Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka yleistä on että keski-ikäiselle kaverit ovat todella tärkeitä?

Vierailija
03.03.2023 |

Puoliso etsi uudet tuttavuudet/kaverit harrastuksen kautta ja alkoi liikkua heidän kanssaan mm. matkoilla, tapailee heitä joka viikko muutamia kertoja 2-4 tuntia kerrallaan. Käytännössä viettää "omaa" aikaa poissa kotoa niin paljon että se alkaa jo häiritä perheen muuta toimintaa.

Ymmärrän että omiakin juttuja pitää suhteessa olla, ei kotiin pidä linnottautua. Mutta kun nyt alkaa näyttää ja tuntua siltä nämä uudet ihmiset ovat jo menneet perheen ohi tärkeysjärjestyksessä?! Sen ovat jo lapsetkin huomanneet. Ihmettelevät isänsä jatkuvaa kulkemista. Kun asian ottaa puheeksi niin suuttuu ja alkaa väittää että hän ei saa tehdä yhtään mitään. Että minähän en häntä ala komentelemaan. Hän saa tehdä mitä haluaa. Ei hän siihen lupaa tarvitse. En tajua? Ihan kuin olisi joku kiukutteleva teini!

Kommentit (108)

Vierailija
61/108 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö näillä sen kavereilla ole perhettä tai lapsia? Tunnetko heidät? Toinen nainen?

En tunne heitä ollenkaan, vain sen mitä mies kertonut. On perheellisiä sekä ns. poikamiehiä. Mies on välillä hyvin etäinen ja kylmä meitä kohtaan. En tajua mitä on voinut tapahtua? Jonkinlaista masennuksen oiretta oli yhdessä vaiheessa mutta sekin meni ohi. Päihteitä kyllä käyttää mutta määristä en ole ihan varma. Valvoskelee usein öisin ja kuljeskelee pitkin asuntoa, syö jne. Viime yönä meni keskustelut ikävän oloisiksi. Mies alkoi nimitellä minua päästäni sairaaksi kun olen valittanut hänen kavereistaan. Olen niin outo ja sairaalla tavalla reagoin? Kun en voi ymmärtää että hänen tekemisensä on täysin ok ja hyväksyttyä parisuhteessa. Miksi teen hänelle tämmöistä? Vaikka kuinka yritin selittää omaa kantaani niin alkoi vain puhua päälle.. Olen nykyisin naimissa ihan vieraan ihmisen kanssa. ap

Vierailija
62/108 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ei ole ennen toiminut näin. Vuoden, kaksi tehnyt tätä. Sanoo että tarvitsee ihmisiä joiden kanssa jakaa asioita ja jutella. Että pitää olla laaja piiri ympärillä. Perhe ei enää jostain syystä riitä? Mielialat ovat myös olleet mitä sattuu. Todella usein vihoittelee koko perheelle täysin ilman syytä. ap

Onko miehesi mt ihan kunnossa? Käyttääkö alkoholia tai muita päihteitä?

Tai onko peliriippuvainen? Tiedätkö teidän perheen taloustilanteen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/108 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö itselläsi ole ystäviä joita tavata tapailisit joka viikko muutamia kertoja 2-4 tuntia kerrallaan?

Onko kyse siitä, että olet kateellinen puolisollesi koska hänellä on myös ystävyyssuhteita elämässään?

On aivan normaalia, että ihmisillä on myös ystävyyssuhteita elämässään ja on aivan normaalia että myös perheellisillä on niitä.

On aivan normaalia, että varsinkin jo kasvaneiden lasten seurassa ei tarvitse molempien vanhempien olla kokoajan, vaan vanhemmat voivat tehdä vuorotellen asioita joita haluavat.

Vierailija
64/108 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö näillä sen kavereilla ole perhettä tai lapsia? Tunnetko heidät? Toinen nainen?

En tunne heitä ollenkaan, vain sen mitä mies kertonut. On perheellisiä sekä ns. poikamiehiä. Mies on välillä hyvin etäinen ja kylmä meitä kohtaan. En tajua mitä on voinut tapahtua? Jonkinlaista masennuksen oiretta oli yhdessä vaiheessa mutta sekin meni ohi. Päihteitä kyllä käyttää mutta määristä en ole ihan varma. Valvoskelee usein öisin ja kuljeskelee pitkin asuntoa, syö jne. Viime yönä meni keskustelut ikävän oloisiksi. Mies alkoi nimitellä minua päästäni sairaaksi kun olen valittanut hänen kavereistaan. Olen niin outo ja sairaalla tavalla reagoin? Kun en voi ymmärtää että hänen tekemisensä on täysin ok ja hyväksyttyä parisuhteessa. Miksi teen hänelle tämmöistä? Vaikka kuinka yritin selittää omaa kantaani niin alkoi vain puhua päälle.. Olen nykyisin naimissa ihan vieraan ihmisen kanssa. ap

Eipä tuossa taida olla muuta vaihtoehtoa kuin erota. Mies on nähtävästi ulkoistanut itsensä jo perheestänne.

