Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kahviloissa ihan törkeät hinnat nykyään!

Vierailija
02.03.2023 |

Capuchino litku ja croisant 9,50€ Tampereella siis
Säästänpä jatkossa nekin hilut kampaamoon

Kommentit (493)

Vierailija
321/493 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon 9,5€ kun laittaa laittaa 50 centtiä lisää, niin sillä PizzaRaxista Buffetin.

Vierailija
322/493 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä pari paahtimon omaa pikkukahvilaa: hinnat kohtuullisia ja samalla voi ostaa kotiin/töihin/viemiseksi mukaan kahvipussin. Aina myös ilo, jos yrittäjä itse on paikalla. Olen tehnyt valinnan aikaa sitten: jos kahvilan kahvi on ns perus-Pauligia (Juhlamokkaa, Kulta Katriinaa -ja mitä niitä onkaan?) en osta kahvia sellaisessa paikassa: ylihinnoiteltua ja maku ei miellytä. Samat paikat voisivat yrittää kehittää iänikuista teetarjontaansa pikku hiljaa 2020-luvulle. Torikahviloille tässä toivetta samalla tulevaa kesää ajatellen: Eikö olisi mainiota, jos torikahvilassa voisi ostaa kahvilalle pienpaahtimon tekemää eli paahtamaa nimikkokahvia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/493 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehokas tapa äänestää jaloillaan:

Kun astun/astumme kahvilaan ja jos henkilökunta selailee kännykkäänsä tai jutustelee keskenään - jatkamme matkaa seuraavaa paikkaa kohti. Maksamme mielellään palvelualttiudesta tuotteiden hinnan mukana.

Ja yleensäkin siitä, että henkilökunta tajuaa olevansa palkkaa vastaan töissä eikä kännykän pauloissa.

Hiljaisena hetkenä joka kahvilassa on esim hyllyjen pyyhintää tmv odottamassa, jos työntekijä haluaa sen tajuta. Samalla pystyy huikkaamaan kohteliaan tervehdyksen tuleville asiakkaille ja siirtyä valmiina palvelemaan kassan luo.

Vierailija
324/493 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tunnu kahviloiden hinnat haittaavan kun täällä on kahvilat niin täynnä ettei istumapaikkaa löydy. En tiedä mistä se johtuu. Turha siis sanoa että kahvilat menee konkkaan. Itse käyn tosi harvoin kahviloissa.

Vierailija
325/493 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on siis Oulusta ja ainakin lauantaipäivänä on keskustan kahvilat niin ruuhkaisia ettei sekaan mahdu. Miksi kaikki muuttavat Ouluun? Alkaako pk-seutu olla liian tunkkainen?

Vierailija
326/493 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitään niin suomalaista kuin palveluiden hinnoista valittaminen ja "Kotona tekisin itse parempaa"-marina. Jääkää sitten kotiin ryystämään juhla mokkaa ja syömään pakastecroissanttia, kahviloihin ei kukaan pakota menemään. Itse käyn kerran kuussa ystävien kanssa ja otan leivoksen ja erikoiskahvin tai muun juoman, talouteni ei kaadu siihen reiluun kymmeneen euroon silloin tällöin. Maksan ihan mielelläni siitä että voidaan tavata porukalla niin ettei kenenkään tarvitse laittaa kahvipöytää.

Vierailija
327/493 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön gluteenittomasti keliakian takia ja olen tottunut kalliisiin tuotteisiin. :-D Minulle kahvilassa käynti on kun ostan alelaputetun leivoksen joskus ja keitän kahvit. En tarvitse muuta.

Vierailija
328/493 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on kai aika nuori tai muuten vaan ei osaa kirjoittaa. Se on cappuccino ja croissant. Ihan vaan tiedoksi.

Vierailija
329/493 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja on kai aika nuori tai muuten vaan ei osaa kirjoittaa. Se on cappuccino ja croissant. Ihan vaan tiedoksi.

Ihan vaan tiedoksi. Tuollaisen ankeuttajan kanssa ei kukaan halua kahville.

Vierailija
330/493 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mitään niin suomalaista kuin palveluiden hinnoista valittaminen ja "Kotona tekisin itse parempaa"-marina. Jääkää sitten kotiin ryystämään juhla mokkaa ja syömään pakastecroissanttia, kahviloihin ei kukaan pakota menemään. Itse käyn kerran kuussa ystävien kanssa ja otan leivoksen ja erikoiskahvin tai muun juoman, talouteni ei kaadu siihen reiluun kymmeneen euroon silloin tällöin. Maksan ihan mielelläni siitä että voidaan tavata porukalla niin ettei kenenkään tarvitse laittaa kahvipöytää.

Just tämän takia hinnat nousevat, kun aina löytyy niitä, jotka maksavat ja siitä syntyy ketjureaktio, jota inflaatioksi kutsutaan.

Vierailija
331/493 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalevan Prisman taso Tampereella laskenut kuin lehmän häntä, liian korkeat hinnat ja jo monta tuntia (6-7) ennen sulkemisaikaa on aina tarjolla vain pari kolme surkeaa sämpylää tai karjalanpiirakkaa tarjolla. Kahvi pahaa kuraa.

Tämä niin monta kertaa toistunut ostosreissuilla, että jää väliin. Juodaan kahvit kotona.

