitä.

Vierailija
25/53 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut tuhlaa jo nuorina vanhempansa?

Vierailija
26/53 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jotkut tuhlaa jo nuorina vanhempansa?

Sitten vielä kinutaan elatusta muualta.

Vierailija
27/53 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen tytön jonka vanhemmat kuoli kun tyttö oli ala-asteella. Tämä muutti isovanhemmillern joista toinen kuoli parin vuoden kuluttua ja toinen joutui hoitokotiin. Sitten tämä tyttö muutti enonsa luo. Eno kuoli sydäriin jonkun vuoden kuluttua, eikä enon vaimo pystynyt huolehtimaan tytöstä, koska perheellä oli omat pienet lapset.

Js kaikista paras, tyttö muutti vielä toisen sukulaisperheeseen. Sen perheen isä kuoli onnettomuudessa, kun tyttö oli 15v.

Vierailija
28/53 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen, hänen vanhemmat kuolivat auto-onnettomuudessa. Asui sitten isovanhempien luona ja opiskeli meni töihin, sai oman perheen jne. Normaali elämä siis.

Vierailija
29/53 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa hultajani kuoli kun olin 11vuotias ja hän oli isäni. Ei siteitä äitiini,Joten lastenkodin kautta lähisuvun nurkiin asumaan.

Tässä ei puhuttu sinun kaltaisistasi

Vierailija
30/53 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä orpo sanoo iltaisin läheisilleen?

Ei yhtään mitään.

Vierailija
31/53 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani kuolivat auto-onnettomuudessa ollessani 8v.

Asuin tätini luona,ihan hyvän kodin sain.

Nyt olen 45v,kaksi lasta 🙋🙋

Vierailija
32/53 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti jäi täysin orvoksi 4-vuotiaana. Se rikkoi aika pahasti herkän tytön ja heijastui myöhemmin koko meidän perheen elämään.

Vierailija
33/53 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota, minulla on omat vanhemmat syntyneet -38 ja -40 ja olen 62 v. Yksi isovanhemmista syntynyt 1912.

Vierailija
34/53 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen tytön jonka vanhemmat kuoli kun tyttö oli ala-asteella. Tämä muutti isovanhemmillern joista toinen kuoli parin vuoden kuluttua ja toinen joutui hoitokotiin. Sitten tämä tyttö muutti enonsa luo. Eno kuoli sydäriin jonkun vuoden kuluttua, eikä enon vaimo pystynyt huolehtimaan tytöstä, koska perheellä oli omat pienet lapset.

Js kaikista paras, tyttö muutti vielä toisen sukulaisperheeseen. Sen perheen isä kuoli onnettomuudessa, kun tyttö oli 15v.

Sehän kiersi kuin kuppa ennen vanhaan.

Vierailija
35/53 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni isä on syntynyt 1931 ja äiti 1935. Mies on vähän yli viisikymppinen, meidän lapsemme ovat vielä teini-iässä. Miehen isovanhemmat olivat syntyneet ihan 1900-luvun alussa. Oma isoisäni oli syntynyt 1914, nuorin siskoni on syntynyt vuonna -90, meillä on nuorin serkku isoisän puolelta syntynyt -89.

Miehen äiti on perheestä, joka nipin napin säästyi huutolaisuudelta (isä parani taudistaan eikä kuollut siihen, vaikka jokunen lapsi menehtyi), eli hyvinkin voisi olla, että nyt teini-ikäisten lasteni isovanhemmista joku olis voinut olla huutolaislapsi.

Vierailija
36/53 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaan kaverini veli oli 13v. ja 16v. kun vanhemmat menehtyivät. Ensin äiti sairauskohtaukseen ja sitten isä tapaturmaisesti. Ei oikein selvinnyt henkisesti näistä herkässä ikävaiheessa tapahtuneista menetyksistä, on nykyään työkyvyttömyyseläkkeellä.

Vierailija
37/53 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni isä on syntynyt 1931 ja äiti 1935. Mies on vähän yli viisikymppinen, meidän lapsemme ovat vielä teini-iässä. Miehen isovanhemmat olivat syntyneet ihan 1900-luvun alussa. Oma isoisäni oli syntynyt 1914, nuorin siskoni on syntynyt vuonna -90, meillä on nuorin serkku isoisän puolelta syntynyt -89.

Miehen äiti on perheestä, joka nipin napin säästyi huutolaisuudelta (isä parani taudistaan eikä kuollut siihen, vaikka jokunen lapsi menehtyi), eli hyvinkin voisi olla, että nyt teini-ikäisten lasteni isovanhemmista joku olis voinut olla huutolaislapsi.

Oho, valehtelin, koska nuorin serkku on syntynyt 1998! Sisko muistutti, että on sillä Piialla myös ne pikkuveljet...

Vierailija
38/53 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota, minulla on omat vanhemmat syntyneet -38 ja -40 ja olen 62 v. Yksi isovanhemmista syntynyt 1912.

Mitä erikoista tässä on? Olet syntynyt 60-luvun alussa kun vanhempasi ovat olleet parikymppisiä ja tuo isovanhempasi 50, kuten isovanhemmat nykyään useimmiten lapsenlapsia saadessaan.

Vierailija
39/53 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummoni.

Mummon äiti kuoli mummon ollessa 7v. ja isä mummon ollessa 13-14v.

Mummo muutti tätinsä luo.

Eli et tunne. Kysymys oli 18-vuotiaana orvoksi jäänyttä. Mummosi jäi 13-14-vuotiaana. Kannattaa lukea mitä kysytään.

Vierailija
40/53 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempani kuolivat auto-onnettomuudessa ollessani 8v.

Asuin tätini luona,ihan hyvän kodin sain.

Nyt olen 45v,kaksi lasta 🙋🙋

Miksi tätä on alapeukutettu??

En ymmärrä.