Haiskahtaa kyllä pahasti sille, että hänellä on joku toinen nainen. Asia on piilotettu tuonne kavereiden näkemisen taakse.

Vierailija
65/108 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä yksi esimerkki miehen ajatusmaailmasta ja suunnitelmista esim. ensi kesäksi! Olemme joka kesä lähteneet yhteen mieluisaan paikkaan muutamaksi viikoksi koko perhe. Nyt mies ehdotti ihan pokkana että minä ja lapset voisimme lähteä lomalta pois pari päivää aikaisemmin että hän voisi olla loppuajan siellä rauhassa kavereidensa kanssa?! Että eihän nyt perheen kanssa vietetty aika ole hänelle varsinaisesti lomaa. Tämän kuultua teinit hyppivät lähes seinillä. Suuttuivat isälleen ihan totaalisesti. Itse olin ihan monttu auki että mitä sinä ehdotit?! Tästäkin syttyi sitten riita jonka minä kuulema aloitin? Rajoitan hänen elämäänsä jatkuvasti. On täysin normaalia että kaverit pyydetään reissuun mukaan. ap

Jännä tyyli syyllistää toista omista mokistaan. Etenkin kun hoidat kodin ja lapset. Kiittääkö koskaan? Tekeekö lapsien kanssa mitään? Hoitaako siivousta, kotia, kauppoja tms? Seksielämä?

Tämä, voisiko ap vastata?

Vierailija
66/108 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päihteet. Mt lääkkeet. Huumeet. Muuttavat ihmisen.persoonallisuutta.

Vierailija
67/108 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaiset tyypit on aina miehiä ja tuollainen käytös niille myös sallitaan. Auta armias jos nainen äitinä käyttäytyisi noin! Ei, naisen tulee edelleen omistaa koko elämänsä äitiydelle.

Vierailija
68/108 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä tuossa taida olla muuta vaihtoehtoa kuin erota. Mies on nähtävästi ulkoistanut itsensä jo perheestänne.

Haiskahtaa kyllä pahasti sille, että hänellä on joku toinen nainen. Asia on piilotettu tuonne kavereiden näkemisen taakse.

Joo tuollainen vastaan hyökkääminen ja toisen syyttely ja kuuntelemattomuus on kyllä merkki että joku toinen nainen tms on tai on ottamassa eroa.

Vierailija
69/108 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On täysin normaalia viettää aikaa kavereiden kanssa muutamia kertoja viikossa, etenkin jos harrastus on joukkueurheilua.

Pidän myös tärkeänä sitä että molemmilla on välillä mahdollisuus viettää aikaa myös yksin.

miten tämä liittyy apn ongelmaan?

Ap kyselee että onko yleistä viettää aikaa viikoittain harrastuskavereiden kanssa. Ja valittaa myös siitä ettei puoliso halua viettää koko lomaa yhdessä.

Vierailija
70/108 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisen jälkeen ottaisin kyllä eron.

Vierailija
71/108 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mies voi valvoa yöt, jos päivät on töissä? Tuokin jo sekoittaa pään.

Vierailija
72/108 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka viikko 2-3 kertaa 2-4 tuntia.

Esim.

-maanantaina töiden jälkeen klo 17-19

-tiistaina klo 17-20

-lauantaina klo 10-14

Normaalia, sanoisin. Hyvä, että on ystäviä.

Jatkan, lisää luettuani. Ongelma teillä on, mutta se ei liity ajankäyttöön vaan teidän väliseen suhteeseenne.

Ilmeisesti siis mies vastaa vaimolleen vihaisesti ja sanoo tarvitsevansa paljon juttelua muiden kanssa ja kunnioitusta toisen tarpeita kohtaan ei näytetä. Oletteko etääntymässä toisistanne? Onko arki ollut liian raskasta teille molemmille tai vain toiselle? Mitä muita ongelmia teillä on?

Ongelma paranee vain sillä, että molemmat alkavat taas ottaa toisensa huomioon ja molemmat myös antavat toisilleen omaa aikaa. Jos toinen ei arvosta suhdetta sen verran, että on valmis pohtimaan omaa osuuttaan suhteessa, niin apua voi vielä koittaa hakea ja jos sekään ei saa toista havahtumaan, niin ketään ei voi pakottaa arvostamaan perhettään. Ikävä kyllä.

Vierailija
73/108 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle perinteinen perhe-elämä "kaikki tehdään puolison ja lasten kanssa" olisi pahin painajainen. Siksi jätin lapset tekemättä ja löysin miehen, jonka lapset ovat jo reilusti aikuisia.