Vierailija
332/493 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärrän, että tuotteet kahvilassa eivät voi olla puoli-ilmaisia. Maksaahan siinä muukin kuin tuotteet. Maksan mielelläni hyvän hinnan, jos seuraavat asiat ovat kohdillaan:

-tuotteet ovat tuoreita ja paikan päällä tehtyjä

-kahvila on siisti, eikä tarvitse siivota edellisten asiakkaiden jälkiä

-kahvilassa on siisti vessa

-saan jättää tarjottimen pöytään lähtiessäni. Jos kahvilaan menee vaikka 15 euroa, niin sillä rahalla pitäisi saada tarjoilijan aikaa sen verran, että hän vie valmiiksi tarjottimiselle kasaamani astiat pois.

Vierailija
333/493 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi työntekijät ovat vaan tulleet nuoremmiksi ja nuoremmiksi, useissa eri kahviloissa, se ei ole minusta hyvä suuntaus, toki se kertoo.alan palkkauksesta jne. Mutta juu : lähikahvilassa missä itse usein käyn, työtekijät/ tarjoilijat ovat Kaikki opiskelijoita. Tekevät siis opiskelun ohessa tarjoilijan töitä....

Vierailija
334/493 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehokas tapa äänestää jaloillaan:

Kun astun/astumme kahvilaan ja jos henkilökunta selailee kännykkäänsä tai jutustelee keskenään - jatkamme matkaa seuraavaa paikkaa kohti. Maksamme mielellään palvelualttiudesta tuotteiden hinnan mukana.

Ja yleensäkin siitä, että henkilökunta tajuaa olevansa palkkaa vastaan töissä eikä kännykän pauloissa.

Hiljaisena hetkenä joka kahvilassa on esim hyllyjen pyyhintää tmv odottamassa, jos työntekijä haluaa sen tajuta. Samalla pystyy huikkaamaan kohteliaan tervehdyksen tuleville asiakkaille ja siirtyä valmiina palvelemaan kassan luo.

Tajuan ettei kännykän selaaminen ole hyvästä mutta miksi ihmeessä henkilökunta ei saisi jutella keskenään?? Etkö sinä ikinä juttele työkavereidesi kanssa? Ne kahvilan työntekijätkin on ihmisiä, ei heidän tarvitse seistä hiljaa paikallaan jos ei ole asiakkaita. Sitten tietysti palvellaan kun asiakkaita tulee.

Omassa lähikahvilassa työntekijöillä on myös kahvilan puhelin mihin vastaavat. Puhelimessa hoidetaan asiakkaiden tilauksia yms. Lähettävät tekstiviestejä asiakkaille jos kakkutilausta ei ole noudettu sovittuna aikana, viestivät leipomoon jos kausituotteet uhkaa loppua, kyselevät kuormatilausten ja tukkujen perään. Aina ei siis ole somettamisesta kyse jos myyjällä on puhelin kädessä.

Vierailija
335/493 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn kahviloissa todella harvoin, varmaan siksi kun en juo kahvia taikka teetä ja leivon itse parempia leivonnaisia. Joskus kaipaisin kuitenkin kunnon kuumaa kaakaota, sellaista elokuvien hot chocolate tyyppistä. Kävelin paikalliseen kehuttuun kahvilaan ja tilasin tiskiltä kaakaon. "Juu tuossa voi itsepalveluna ottaa kuumaa vettä ja tuon kaakaojauhepussin". Öö, ei kiitos, sen voin tehdä kotonakin murto-osalla tästä hinnasta.

Vierailija
336/493 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka haluaa enää mennä kahville, kun maksaa 10e kahvi ja pulla ja saa likaisen pöydän ja mölyisen kahvilla ja palvelu on useimmiten olematonta. En minä ainakaan. 

Vierailija
337/493 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse käyn kahviloissa todella harvoin, varmaan siksi kun en juo kahvia taikka teetä ja leivon itse parempia leivonnaisia. Joskus kaipaisin kuitenkin kunnon kuumaa kaakaota, sellaista elokuvien hot chocolate tyyppistä. Kävelin paikalliseen kehuttuun kahvilaan ja tilasin tiskiltä kaakaon. "Juu tuossa voi itsepalveluna ottaa kuumaa vettä ja tuon kaakaojauhepussin". Öö, ei kiitos, sen voin tehdä kotonakin murto-osalla tästä hinnasta.

Tää just, ei helkkari kuka tällasesta haluaa mitään maksaa. 

Vierailija
338/493 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lähi k-kaupassa maksaa tavallinen suodatinkahvi 1 € ja isompi kuppi 1,5 €. Sen maksaa ihan mielellään. Kahvilla on hyvä kate ja jo tuosta jää kaupalle katetta varmaan reippaasti yli 50 %. Kun kahvila kiskoo tavallisesta kahvikupposesta 4 €, kertoo se vaan ahneudesta.

Vierailija
339/493 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvilat on olevinaan niin hienoja nykyään😅

Onhan ne verrattuna ap:hen, joka ei osaa lukea ja kirjoittaa.

Mä kävin tiistaina. Papukahvi, maitokaakao ja kolme isoa leivonnaista (kana-croissant, täytetty bretsel ja laskiaispulla) yht. 18 euroa, ei paha.

Junteilla on junttien jutut, menisivät mieluummin viinaa juomaan ja pysyisivät pois kunnon ihmisten kahviloista.

Vierailija
340/493 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persaukisten on parempi pysyä kotona eikä mennä kantamaan hiekkaa ja sotkemaan astioita kahviloihin.