80-luvun vanhempien mahoton syyttely..
Mua ihmetyttää, näin naisena, kun kamalasti nyt näitä kehopositiivisuus-valmentajia instassa. Noin 40-vee naisia.. Olen itse siis syntynyt 80-luvulla ja meillä oli kova sanallinen kuri kotona. Vanhempien silmille ei hypitty, kun en minä muutamien perseilyjen jälkeen jaksanut sitä huutoa. Opin kunnioittamaan normaaleja kodin sääntöjä ja opin aika kiltiksi ihmiseksi ja ajattelemaan muitakin ihmisiä.. noh, nyt sit tuntuu, että noissa "self help"- valmennus-mainoksissa kamalasti sitä tuodaan esiin jotenkin, että "sisäinen lapsesi huutaa kuuntelemista, sisäinen lapsesi on vaimennettu, et ole saanut näyttää tunteitasi, olet miellyttäjä nyt vanhempana, koska vanhemmat vaativat olemaan kiltti".. tms.. Noh, kyllä, koiran miellyttää ihmisiä, koska samalla ajattelen heitä ja haluan hyvää. Kyllä, meillä ei saanut käyttäytyä miten haluaa ja näyttää kaikkea vittuilua, eli olen nyt sit nurkkaan ahdistettu pikkulapsi, kun en räjähtele ihmisille ja tuskin asioita suoraan, vaan mietin, että miten en pahoittaisi toisten mieltä turhantarkka ym. Eli kyllä, minulle opetettiin huomioimaan toisia ihmisiä 80-luvulla, iäkkäiden vanhempieni toimesta ja olen siitä saanut tänä päivänä kuulla positiivista. Että osaan huomioida muita ja en käyttäydy kuin joku hemmoteltu prinsessa näin 35-vuotiaana.
Kommentit (5)
Tarkoittaako tämä sitä, että vartalopositiiviset voivat syyttää vanhempiaan kiloista? Vielä aikuisenakin.
Onko vielä vanhoillisia vanhempia olemassa?
Niin just. Ne oli hyvin aikoja ne.