Ilmeisesti tuokin mies kaipaa elämäänsä jotain muutakin, kuin mitä se sisältää nyt. Ehkä elämänkuviot tuntuvat pieniltä ja sisällä on kasvanut halu kokea enemmän itselle mieluisia asioita. Siihen ei voi oikein kuin sopeutua. Pyristelevää lintua ei pysty kauan pitelemään.

Itse olen tyytyväinen, kun voin vapaasti reissata moottoripyörillä, matkustella, käydä tapahtumissa jne. Välillä ystävien kanssa, välillä miehen.

Ihan keski-ikäinen olen, mutta en ole koskaan ajatellut olevani "jumahtanut teini-ikään", jos haluan pakollisten velvollisuuksien ulkopuolella tehdä elämästäni mahdollisimman hauskaa, tyydyttävää ja omannäköistä.

N44

Vierailija
74/108 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos perheellinen ihminen haluaa pari kertaa viikossa viettää aikaa ystäviensä kanssa, niin kyllä se mun mielestä vielä on ihan normaalia, ja jopa suotavaakin.

Juuri näin. Fiksut ja sosiaaliset parit osaavat vuorotellen nähdä myös ystäviä elämässään, vaikka heillä on perhe.

Tietysti jotkut katkerat elämän ankeuttajat joilla ei ole ystäviä joita nähdä, haluaa kieltää puolisoltaan mahdollisuuden sosiaaliseen elämään perheen ulkopuolella, koska heillä itsellään ei ole sitä.

Vierailija
75/108 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että vedät lapset mukaan teidän erimielisyyksiin. Onkohan miehellä sivusuhde vai onko nää kaverit oikeasti olemassa? Mun mielestä ton ikäisten lasten perheen ei tarvitse koko ajan olla yhdessä, omiakin menoja voi olla, mutta liika on liikaa. Onko sinulla mitään omaa ystäväpiiriä perheen lisäksi?

Vierailija
76/108 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-iän kriisi?

Vierailija
77/108 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos perheellinen ihminen haluaa pari kertaa viikossa viettää aikaa ystäviensä kanssa, niin kyllä se mun mielestä vielä on ihan normaalia, ja jopa suotavaakin.

Juuri näin. Fiksut ja sosiaaliset parit osaavat vuorotellen nähdä myös ystäviä elämässään, vaikka heillä on perhe.

Tietysti jotkut katkerat elämän ankeuttajat joilla ei ole ystäviä joita nähdä, haluaa kieltää puolisoltaan mahdollisuuden sosiaaliseen elämään perheen ulkopuolella, koska heillä itsellään ei ole sitä.

Harmi vaan että mies on perustanut perheen eikä halua sen kanssa viettää aikaa ollenkaan.

Vierailija
78/108 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmi vaan että mies on perustanut perheen eikä halua sen kanssa viettää aikaa ollenkaan.

Ei kai teinit enää mitään jatkuvaa huomiota tarvitse. Omasta teiniajasta muistuu hyvin mieleen, miten kavereiden seura oli huomattavasti mukavampaa kuin kököttää illat vanhempien kanssa.

Ap voi toki erota, jos tuntuu ettei hänkään saa suhteesta mitään ja rakentaa elämästään sellaisen, mikä suo tyydytystä ja iloa.

Vierailija
79/108 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No juurikin teini-ikään jämähtäneille kaverit on edelleen nelikymppisenäkin tärkeämpiä kuin edes omat lapset. Mun miehen kavereissa on monia, jotka ei näe lapsiaan koskaan koska on niin kiire kiertää festarit, kavereiden synttärit, bändiharkat ja muut. Osa jopa asuu lastensa kanssa samoissa osoitteissa mutta kotona ei käydä kuin ehkä kerran kahdessa viikossa.

Sitä en osaa sanoa miksi osa ihmisistä siihen teini-ikäänsä jämähtää. Tuntemani eivät tosin ole ikinä siitä eteenpäin päässeetkään, eli onko omallasi vain joku keski-iän kriisi sitten.

Sanna Marin on yksi näistä. Oma lapsi, tai valtion tärkein työ, jää kakkoseksi festareille ja kokkelille/jauhojengille.

Vierailija
80/108 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä (johonkin) syylliset kohdistaa toiseen syytöksiä hulluudesta tai muusta (nalkutuksesta). 

Miehen päivät ovat järjettömän pitkät ja olet käytännössä yh. Miksi jatkaisit pelkästään siitä syystä suhteessa olemista? Kun perustetaan perhe, vastuu tulee jakaantua molemmille yhtä lailla. Eli työt, koti, lapset ja harrastukset - molemmille noita kaikkia. 

Jos haluat muutosta, voit yrittää sanoa miehelle, että haluat tilanteen muuttuvan tai tulee ero. Ja sitten pidät kiinni sanomastasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi